Un secuestru, tamién conocíu como delitu contra la llibertá,[1] ye un delitu que consiste en quitar de la llibertá de forma ilícita a una persona o grupu de persones, de normal mientres un tiempu determináu, al envís de llograr un rescate o'l cumplimientu d'otres esixencies en perxuiciu del o los secuestraos o de terceros. Les persones que lleven a cabu un secuestru conócense como secuestradores o plagiadores (dacuando tamién denominaos raqueteros).[2]

Ilustración del sieglu XVIII onde se representa'l secuestru d'Estanislao II Poniatowski en 1771.
Póster de propaganda estauxunidense acomuñando la reprobación del raptu coles fuercies militares Imperiu del Sol Naciente, dempués del sorpresivu ataque a Pearl Harbor; la carauterización del enemigu faise al traviés d'un personaxe siniestru, suxuriendo tropelías y escesos que los soldaos xaponeses podríen cometer.

Munches vegaes la llibertá ye "vendida" en cuenta de otres situaciones. El secuestru da pauta a la comisión d'otros delitos, como sería'l tráficu de menores y la trata de persones. Nesti contestu, la llucha contra'l secuestru parte del intercambiu d'información que s'establez ente les distintes instancies policiales, en rellación coles estructures, redes de comunicación y formes d'operación de les organizaciones delictives esistentes, lo mesmo que de les que vaigan surdiendo, coordinandose al respective de estes la investigación llevada a cabu por distintes instituciones hasta determinar si los indiciados o los deteníos pertenecen a la delincuencia entamada. El secuestru tamién se presenta por envidia, tomando na mayoría de los casos a los neños como rehenes, esto dase xeneralmente por vengación.

Modus operando editar

Los secuestradores, xeneralmente, y previu al secuestru de la so víctima, siguen los sos movimientos cotidianos mientres díes anteriores al eventu, cola cuenta de conocer les sos rutes de tránsitu y horarios habituales p'asina llograr con mayor ésitu la so empresa delictiva. El momentu en que se lleva a cabu'l raptu de la víctima ye nel 95,3% de les vegaes cuando se transita a bordu del so vehículu por dalgún llugar despoblado o de poca confluencia de persones,[ensin referencies] según al momentu de salir de les sos cases o al momentu de llegar al mesmu. Cuando se trata de bandes entamaes pa cometer esti tipu de delitos, entamar en célules, esto ye, hai suxetos que s'encarguen de realizar les negociaciones telefóniques colos familiares de la víctima pa esixir el pagu del rescate, otros encárguense d'aprovir d'alimentos y xixilar a la persona secuestrada mientres el tiempu que dura en cautiverio, según qu'otros intervienen al momentu de someter a la víctima al momentu d'interceptala y treslladala al llugar onde se va caltener en cautiverio, llugar que n'ocasiones ye camudáu col fin de distrayer l'atención de les autoridáes en casu de que se denunciara'l fechu.

Modalidaes de secuestru editar

Secuestro simple editar

El secuestru simple ye'l casu d'arrampuñar, sustraer retener o despintar a una persona, pero con fines o propósitos distintos a la esixencia d'un rescate. Ésti de la mesma clasifícase en:

  1. Raptu. Ye'l delitu nel cual sustraer o retién a una persona per mediu de la fuercia, intimidación o fraude, col enfotu de menospreciar la so integridá sexual.
  2. Secuestru simple puramente dichu. Cuando se trata de despintar a una persona con fines distintos a la estorsión. Un exemplu ye'l de les rapaces que vienen de los pueblos buscando oportunidaes de trabayu y que s'empleguen como doméstiques, y que al nun conocer a naide nes ciudaes lleguen a cayer en manes de xente ensin conciencia que non yá les esplota nos horarios de trabayu, sinón que n'ocasiones nun-yos dan permisu” de salir y tener zarraes, dexándoles so llave, “por medrana qu'éstes-yos roben daqué”, negándo-yos el derechu d'usar la so llibertá como deseyen.

Secuestru exprés editar

El secuestru exprés puede definise como la retención d'una o más persones por un periodu curtiu de tiempu (hores o díes), mientres el cual, los delincuentes esixen dineru a los familiares de les víctimes pa la so lliberación. Otra modalidá d'estorsión que frecuentemente se confunde con secuestru exprés ye aquella na que los delincuentes retienen a la víctima y someter a sacar el so dineru de los caxeros electrónicos. Tamién-y roben el vehículu y les sos pertenencies de valor como les xoyes y el teléfonu móvil y depués dexar abandonada ayures.

Frecuentemente'l autores del secuestru exprés son individuos con antecedentes penales na adolescencia. Probablemente robaron vehículos o cometieron delitos menores. Tamién se reparen delincuentes fármacu dependiente cometiendo esti crime. En dellos casos los autores son persones conocíes poles víctimes, como meseros d'un restorán visitáu frecuentemente o'l porteru del edificiu onde s'habita. Ye un delitu que s'executa ensin estratexes previes. Dos o trés individuos salen a la cai en busca d'una víctima distrayida que lleve puesta ropa y artículos de valor (xoyes, móvil) o que s'atope nun carru luxosu. Busquen a les sos víctimes nes gasolineres, estacionamientos de centros comerciales o persones saliendo d'un local, oficina o residencia, onde les encañonan con armes de curtiu algame y primir con amenaces fuertes. Darréu, treslladen a la víctima de vehículu y empiecen a circular pela ciudá de la que realicen llamaes telefóniques a los familiares esixéndo-yos el pagu del rescate. Estos delincuentes traten d'executar el delitu, cobrando'l dineru, nel menor tiempu posible, yá que nun tán preparaos pa caltener por enforma tiempu a la víctima en cautiverio. Dempués de cometíu l'ilícitu, la víctima presenta carauterístiques psicolóxiques somatizadas tales como congoxa, irritabilidá, malhumor, velea.

