Séptima Coalición

La Séptima Coalición foi una alianza militar de les potencies europees contra l'Emperador Napoleón I en 1815.

Séptima Coalición
Parte de Guerres Napoleóniques y Cien Díes
Fecha 13 marzu 1815 → 8 xunetu 1815
Llugar Francia
Resultáu
Belixerantes
Fuercies de la Coalición Imperiu Francés, naciones satélites y aliaos revolucionarios
Comandantes
Bandera del Reinu Xuníu Arthur Wellesley
Bandera del Reinu Xuníu Hudson Lowe
Bandera de Imperiu austriacu Francisco I
Bandera de Imperiu austriacu Archiduque Carlos
Bandera de Imperiu austriacu C. F. de Schwarzenberg
Bandera de Imperiu austriacu Vinzenz Ferrerius von Bianchi
Bandera de Rusia Mijaíl Barclay de Tolly
Gebhard von Blücher
Duque de Brunswick  
August Neidhardt von Gneisenau
Bandera de Países Baxos Willliam de Orange
Bandera de Países Baxos Federico de los Países Bajos
Bandera de Francia Napoléon I Bonaparte
Bandera de Francia Jean Antoine Verdier
Bandera de Reinu de Nápoles Joaquín I Napoleón Ejecutado
Bandera de Francia Louis Nicolas Davout
Bandera de Francia Michel Ney Ejecutado
Bandera de Francia Jean de Dieu Soult
Bandera de Francia Guillaume Brune Ejecutado
[editar datos en Wikidata]

La Séptima Coalición foi preparada apresuradamente mientres les Guerres Napoleóniques en 1815, tres el regresu a Francia de Napoleón dende'l so exiliu n'Elba y la so aclamada entrada en París. El 13 de marzu, seis díes primero que Napoleón llegara a París, les potencies del Congresu de Viena declaráronlu fora de la llei, y cuatro díes más tarde, el Reinu Xuníu, Rusia, Austria y Prusia comprometer ente ellos a apurrir 150.000 homes cada unu pa terminar col so gobiernu.

Los miembros de la Séptima Coalición fueron: Reinu Xuníu con 60.000 homes, Rusia con 30.000 homes, Prusia con 19.500 homes, Suecia con 5.000 homes, Austria con 42.000 homes, los Países Baxos con 15.700 homes, España con 11.800 homes y ciertu númberu d'Estaos alemanes con alredor de 3.000 homes, en total 186.500 homes.

Fonderada histórica editar

Napoleón yera conocedor d'esti fechu, y una vegada que fracasaron los sos intentos de disuadir a unu o más aliaos por que nun invadieren el territoriu de Francia, la única salida pa permanecer nel poder yera ataca-yos primero que la Coalición pudiera devasa-y en fuercies. Si llograba destruyir les fuercies aliaes aparcaes en Bélxica primero que fueren reforzaes polos contingentes d'otros aliaos, yera posible que pudiera unviar a los ingleses al mar y cutir a los prusianos hasta echalos de la guerra. Yera una estratexa que lu sirviera con ésitu n'anteriores ocasiones.

La mayor batalla de la Séptima Coalición foi en realidá una socesión d'enfrentamientos en Ligny y Quatre Bras (16 de xunu), Wavre (18 y 19 de xunu) que remataron na conocida como batalla de Waterloo (18 de xunu).

En Ligny, les fuercies franceses sol mandu direutu de Napoleón consiguieron faer recular n'escorribanda a los prusianos. En Quatre Bras, nuna aición dixebrada'l mesmu día del combate en Ligny, l'ala esquierda del exércitu francés, al mandu del mariscal Ney, bloquió a les fuercies anglu-aliaes que se dirixíen a ayudar a los prusianos que lluchaben en Ligny.

El 18 de xunu producióse l'enfrentamientu más decisivu de la campaña, y ésti tuvo llugar en Waterloo. Mientres gran parte del día un exércitu francés, llixeramente cimeru al aliáu, a les órdenes de Napoleón atacó les posiciones anglu-aliaes nel visu d'una llomba, tando a puntu de fundir el centru enemigu escontra les 19 hores. La llegada inesperada de los prusianos a la tardiquina fixo camudar tornar para Wellington, consiguiendo ésti la victoria pa les fuercies aliaes. A pesar de que la batalla simultánea de Wavre foi una victoria táctica pa los franceses, foi infructuosa, nel sentíu de que les fuercies prusianes llograron detener a les tropes franceses que la so guarda en Waterloo podría salvar a Napoleón de perder la batalla y, poro, la guerra.

Tres la so derrota final, Napoleón foi confináu pa tola vida na alloñada islla de Santa Lena, nel Atlánticu Sur, onde, supuestamente, sería envelenáu con raticida y morrería en 1821.

Esta coalición duru en total : 13 de marzu 1815 - 18 de xunu 1815 (94 díes, 3 meses y 4 díes)

Ver tamién editar

Notes editar

  1. Los Estaos Xuníos tuvieron en guerra contra el Reinu Xuníu mientres la Guerra ente Reinu Xuníu y Estaos Xuníos de 1812.
  2. El SIRG participó hasta 1806, cuando'l so últimu emperador Francisco II (dende 1804 emperador Francisco I d'Austria), por cuenta de la derrota militar a manos del exércitu francés de Napoleón Bonaparte, decretó la supresión del Sacru Imperiu cola clara intención de torgar que Napoleón s'apoderara del títulu y la llexitimidá histórica qu'esti traía.
  3. Rusia convertióse n'aliada de Francia acordies col Tratáu de Tilsit en 1807. Mientres esti tiempu Rusia entró en guerra contra Suecia (1808-1809), Imperiu otomanu (1806-1812) y Reinu Xuníu (1807-1812). Esta alianza rompióse en 1810, lo que dexó al Imperiu francés la invasión de Rusia en 1812.
  4. Tanto Austria como Prusia aliáronse col Imperiu francés na invasión de Rusia.
  5. El Reinu d'Hungría participó na guerra con reximientos húngaros separaos nel Exércitu Imperial y Real, y tamién por un exércitu tradicional ("insurrectio"). La dieta húngara votó pa entrar na guerra y aceptó pagar un terciu de los gastos bélicos.
  6. España foi aliada de Francia hasta la invasión de 1808, que dio llugar a la guerra d'Independencia española. Hasta 1813, bona parte del territoriu español quedó sol gobiernu títere de Xosé Bonaparte.
  7. Suecia declaró la guerra al Reinu Xuníu en siendo ganada na Guerra Finlandesa contra'l Imperiu rusu.
  8. Sicilia dixebróse de Nápoles tres la conquista d'este por parte del Imperiu francés en 1806 y la llegada al tronu de Xosé Bonaparte.
  9. El Ducáu de Parma tuvo una pequeña participación mientres les campañes italianes por parte de Francia y participó dende la segunda coalición hasta 1802 cuando foi anexonada por Francia.
  10. A pesar d'aliase con Austria en 1814, el Reinu de Nápoles volvió aliase otra vuelta con Francia, dando llugar a la Guerra austro-napolitana.

Referencies editar

Enllaces esternos editar