Riesgu de tipu d'interés

Riesgu de tipu d'interés ye'l riesgu de que'l preciu d'un títulu qu'apuerte un interés fixu, como pue ser un bonu, una obligación o un préstamu, vease afeutáu por una variación de los tipos d'interés del mercáu. Polo xeneral, un aumentu de los tipo d'interés de mercáu inflúin negativamente nel preciu d'un bonu de cupón fixu y al contrariu un descensu de los tipos d'interés afectara positivamente a la cotización de los bonos de cupón fixu.[1]

El riesgu de tipu d'interés puede midise pola duración del títulu, cuanto más grande sía la vida del títulu, más aumenta esti riesgu. La duración que ye la téunica más antigua de les munches que s'utilicen pa la xestión de riesgu de tipu d'interés.

Influencia del tipu d'interés nel preciu de los títulos editar

Como yá se mentó antes la variación de los tipos d'interés suelen afectar al preciu de los títulos. El mecanismu pa esplicar esta influencia puede trate con un exemplu:

Un títulu de renta fixa emitíu al 10% d'interés, va tener una determinada valoración. Si'l tipu d'interés del mercáu baxa hasta un 2%, por casu, el títulu de referencia va apreciase por cuenta de qu'ufierta un interés bien cimeru al ufiertáu pol mercáu, (10% del títulu frente al 2% del mercáu) por tanto'l so preciu va xubir. Pela cueta cuando los tipos nel mercáu álcense, supongamos dende'l 10% nel que s'atopaben hasta un 15%, el preciu va baxar, una y bones el títulu de referencia va dexar de tener curiosu al ufiertar un interés inferior al que remunera el mercáu, y si daquién quier vendelo va tener que baxar el so preciu pa llogralo.

Otra forma de reparar la influencia de los tipos d'interés del mercáu sobre'l preciu d'un títulu ye al traviés del mecanismu financieru pol que se calcula'l preciu d'un bonu o polo xeneral cualquier títulu. El preciu d'un bonu de renta fixa calcúlase llevando al momentu actual tolos cobros que s'espera llograr pol mesmu, ye dicir los cupones a cobrar y l'amortización. Pa ello utiliza una téunica financiera consistente n'actualizar los fluxos llograos. P'actualizar estos fluxos de caxa haber d'emplegar un tipu d'interés o d'actualización. Matemáticamente puede reparase que cuanto más altu sía'l tipu d'interés que s'emplega na actualización, menor va ser el valor que llogramos del bonu, porque'l descuentu que se fai p'atraelo al momentu actual ye mayor. Lo que nos lleva al mesmu tipu de rellación espuesta enantes, una xubida de los tipos d'interés trai una baxada del preciu de los bonos nel mercáu.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Mascareñes, Juan (2006). «Carauterístiques de los Activos Financieros de Renta Fixa». Monografíes de Juan Mascareñes sobre Finances Corporatives. ISSN 1988-1878. http://www.ucm.es/info/jmas/mon/08.pdf. Consultáu'l 12 de payares de 2012.