Rock Hudson, de nome real Roy Harold Scherer, Jr. (17 de payares de 1925Winnetka – 2 d'ochobre de 1985Marina del Rey (es) Traducir) foi un actor de cine d'Estaos Xuníos famosu polos sos papeles de galán del cine clásicu modernu d'Estaos Xuníos. Hudson ye tamién conocíu por haber sío'l primer casu espublizáu de sida en daquién célebre nos Estaos Xuníos, nos entamos de la pandemia, a principios de la década de 1980.[4]

Rock Hudson
Vida
Nacimientu Winnetka17 de payares de 1925[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Marina del Rey (es) Traducir[2]2 d'ochobre de 1985[1] (59 años)
Sepultura Forest Lawn Cemetery (en) Traducir
Causa de la muerte cáncanu de pulmón
enfermedad relacionada con el SIDA (es) Traducir
Familia
Casáu con Phyllis Gates (1955 – 1958)
Estudios
Estudios New Trier High School (en) Traducir 1943)
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu actor de televisión, actor de cine, actor de teatru, actor, activista del VIH (es) Traducirmilitar
Altor 196 cm
Premios
Nominaciones
Xéneru artísticu western
Serviciu militar
Cuerpu militar Armada d'Estaos Xuníos
Graduación soldáu
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
Creencies
Partíu políticu Partido Republicano de California (es) Traducir
IMDb nm0001369
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía y carrera profesional editar

Mientres la II Guerra Mundial, apuntar na Marina de los Estaos Xuníos y rematada ésta treslladóse a Los Angeles, onde trabayó en diversos oficios (carteru, camioneru, taxista), alternando estos trabayos con numberosos castings.

A fines de la década de 1940 consigue apaecer en pequeños papeles, llogrando un contratu con Estudios Universal en 1949. La citada productora considéra-y un actor bien prometedor, con gran magnetismu pal públicu femenín, y sométe-y a un ensayamientu qu'inclúi clases d'interpretación, baille y cantar, esgrima, montar a caballu, etc.

Ente les sos primeres películes, entá con papeles menores, destaquen Escuadrón de combate (1948) de Raoul Walsh, con Edmond O'Brien y Robert Stack, y Winchester '73 (1950) d'Anthony Mann, protagonizada por James Stewart.

Mientres la década de 1950 y principios de la década de 1960 convertir n'unu de los grandes galanes de Hollywood, trabayando con Jane Wyman en Obsesión (1954) y Namái'l cielu saber (1955), y con Lauren Bacall en Escritu sobre'l vientu (1956); les trés películes, dirixíes por Douglas Sirk. En Xigante (1956) de George Stevens, xaciar con James Dean y Elizabeth Taylor; por esti papel consiguió la so única nominación al Óscar.

A raigañu del ésitu de Ficies a medianueche (1959) de Michael Gordon, onde compartía pantalla con Doris Day, protagonizó nos siguientes años delles comedies ente les que destaquen Pijama pa dos (1961) de Delbert Mann y El so xuegu favoritu (1963) de Howard Hawks. Depués diversificó los sos papeles al participar en dos películes béliques: Tobruk (1967) xunto a George Peppard, y Ice Station Zebra (1968) de John Sturges, con Ernest Borgnine.

Na década de 1970 la so pujanza nel cine decayó, anque participó na película musical de Blake Edwards Darling Lili (1970), xunto a Julie Andrews, y na comedia de misteriu y crime Pretty Maids All in a Row de Roger Vadim, xunto a Angie Dickinson. En 1978 rodó con Mia Farrow la fallida producción de xéneru catastróficu Ábanu. Hudson retuvo la so popularidá gracies a la televisión al protagonizar una serie policiaca d'ésitu, McMillan and Wife, xunto a Susan Saint James; grabáronse delles temporaes nel periodu 1971-77.

En 1980 rodó The Mirror Crack'd xunto a la so amiga Elizabeth Taylor, Angela Lansbury, Tony Curtis y otres numberoses estrelles veteranes. La so última película ye de 1984: The Ambassador (Embaxador n'Oriente Mediu) de J. Lee Thompson, onde trabayó xunto a Robert Mitchum, Ellen Burstyn, Donald Pleasence y Fabio Testi.

La so apostura masculino yera bien apreciada pol públicu femenín de la dómina, lo cual nun faía abarruntar nin no más mínimo de la so homosexualidá, despintada pol actor y conocida namái nos sos círculos más íntimos.

Vida privada editar

 
Rock Hudson nos años 50.

En 1954, empezaron a correr na prensa sensacionalista dellos rumores sobre l'enclín sexual del actor,[5] el so axente Willson como una forma de protexer los intereses hollywoodienses por cuenta de los ingresos de taquilla y l'escelente estrella en que se convirtiera Hudson, primieron al actor a dar un "pantallazo" p'acallantar dichos rumores, y Hudson entós namoró y casó nuna "boda secreta", el 9 de payares de 1955, a la so secretaria Phyllis Gates.

