San Xuan (Antigua y Barbuda)

San Xuan[1] ye la capital d'Antigua y Barbuda, un país asitiáu nes Antilles, na mar Caribe. Con una población de 22.215 habitantes (2010), Saint John's ye'l centru comercial del país y el principal puertu de la islla d'Antigua.

San Xuan
Alministración
Estáu federáu Antigua y Barbuda
Parroquia (es) Traducir Parroquia de Saint John (es) Traducir
Tipu d'entidá ciudá
Nome oficial St. John's (en)
Nome llocal St. John's (en)
Xeografía
Coordenaes 17°07′16″N 61°50′41″W / 17.1211°N 61.8447°O / 17.1211; -61.8447
San Xuan alcuéntrase n'Antigua y Barbuda
San Xuan
San Xuan
San Xuan (Antigua y Barbuda)
Superficie 10 km²
Altitú 0 m
Demografía
Población 22 219 hab. (2011)
Porcentaxe 100% de Parroquia de Saint John (es) Traducir
21.89% de Antigua y Barbuda
Densidá 2221,9 hab/km²
Más información
Fundación 1632
Estaya horaria UTC−04:00
Llocalidaes hermaniaes Jersey City y Limbe
Cambiar los datos en Wikidata

Saint John's foi'l centru alministrativu d'Antigua y Barbuda desque les islles fueron colonizaes per primer vegada en 1632, y tres la independencia del Reinu Xuníu en 1981 convirtióse en sede del gobiernu.

Saint John's ye'l principal centru de comunicaciones del país. La ciudá cunta con un puertu al qu'apuerten numberosos cruceros turísticos, y col aeropuertu Internacional V. C. Bird.

Historia editar

Saint John's foi fundada en 1632 como una pequeña casona, cuando un grupu de británicos lideraos por Edward Warner aportaren a Antigua dende la vecina Islla de Saint Kitts. Darréu, Edward Warner convirtiera nel primer gobernador d'Antigua, el segundu según otres fontes,[2] y la islla entamó ser poblada por ciudadanos de les Islles Britániques, especialmente irlandeses. Mientres los sos primeros años, Saint John foi atacada de cutio polos caribes y los franceses.

Para 1667 el pueblu foi xorreciendo, y la llegada d'esclavos d'África dexó que se desenvolviera la industria del cultivu de la caña de zucre. En 1680, empecipióse la construcción d'un fuerte na Islla Rat, frente a la badea. Pa esti propósitu, en setiembre de 1672, decidiérase qu'un esclavu de cada ocho participara na construcción del edificiu defensivu, que foi rematáu en 1704 sol nome de Fort James.

Para 1689, Saint John's superara en tamañu a Falmouth, pero un furacán destruyó casi tol pueblu l'añu siguiente y tolos barcos apostaos nel puertu, a lo menos foren perdíes 18 embarcaciones.

En 1702, trazáronse afechiscamente les cais y construyóse un mercáu, amás designóse un pregoneru y guardianes del pueblu, que construyeren aparatos de castigu y humildación pa los habitantes que cometieren crímenes menores.

En 1747 empecipióse la construcción de la Corte de Xusticia, que cuando nun yera utilizada, funcionaba como salón de baille. Anguaño l'edificiu ye'l Muséu d'Antigua y Barbuda. En 1769, una quema destruyó 260 cases de Saint John's, lo que representaba dos terceres partes de la población.

En 1784, llegó'l famosu Almirante Horatio Nelson, inda al entamu de la so carrera, quien ordenó la construcción d'un estelleru qu'anguaño lleva'l so nome, ya intentó camudar les lleis comerciales de navegación llocales. Nelson nun se llevó bien cola población de Saint John's, y no posible intentó evitar entrar al pueblu, calteniéndose la mayor parte del so tiempu nel so barcu fondiáu frente a la población.

En 1801, empecipióse la construcción de la residencia del gobernador, qu'hasta entós habitaba en cases arrendaes. En 1830 construyóse la primer biblioteca nes Antilles Britániques, anque yera quitada.

En 1842, Saint John's foi declarada ciudá al establecese una diócesis.

Cola llegada d'emigrantes dende Madeira, la ciudá creció entá ye más, y en 1850, abrióse una oficina de correos. En 1867, la ciudá estableció finalmente un serviciu d'agua potable al construyise un banzáu fora de la mesma.