Autu-secuestro editar

Nos últimos casos apaez la estorsión a los padres per mediu del autosecuestro, entamáu por dalgún de los fíu(as), amigu(as), y a los qu'esixen a los padres cantidaes pal so propiu prestu de necesidaes inmediates (dineru pa gastar en viaxes, drogues, fiestes, etcétera). Fala de verdadera descomposición social ya individual, con falta de los mínimos valores. Esti fechu delictivu va dende aquel que se autorroba, tresportistes, empresarios, homes y muyeres , comerciantes, estudiantes, pareyes en conflictu y mozos que soliciten cantidaes de dineru a los sos padres pa buscar vengación o arreglar gastos extras.

Secuestru de bienes editar

Esti recái dafechu sobre bienes materiales y tien d'estremase del robu, por cuanto'l so propietariu esíxese-y cierta cantidá de dineru pa la so devolución. Secuestru d'aviones, esta modalidá delictiva del terrorismu aereu espón al peligru a un númberu mayor de persones. La so execución siempres tuvo so l'autoría de grupos estremista

Pena per secuestru editar

Por regla xeneral, la llexislación de tolos países dicta penes bien alzaes pa esti tipu de delitos, llegando en delles ocasiones a la pena de muerte. N'Estaos Xuníos fueron executaos dellos secuestradores a lo llargo de la so historia.

N'ensame d'ocasiones, les penes por secuestros tán acomuñaes al fechu de que terminaren nel asesinatu de les víctimes. Sía que non, un secuestru siempres acarreta graves remortines psicolóxiques a les víctimes, lo que ye causa de que sía consideráu un delitu de gravedá.

Por casu, nel estáu de Chihuahua, Méxicu, el secuestru ye penáu con prisión perpetua, y hasta'l momentu alredor de 30 persones fueron condergaes por esi delitu.

Traumas postsecuestro editar

Unu de los trestornos psicolóxicos que pueden derivase d'un secuestru ye'l llamáu síndrome d'Estocolmu. Trátase d'una reacción psíquica na cual la víctima d'un secuestru, o persona retenida contra la so propia voluntá, desenvuelve una rellación de complicidá con quien la secuestró. N'ocasiones, diches persones secuestraes pueden acabar ayudando a los sos captores a algamar los sos fines o a safar a la policía.

Debe'l so nome a un fechu asocedíu na ciudá d'Estocolmu (Suecia). En 1973 producióse un atracu nel bancu Kreditbanken de la mentada ciudá sueca. Los delincuentes tuvieron de caltener como rehenes a los ocupantes de la institución mientres 6 díes. Cuatro persones —tres muyeres y un home— fueron tomaes como rehenes, pero una de les prisioneres aguantar al rescate y a testificar en contra de los captores. Otres versiones indiquen qu'esa muyer foi captada por un fotógrafu nel momentu que besábase con unu de los delincuentes. Y negáronse a collaborar nel procesu llegal posterior.[ensin referencies]

Ver tamién editar

Referencies editar

Bibliografía. editar

  • BIBLIOTECA.USAC.EDU.GT. Estudio sobre'l delitu de secuestru na sociedá guatemaliana [en llinia]. [consulta: 25 d'abril de 2014]. Disponible en web: http://biblioteca.usac.edu.gt/tesis/04/04_6808.pdf
  • BIBLIOTECA XURÍDICA VIRTUAL. EL SECUESTRU Problemes Sociales y Xurídicos [En llinia]. Jimenéz Ornelas, René. 2002. [Consulta: 25 d'abril de 2014]. Disponible en web: http://biblio.juridicas.unam.mx/llibros/1/244/2.pdf
  • Armida, Delia. Duelu en secuestru. Información y terapia a víctimes. 1sr ed. Méxicu: Quimera editores, 2009

Enllaces esternos editar

Oficina de Naciones Xuníes Contra la Droga y el Delitu.[1], descárguese "Manual Antisecuestros" n'Español.

  • Policía d'Investigaciones de Chile - PDI [2], veanse antecedentes de la Brigada d'Investigaciones Policiales Especiales Metropolitana - BIPE MET [3]
  • Policía Nacional d'Ecuador [4], veanse noticies de la Unidá Anti Secuestros y Estorsión - UNASE
  • Policía Nacional de Perú [5], veanse antecedentes de la División d'Investigación de Secuestros - DIVINSEC.
  • Policía Nacional de Colombia, Direición Anti Secuestros y Anti Estorsión - DINASE - GOES - GAULA, vease la organigrama de les entidaes indicaes [6].
  • Fundación La Nueva Esperanza de Secuestraos, Notes de Seguridá, ingresar al portal web [7].
  • Cuerpu d'Investigaciones Científiques, Penales y Criminalísticas de Venezuela[8], División Contra Estorsión y Secuestru [9].
  • delitos-mas-comunes-en-cifres/ Secuestro en Colombia: unu de los delitos más comunes en cifres, delitos-mas-comunes-en-cifres/