Síndrome de Frégoli


El síndrome de Fregoli ye un desorde neuropsiquiatrico en que'l paciente aportuna que conoz a una persona que realmente nun conoz, o cree que toles persones son en realidá una mesma persona. El síndrome puede tar rellacionáu con una mancadura cerebral y ye de cutiu de naturaleza paranoica, cola persona delirante que se cree escorrida pola persona qu'ellos creen que ta amarutada.[1]

Síndrome de Frégoli
enfermedá
delusional misidentification syndrome (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Una persona col síndrome de Fregoli puede tamién recordar equivocadamente llugares, oxetos y eventos. Esti trestornu puede ser esplicáu polos “nodos asociativos”. Los “nodos asociativos” sirven como un venceyu biolóxicu d'información sobre otres persones con una cara familiar (pal paciente).

El síndrome de Fregoli clasifícase tanto como una ilusión monotemática y como un síndrome d'identificación errónea delirante (DMS), una clase de creencies delirantes qu'implica identificar mal persones, llugares o oxetos. Al igual que la ilusión de Capgras, los psiquiatres creen que ta rellacionáu con un colapsu na perceición normal de la cara.

Signos y síntomes editar

  • Delirio
  • Déficit de memoria visual
  • Déficit d'autocontrol
  • Déficit na conciencia de sí mesma Allucinaciones
  • Déficit en funciones executives
  • Déficit na flexibilidá cognitiva
  • Antecedentes d'actividá convulsiva
  • Actividá epileptogénica

Causes editar

Tratamientu Levodopa editar

Levodpa, tamién conocíu como L-dopa, ye'l precursor de delles catecolaminas, específicamente de dopamina, epinefrina y norepinefrina. Úsase clínicamente pa tratar la enfermedá de Parkinson. Los estudios clínicos demostraron que l'usu de Levodopa puede conducir a allucinaciones visuales y delirios. Mientres l'usu enllargáu de Levodopa, los delirios casi ocupen tola atención d'un paciente. N'estudios esperimentales, cuando la concentración de Levodopa mengua, el númberu de delirios tamién mengua. Concluyóse que los delirios rellacionaos coles melecines antiparkinsonianos son una de les principales causes del síndrome de Fregoli.

Mancadura cerebral traumática editar

La mancadura nes zones temporo-parietales puede causar el síndrome de Fregoli. La investigación de Feinberg demostró que los déficits significativos nes funciones executives y de memoria siguen pocu dempués del dañu nes zones temporoparietales. Les pruebes realizaes en pacientes que sufrieron una mancadura cerebral revelaron que la capacidá d'atención básica y la velocidá de coordinación visomotora son normales. Sicasí, estos pacientes cometieron munchos errores cuando fueron llamaos a participar en xeres detallaes d'atención. Tamién se realizaron pruebes d'atención selectiva con oxetivos auditivos, y los pacientes con mancadura cerebral presentaron munchos errores.

L'afayu más fondu nel trabayu de Feinberg ye que les pruebes de desempeñu nel procesu de recuperación de memoria fueron significativamente estropiaes en pacientes con mancadura cerebral. Sicasí, atoparon qu'estos pacientes escoyeron respuestes incorreutes que taben rellacionaes semánticamente (esto ye, escoyeron vexetales en llugar de fruta). Más importante entá, les pruebes de memoria visual amosaron qu'había una severa incapacidá na alcordanza visual. Polo xeneral, los pacientes con mancadures cerebrales taben gravemente afeutaos en munches funciones executives, tales como autu-monitoreo, flexibilidá mental y razonamientu social.

El síndrome de Fregoli ye una ilusión de dobles positivos onde hai un escesu de familiaridá col mediu ambiente. Esta sobre-familiaridá puede tener cuatro causes:

  • Deterioru del autocontrol: aceptación pasiva de conclusiones imprecises.
  • Peneráu defectuosu: enclín a escoyer asociaciones importantes más que relevantes.
  • Asociación mnemónica de pensamientos rutinarios.
  • Esfotu: incapaz d'atopar una hipótesis alternativa.

Poro, la disfunción executiva paez ser necesaria pa identificar unu como tener síndrome de Fregoli.

Giro fusiforme editar

La investigación actual demostró que les mancadures nel lóbulu temporal derechu y el xiru fusiforme pueden contribuyir a los SMD. Les resonancies magnétiques de los pacientes que ejemplifican los síntomes de Fregoli demostraron hipotálamu ya hipocampu nel xiru fusiforme anterior, según nel mediu ya inferior del xiru temporal derechu. L'inferior y mediu derechu del lóbulu temporal son los llugares d'almacenamientu de memoria al llargu plazu na recuperación d'información sobre la reconocencia visual, específicamente de les cares. Poro, el dañu a estes entrevesgaes conexones podría ser unu de los factores principales nos trestornos de mala identificación de la cara.

