Sabela Clara Oxena

política española (1566–1633)
(Redirixío dende Sabela Clara Uxeña)

Sabela Clara Oxena d'Austria (12 d'ochobre de 1566Palacio de Valsaín (es) Traducir – 1 d'avientu de 1633Bruxeles) foi infanta d'España, fía del rei Felipe II d'España y de la so tercer esposa, Sabela de Valois —fía del rei Enrique II de Francia y de Catalina de Médicis—, soberana de los Países Baxos (1598-1621) y Gobernadora de los Países Baxos[nota 1] (1621-1633).

Sabela Clara Oxena
Gobernadora de los Países Bajos (es) Traducir

1598 - 1633
Vida
Nacimientu Palacio de Valsaín (es) Traducir12 d'ochobre de 1566[1]
Nacionalidá España
Muerte Bruxeles[2]1 d'avientu de 1633[3] (67 años)
Sepultura Catedral de San Miguel y Santa Gúdula de Bruselas (es) Traducir
Familia
Padre Felipe II d'España
Madre Isabel de Valois
Casada con Albert (1598, 1599, 1599 – )[4]
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa d'Austria n'España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Llugares de trabayu Bruxeles
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Clarisas coletinas (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años editar

Sabela Clara Oxena nació'l 12 d'agostu de 1566 nel Palaciu del Monte de Valsaín, Segovia, Castiella. Foi la fía mayor del tercer matrimoniu del rei Felipe II d'España y de la so esposa Sabela de Valois, y tamién la más querida pol monarca siendo la única a la que-y taba dexáu #ayudar nel so trabayu, revisando documentos y traduciendo pal so padre documentos del italianu al español.

Foi bautizada por Juan Bautista Castaneo, nunciu apostólicu, dempués papa como Urbanu VII.[6] #Fray Enrique Flórez U.S.A. falando de los trés nomes de la infanta, escribe: «el primeru pola madre (Isabel de Valois), el segundu pel día de la nacencia, y el terceru por devoción a S. Eugenio que'l so cuerpu había'l rei treslladáu l'añu antes dende San Dionisio de París a Toledo, a que'l so llogru contribuyó enforma la interposición de la nuesa reina (Isabel de Valois) como hermana que yera del rei de Francia».[7][8]

Candidata al tronu de Francia editar

El 2 d'agostu de 1589 finó asesináu'l rei Enrique III de Francia. Entós Felipe II realizó toa una serie de xestiones polítiques, reclamando la corona de Francia pa la so fía Sabela Clara Oxena. Los derechos de Sabela Clara Oxena al tronu de Francia, reclamáu tamién pol hugonote Enrique IV, proveníen de ser nieta per parte de madre d'Enrique II de Francia y sobrina d'Enrique III de Francia, hermanu d'Isabel de Valois y que nun tenía descendientes direutos.

Sicasí, Francia taba rexida pola Llei Sálica, ya Sabela de Valois arrenunciara a los sos derechos al tronu por cuenta del so matrimoniu con Felipe II. Les xestiones de Felipe II provocaron l'efectu contrariu: xunir a los católicos y hugonotes franceses en contra d'un soberanu estranxeru, facilitando l'ascensión al tronu d'Enrique IV y el fin de les Guerres de relixón de Francia.

Gobernadora de los Países Baxos editar

En 1598 Felipe II dio como dote a Sabela Clara Oxena los Países Baxos españoles y el ducáu de Borgoña nel so próximu matrimoniu col so primu hermanu l'archiduque Alberto d'Austria, nietu de Carlos I d'España, quedando dambos como soberanos de dichos territorios.[9] Felipe II trató asina de resolver el problema xeneráu pola #insurrección de los Países Baxos, que dio llugar a la Guerra de los Ochenta Años, por aciu l'establecimientu d'una caña autóctona de los Habsburgu.

En 1621 finó Alberto d'Austria y, al nun haber fíos sobrevivientes del matrimoniu, los Países Baxos volvieron a la corona española. Sabela Clara Oxena caltuvo'l cargu de gobernadora y moró ellí mientres el restu de la so vida, alternando ésitos, como'l de #tomar de Breda en 1625, con fracasos y reveses, como la perda de Bolduque en 1629 y Mastrique en 1632.

