Rudolf de Mepsche (1695 – avientu de 1754Wedderborg (es) Traducir) foi un jonker de la provincia de Groningen. Mepsche yera señor de Faan y más tarde tamién drost de Westerwolde. Na actualidá ye conocíu sobremanera poles acusaciones de sodomía contra un importante grupu d'homes nes tierres de les que yera señor.

Rudolf de Mepsche
landdrost (en) Traducir

Vida
Nacimientu 1695
Muerte Wedderborg (es) Traduciravientu de 1754 (58/59 años)
Oficiu Jonker (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Antecedentes editar

De Mepsche provenía d'una de les families más importantes tantu de la provincia de Groningen, como de Drenthe. L'orixe de la familia ta en Borger, pero treslladar nel sieglu XV a Groningen. Unu de los antepasaos de Rudolf, Johan de Mepsche, consiguiera non poca fama nos primeros años de la Guerra de los Ochenta Años como cazador d'herexes.

Rudolf de Mepsche casar en 1718 con Susanna Elijsabeth Alberda, fía del jonker Onno Tamminga van Alberda y Josina Petronella Clant. La pareya tuvo dos fíos, Peter Jebo (1719) y Onno Egbert (1723).[1]

Groningen nun tener aristócrates. Na so provincia, Ommelanden, desenvolvióse una clase de jonkers. Un grupu que s'estremaben los cargos y partía ente tolos beneficios llograos. Pa ser escoyíu a un determináu cargu, teníen de ser escoyíos colos votos de los llabradores que tuvieren "tierres heredaes". Ello ye que primeramente, esto yeren llabradores coles sos propies tierres, pero col tiempu'l sistema malvóse. Pa consiguir un votu adicional, el señor podía, al traviés de préstamos, consiguir qu'un siervu mercara la tierra que cultivaba y convertise nun llabrador "llibre", anque fora de forma nominal. Esta práctica foi bien común nos sieglos XVII y XVIII.

Rudolf consiguió por heriedu les tierres de Bijma y Bloemersma nel Westerkwartier. El "poder" nestes tierres tuviera hasta'l moemnto sobremanera na familia Clant que vivía nel castiellu de Hanckemaborg cerca de Zuidhorn. Los Clant víen a Rudolf como un intrusu ensin deseyar.

Sodomía editar

 
Panfleto «Maldad infernal del tarrecible pecáu de sodomía» (1731) de Henricus Carel van Buyler.

En 1730, hubo una serie de detenciones por sodomía en Utrique. Los fechos provocaron un gran escándalu, una y bones el calvinismu na dómina consideraba la sodomía como un fechu de los más despreciable. Per otra parte, nun esistía una definición clara de los que se debía calificar como "sodomía".

El sacerdote de Faan, Niekerk y Oldekerk na dómina, Henricus Carolinus van Bijler, nun dexó de participar nel discutiniu. Escribió'l panfletu «Maldá infernal del tarrecible pecáu de sodomía», que foi lleíu con atención por De Mepsche. Nun ye seguru si De Mepsche actuó por convencimientu o de forma calculada, pero'l fechu ye que darréu arrestó un gran grupu d'homes de los qu'abarruntaba que cometíen sodomía. Ente ellos, incluyíase un grupu d'homes conocíos pol so sofitu a los Clant. Por cuenta de que l'alcaide responsable de la zona yera de De Mepsche, los Clant viéronse impotentes, viendo como los homes de De Mepsche escorríen de forma bárbara y forzaben confesiones, que producieron munches condenes. Nun hubo apelación contra les condenes y finalmente executóse por estrangulación pública a 22 homes en Zuidhorn. Dos persones morrieron mientres les tortures. Los 22 cuerpos fueron quemaos ensin honor, en llugar de ser soterraos. El más nuevu tenía 15 años; dos mochachos de 14 años, a pesar de ser consideraos culpables, fueron consideraos demasiáu nuevos y condergóse-yos a guardar les execuciones y a pasar el restu de les sos vides en campos de trabayu.

Ye plausible qu'hubiera homosexualidá en Faan, pero la so estensión nun puede ser determinada en base al procesu. El valor de les confesiones, teniendo en cuenta que s'emplegó la tortura pa llograles, ye mínimu.

Consecuencies editar

Yera costume nel sieglu XVIII que'l costu d'un procesu que resultaba na muerte del reu tenía de ser pagáu polos herederos. Sicasí, el procesu empecipiáu por De Mepsche produció munches protestes. Los sos enemigos políticos usaron les protestes p'alzar les sos quexes a la dieta de Groningen. Supieron allargar el procesu de forma que De Mepsche empezó a tener problemes económicos y finalmente arruinóse.

De Mepsche foi salváu pol rei Guillermu IV. Rudolf yera unu de los pocos de Groningen que se manifestaren espresamente como partidariu de los Orange. Cuando Guillermu IV llegó al gobiernu en 1748, De Mepschen foi premiáu col cargu de drost de Westerwolde. De Mepsche finó en Wedderborg en 1754, siendo soterráu na Martinikerk en Groningen.

La persecución de los sodomites dexó una fonda impresión nos habitantes del Westerkwartier. Les hestories sobre les otomíes cometíes lleguen a los nuesos díes.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Poort, H.F. (1923), Rudolph de Mepsche, of de Faansche gruwelen (1731). Noordhorn: Poort.
  • Veen, Koert ter (2002), Protestants fundamentalisme in het Groningse Faan. Soesterberg: Aspekt.
  • Visser, Ab (1959), Rudolf de Mepsche, het monsterproces van Faan. Bussum: Kroonder. - Inclúi una estensa descripción de la vida de Rudolf de Mepsche, sobremanera na dómina del procesu.
  • Vleer, Wigholt Tjerk (1972), 'Sterf Sodomieten!' : Rudolf de Mepsche, de homofielenvervolging, het Faanse zedenproces en de massamoord te Zuidhorn. Norg: Veja.
  • S.l. (1731), Namen der persoonen, die door ordres van ... grietman van Oosterdeel Langewoldt, op Maandag dean 24. September, 1731. te Faan by Zuithorn, in Groningerland gelegen, over het plegen van de verfoeyelyke misdaad van zodomie geëxecuteert zyn. En posesión de la biblioteca universitaria Universiteitsbibliotheek Utrecht.

Referencies editar

  1. Jan Schimmel, Emmer Compascuum. «Het geslacht de Mepsche te Groningen» (holandés). Consultáu'l 16 de marzu de 2011.