Seleición femenina de fútbol de Méxicu

La seleición femenina de fútbol de Méxicu ye l'equipu nacional de fútbol que representa a Méxicu en torneos y competencies internacionales femeniles como la Copa Mundial Femenina de Fútbol, los Xuegos Olímpicos de Branu, la Copa d'Oru Femenina de la Concacaf y los Xuegos Panamericanos. La so organización ta al cargu de la Federación Mexicana de Fútbol, que ta afiliada a la Concacaf.

Seleición femenina de fútbol de Méxicu
Situación
Estáu Méxicu
Datos
Tipu seleición de fútbol
Propietariu Bandera de ? Federación Mexicana de Fútbol (es) Traducir
Entrenador Bandera de Méxicu Mónica Vergara
Dueñu de Federación Mexicana de Fútbol (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Cambiar los datos en Wikidata

Esta seleición foi considerada como una de les meyores seleiciones de la Concacaf nesta categoría.[1] Calificó a la edición 1999 de la Copa del Mundu y a los Xuegos Olímpicos de 2004.

La seleición ta estremada en Seleición Absoluta, Seleición Olímpica (usualmente la mesma que l'absoluta), la Seleición Femenina Mexicana Sub-17 y Seleición Femenina Mexicana Sub-20.

Como en munchos países, la seleición femenina nun recibe enforma sofitu per parte de la so Federación, equipos o'l públicu mexicanu y a diferencia de les seleiciones masculines lamentablemente nun esiste una bona preparación téunica nel manexu de les sos xugadores, inclusive l'entrenador Leonardo Cuéllar declaró: «Hai munches lligues armaes que tienen medrana de que-yos vaigamos a quitar a les sos neñes col famosu piratio, pero nun tamos cola idea de desaposia-y el negociu a naide, de roba-yos los xugadores, la seleición ye de toes elles. Vimos con murnia qu'hai clubes que nun les empresten nin a la seleición».[2]

Antecedentes de la Lliga Mexicana de Fútbol Femenil editar

Nes décades de los 50 y 60 hubo una gran participación nel fútbol femenín nes que les futbolistes xugaben nos equipos aficionaos de los barrios más importantes de les ciudaes, lo que xeneró diverses xeneraciones de brillosos futbolistes. Alicia Vargas y María Eugenia Rubio son dellos exemplos. Dambos xugadores formaron parte d'aquella magnífica seleición femenina que partició nos mundiales non oficiales por FIFA de 1970 y 1971 xugaos n'Italia y Méxicu, respeutivamente.[3]

Nesos mundiales, Méxicu quedó en tercer llugar y subcampeón mundial y el raxón causáu poles féminas viose apagáu poles autoridaes de la Federación Mexicana de Fútbol quien apostraron responsabilidaes al sector aficionáu que nun taba tan desenvueltu nesi momentu, amás de que se diz, hubo enforma «machismu» per parte de xugadores profesionales, ente ellos, Carlos Reinoso y Enrique Borja quien solíen dicir que les muyeres nun tendríen de prauticar el deporte del home» por cuenta de que yera d'enforma contautu físicu y que yeren el sexu débil», pallabres diches por Alicia Vargas nel añu de 1998 nel programa La Xugada de Televisa Deportes. Amás, tamién se faló de que les muyeres bien llueu podíen algamar la Copa Mundial Femenín, daqué que fuera desastrosu nel ánimu de los homes quien a esi nivel enxamás llegaron siquier a una Final de Copa Mundial polo que se denota el verdaderu machismu que foi una torga nel desenvolvimientu de les muyeres nel país, hasta la fecha.[3]

Esto fixo que'l fútbol mexicano a esti nivel enllancar por completu y baxárase el nivel a un grau tan baxu qu'inclusive nes eliminatories de la CONCACAF la seleición tricolor nun pasaba de les primeres rondes. Foi hasta que llegó Alberto de la Torre Bouvet que se-y dio siguimientu a les seleiciones femeniles xunto con Leonardo Cuéllar, l'entrenador que foi llevantando adulces l'interés pol fútbol femenín hasta empezar a tener seleiciones competitives que calificaron a mundial de seleición mayor, Xuegos Olímpicos y mundiales pa seleiciones menores, el postreru n'Alemaña 2010 onde la seleición sub-20 clasificó a los Cuartos de Final per primer vegada na so hestoria, según en primer llugar del grupu.[3] Xugadores como Maribel Domínguez, Evelyn López, Iris Mora, Mónica González, Mónica Vergara, Patricia Pérez y Guadalupe Worbis formaron parte de les primeres xeneraciones sacaes por Cuéllar. Na so mayoría, los xugadores proveníen d'equipos d'universidaes estauxunidenses (por cuenta de que esi país ye potencia mundial en fútbol femenín) y delles otres proveníen de lligues amateurs del país; sicasí, adulces eso foi camudando enforma pos salieron más xugadores tantu de la Lliga Premier como de la Superliga y eso xeneró una mayor diversidá d'estilos de xuegu individuales amás de que se pudo trabayar más en cuestiones físiques, téuniques y táctiques lo que-y dio un nivel muncho más alto a los xugadores y a les seleiciones femeniles quien yá han apostaos finales del área anque ensin poder ganales pero la meyora ye tal que yá nun son goliaes como antes de 1995.

La Superliga Femenil ye la resultancia d'un esfuerciu en xunto tantu de la FMF nel sector aficionáu como de los dueños de clubes de primer División masculina quien emprestaron estadios, instalaciones y xeneraron un pebidal importante de xugadores en tolos niveles.

Creación d'una lliga profesional editar

La Primer División Femenina de Méxicu surdió'l 5 d'avientu de 2016 como una iniciativa de la Federación Mexicana de Fútbol pa fortalecer el fútbol femenín. Enrique Bonilla, presidente de la Lliga MX, señaló que los equipos que participen tendrán de tener 21 xugadores de categoría sub 23, con cuatro elementos complementarios de menos de 17 años (Sub 17), y dos de categoría llibre, pero toos van tener que ser nacionales

Participación nel Campeonatu Mundial Femenín de Fútbol editar

Nos setenta, l'equipu adquirió muncha popularidá yá que Méxicu remató nel tercer llugar nel Campeonatu Mundial Femenín de Fútbol, un tornéu non oficial, celebráu en Roma, Italia. Nesi campeonatu, ganóse-y 9 a 0 a Austria; perdióse 2 a 1 con Italia y ganóse-y 3 a 2 a Inglaterra. Inclusive, en 1971, l'equipu foi see d'esi mesmu tornéu, ganándo-y 3 a 1 a Arxentina; 4 a 0 a Inglaterra y 2 a 1 a Italia. Por tal motivu aportar a la final que se xugó'l 5 de setiembre nel Estadiu Azteca, onde perdió frente a Dinamarca 3-0. Un envaloráu de 110,000 persones asistieron a esi partíu esi mesmu día.

Campeonatu Mundial Femenín
Edición Resultaos Partíos Victories Empates Derrotes GF GC
1970   Bronce |

3

2 0 1 13 4
1971   Plata |

4

3 0 1 9 5

Copa del Mundu 2015 editar

Como parte de la clasificación pa la Copa del Mundu, Méxicu participó nel Premundial Femenín Concacaf de 2014 que se llevó a cabu n'Estaos Xuníos. Na primer fase, Méxicu remató segundu per debaxo de Costa Rica. Na fase final, cayó frente a Estaos Xuníos por 3:0. Nel partíu pol tercer puestu, ganaron 4:2 contra Trinidá y Tobagu polo cual clasificaron direutamente a la Copa del Mundu en Canadá. La mexicana Veronica Corral llevóse'l cuartu puestu de la bota d'oru al anotar 4 goles.

En febreru de 2015 xugaron dos partíos amistosos contra Ecuador, que ganaron. Más tarde, en marzu participaron na copa de Xipre, onde s'enfrentaron en fase de grupos a Bélxica, República Checa y Nueva Zelanda rematando Méxicu como cabeza del grupu, polo cual xugaron el partíu pol tercer llugar contra Italia nel que remataron como vencedores nuna victoria por 2:3. Dempués, en mayu, xugaron dos partíos amistosos contra Canadá y Estaos Xuníos, y cerraron con otros dos partíos contra Costa Rica.

Méxicu clasificó nel Grupu F de la Copa Mundial Femenina nel cual primero enfrentar a Colombia col cual llogró empatar 1:1, darréu enfrentóse a Inglaterra col que cayeron 2:1 y finalmente perdió contra Francia 5:0 polo cual nun llograron clasificar a octavos de final.

En xunetu, la seleición participó nos Xuegos Panamericanos en Canadá. Na primer fase enfrentar a Colombia, Arxentina y Trinidá y Tobagu respeutivamente. Nel so primer partíu, cayeron ante Colombia, con un marcador 1:0, sicasí llograron vencer a Arxentina y Trinidá y Tobagu, a dambos con marcadores 3:1 polo cual llegaron a les semifinales contra Brasil.

Postreros partíos y próximos alcuentros editar

Alcuentru
17 de payares de 2014  Veracruz Méxicu   1:1   Colombia Xuegos Centroamericanos y del Caribe de 2014
19 de payares de 2014  Veracruz Méxicu   6:0   Trinidá y Tobagu Xuegos Centroamericanos y del Caribe de 2014
21 de payares de 2014  Veracruz Méxicu   1:0   Haití Xuegos Centroamericanos y del Caribe de 2014
25 de payares de 2014  Veracruz align=center|  0:1   Méxicu Semifinal Xuegos Centroamericanos y del Caribe de 2014
27 de payares de 2014  Veracruz align=center|  0:2   Méxicu Final Xuegos Centroamericanos y del Caribe de 2014
11 de xineru de 2015  Shenzhen China   0:0   Tornéu de les Cuatro Naciones 2015
13 de xineru de 2015  Shenzhen Canadá   2:1   Méxicu Tornéu de les Cuatro Naciones 2015
15 de xineru de 2015  Shenzhen Corea del Sur   2:1   Méxicu Tornéu de les Cuatro Naciones 2015
5 de febreru de 2015  Ciudá de Méxicu Méxicu   1:0   Ecuador Amistosu
7 de febreru de 2015  Ciudá de Méxicu Méxicu   2:0   Ecuador Amistosu
4 de marzu de 2015   Paralimni Méxicu   2:0   Sudáfrica Copa Xipre 2015
6 de marzu de 2015   Paralimni República Checa   0:1   Méxicu Copa Xipre 2015
9 de marzu de 2015   Paralimni Bélxica   0:0   Méxicu Copa Xipre 2015
11 de marzu de 2015   Larnaca Italia   2:3   Méxicu 3ᵉʳ Llugar Copa Xipre 2015
14 de mayu de 2015  Los Angeles Canadá   1:0   Méxicu -bgcolor=#FF69B4 17 de mayu de 2015  Los Angeles Estaos Xuníos   5:1   Méxicu Amistosu
25 de mayu de 2015  Ciudá de Méxicu Méxicu   2:1   Costa Rica -bgcolor=#FF69B4 28 de mayu de 2015  Ciudá de Méxicu Méxicu   3:0   Costa Rica Amistosu
9 de xunu de 2015   Moncton Colombia   1:1   Méxicu Copa Mundial Femenina de Fútbol de 2015
13 de xunu de 2015   Moncton Inglaterra   2:1   Méxicu Copa Mundial Femenina de Fútbol de 2015
17 de xunu de 2015   Ottawa Méxicu   0:5   Francia Copa Mundial Femenina de Fútbol de 2015
11 de xunetu de 2015   Hamilton Méxicu   0:1   Colombia Xuegos Panamericanos de 2015
14 de xunetu de 2015   Hamilton Arxentina   1:3   Méxicu Xuegos Panamericanos de 2015
18 de xunetu de 2015   Hamilton Trinidá y Tobagu   1:3   Méxicu Xuegos Panamericanos de 2015
22 de xunetu de 2015   Hamilton Brasil   4:2   Méxicu Semifinal de Xuegos Panamericanos de 2015
24 de xunetu de 2015   Hamilton Canadá   1:2   Méxicu Tercer llugar Xuegos Panamericanos de 2015
25 d'ochobre de 2015   Veracruz Méxicu   2:0   Croacia -bgcolor=#FF69B4 9 d'avientu de 2015   Natal Canadá   3:0   Méxicu Tornéu Internacional de Natal 2015
13 d'avientu de 2015   Natal Méxicu   0:6   Brasil Tornéu Internacional de Natal 2015
16 d'avientu de 2015   Natal Trinidá y Tobagu   0:3   Méxicu Tornéu Internacional de Natal 2015
20 d'avientu de 2015   Natal Méxicu   2:1   Trinidá y Tobagu Tercer LlugarTorneio Internacional de Natal de 2015
21 de xineru de 2016  Shenzhen China   0:0   Méxicu Tornéu de les Cuatro Naciones 2016
23 de xineru de 2016  Shenzhen Corea del Sur   0:2   Méxicu Tornéu de les Cuatro Naciones 2016
26 de xineru de 2016  Shenzhen Méxicu   1:0   Vietnam Tornéu de les Cuatro Naciones 2016
10 de febreru de 2016  Frisco Puertu Ricu   0:6   Méxicu Preolímpicu Femenín de Concacaf de 2016
13 de febreru de 2016  Frisco Méxicu   0:1   Estaos Xuníos Preolímpicu Femenín de Concacaf de 2016
15 de febreru de 2016  Frisco Méxicu   1:2   Costa Rica Preolímpicu Femenín de Concacaf de 2016
4 de febreru de 2017  Vancouver Canadá   3:2   Méxicu Amistosu
10 de xunu de 2017  Monterrey Méxicu   3:0   Venezuela -bgcolor=#FF69B4 8 de xunetu de 2017   Falkenberg Suecia   1:0   Méxicu Amistosu
19 d'ochobre de 2017   Yongchuan Brasil   3:0   Méxicu Tornéu de les Cuatro Naciones 2017
21 d'ochobre de 2017   Yongchuan Méxicu   2:3   China Tornéu de les Cuatro Naciones 2017
24 d'ochobre de 2017   Yongchuan Corea del Norte   1:0   Méxicu Tornéu de les Cuatro Naciones 2017
25 de payares de 2017   San Juan de Tibás Costa Rica   3:2   Méxicu Amistosu
27 de payares de 2017   Ciudá de Alajuela Costa Rica   0:2   Méxicu Amistosu

Última convocatoria editar

  • Xugadores convocaes pa un amistosu contra'l Tornéu de les Cuatro Naciones 2017. Datos actualizaos al 8 de xunetu de 2017.[4]
Datos correspondientes a la situación posterior del final del postreru partíu apostáu
# Pos. Xugadora !bgcolor=#006699

style="color:white;" width=20%|Fecha de nacencia (edá)

PX Sel Goles Club
POR Cecilia Santiago 19 d'ochobre de 1994 (29 años) 45 0   América
POR Bianca Henninger 22 d'ochobre de 1990 (33 años) 3 0   Houston Dash
DEF Kenti Carbayos 15 de febreru de 1991 (33 años) 47 1   Atlético de Madrid
DEF Bianca Sierra 25 de xunu de 1992 (31 años) 34 0   Þór/KA
DEF Christina Murillo 28 de xineru de 1993 (31 años) 29 1   Gintra Universitetas
DEF Greta Espinoza 5 de xunu de 1990 (33 años) 17 0   Llevante
DEF Rebeca Bernal 31 d'agostu de 1997 (26 años) 2 0   Monterrey
DEF Marcela Valera 12 d'abril de 1987 (37 años) 0 0   Atlas
MED Stephany Mayor 23 de setiembre de 1991 (32 años) 58 11   Þór/KA
MED Karla Nieto 9 de xineru de 1995 (29 años) 5 0   Pachuca
MED Natalia Gómez Xuncu 9 d'ochobre de 1992 (31 años) 3 0   Þór/KA
MED Cristina Ferral 16 de febreru de 1993 (31 años) 1 0   Olympique de Marseille
MED Eva Gonzalez 22 d'abril de 1997 (27 años) 0 0   Seton Hall Pirates
MED Gabriela Rivera 0 0   Florida Gators
DEL Teresa Noyola 15 d'abril de 1990 (34 años) 42 3   Kibi Charme
DEL Charlyn Corral 11 de setiembre de 1991 (32 años) 35 19   Llevante
DEL Katie Johnson 14 de setiembre de 1994 (29 años) 9 3   Seattle Reign
DEL Ariana Calderón 12 de mayu de 1990 (33 años) 9 1   Valur
DEL Anisa Guajardo 10 de marzu de 1991 (33 años) 3 0   Valur
DEL Briana Campos 3 de febreru de 1994 (30 años) 0 0   Åland United
D. T.   Roberto Medina

Participación n'eventos internacionales editar

Copa Mundial Femenina de Futbol editar

Copa Mundial Femenina de Fútbol de 1999

Copa Mundial Femenina de Fútbol de 2011

Copa Mundial Femenina de Fútbol de 2015

Xuegos Olímpicos editar

Atenes 2004

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-20 editar

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-19 de 2002

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-20 de 2006

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-20 de 2008

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-20 de 2010

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-20 de 2012

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-20 de 2014

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-20 de 2016

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-17 editar

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-17 de 2010

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-17 de 2012

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-17 de 2014

Copa Mundial Femenina de Fútbol Sub-17 de 2016

Copa d'Oru editar

Xuegos Panamericanos editar

Palmarés editar

Seleición Absoluta editar

Premundial Femenín de la Concacaf:

Tornéu Preolímpicu Femenín de Concacaf

Xuegos Panamericanos:

Xuegos Centroamericanos y del Caribe:

Seleición Sub-17 editar

Campeonatu Femenín Sub-17 de la Concacaf (1): 2013.

Seleición Sub 20 editar

Campeonatu Femenín Sub-20 de la Concacaf:

Seleición Sub-15 editar

Xuegos Olímpicos de la Mocedá:

Ver tamién editar

Anexos y artículos rellacionaos Seleiciones masculines Seleiciones femeniles

Referencies editar

Enllaces esternos editar