El sofbol (softball en idioma inglés), tamién conocíu como softbol, sófbol o bola nidia,[1] ye un deporte d'equipu nel qu'una pelota ye cutida con un bate, bien paecíu al béisbol, polo xeneral, una derivación nidia del béisbol.

L'organismu rector d'esti deporte ye la Federación Internacional de Sóftbol, que celebra un campeonatu mundial cada añu en delles categoríes.

Foi deporte olímpicu dende Atlanta 1996 hasta Beixín 2008, y volverá selo na XXXII Edición en Tokiu 2020.[2]

N'España, l'ente rector d'esti deporte ye la Real Federación Española de Béisbol y Sófbol, y en Méxicu, la Federación Mexicana de Softbol.

Terrén de xuegu editar

El xuegu desenvuélvese fundamentalmente nel espaciu entendíu dientro de dos llinies (llinies de foul) que formen ente sí un ángulu rectu. Dientro del mesmu trazaráse un cuadráu de 18,244 m de llau. En cada unu de los vértices d'esti allugaránse les bases, que desempeñaren el papel d'abelugos temporales pa los xugadores del equipu qu'ataca. Una d'estes bases ye una figura pentagonal (home) y va asitiar nel vértiz que formen los dos llinies de foul. El círculu del llanzador va allugar nel centru de dichu cuadráu col so centru a 14 m pa homes y a 12 m pa muyeres. Básicamente tien la mesma forma del diamante de baseball pero de menores midíes.

Xugadores y sustitutos editar

Un equipu ta formáu por 9 xugadores de campu a los cualos asígnase-yos un númberu pa entrar al campu nel siguiente orde:

  1. Llanzador (pitcher): Ye l'encargáu de llanzar la bola de manera que'l bateador nun pueda conectala. En conxunción col receptor, decide qué llanzamientu faer pa esti propósitu. Amás participa en cobertoria de los toques, cubre les bases primer y tercer, o home en casu de que faiga un llanzamientu desafranáu (wild pitch).
  2. Receptor (catcher): Allúgase detrás del platu (o home plate) pa recibir les unviaes del llanzador. Amás encárgase d'esaniciar a los corredores qu'intenten robar una base y d'unviar señales al restu del equipu sobre les xugaes por executar.
  3. Primer base: Ye l'encargáu de la primer base; recibe los llanzamientos de los xugadores del cuadru (segunda, parador en curtiu, tercer, llanzador y receptor) pa esaniciar a un bateador que nun conectó ventaxosamente. Tamién realiza cobertoria de toques y robos retrasaos.
  4. Segunda base: Curia la segunda base; cuando un batazo sale ente la primera y la segunda base, él ye l'encargáu d'atrapalo y llanzalo a la primer base pa completar el out. Si hai corredor en primer y el batazo sale al terrén del parador en curtiu, ye responsable de cubrir segunda pa executar una doble matanza (double play). Tamién realiza cobertoria de toques y relevu de tiros dende los xardinos.
  5. Tercer base: Curia la tercer colchoneta. Ye l'encargáu de torgar qu'un batazo colar pola llinia que delimita el campu pel estremu esquierdu. Tien como función amás cobertoria de toques.
  6. Parador en curtiu (shortstop): Xuega ente la segunda y la tercer base, y la so función ye torgar que los batazos que van por esi sector colar al xardín esquierdu. Puede cubrir segunda y tercer base. Si hai corredor en primer y el batazo sale al terrén del segunda base, ye responsable de cubrir segunda pa executar una doble matanza (double play).Tamién participa na cobertoria de bunt y nel relevu de tiros dende los xardinos Xardineru esquierdu: Encargar de torgar que los batazos elevaos por esi sector cayan en terrén bonu y de fildear les pelotes rodaes que superen el cuadráu. Por cuenta de que la mayoría de los bateadores ye diestra, ye'l xardineru que tien más ocasiones de responsabilidá. Cubre al xardineru central en porrica que van al terrén ente dambos y asítiase detrás al tercer base en casu de que dexe dir una pelota Xardineru central: Ye xardineru que más terrenal cubre y el que sofita a los otros dos en toles pelotes empobinaes al terrén que ta ente ellos. Por cuenta de que el xardín central ye más fondu, suel ser l'encargáu de faer tiros al platu pa evitar carreres per pisa y cuerre.
  7. Xardineru derechu: Ye'l xardineru que menos boles recibe, pos la minoría de los bateadores ye maniega. Encargar d'asistir al xardineru central y a la primer base en casu de que nun prinde un tiru pa sacar al bateador.