Willson, apenes terminó la ceremonia, corrió a informar a la prensa amarillista dando detalles a les más destacaes columnistes de chismes de Hollywood, Hedda Hopper y Louella Parsons. La so lluna de miel pasáronlo en Xamaica, y Gates esfrutaba de tar casada con una estrella y amás el galán más pruyíu del celuloide. Hudson foi bien gasayosu cola so flamante muyer y nada faía abarruntar lo que vendría dempués.

Yá trescurríos 2 años, en 1957, Gates supo la verdá alrodiu del verdaderu enclín sexual de Hudson cuando unu de los sos más cercanos amigos confió-y que Hudson fuéra-y infiel con un actor mientres filmaba n'Italia Adiós a les armes, mientres ella convalecía d'una hepatitis n'Estaos Xuníos. La homosexualidá yera un tabú naquella dómina, y en 1959, Gates divorciar en silenciu. Phillys Gates nunca más se volvería a casar y finó'l 14 de xineru de 2006.

Phillys Gates escribió un llibru tituláu El mio maríu: Rock Hudson y rellató que'l so matrimoniu foi un martiriu llenu de mentires, llamaes masculines ensin sentíu que l'actor declaraba como de fans, accesos de violencia marital, ausencies y vacíos. Gates declararía más tarde que se casó namorada del galán y non por tapar a Hudson.[6]

Yo taba bien namorada. Pensé que diba ser un maríu maraviyosu. Yera encantador, la so carrera taba en caldia, foi magníficu... ¿Cuántes muyeres diríen que non?
Phillys Gates sobre Hudson[ensin referencies]

Hudson nun volvería tener otra compañía femenina conocida'l restu de la so vida.[7][8]

Enfermedá y fallecimientu editar

 
1984: Rock Hudson nuna receición colos Reagan casi un añu y mediu antes del so fallecimientu.

Infestar de VIH na década de 1980 y foi diagnosticáu médicamente el 4 de xunu de 1984, más o menos nes feches en que participaba na serie de televisión Dinastía. Al paecer, tapó la so enfermedá mientres la grabación, y se rumoreó que cuando Linda Evans saber, suplió l'alarma porque ella habíase besáu con él nuna escena. Naquella dómina les víes de tresmisión del VIH nun se conocíen demasiáu bien y muncha xente siguía pensando -de manera alarmista- que la enfermedá arimar por simple contautu. Nesi mesmu añu fixo públicu que carecía un cáncer de fégadu inoperable.

La so última película pal cine rodar en 1984: Embaxador n'Oriente Mediu (The Ambassador) xunto a Robert Mitchum, Ellen Burstyn y Donald Pleasence.

Al añu siguiente'l so físicu empioró ostensiblemente y nun se dexaba ver en públicu. Fixo una esceición allegando a un actu n'honor de la so amiga y antigua partenaire Doris Day; taba tan demacrado que la mesma actriz, ensin preguntar pola so salú, supo que daqué grave asocedía.

Tando nun hotel de París, Hudson taba yá bien fráxil de salú y sufrió una cayida, de la que tuvieron conocencia los periodistes, que s'atacaron a les puertes del hotel. Yá que se sentía escorríu pelos medios, Hudson decidió faer pública la so enfermedá: dexó qu'un representante atendiera a la prensa pa comunicar los sos problemes de salú.

L'actor foi treslladáu n'avión al so país, y ante la insistencia de los medios, que duldaben de la veracidá del comunicáu anterior, el 30 de xunetu de 1985 Hudson declaró públicamente que carecía sida. Dixo que taba fartu de sostener una vida que nun yera la suya y convirtióse nun símbolu de la llucha contra la que sería la gran pandemia de finales del sieglu XX. Burt Lancaster, unu de los pocos amigos que-y quedaben, lleó l'últimu mensaxe del actor antes de la so muerte:

“Nun toi feliz por tener sida, pero si esto puede ayudar a otros, siquier puedo saber que la mio propia desgracia tien un valor positivu”.[7]

Finó dempués d'una llarga batalla de 2 años por sobrevivir en Beverly Hills (California) , el 2 d'ochobre de 1985, víctima de complicaciones producto del Sida y del cáncer que carecía.

Esbilla de la so filmografía editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 118811185. Data de consulta: 14 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Library of Congress Authorities. Identificador d'autoridá de la Biblioteca del Congresu d'EEXX: n85301575. Data de consulta: 13 mayu 2022. Editorial: Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. URL de la referencia: https://plus.si.cobiss.net/opac7/conor/40655715.
  4. «muerte-del-gran-icono-de-hollywood-contra-el sida.html Rock Hudson, 30 años de la muerte del gran iconu de Hollywood contra'l SIDA».
  5. http://www.boston.com/news/globe/obituaries/articles/2006/01/14/phyllis_gates_former_wife_of_actor_rock_hudson_at_80/ Report n'inglés sobre'l matrimoniu de Hudson]
  6. Report n'inglés sobre'l matrimoniu de Hudson
  7. 7,0 7,1 Vida de Rock Hudson
  8. Rock Hudson-Galán de los 50 y 60

Enllaces esternos editar

 
Artículu de traducción automática a partir de "Rock Hudson" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.