Santu patrón

santu cristianu abogáu d'una comunidá o grupu

Na Ilesia católica y nes ortodoxes, nes cualos créese na intercesión de los santos, el santu patrón (o santu patronu o a cencielles patronu) ye un santu que tien una afinidá especial con una comunidá o un grupu específicu de persones y a que la so intercesión acuéyense los miembros d'esos coleutivos. Los términos patrón y patronu (del llatín, patrōnus) son sinónimos de defensor y proteutor. Los santos patronos son consideraos por munchos creyentes como intercesores y abogaos ante Dios, sía d'una nación, un pueblu, un llugar, una artesanía o actividá, una clase, una congregación, una cla o una familia.[1]

La veneración escontra los santos: los santos patronos editar

 
San Xosé ye'l santu patrón de los carpinteros, inxenieros, y trabayadores.

El Conceyu Vaticanu II espresó'l venceyu de veneración escontra los santos que los sos carismes facer recomendables a la devoción ya imitación de los fieles:

La Ilesia de los viadores [...], yá dende los primeros tiempos de la relixón cristiana guardó con gran piedá la memoria de los difuntos y ufiertó sufraxos por ellos, porque santu y saludable ye'l pensamientu d'orar polos difuntos por que queden llibres de los sos pecaos (2 Macabeos 12, 46). Siempres creyó la Ilesia que los Apóstoles y mártires de Cristu, por dar el supremu testimoniu de fe y de caridá col derramamiento de la so sangre, tánnos más íntimamente xuníos en Cristu; profesó-yos especial veneración xunto cola Bonaventurada Virxe y los santos ánxeles y imploró piadosamente l'auxiliu del so intercesión. A éstos llueu fueron amestaos tamién quien asonsañaren más de cerca la virxinidá y probeza de Cristu y, finalmente, tolos demás, que'l so preclaro exerciciu de virtúes cristianes y que los sos carismes divinos facer recomendables a la piadosa devoción ya imitación de los fieles. [...] Ye, por tanto, por demás conveniente qu'amemos a los amigos y coherederos de Cristu, hermanos tamién y eximios bienhechores nuesos; que rindamos a Dios les gracies que-y debemos por ellos; que los invoquemos humildemente y que, pa impetrar de Dios beneficio per mediu del so Fíu Xesucristo, el nuesu Señor, que ye l'únicu Redentor y Salvador nuesu, alleguemos a les sos oraciones, proteición y socorru. Tou xenuinu testimoniu d'amor qu'ufiertemos a los bonaventuraos diríxese, pola so propia naturaleza, a Cristu y termina n'Él, que ye la corona de tolos santos, y por Él va a Dios, que ye almirable nos sos santos y nellos ye glorificado.[2]

N'España la mayor parte de les llocalidaes tienen un patrón y una patrona, en que'l so honor celebrar les fiestes mayores de la llocalidá. Los patrones son santos o advocaciones de Cristu y los patrones santes o advocaciones de la Virxe.

La posición protestante frente al patronalgu o veneración de los santos editar

La fe protestante desconoz el patronalgu de los santos y la so veneración basándose na so interpretación de la Biblia y tornando escritos posteriores de cualesquier otra autoridá humana por consideralos carentes de la inspiración del Espíritu Santu que sí-y atribúin a los escritos canónicos.

Al ser Cristu l'únicu mediador ente Dios y los homes, nieguen la necesidá de terceres figures que intercedan ante'l Mediador. Según 1ª Timoteo 2:5 (Primer Epístola del apóstol San Pablo a Timoteo)[3] y tamién según Hebreos 4:14-16 (Epístola a los Hebreos)[4]

Santos patronos de coleutivos editar

San Jenaro de Nápoles, patronu de los bancos de sangre.
San Paulino de Nola, patronu de los campaneros.
San Cosme y Damián, patronos de los médicos.
San Antonio de Padua, patrón de les pareyes.
Santa Teresa de Lisieux, patrona de los misioneros.
San Ramón Nonato, patronu contra l'albuertu.
San Cristóbal, patronu de los tresportistes.
San Agustín d'Hipona, patrón de los teólogos.
San Pedro de San José de Betancur, patronu de los servidores de la salú.
Santa Apolonia de Alejandría, patrona de los dentistes.
Declaráronse amás patronos d'enfermos con una dolencia específica, a santos que, polo xeneral, esperimentaron la mesma dolencia, o una similar tocantes a les sos implicancias sociales.

Bibliografía editar

Referencies editar

  1. Surhone, Lambert M; Tennoe, Mariam T; Henssonow, Susan F (2010). Patron Saint, 72 pp (n'inglés), Saarbrücken (Alemaña): VDM Verlag Dr. Mueller AG & Co.. ISBN 978-6-1345-8375-6. Consultáu'l 7 d'abril de 2012.
  2. Conceyu Vaticanu II (1976). Documentos del Vaticanu II, 31a., Biblioteca d'Autores Cristianos, páx. 95-96. ISBN 84-220-0010-5.
  3. 1ª de Timoteo 2:5, Biblegateway: Versión Reina-Valera de 1960, 1ªTi.2:5.
  4. Hebreos 4:14-16 Biblegateway: Versión Reina-Valera de 1960, He.4:14-16.
  5. Neyra Ramírez, José (1999). Colonia+ye+evidente+que+Isabel+Flores+de+Oliva,+la nuesa Santa Rosa+de+Lima+y+de+les+Americas+padeci%C3%B3+de+la enfermedá.+Non+en+balde+ye+patrana+de+los+tuberculosos+y+el+D%C3%ADa+del+Tisi%C3%B3logo+celébrase+el+30+de+agostu%22&dq=%22Mientres+la Colonia+ye+evidente+que+Isabel+Flores+de+Oliva,+la nuesa Santa Rosa+de+Lima+y+de+les+Americas+padeci%C3%B3+de+la enfermedá.+Non+en+balde+ye+patrana+de+los+tuberculosos+y+el+D%C3%ADa+del+Tisi%C3%B3logo+celébrase+el+30+de+agostu%22&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwiQ-ZDk1fjQAhXBEpAKHbAJAsMQ6AEIITAA Imagen históriques de la medicina peruana. Lima, Perú: Universidá Nacional Mayor de San Marcos, páx. 32.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar