La segunda cruzada (1144-1148) foi la segunda gran campaña militar d'una serie de campañes denominaes nel so conxuntu como Les Cruzaes y que, mientres los sieglos XII y XIII, partieron dende Europa occidental (principalmente Francia) escontra Oriente Mediu, col fin de conquistar Tierra Santa y en particular la ciudá de Xerusalén, que s'atopaben en manes musulmanes dende'l sieglu VII.

Segunda cruzada
Parte de Cruzaes
Fecha 1147 → 1149
Llugar Península Ibérica, Oriente Próximu, Exiptu
Resultáu Victoria musulmana
Consecuencies
Belixerantes
Cruzaos: Sarracenos:

Abasidas

Comandantes
Melisenda de Xerusalén
Balduino III de Xerusalén
Raimundo II de Trípoli
Raimundo de Poitiers
Manuel I Comneno
Thoros II d'Armenia
Alfonso I de Portugal
Alfonso VII de Llión
Conrado III
Ottokar III d'Estiria
Lluis VII de Francia
Teodorico d'Alsacia
Esteban de Blois
Godofredo V d'Anjou
Masud I
Tashfin Ibn Alibr
Ibrahim ibn Tashfin
Ishaq ibn Ali
Abd Al-Mumin
Imad ad-Din Zengi
Saif ad-Din Ghazi I
Al-Muqtafi
Al-Hafiz
Fuercies en combate
20.000 homes[2]
15.000 homes[2]
Desconocíes
[editar datos en Wikidata]

La Segunda Cruzada foi convocada en 1145 en respuesta a la cayida del condáu d'Edesa un añu antes. Edesa foi'l primeru de los estaos cruzaos fundaos mientres la Primer Cruzada (1096-1099), pero foi tamién el primeru en cayer. La Segunda Cruzada, convocada pol papa Eugenio III, cuntó col lideralgu de dellos reis europeos per primer vegada, ente los que destacaron Lluis VII de Francia y l'emperador Conrado III, y cola ayuda de numberosos nobles. Los exércitos de dambos reis colaron por separáu al traviés d'Europa y en ciertu mou fueron retardaos pol emperador bizantín Manuel I Comneno. Dempués de cruciar el territoriu bizantín, yá n'Anatolia, dambos exércitos fueron derrotaos, por separáu, polos turcos selyúcides. Luis, Conrado y los restos de los sos exércitos llegaron a Xerusalén y en 1148 participaron nun desacertáu ataque sobre Damascu. La cruzada n'oriente foi un fracasu pa los cruzaos y una gran victoria pa los musulmanes. A lo postrero dichu fracasu conduciría al sitiu y cayida de Xerusalén en 1187 y a la convocatoria de la Tercer Cruzada a finales del sieglu XII.

L'únicu ésitu producióse fora del Mediterraneu na península Ibérica, onde los cruzaos ingleses, escoceses, flamencos, frisones, normandos y dellos alemanes, na so ruta marítima escontra Tierra Santa, detener nes mariñes portugueses y ayudaron a tomar de Lisboa, Almería y Tarragona en 1147.[1] Mentanto, n'Europa oriental, empecipióse la primera de les cruzaes del norte pa convertir al cristianismu a les tribus paganes del Bálticu, nun procesu que duraría dellos sieglos.

Antecedentes. La cayida d'Edesa. editar

Tres la Primer Cruzada y la Cruzada menor de 1101, estableciéronse tres reinos cruciaos n'oriente: el reinu de Xerusalén, el principáu de Antioquía y el condáu d'Edesa. Un cuartu estáu, el condáu de Trípoli crear en 1109. Edesa atopar nel estremu norte, siendo tamién l'estáu más débil y menos pobláu; como tal, yera oxetu de frecuentes ataques de los estaos musulmanes vecinos, gobernaos polos ortóquidas, danisméndidas, y turcos selyúcides. El conde Balduino II y el futuru conde Joscelino de Courtenay fueron prindaos tres la so derrota na batalla de Harrán en 1104. Balduino y Joscelino volvieron ser prindaos en 1122, y anque Edesa recuperar en parte tres la batalla de Azaz en 1125, Joscelino morrió en batalla en 1131. El so socesor Joscelino II viose forzáu a una alianza col Imperiu bizantín, pero en 1143 morrieron tantu l'emperador Xuan II Comneno como'l rei de Xerusalén Fulco d'Anjou. Joscelino tamién tuvo les sos disputes col conde de Trípoli y el príncipe de Antioquía, de cuenta que Edesa quedar ensin aliaos poderosos.

Mentanto, el selyúcida Zengi, atabeg de Mosul, conquistara Alepo en 1128. Alepo yera la llave de Siria, y apostáren-ylo'l gobernadores de Mosul y Damascu. Tanto Zengi como'l rei Balduino II volvieron entós la so atención escontra Damascu. Balduino sufrió una derrota nel esterior de la ciudá en 1129; pero Damascu, gobernada pola dinastía de los Búridas, aliaríase más tarde col rei Fulco cuando Zengi la asediase en 1139 y 1140; el cronista musulmán Usamah ibn Munqidh axustó dicha alianza.

A finales de 1144, Joscelino II aliar colos Ortóquidas y salió d'Edesa con casi tol so exércitu pa sofitar al príncipe ortóquida Kara Aslan contra Alepo. Zengi, que buscaba beneficiase de la muerte de Fulco en 1143, dirixóse rápido escontra'l norte pa asediar Edesa, que cayó nes sos manes un mes dempués, el 24 d'avientu de 1144. Esquitares de Hierges, Felipe de Milly y otros nobles salieron de Xerusalén pa emprestar la so ayuda, pero yera yá demasiáu tarde. Joscelino II siguió gobernando lo que-y quedó del condáu dende Turbessel, pero adulces, el restu del territoriu sería tomáu o vendíu a los bizantinos. Gracies a esto, Zengi foi eponderáu en tol mundu islámicu como «defensor de la fe» y al-Malik al-Mansur, «el rei victoriosu». Sicasí, nun prosiguir los sos ataques sobre'l territoriu restante d'Edesa o sobre'l principáu de Antioquía, como los cristianos tarrecíen que fixera. Los acontecimientos internos de Mosul obligar a volver, y de nuevu dirixó la so mirada escontra Damascu. Sicasí, un esclavu asesinar en 1146 y asocedió-y en Alepo el so fíu Nur al-Din.[3] Joscelino intentó recuperar Edesa tres l'asesinatu de Zengi, pero Nur al-Din ganó-y en payares de 1146.

Reacción n'Occidente editar

 
El papa Eugenio III convocó la Segunda Cruzada al traviés de la so bulda Quantum praedecessores.

Les noticies de la cayida d'Edesa llegaron a Europa primero al traviés de los pelegrinos que retornaben a empiezos del añu 1145 y depués poles embaxaes unviaes dende Antioquía, Xerusalén y Armenia. L'obispu Hugo de Jabala tresmitió-y les nueves al papa Eugenio III que nun tardó n'emitir la bulda Quantum praedecessores el 1 d'avientu del mesmu añu, pola que convocaba una segunda cruzada. Hugo tamién-y faló d'un rei oriental cristianu, que s'esperaba que llegara n'ayuda de los cruzaos: tratar de la primer mención documentada del Preste Xuan. Eugenio, que vivía en Viterbo, pos nun controlaba Roma, decidió con too y con eso que la cruzada debía de ser más entamada y centralizada que la Primera. Los predicadores teníen de cuntar cola aprobación papal, los exércitos, tar dirixíos polos reis más poderosos d'Europa y la ruta tenía de decidise de mano.

La respuesta inicial a la bulda papal foi probe, y el fechu ye qu'hubo que faer una nueva convocatoria cuando se supo que Lluis VII de Francia tomaría parte na espedición. Esti tuviera valorando tamién la posibilidá d'una nueva cruzada de forma independiente a la del papa y, amás, asina lo anunció a la so corte aquella Navidá. Ye una cuestión aldericada si Luis entamaba una cruzada pola so cuenta, o si tratar d'un meru pelegrinaxe cola cuenta de cumplir el xuramentu que'l so hermanu Felipe fixera sobre dir a Tierra Santa y que nun pudiera cumplir pola so temprana muerte. Quiciabes a Luis nun lu llegara la bulda cuando fixo l'anunciu, pero sía que non, nin l'abá Suger nin otros nobles amosáronse partidarios de los planes del rei, yá que-y ausentaríen del reinu mientres dellos años. Luis consultó entós a Bernardo de Claraval, que-y unvió al papa. Nesti momentu, ensin dulda, Luis conocía yá la bulda papal y Eugenio sofitó con entusiasmu la cruzada de Luis. El 1 de marzu de 1146 volvió publicar la bulda y Eugenio autorizó a Bernardo la predicación de la mesma por toa Francia.

Bernardo de Claraval predica la cruzada editar

 
Representación de San Bernardo nuna vidrera. ca. 1450.

Nun empiezu, apenes hubo entusiasmu popular pola cruzada, como sí qu'asocediera en 1095 y 1096. Sicasí, el papa encargó a Bernardo, unu de los homes más famosos y respetaos de la Cristiandá, que predicara la cruzada, y garantizó-y les mesmes indulxencies qu'Urbanu II concediera mientres la Primer Cruzada.[4] Bernardo decidió faer fincapié sobre'l fechu de que tomar la cruz yera un mediu pa llograr l'absolución de los pecaos y algamar la gracia. El 31 de marzu, en presencia del rei Luis, predicó ante un gran ensame nel campu xunto a Vézelay. Bernardo, el doctor melífluo», exerció'l poder de la so oratoria y los sos oyentes alzar al berru de «¡cruces, dáinos cruces!» y escosaron les teles faciendo cruces, ya inclusive se diz que'l mesmu Bernardo apurrió les sos vestidures esternes con esti fin. A diferencia de la Primer Cruzada, la nueva aventura atraxo tamién a miembros de la realeza, como Leonor d'Aquitania, entós reina de Francia; Teodorico d'Alsacia, conde de Flandes; Enrique, el futuru conde de Champaña; l'hermanu de Luis, Roberto I de Dreux; Alfonso I de Toulouse; Guillermu II de Nevers; Guillermo de Warenne, tercer conde de Surrey; Hugo VII de Lusignan; según a otros munchos nobles y obispos. Lluis VII y la so esposa Leonor, xunto colos príncipes y aristócrates presentes na asamblea postrar a los pies de Bernardo pa recibir la cruz de pelegrinos.

Pero foi la xente común la que dio muestres de mayor entusiasmu. El papa nomó santu a Bernardo polos sos méritos enardeciendo a la xente y unviándolos a combatir a los musulmanes pa recuperar Tierra Santa. San Bernardo escribió al papa pocos díes dempués: «Abrí la boca, falé, y darréu los cruzaos multiplicar hasta l'infinitu. Les aldegues y villes tán vacíes; apenes hai un home per cada siete muyeres. Perdayures vense viudes, que los sos homes entá viven».

Bernardo predicó tamién n'Alemaña y les cróniques recueyen los supuestos milagros que protagonizó y que sirvieron pa multiplicar el númberu de pelegrinos xuntaos a la Cruzada. Mientres taba n'Alemaña, Bernardo predicó a Conrado III en payares de 1146, pero como Conrado nun paecía interesáu en participar personalmente, Bernardo pasó a Alemaña meridional y Suiza pa siguir les sos prédiques. Sicasí, nel so viaxe de vuelta, n'avientu, detener en Espira, onde en presencia de Conrado pronunció un emocionáu sermón nel que representó la figura del propiu Cristu, preguntar qué más podía faer pol emperador: «Home», díxo-y, «¿qué más tengo de faer por ti qu'entá nun fixera?» Conrado yá non pudo aguantase y xunióse a la cruzada con munchos de los sos nobles vasallos, ente ellos, Federico, duque de Suabia. Tamién, al igual que meses antes en Vézelay, muncha xente común tomó la cruz n'Alemaña. Tanto Conrado III como'l so sobrín, el futuru emperador Federico I Barbarroja, recibieron la cruz de manes de Bernardo.[5] Pela so parte, el papa Eugenio treslladar a Francia pa siguir impulsando'l númberu d'adhesiones.

Decidióse que los cruzaos partiríen un añu dempués y que, mentanto, llevar a cabu los preparativos y trazaríase la ruta hasta Tierra Santa. Luis y Eugenio cuntaron col sofitu d'aquellos príncipes que les sos tierres tendríen que cruciar: Geza d'Hungría, Roger II de Sicilia y l'emperador bizantín Manuel I Comneno, anque esti postreru pidió que los cruzaos xuráren-y fidelidá, lo mesmo que pidiera'l so güelu Alejo I Comneno.

Mentanto, Bernardo siguió predicando en Borgoña, Lorena y Flandes. Al igual qu'asocedió na Primer Cruzada, la predicación de la cruzada y l'idea de guerra santa contra los non cristianos condució a ataques mortales contra les comunidaes xudíes, n'unu de los cualos casi pierde la vida unu de los más importantes talmudistas de la so xeneración, Rabeinu Tam.[6] Un fanáticu monxu alemán llamáu Rudolf, perteneciente a la orde cisterciense, al paecer afaló a la matanza de xudíos en Renania, Colonia, Maguncia, Worms y Espira, pos los acusaba de nun querer contribuyir con dineru al rescate de Tierra Santa. San Bernardo y los arzobispos de Colonia y Maguncia opunxéronse firmemente a diches persecuciones ya inclusive Bernardo viaxó dende Flandes a Alemaña pa intentar acabar col problema y, en gran midida, llogró que gran parte de l'audiencia de Rudolf siguiéra-y a él. Depués, atopar con Rudolf en Maguncia y pudo calla-y y mandalo de vuelta al so monesteriu.[7]

El papa tamién autorizó la cruzada n'España, anque faía yá enforma tiempu que nesi territoriu caltener en marcha guerres contra los musulmanes. Concedió a Alfonso VII de Castiella la mesma indulxencia que diera a los cruzaos franceses y, igual que fixo'l papa Urbanu II en 1095, apuró a los españoles a lluchar nel so propiu territoriu en llugar de xunise a les cruzaes d'oriente. Autorizó a Marsella, Pisa y Xénova, según a otres ciudaes, a lluchar n'España tamién, pero polo xeneral mandó a los italianos a les cruzaes d'oriente, como-y pidió a Amadeo III de Saboya. Eugenio nun quería que Conrado participara, pos tarrecía qu'asina reforzara'l poder imperial nes sos reivindicaciones sobre'l Papáu, pero sía que non nun-y prohibió colar.

Preparativos editar

El 16 de febreru de 1147, los cruzaos franceses axuntar en Étampes p'aldericar el so itinerariu. Los alemanes decidieren yá viaxar per tierra, al traviés de Hungría, yá que, como Roger II yera enemigu de Conrado, la ruta marítima resultaba políticamente pocu vidable. Munchos de los nobles franceses resabiaben de la ruta terrestre, que los llevaría al traviés del Imperiu Bizantín, que la so reputación inda resentir polos rellatu de los primeros cruzaos. Sicasí, decidieron siguir a Conrado y punxéronse en camín el 15 de xunu. Roger II sintióse ofendíu y refugó siguir participando. L'abá Suger y el conde Guillermo de Nevers fueron escoyíos como rexentes mientres el rei de Francia permaneciera na cruzada.

N'Alemaña Adam de Ebrach siguió predicando y Otto de Freising tomó tamién la cruz. El 13 de marzu, en Frankfurt, el fíu de Conrado, Federico, foi escoyíu rei, so la rexencia d'Enrique, arzobispu de Mainz. Los alemanes entamaben partir en mayu y axuntase colos franceses en Constantinopla. Daquella, otros príncipes alemanes estendieron la idea de cruzada a les tribus eslaves del nordeste del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, y fueron autorizaos por Bernardo pa entamar una cruzada contra elles. El 13 d'abril, Eugenio confirmó esta cruzada, comparándola a les realizaes n'España y Palestina. Asina, en 1147 nacieron les cruzaes báltiques.

La cruzada n'España y Portugal editar

 
Alfonso I de Portugal

A mediaos de mayu salieron d'Inglaterra los primeres contingentes, compuestos de cruzaos flamencos, frisios, normandos, ingleses, escoceses y dellos alemanes. Nengún rei nin príncipe dirixía a estes tropes; Inglaterra taba daquella apoderada pola anarquía. Llegaron a Porto en xunu. Ellí, l'obispu convenciólos por que siguieren hasta Lisboa, a onde llegara yá'l rei Alfonso I, informáu de la llegada d'una flota cruzada al so reinu. Yá que la cruzada n'España y Portugal fuera sancionada pol papa, los cruzaos aceptaron combatir a los musulmanes na península. El sitiu de Lisboa empezó'l 1 de xunetu y enllargóse hasta'l 24 d'ochobre, cuando la ciudá cayó en poder de los cruzaos, quien la escalaron a xeitu antes de vence-y la al rei de Portugal. Casi coles mesmes, los exércitos españoles comandados por Alfonso VII de Castiella y Ramón Berenguer IV de Barcelona, ente otros, conquistaron Almería y Tarragona, con ayuda del mesmu exércitu cruzáu.[1] Dalgunos de los cruzaos asítiase nes acabante conquistar ciudaes, y Gilbert de Hastings foi escoyíu obispu en Lisboa, anque la mayoría de la flota siguió'l so viaxe escontra l'este en febreru de 1148. Poco dempués, en 1148 y 1149, les tropes castellanu y aragonés reconquistaron tamién Tortosa, Fraga y Lleida.

Partida de los cruzaos alemanes editar

 
Mapa de la Segunda Cruzada

Los cruzaos alemanes, franconios, bávaros y suabos, partieron per tierra, tamién en mayu de 1147. Ottokar III d'Estiria xunir a Conrado en Viena y l'enemigu de Conrado, Geza II d'Hungría, dexó-yos finalmente travesar el so reinu ensin causa-yos dañu. Cuando l'exércitu llegó a territoriu bizantín, l'emperador Manuel I tarreció que fueren ataca-y y destacó tropes p'asegurar que nun se produxeren disturbios. Hubo una curtiu escaramuza con dalgunos de los más indisciplinaos alemanes cerca de Filipópolis y en Adrianópolis, onde'l xeneral bizantín Prosouch enfrentar al sobrín de Conrado, el futuru emperador Federico I. Pa empiorar les coses, dellos soldaos alemanes morrieron nun hinchente a empiezos de setiembre. El 10 de setiembre, sicasí, los alemanes llegaron a Constantinopla, onde l'emperador acoyólos con bastante frialdá y convenciólos por que cruciaren a Asia Menor asina fuera posible. Manuel quería que Conrado dexara en Constantinopla parte del so exércitu, por que lu ayudar a defendese de los ataques de Roger II, quien aprovechara la oportunidá pa escalar les ciudaes de Grecia. Conrado, a pesar de ser enemigu de Roger, nun aceptó la propuesta del emperador.

 
L'emperador Federico I, duque de Suabia mientres la Segunda Cruzada

N'Asia Menor, Conrado decidió nun esperar a los franceses y coló contra Iconio, capital del selyúcida sultanatu de Rüm. Estremó'l so exércitu en dos divisiones, de les cualos la primera foi destruyida polos selyúcides el 25 d'ochobre de 1147 na segunda batalla de Dorileo (Dorylaeum). Los turcos utilizaron la so táctica habitual d'asonsañar una retirada y volver atacar a la pequeña fuercia de caballería alemana que se dixebrara del exércitu principal pa escorre-yos. Conrado empezó una lenta retirada de regresu a Constantinopla, y el so exércitu foi diariamente hostigado polos turcos, qu'atacaron a los arrezagaos y vencieron a la retaguardia. El mesmu Conrado foi mancáu nuna escaramuza con ellos, siendo atendíu de les sos mancadures por el mesmu emperador bizantín Manuel. La otra división del exércitu, comandada por Otto de Freising, dirixir escontra la mariña mediterránea y foi igualmente masacrada a empiezos de 1148.

Partida de los cruzaos franceses editar

 
Frescu del emperador Manuel I Comneno.

Los cruzaos franceses partieron de Metz en xunu, lideraos por Luis, Teodorico d'Alsacia, Renaut I de Bar, Amadeo III de Saboya, Guillermu VII d'Auvernia, Guillermu V de Montferrato y otros, xunto con exércitos de Lorena, Bretaña, Borgoña y Aquitania. Una parte del exércitu, procedente de Provenza, sol mandu d'Alfonso de Toulouse, decidió esperar hasta agostu y siguir per mar. En Worms, Luis xunir a los cruzaos de Normandía ya Inglaterra. Siguieron la ruta de Conrado en paz, anque Luis tuvo un problema con Geza d'Hungría, cuando esti afayó que Luis dexara que se-y xuniera una persona qu'intentara usurpar el tronu húngaru.

Les rellaciones yá dientro del territoriu bizantín nun fueron bien bones y los loreneses, que diben en vanguardia del restu de los franceses, tamién tuvieron problemes colos alemanes, más lentos. Dende les negociaciones orixinales ente Luis y Manuel, esti postreru detuviera les hostilidaes col Sultanatu de Rüm, aliárase col so sultán Mas'ud, sicasí, les rellaciones de Manuel col exércitu francés fueron daqué meyores que colos alemanes y Luis foi recibíu espléndidamente en Constantinopla. Dellos franceses escupuliciar de l'alianza de Manuel colos selyúcides y esixeron un ataque contra Constantinopla, pero fueron acuartaos polos legaos papales.

Cuando les tropes de Saboya, Auvernia y Monferrato xunir a les de Luis en Constantinopla (dempués de llegar pela ruta italiana y cruciar dende Brindisi a Durazzo), l'exércitu al completu foi treslladáu al traviés del Bósforu hasta Asia Menor. Viéronse reconfortados polos rumor que dicíen que los alemanes habíen tomáu Iconio, pero Manuel refugó conceder a Luis tropes bizantines y fixo xurar a los franceses que devolveríen al Imperiu cualquier territoriu que reconquistaren. Tanto alemanes como franceses entraron n'Asia ensin ayuda dalguna per parte de los bizantinos, a diferencia de los exércitos de la Primer Cruzada.

Los franceses atopar colos restos del exércitu de Conrado en Nicea y el mesmu Conrado xunir a les fuercies de Luis. Siguieron la ruta de Otto de Freising pola mariña mediterránea y llegaron a Éfesu n'avientu, onde s'enteraron de que los turcos preparar p'ataca-yos. Manuel unvió-yos embaxadores, quexándose de los saqueos de les tropes de Luis pel camín y quedaba claro que nun había garantía dalguna de que los bizantinos ayudaríen-yos en casu d'ataque turcu. Mentanto Conrado careció y tuvo que volver a Constantinopla, onde'l mesmu Manuel -y atendió personalmente; pero Luis, ensin poner atención a les amenaces d'un ataque turcu, partió d'Éfesu.

Los turcos taben realmente esperando p'ataca-yos, pero nuna pequeña batalla pela rodiada d'Éfesu, vencieron los franceses. Llegaron a Laodicea a principios de xineru de 1148, pocos díes dempués de que l'exércitu de Otto de Freising fuera destruyíu na zona. Al volver a entamar la marcha, la vanguardia sol mandu d'Amadéu de Saboya dixebrar del restu, ente que les tropes de Luis fueron esviaes polos turcos. El mesmu Luis, según Odón de Deuil, engató a un árbol y los turcos nun se dieron cuenta de la so presencia o nun lu reconocieron. Los turcos nun se fadiaron en siguir atacando y los franceses siguieron hasta Adalia, anque so la constante presión turca, que quemaba la tierra pa evitar que los franceses pudieren alimentase de la mesma. Luis quixo siguir per tierra y decidió axuntase una flota en Adalia que los llevara a Antioquía. Tres un retrasu d'un mes por cuenta de les nubes, la mayoría de los barcos prometíos nin siquier llegó. Luis y los que diben con él embarcaron, dexando al restu del exércitu que siguiera la llarga marcha hasta Antioquía per tierra. Casi tol exércitu pereció, yá fora a manes de los turcos o por distintes enfermedaes.

La marcha hasta Xerusalén editar

Luis llegó a Antioquía el 19 de marzu, dempués de sufrir una nube; Amadéu de Saboya morriera nel camín en Xipre. Luis foi recibíu pol tíu de Leonor Raimundo de Poitiers. Este esperaba que Luis-y ayudar a defendese de los turcos y que lu acompañaría nun ataque contra Alepo, pero Luis tenía otros planes, pos prefería dirixise primero a Xerusalén pa cumplir el so pelegrinaxe, más que centrase nel aspeutu militar de la cruzada. Leonor esfrutó de la so estancia, pero'l so tíu quería qu'ella se quedara con él y, inclusive, que se divorciara de Luis si esti nun aceptaba ayudar. Luis dexó rápido Antioquía camín de Trípoli. Mientres, Otto de Freising y el restu de les sos tropes llegaron a Xerusalén a primeros d'abril y Conrado facer pocu dempués. El patriarca Fulco de Xerusalén viaxó pa convidar a Luis a que s'axuntara con ellos. La flota que se detuviera en Lisboa llegó tamién nestes feches, al igual que los provenzales d'Alfonso de Toulouse, anque esti postreru morriera nel camín escontra Xerusalén, según los nicios, envelenáu por Raimundo II de Trípoli, el so sobrín que tarrecía les pretensiones polítiques del so tíu sobre'l condáu.

El conseyu d'Acre editar

 
La mezquita omeya nel centru de Damascu.

En Xerusalén l'oxetivu de la cruzada dirixóse rápido escontra Damascu, el blancu deseyáu del rei Balduino III de Xerusalén y de los caballeros templarios. A Conrado yá se-y convenciera de la necesidá de participar nesta espedición. Cuando llegó Luis, la Haute Cour axuntar n'Acre el 24 de xunu. Foi la xunta más espectacular de la Cour en tola so hestoria: Conrado, Otón, Enrique II d'Austria, el futuru emperador Federico I Barbarroja (entós duque de Suabia) y Guillermu III de Montferrato representaben al Sacru Imperiu; Luis, el fíu d'Alfonso, Bertrand, Teodorico d'Alsacia y otru señores eclesiásticu y secular representaben a Francia y, per parte de Xerusalén, taben el rei Balduino, la reina Melisenda, el patriarca Fulco, Robert de Craon (gran maestre del Temple), Raimundo del Puy de Provence (gran maestre de los Orde del Hospital caballeros hospitalarios), Manasses de Hierges (condestable de Xerusalén), Hunifrido II de Torón, Felipe de Milly y Barisán de Ibelín. Sorprendentemente, nun asistió naide de Antioquía, Trípoli, o del antiguu condáu d'Edesa. Dellos franceses consideraron qu'asina llevaren a cabu'l so pelegrinaxe y queríen volver a casa; dellos barones del reinu señalaron que nun sería acertáu atacar Damascu, el so aliáu contra los zéngidas. Pero Conrado, Luis y Balduino aportunaron y en xunetu axuntó un exércitu en Tiberíades.

Sitiu de Damascu editar

Los cruzaos decidieron atacar Damascu dende l'oeste, onde les güertes facilitáben-yos un constante aprovisionamento de cebera. Llegaron el 23 de xunetu, col exércitu de Xerusalén en vanguardia, siguíu por Luis y, de siguío, Conrado, na retaguardia. Los musulmanes taben preparaos pal ataque y hostigaron constantemente al exércitu, avanzando poles güertes. Los cruzaos consiguieron abrir camín y espulsar a los defensores al otru llau del ríu Barada y a Damascu; llegaos xunto a les muralles, entamaron darréu l'asediu de la ciudá. Damascu pidiera ayuda a Saif ad-Din Ghazi I de Aleppo y Nur ad-Din de Mosul y el visir Mu'in ad-Din Unur dirixó un inexitoso ataque contra los cruzaos. Había conflictos en dambos bandos: Unur abarruntaba que si Saif ad-Din y Nur ad-Din ufiertaben la so ayuda yera porque queríen apoderase de la ciudá; pela so parte, los cruzaos nun podíen ponese d'alcuerdu sobre a quién-y correspondería la ciudá en casu de que la conquistaren. El 27 de xunetu, los cruzaos decidieron treslladase al llau este de la ciudá, que taba menos forfificado pero yera menos ricu en comida y agua. Daquella Nur ad-Din yá había llegáu y foi-yos imposible tornar a la so posición anterior. Primero Conrado, y depués el restu de los cruzaos, decidieron llevantar el sitiu y tornar a Xerusalén.

Consecuencies editar

Tolos bandos sintiéronse traicionaos polos otros. Trazóse un nuevu plan pa conquistar Ascalón y Conrado llevó ellí les sos tropes, pero nun llegaron más refuerzos, por cuenta de la rocea nacida ente los cruzaos mientres el fallíu asediu de Damascu. Abandonóse la idea de la espedición a Ascalón y Conrado tornó a Constantinopla p'anovar la so alianza con Manuel, ente que Luis permaneció en Xerusalén hasta 1149. N'Europa, Bernardo de Claraval sentíase humildáu y, cuando fracasó'l so intentu de promover una nueva cruzada, intentó alloñase del fiascu que supunxera la Segunda Cruzada. Morrió en 1153.

L'asediu de Damascu tuvo consecuencies desastroses al llargu plazu: Damascu nun volvió confiar nel reinu cruzáu, y la ciudá foi apurrida a Nur ad-Din en 1154. Balduino III finalmente sitió Ascalón en 1153, lo qu'atraxo a Exiptu al ámbitu del conflictu. Xerusalén foi capaz de faer delles conquistes más en territoriu exipciu, ocupando de volao El Cairo na década de 1160. Sicasí, les rellaciones col Imperiu Bizantín yeren, como pocu, delicaes, y l'ayuda d'Occidente fíxose escasa dempués del desastre de la Segunda Cruzada. En 1171, Saladín, sobrín d'unu de los xenerales de Nur ad-Din, foi proclamáu sultán d'Exiptu y llogró xunir sol so mandu Exiptu y Siria, arrodiando por completu al reinu cruzáu. En 1187 Xerusalén cayó nel so poder y Saladino dirixir al norte, onde s'apoderó de tol territoriu de los estaos cruzaos, sacante les sos capitales, lo cual motivaría la nacencia de la Tercer Cruzada.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 «ARTEHISTORIA, Organización del reinu de Xerusalén.». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2012.
  2. 2,0 2,1 J. Norwhich, Byzantium: The Torne and Fall, páxs. 94-95
  3. Durant (1950) p.594.
  4. Bunson (1998) p.130.
  5. Riley-Smith (1991) p.48
  6. Dubnow (1977) páxs. 414/416.
  7. Durant (1950) p.391.

Fontes primaries editar

  • Anónimu, Crónica del Emperador Alfonso VII, trans. M. Pérez González, Léon, 1997.
  • Anónimu. De expugniatione Lyxbonensi. The Conquest of Lisbon. Editáu y traducíu al inglés por Charles Wendell David. Columbia University Press, 1936.
  • Odo de Deuil. De profectione Ludovici VII in orientem. Editáu y traducíu al inglés por Virginia Gingerick Berry. Columbia University Press, 1948.
  • Otto de Freising. Xesta Friderici I Imperatoris. The Deeds of Frederick Barbarossa. Editáu y traducíu al inglés por Charles Christopher Mierow. Columbia University Press, 1953.
  • The Damascus Chronicle of the Crusaders, extracted and translated from the Chronicle of Ibn al-Qalanisi. Editáu y traducíu al inglés por H. A. R. Gibb. London, 1932.
  • Guillermo de Tiru. A History of Deeds Done Beyond the Sea. Edited and translated by Y. A. Babcock and A. C. Krey. Columbia University Press, 1943.
  • O City of Byzantium, Annals of Nicetas Choniates, traducíu al inglés por Harry J. Magoulias. Wayne State University Press, 1984.
  • Juan Cinnamus, Deeds of John and Manuel Comnenus, traducíu al inglés por Charles M. Brand. Columbia University Press, 1976.

Fontes secundaries y terciaries editar

  • Dubnow, Simón; Lewin, Boleslao (1977). Manual de la Hestoria Xudía. Bonos Aire: Sigal.
  • Michael Gervers, ed. The Second Crusade and the Cistercians. St. Martin's Press, 1992.
  • Jonathan Phillips and Martin Hoch, eds. The Second Crusade: Scope and Consequences. Manchester University Press, 2001.
  • Steven Runciman, A History of the Crusades, vol. II: The Kingdom of Jerusalem and the Frankish East, 1100-1187. Cambridge University Press, 1952.
  • Kenneth Setton, ed. A History of the Crusades, vol. I. University of Pennsylvania Press, 1958 (disponible n'Internet).
  • Lucas Villegas-Aristizábal, "Anglu-Norman involvement in the conquest of Tortosa and Settlement of Tortosa, 1148-1180", Crusades 8 (2009), páxs. 63-129.

Enllaces esternos editar