Clima editar

   Parámetros climáticos permediu de Saint John's  
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima media (°C) 28 28 28 29 30 30 31 31 31 30 30 29 30
Temperatura mínima media (°C) 23 23 23 24 25 26 26 26 25 25 24 24 24
Precipitación total (cm) 2.4 1.7 1.2 2.6 3.2 2.7 3.6 3.7 4.8 5.8 6.4 3.2 3.5
Fonte: MSN.com[3] 2007

Monumentos y llugares d'interés editar

Catedral de San Xuan editar

 
Catedral de San Xuan.

L'horizonte de Saint John's ta apoderáu poles blanques torres barroques de la catedral de San Xuan. L'actual edificiu foi construyíu en 1845, siendo ésti'l tercer templu qu'agospia la catedral, tres les destruiciones de los anteriores en dos talos terremotos, en 1683 y 1745. Les puertes de fierro de la fachada sur de la catedral tán asitiaes cao de pilastres decoraes con estatues de San Xuan Evanxelista y San Xuan Bautista. Estes figures fueron robaes pol barcu HMP Temple en 1756 d'un navío francés que se dirixía a la Martinica.

Muséu d'Antigua y Barbuda editar

El Muséu d'Antigua y Barbuda ta asitiáu na esquina ente Long street y Market street, y ocupa l'edificiu del antiguu tribunal colonial, construyíu en 1747 na cortil qu'ocupaba'l primer mercáu de la ciudá. Ye l'edificiu n'usu más antiguu de Saint John's. Les esposiciones arqueolóxiques del muséu amuesen la vida de los primeros habitantes del país, según la de los esclavos y colonos. El muséu espón instrumentos arahucos y coloniales procedentes de les escavaciones arqueolóxiques de les islles. Tamién amuesa un retruque d'una casa arahuaca y maquetes del plantíos de zucre qu'espliquen la historia del país. El muséu caltién coles mesmes un bate de cricket del xugador antiguano Viv Richards.

Palaciu gubernamental editar

El palaciu gubernamental de Saint John's ye la residencia y sede del gobernador xeneral d'Antigua. L'edificiu foi construyíu n'estilu colonial y ta arrodiáu de xardinos. Alcuéntrase na zona este de la ciudá. L'edificiu nun tien visites turístiques regulares, anque pueden ser alcordaes nel Departamentu de Turismu d'Antigua y Barbuda en Long Street.

Fort James editar

El fuerte James foi construyíu en 1739 pa protexer el puertu de Saint John's, siendo unu de los munchos fuertes que'l Reinu Xuníu construyó nes sos colonies caribeñes nel sieglu XVIII pa protexeles de les invasiones de la Marina francesa. Asítiase nun cabu na zona noroeste de la ciudá. Nél caltiénense los antiguos polvorinos, cañones de defensa y los cimientos de les muralles del fuerte. El principal curiosu turísticu de Fort James son les escelentes vistes al puertu de Saint John's. Esisten otros fuertes na redoma como Fort George, Fort Charles, Fort Shirley, Fort Berkeley y Fort Barrington.

 
Heritage Quay.

Otros editar

 
Mercáu de Saint John's.

Los vienres y sábados pela mañana, celébrase un mercáu de productos agrícoles y artesanía nes contornes al sur de la ciudá. Saint John's cunta con un nuevu muelle pa navíos de cruceru, un centru comercial y numberosu tiendes, y una gran ufierta hotelera, que faen de la ciudá un centru de turísticu con una gran ufierta pa faer compres y salir a cenar.

L'antigua destilería de ron allúgase na Ciudadela, y trátase de la única destilería de ron de la islla, que produz más de 180.000 galones de ron embotellau.

Saint John's cunta con un Xardín botánicu asitiáu cerca de la interseición de Factory Road y d' Independence Avenue (Xardín Botánicu d'Antigua).

El Muséu d'Arte de la Marina, asitiáu en Gambles Terrace, ye una pequeña instalación qu'alluga roques fósiles, piedres volcániques, madera petrificao y una coleición de más de 10.000 conches. Tamién amuesa oxetos de dellos naufraxos de navíos británicos.

Hermanancies editar

Deportes editar

 
Vista del Antigua Recreation Ground.

Saint John's dispón del campu de críquet Antigua Recreation Ground. Amás, al este de Saint John's alcuéntrase l'estadiu multiusos Sir Vivian Richards, que foi construyíu principalmente p'allugar partíos de la Copa mundial de Críquet de 2007, apostada nes Antilles ente'l 13 de marzu y el 28 d'abril de 2007, y de la qu'acoyera un total d'8 alcuentros.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Referencies editar