El Roland TB-303 Bass Line ye un sintetizador con un secuenciador integráu manufacturado por Roland Corporation en 1982 y 1983 que tuvo un papel definitivu nel desenvolvimientu de la música electrónica contemporánea.

Roland TB-303.

El TB-303 (nomáu asina por "Baxu transistorizado", Transistorized Bass n'inglés) foi orixinalmente promocionáu escontra los guitarristes como un baxu d'acompañamientu pa cuando practicaren sólos. La producción del equipu duró aproximao 18 meses, resultando en namái 10,000 unidaes. El TB-303 ye consideráu como un oxetu de coleición na actualidá, algamando frecuentemente valores de 1000 a 2000 dólares. Nun foi sinón hasta mediaos y finales de la década de 1980 que los DJ y músicos electrónicos en Chicago atoparon un usu pa la máquina nel contestu del xéneru musical "house", qu'empezaba a desenvolvese.

"Acid Tracks" de Phuture ye consideráu como la primer grabación d'acid house n'incorporar los soníu prototípicos del TB-303. Grabaciones previes qu'incluyíen al TB-303 pueden remontase a la naciente escena electro, incluyendo a artistes como Ice T, Newcleus y Mantronix, según músicos pop como Heaven 17 y Section 25.

A principios de la década de 1990, ente qu'estilos nuevos de Acid apaecíen, el 303 foi frecuentemente aburuyáu, produciendo un soníu más aspru. Exemplos d'esta téunica inclúin el EP de Hardfloor de 1992 "Acperience" y el EP d'Interlect 3000 de 1993 "Volcano".

El bien conocíu soníu "acedu" ye típicamente producíu al reproducir un patrón de notes repetidamente nel TB-303, ente que s'alterien el corte de frecuencia del filtru, la resonancia, y l'envolvente de la modulación. El control d'acentu del TB-303 modifica'l volume de la nota, resonancia del filtru, y l'envolvente del filtru, dexando un más variaciones nel timbre. Un efeutu de distorsión, yá sía usando un pedal d'efeutos d'una guitarra o aburuyando la entrada d'una tabla d'amiestos, ye usada comúnmente pa da-y al TB-303 un timbre más trupu y ruidosu, pos el soníu resultante ye muncho más ricu armónicamente.

El diseñador en xefe del TB-303, Tadao Kikumoto, foi tamién el responsable de dirixir el diseñu de la caxa de ritmos TR-909.

Prestaciones editar

El TB-303 tien un solu oscilador d'audiu, que puede configurase pa producir cualesquier una onda de sierra o una onda cuadrada. Tamién inclúi un xenerador d'envolvente simple, con namái un control de la escayencia. Un filtru pasa baxu tamién s'inclúi, con atenuación de -18 DB por octava, y controles pa la corte de frecuencia, la resonancia, y los parámetros de la modulación del envolvente.

El TB-303 tien delles carauterístiques úniques que contribúin al so soníu carauterísticu. Mientres la programación d'una secuencia, l'usuariu puede determinar si una nota tien de ser acentuada, y si tien d'emplegar portamento, una transición nidia a la nota siguiente. El circuitu del acentu, según l'aumentu de l'amplitú d'una nota, tamién acentúen la resonancia del filtru, dando por resultancia'l soníu distintivu "wow" nos axustes más altos de la resonancia. Roland referir a esto como un circuitu de "trucu". El circuitu del portamento emplega un plazu fixu de tiempu, lo que significa que sía'l que quier l'intervalu ente les notes, el tiempu tomáu p'algamar el tonu correutu ye siempres el mesmu.

El preséu tamién ufierta un métodu "simple" de paso-tiempo pa incorporar datos de notes nel secuenciador programable de 16 pasos. Esto yera notablemente malo d'utilizar, y de cutiu daría llugar a incorporar una secuencia distinta que la que fuera pensáu. Dellos usuarios tamién aprovecharon un defectu de la unidá, na que los patrones que se programen na memoria empiecen a variar de manera aleatoria si les bateríes son retiraes del equipu por un tiempu.