Felipe IV d'España, sobrín de Sabela Clara Oxena, #sofitar na gobernación de los Países Baxos hasta qu'ella finó en 1633.

Xenealoxía editar

Ancestros editar

Fíos editar

Del so matrimoniu con Alberto d'Austria tuvo tres fíos que morrieron na infancia:[10]

  • Felipe (21 d'ochobre de 1605)
  • Alberto (27 de xineru de 1607)
  • Ana Mauricia (1609)


Predecesor:
Felipe V
Soberana de los Países Baxos y condesa de Borgoña[11]
(Xunto a Alberto d'Austria)

1598-1621
Socesor:
Felipe VII[12]
Predecesor:
Alberto d'Austria
Sabela Clara Oxena
(Soberanos de los Países Baxos)
Gobernadora de los Países Baxos
1621-1633
Socesor:
Francisco de Moncada
(interín)

Notes editar

  1. La titulación completa ye: (archiduquesa d'Austria); (duquesa de Borgoña), Lotaringia, Brabante, Limburgu, Luxemburgu y Gelderland; condesa de Flandes, (Habsburgu), Artois, Borgoña Palatinau, (Tirol), Hainaut, Holanda, Zelanda, Namur y Zutphen; Margravesa del Sacru Imperiu Romanu y señora de Frisia, Salins, Mechelen, y de les ciudaes, pueblos y tierres d'Utrech, Overijssel y Groningen.
    Ente paréntesis figuren los títulos que nun impliquen posesión de tierres.

Referencies editar

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 2 xineru 2019.
  2. RKDartists: 439350. Afirmao en: RKDartists. Data de consulta: 13 mayu 2020. Llingua de la obra o nome: neerlandés.
  3. «Isabella Clara Eugenia». Biografisch Portaal.
  4. Afirmao en: Q56641870. Páxina: 186. Editorial: Académie des sciences, belles-lettres et arts de Besançon et de Franche-Comté. Llingua de la obra o nome: francés. Data d'espublización: 1889.
  5. 5,0 5,1 5,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  6. Heiss, Aloïss (1869). R.N. Milagro, ed. Volumen 3 de Descripción general de las monedas hispano-cristianas desde la invasión de los árabes. p. 158. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.Heiss, Aloïss (1869). R.N. Milagro: Volumen 3 de Descripción general de las monedas hispano-cristianas desde la invasión de los árabes. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.
  7. Santa Clara se festeja en el rito romano el 12 d'agostu antes de la reforma litúrgica.
  8. Flórez U.S.A., Henrique (1770). En la oficina de la viuda de Marin, ed. Volumen 2 de Memorias de las reynas catholicas, historia genealogica de la casa real de Castilla, y de Leon, todos los infantes: trages de las reynas en estampas: y nuevo aspecto de la historia de España. pp. 900 y 901. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.Flórez U.S.A., Henrique (1770). En la oficina de la viuda de Marin: Volumen 2 de Memorias de las reynas catholicas, historia genealogica de la casa real de Castilla, y de Leon, todos los infantes: trages de las reynas en estampas: y nuevo aspecto de la historia de España. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.
  9. Condiciones de la renunciación que hizo el rey don Felipe II, de los estados de Flandes en la infanta doña Isabel su hija, incluidos en la Coleición de documentos inéditos para la historia de España, vol. XLII, páxs. 218-225.
  10. Geneall.net
  11. Na Pragmática Sanción de 1549 los territorios de les 17 provincies de los Países Baxos y el condáu de Borgoña constituyeron una xunión política indivisible sol mesmu soberanu.[1] Na acta de cesión de 1598, Felipe II arrenunció a dichos territorios y los sos títulos, pero caltuvo pa sí y los sos descendientes el títulu de duque de Borgoña como soberanos de la Orde del Toisón d'Oru[2], pero que dende la Tregua de los doce años (1609), dichos territorios constituyíenlo Flandes, Artois, Hainaut, Namur, Luxemburgu, Brabante, Amberes, Mechelen, Limburgu.
  12. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes ordinal

Enllaces esternos editar