Apocayá, afayóse una área específica de la cara nel xiru fusiforme y ta cerca del xiru fusiforme anterior. Estudios realizaos por Hudson amosaron mancadures nel xiru fusiforme anterior, que ta cerca del área específica de la cara (corteza fusiforme ventral), tamién puede tar acomuñada col síndrome de Fregoli y otros DMS. Dichos daños pueden causar alteraciones na memoria visual al llargu plazu y conducir a asociaciones desaparentes de cares humanes.

Per otru llau, el nuesu celebru interpreta escenes visuales en dos víes: una ye al traviés de la vía dorsal lóbulu parietal-occipital (material espacial visual analízase equí), y la otra ye al traviés de la vía ventral temporal-occipital (reconoz oxetos y cares). Poro, les mancadures en cualesquier de les estructures o la interrupción de les conexones delicaes pueden producir DMS.

Anormal P300 editar

Créese que'l síndrome d'identificación errónea asocede por cuenta de una disociación ente los procesos d'identificación y reconocencia. La integración de la información pal procesamientu posterior conozse como memoria de trabayu (WM). El P300 (P significa potencial de voltaxe positivu y el 300 post-estímulu de 300 milisegundos) ye un índiz de WM y utilízase mientres un ensayu de WM en pacientes con DMS. En comparanza colos pacientes normales, los pacientes con DMS xeneralmente exhiben una amplitú atenuada de P300 en munches abducciones.

Estudios anteriores amosaron correlaciones ente DMS y daños a la función hemisférica derecha, que tien una serie de funciones (perceición, formes 3D, conciencia artística, imaxinación, control de la manzorga, conciencia de la música, etc.). Nos últimos años, el componente auditivu P300, que se forma en respuesta a una xera de detección que se produz pocu tiempu dempués d'un estímulu, adquirió una gran reconocencia. El componente P300 ye un índiz d'actividá mental en que la so amplitú aumenta altamente con estímulos.

Tratamientu editar

Una vegada que s'identificó'l síndrome, sigue la farmacoterapia. Los fármacos antipsicóticos son los primeres nel tratamientu de Fregoli y otros DMS. Amás de los antipsicóticos, los anticonvulsivos y los antidepresivos tamién se prescriben en dellos cursos de tratamientu. Si un paciente de Fregoli tien otros trestornos psicolóxicos, el tratamientu de cutiu resulta nel usu de trifluoperazina.

Historia editar

Orixinalmente, apaez esti cuadru sicopatolóxicu recoyíu por Henri Ey nel so «Tratáu de Psiquiatría», nel apartáu de los Delirios Crónicos Sistematizados, nel puntu I: Delirios Pasionales y de Reivindicación (Masson, 1989, páx.452).

Foi denomináu asina n'alcordanza de Leopoldo Fregoli, actor italianu de principios del sieglu XX que podía interpretar simultáneamente dellos papeles nel teatru.

P. Courbon y G. Fail primero informaron de la enfermedá nun artículu de 1927; describieron a una muyer de 27 años que vivía en Londres, que creía que taba siendo escorrida por dos actores que vía de cutiu nel teatru. Pensaba qu'estes persones escorrer de cerca, tomando la forma de persones que conocía.

Síndromes d'identificación errónea y Fregoli editar

Los síndromes d'identificación errónea d'esti síndrome (DMS) tienen los sos raigaños na incapacidá de rexistrar la identidá de daqué, yá sía un oxetu, eventu, llugar o inclusive una persona. Esisten delles formes de DMS, como'l síndrome de dobles suxetivos, la intermetamorfosis, el síndrome de Capgras y el síndrome de Fregoli. Sicasí, toos estos diversos síndromes tienen un denominador común: toos deber al procesamientu de la familiaridá malfuncional mientres el procesamientu de la información. Los síndromes más comunes son Capgras y Fregoli. El síndrome de Capgras ye la creencia delirante de qu'un amigu, miembru de la familia, etc., foi reemplazáu por un impostor ximielgu. El síndrome de Fregoli ye la creencia delirante de que distintes persones son de fechu una sola persona que ta amarutada.

Investigación actual editar

L'estudiu de DMS anguaño sigue siendo revesosu, yá que de cutiu combínense con munchos trestornos psicolóxicos (esto ye, esquizofrenia, trestornu bipolar, trestornu obsesivu compulsivu, etc.). Anque hai una plétora d'información sobre DMS, inda hai munchos misterios de los detalles fisiolóxicu y anatómicu de DMS. Un analís semiolóxicu precisu d'anomalíes visuales superiores y los sos correspondientes sitios topográficos puede ayudar a resolver la etioloxía de Fregoli y otros trestornos d'identificación errónea.

Cultura popular editar

La película Anomalisa tien delles referencies direutes ya indireutes al síndrome de Fregoli.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Martín, Alberto Rubín (8 de xunu de 2015) (en castellanu). ¿Qué ye'l Sindrome de Fregoli? 5 Claves. Lifeder. http://www.lifeder.com/sindrome-de-fregoli/. Consultáu'l 23 de payares de 2016. 

Enllaces esternos editar

casu/# Síndrome de Fregoli: A cuenta de un casu