Hubo munches cambeos diseñaos pal TB-303, tales como los cambeos "Devilfish", "Acidlab" y "Borg”. Estes xeneralmente apurren parámetros adicionales al equipu, o ufierten alteraciones al timbre xeneral.

Clones editar

A mediaos de la década de 1990, la demanda del TB-303 amontóse rápido nel ambiente de la música electrónica. Como nunca esistieren munches unidaes de la TB-303 de mano, munches pequeñes compañíes de sintetizadores empezaron a desenvolver los sos propios equipos clones del TB-303. Esta nueva fola de clones del TB-303 empezó con una compañía llamada Novation Electronic Music Systems, que llanzaron a la venta'l so tecláu Bass Station portátil en 1994. Munchos otros clones del TB-303 siguiéronlu, incluyendo'l 777 de Future Retro, el TeeBee de Syntecno, el MS-404 de Doepfer, y el Freebass FB-383 de MAM. Conforme la sonadía d'estos nuevos clones del TB-303 creció, Roland, el fabricante orixinal del TB-303, finalmente decidió participar y llanzó a la venta la so propia copia del TB-303 en 1996, col MC-303 Groovebox. A pesar de los esfuercios de Roland, el so clon del 303 yera un productu dafechu nuevu que nun tenía casi nada que ver col TB-303 orixinal, sacante dellos samples de baxos y del diseñu de interfaz familiar. La diferencia más obvia yera la inclusión d'un sintetizador dixital baratu, en llugar del circuitu análógico del TB-303.

Para 1997, los sintetizadores en software empezaben a cobrar fuercia ente los músicos electrónicos. Un paquete de software notable foi'l paquete de emulación desenvueltu por Propellerhead Software tituláu ReBirth. Esti software aportó a bien popular, apurriéndo-yos d'una manera barato y fácil pa los músicos de reproducir soníu clásicos del 303, del 808, y más palantre del 909, ensin la necesidá de hardware de la síntesis. Anque sigue siendo usáu, el ReBirth foi criticáu como una copia inferior del soníu xenuinu. Pa setiembre de 2005, el soporte escontra'l ReBirth fuera descontinuada por Propellerhead, y el software ta disponible namái como descarga gratuita d'Internet.

Otru clon notable ye'l plugin "Bass Line" de AudioRealism. Ye compatible colos estándares VST y AU. Una versión "profesional" amiesta otres carauterístiques que van más allá de les que tien el TB-303 orixinal.

La copia más recién ye la solución de hardware fáigalo usté mesmu llamada x0xb0x, usando la mayor parte de los componentes orixinales na seición de síntesis pa llograr un soníu bien auténticu. La seición del secuenciador difier del 303 orixinal, amestando la compatibilidá coles interfaces MIDI y USB según una interfaz alterna d'entrada d'eventos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Emulación en software editar

  • Rebirth - The Original 2 303s/808/909. Now discontinued and free to download.
  • AudioRealism Bassline - A TB-303 VST Plug-In complete with sequencer and 303-like sound.
  • Muon Tau Bassline - Another well received plug-in emulator minus the built-in sequencer.
  • Phoscyon - Recent TB-303 emulator equipped with all orixinal TB-303 features but also expanding it with Devilfish-like modifications, arpeggiator and distortion effect.

Hardware de síntesis inspiráu pol TB-303 editar

  • Acidlab - Makers of the Bassline, similar in look & sound to a tb 303.
  • Future Retro - The Revolution synthesizer, a popular acid synth
  • Roland Mc09 - rolands mc09 has a 303 emulation mode with 1 to 1 parameter correspondence. Select bass then hold shift & pad 16 to turn vintage mode on.
  • x0xb0x - An open source DIY project