Si hai llende de cambeos.

Duración y definición del xuegu editar

Un xuegu reglamentariu consta de siete entraes. En cada entrada cada equipu batea y defende alternando. Gana l'equipu qu'anote más carreres.

Forma de xuegu editar

L'equipu atacante va intentar batear la pelota, lo suficientemente lloñe, pa poder avanzar triando toles bases nel orde que tán hasta llegar a home p'anotar una carrera. L'equipu defensor va intentar esaniciar al bateador, tomando la pelota del aire, o a los corredores tocándolos cola pelota primero que lleguen a les bases o tocando la base primero que'l corredor pero ensin qu'ésti pueda volver.

== Carreres anotaráse una carrera cada vez qu'un corredor llegalmente tríe la primera, segunda y tercer base, y home primero que se completen los trés out.

Pelota bona (strike) editar

Ye un llanzamientu llegal declaráu asina pol árbitru cuando: 1) Pasa sobre les rodíes, debaxo del pechu del bateador y sobre el home. 2) El bateador abanica y falla. 3) El bateador unvia una pelota en foul con menos de dos bones. Con dos strikes los siguientes batazos en zona foul nun son tercer strike.

Pelota mala (bola) editar

Llanzamientu que pasa fora de marcar antes mentaes y el bateador nun intenta cutila. Sácase una tarxeta

Pelota en foul editar

Pelota bateada llegalmente pero: 1) Ye unviada direutamente fora de les llinies de foul 2) Detiense

== Vuelta a les bases Toes los corredores tienen la obligación de volver a la base qu'ocupaba cuando: 1) Una pelota ye tomada d'aire. A riesgu cayer 2) Cuando l'árbitru declara pelota en foul. Ensin riesgu.

Quietu (safe) editar

Ye la voz cola cual l'árbitru da la posición a la qu'acaba d'aportar el corredor antes o nel mesmu momentu que la pelota.

Otros conceutos y definiciones editar

  • Base por boles: depués de 4 llanzamientos fora de la zona de strike y con 0, 1 ó 2 strikes, el bateador gana la 1° base. Si hai otru corredor na base inmediata siguiente ye emburriáu pol primeru avanzando una base y asina si con otros corredores si nun hai bases llibres. Si'l umpire canta 3 strikes primero que caya la 4ª bola'l bateador ye out.
  • Doble xugada: dos xugadores de la ofensiva son esaniciaos como resultáu d'una aición continua.
  • Obstrucción: ye l'actu d'un defensor que nun ta en posesión de la pelota nin nel actu de recibila y entorpece la meyora d'un atacante.
  • Toque: ye una pelota bateada la cual nun se trata de cutir fuerte, sinón que s'intenta faela rodar selemente dientro del cuadráu (toque de bola).
  • Robu de base: ye l'actu d'un corredor qu'intenta avanzar, a riesgu, d'una base a otra nel momentu que la pelota abandona la mano del llanzador ensin esperar el bateo del so compañeru.
  • Xugada forzada: ye l'aición pola cual, cola pelota en xuegu, un xugador tien d'avanzar obligatoriamente a riesgu, por cuenta de que'l compañeru que lu sigue avanza a la so posición.
  • Pisa y cuerre: Al momentu de coneutar un eleváu y el fielder tenga la posición el xugador en base puede triar la base y correr a la siguiente dependiendo la distancia de la base a la cayida de la pelota.
  • Hit and run: Esta llévase a cabu cuando hai siquier un corredor en base, al cual ordenar robu y al bateador en vez pídese-y qu'intente batear la bola de hit na siguiente pichada ensin importar como venga'l llanzamientu (bonu o malu).

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar