San Andrés y Sauces

conceyu de la provincia de Santa Cruz de Tenerife (España)

San Andrés y Sauces ye un conceyu español perteneciente a la provincia de Santa Cruz de Tenerife. Ta asitiáu nel nordeste de la islla canaria de La Palma. El so códigu postal ye 38720.

San Andrés y Sauces
Alministración
País España
Autonomía Canaries
Provincia Provincia de Santa Cruz de Tenerife
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de San Andrés y Sauces (es) Traducir Francisco Javier Paz Exposito
Nome oficial San Andrés y Sauces (es)
Nome llocal San Andrés y Sauces (es)
Xeografía
Coordenaes 28°48′16″N 17°46′27″W / 28.80446689°N 17.77416798°O / 28.80446689; -17.77416798
Superficie 42.75 km²
Llenda con Barlovento, El Paso y Puntallana
Altitú media 260 m
Demografía
Población 4219 hab. (2023)
Densidá 98,69 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
sanandresysauces.es
Cambiar los datos en Wikidata

Tien una estensión de 42,75 km² y una población de 4.171 habitantes (INE, xineru de 2016). L'altitú del centru del conceyu (Los Sauces) ye de 250 metros sobre'l nivel del mar.

Historía editar

Mientres dalgún tiempu fueron dos nucleos estremaos, San Andrés na mariña y Los Sauces nes medianías. Tres la crisis de la caña d'azucre empecipió'l cayente de dambos lo que produció que finalmente se xunieren. Por cuenta de ser llugar de camín de la carretera del norte, Los Sauces creció en población ente que San Andrés enllancóse.

Naturaleza editar

El conceyu destaca pola so masa montiega de laurisilva, los sos fondos ribayos, los sos bancales y cultivos de plátanos. Dellos llugares d'interés son el ribayu y monte de los Tilales, Los Nacientes de Marcos y Corderu, El Molín El Rexente, El Charcu Azul (piscines naturales), El Puertu Espíndola, Ilesia de San Andrés, según los nucleos de población, onde atopamos bones muestres d'arquiteutura tradicional.

Economía editar

 
San Andrés

La economía xira en redol al plátanu principalmente, siendo l'únicu otru cultivu d'importancia la caña d'azucre, que s'usa na única destilería de la islla pa fabricar el Ron L'Aldea. Otru cultivu minoritariu ye'l ñame, que se cultiva nes fasteres húmedes encharcadas de los ribayos. Los sauceros son conocíos en La Palma como "Ñameros".

Población editar

Na mariña atopa Puertu Espíndola, un pequeñu puertu pesqueru qu'enantes foi la principal vía de comunicación del conceyu, primero que se construyera nel sieglu XX la carretera.

Na mariña atópense tamién les piscines naturales del Charcu Azul, pequeñu centru turísticu del conceyu.

Evolución demográfica editar

Gráfica d'evolución de San Andrés y Sauces ente 1900 y 2011

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar