La Seguridá social (S.S.)[1] refierse principalmente a un campu de bienestar social rellacionáu cola proteición social o cobertoria de les necesidaes reconocíes socialmente, como la salú, la vieyera o les discapacidaes.

La Organización Internacional del Trabayu, nun documentu publicáu en 1991 denomináu Alministración de la seguridá social, definió la seguridá social como sigue:

La proteición que la sociedá apurre a los sos miembros, por aciu una serie de midíes públiques, contra les privaciones económicu y social que, de nun ser asina, causaríen la desapaición o un fuerte amenorgamientu de los ingresos por causa d'enfermedá, maternidá, accidente de trabayu, o enfermedá llaboral, desemplegu, invalidez, vieyera y muerte; tamién la proteición en forma d'asistencia médica y d'ayuda a les families con fíos.[2]

Oxetivos editar

L'oxetivu de la seguridá social ye tomar en cuenta:

  • El seguru social, esto ye, la entidá qu'alministra los fondos y da los distintos beneficios que contempla la seguridá social en función de la reconocencia a contribuciones feches pa un esquema de seguru. Estos servicios o beneficios inclúin xeneralmente la provisión de pensiones de xubilación, el seguru d'incapacidá, les pensiones de viudez y orfandad, los cuidos médicos y el seguru de desemplegu.
  • El caltenimientu d'ingresos, principalmente la distribución d'efeutivu en casu de perda d'empléu, incluyíos la xubilación, la discapacidá y el desemplegu.
  • Los servicios emprestaos poles alministraciones responsables de la seguridá social. Según el país, ello puede incluyir cuidaos médicos, aspeutos de trabayu social ya inclusive rellaciones industriales.
  • El términu tamién s'usa pa referise a la seguridá básica, un términu aproximao equivalente al accesu a les necesidaes básiques, tales como alimentu, educación y cuidaos médicos.

Na Xunión Europea editar

La Xunión Europea estableció los principios de la coordinación europea de seguridá social:[3]

  • Namái puede tase cubiertu pola normativa d'un país al empar, de cuenta que namái se cotiza nun país. La decisión sobre qué normativa nacional aplicar en cada casu correspuende a los organismos de seguridá social. Nun puede escoyese.
  • Cada unu tien los mesmos derechos y obligaciones que los nacionales del país onde tea cubiertu: ye lo que se denomina principiu d'igualdá de tratu o non discriminación.
  • Cuando se solicita una prestación, tienen de contabilizase, nel so casu, los periodos anteriores de seguru, trabayu o residencia n'otros países.
  • Polo xeneral, si tiense derechu a una prestación en metálicu nun país, puede siguir percibiéndose anque se more n'otru. Ye lo que se denomina principiu de exportabilidad.

El 1 de mayu del 2010 entraron a valir dos normes que modernicen la coordinación: los Reglamentos 883/2004[4] y los Reglamentos 987/2009.[5]

La Comisión Alministrativa de Coordinación de los Sistemes de Seguridá Social (CACSSS) ta formada por un representante de cada país de la Unión Europea y un representante de la Comisión Europea. El so cometíu ye resolver cuestiones alministratives, pronunciase sobre la interpretación de la normativa en materia de coordinación de la seguridá social y favorecer la collaboración ente los países miembros de la XE.[ensin referencies]

Mutual Information System on Social Protection (MISSOC), sigles n'inglés del Sistema d'Información Mutua sobre Proteición Social, ufierta accesu a información detallada, comparable y dacuando actualizada sobre los sistemes nacionales de proteición social.[ensin referencies]

El Intercambiu Electrónicu d'Información sobre Seguridá Social (EESSI) ye un sistema informáticu agospiáu na Comisión Europea que dexa a los organismos de seguridá social de tola XE intercambiar información de forma más rápida y segura, tal como esixen los Reglamentos europeos sobre coordinación de la seguridá social.[ensin referencies]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Academia de la Llingua Asturiana (2007). Cartafueyos Normativos. Abreviatures, rotulaciones y propuestes d’espresión y llocución. ISBN 978-84-8168-421-6.
  2. OIT
  3. ¿En qué consiste la coordinación europea?
  4. Versión consolidada del Reglamentu (CE) nᵘ883/2004 del Parllamentu Européu y del Conseyu, de 29 d'abril de 2004, sobre la coordinación de los sistemes de seguridá social (Testu pertinente a efeutos del EEE y de Suiza)
  5. Versión consolidada del Reglamentu (CE) nᵘ987/2009 del Parllamentu Européu y del Conseyu, de 16 de setiembre de 2009, pol que s'adopten les normes d'aplicación del Reglamentu (CE) nᵘ883/2004, sobre la coordinación de los sistemes de seguridá social

Enllaces esternos editar