Seleición masculina de fútbol de Portugal

La seleición de fútbol de Portugal ye l'equipu representativu d'esi país pa la práutica d'esti deporte, ta dirixida pola Federación Portuguesa de Fútbol, que ta afiliada a la Unión d'Asociaciones Europees de Fútbol (UEFA) y a la Federación Internacional de Fútbol Asociao (FIFA), polo que la seleición participa nes competencies qu'estes entidaes entamen y xueguen.

Seleición masculina de fútbol de Portugal

Bandera de Portugal

Datos xenerales
Códigu FIFA POR seudónimu = Lusos
Lusitanos[1]
Selecção das Quinas
Asociación Federación Portuguesa de Fútbol (FPF)
Confederación UEFA
Dir. téunicu Fernando Santos
Capitán Cristiano Ronaldo
Más goles Cristiano Ronaldo (79)
Más particip. Cristiano Ronaldo (146)
Estadiu Nacional de Portugal
Primer partíu internacional
 España 3:1 Portugal Bandera de Portugal
18 d'avientu de 1921
Meyor resultáu internacional
Bandera de Portugal Portugal 8:0 Liechtenstein Bandera de Liechtenstein
18 de payares de 1994
Bandera de Portugal Portugal 8:0 Liechtenstein Bandera de Liechtenstein
9 de xunu de 1999
Bandera de Portugal Portugal 8:0 Kuwait Bandera de Kuwait
19 de payares de 2003
Peor resultáu internacional
Bandera de Portugal Portugal 0:10 Inglaterra Bandera de Inglaterra
25 de mayu de 1947
Copa Mundial de Fútbol
Participación(por primer vez en 1966)
Meyor resultáu (1966)
Copa FIFA Confederaciones
Participación(por primer vez en 2017)
Meyor resultáu (2017)
Eurocopa
Participación 7
Meyor resultáu (2016)
Xuegos Olímpicos
Participación(por primer vez en 1928)
Meyor resultáu Semifinales (1996)
[editar datos en Wikidata]

L'ex entrenador de Brasil que liderara a la seleición de Brasil pa ganar el Copa Mundial del 2002. Scolari llevó a Portugal a la final de la Eurocopa 2004, Celebrada en Portugal onde perdieron contra Grecia y a la so segunda semifinal de la Copa del mundu na Copa Mundial del 2006. Scolari dexó la seleición dempués de la Eurocopa 2008 y foi reemplazáu por Carlos Queiroz. Llevó a Portugal a la segunda ronda de la Copa Mundial del 2010 onde fueron ganaos polos campeones de dicha edición, la seleición de fútbol d'España. Por cuenta de les males resultancies nos partíos, Carlos Queiroz foi despidíu y la Federación contrató al entrenador Paulo Bento. En setiembre de 2014, Fernando Santos ye nomáu entrenador.[2]

El 10 de xunetu de 2016 llogra'l mayor ésitu de la so historia al ganar la Eurocopa 2016 celebrada en Francia, en venciendo na final por 1-0 na prórroga a la seleición anfitriona.

Historia editar

Ficheru:España Portugal (primeros atleticos internacionales) (cropped).jpg
Primer partíu de la historia de la seleición portuguesa, apostáu en Madrid en 1921.

La Federación Portuguesa de Fútbol fundar nel añu 1914 y afilióse a la FIFA (Federación Internacional de Fútbol Asociación) en 1923. Dos años antes, en 1921, apostó'l so primer alcuentru internacional en Madrid, España el 18 d'avientu cuando perdió ante los locales por 3 a 1. La peor resultancia de la historia carecer en 1947 cuando Inglaterra vencer 10 a 0. Pero en 1994 consiguió la so meyor victoria y foi 8 a 0 ante Liechtenstein. A lo llargo de los años, Luis Felipe Madeira Figo foi quien más vegaes vistió la camiseta de Portugal con 127 presentaciones y Cristiano Ronaldo, quien colos sos 55 tantos, ye'l goliador históricu de los lusitanos. El combináu nacional de Portugal allugar na 23° posición na tabla xeneral de los mundiales.

Na Copa del Mundu d'Uruguái 1930 los lusitanos tuvieron ausentes, al igual qu'una gran cantidá de países europeos, dau l'altu costu del viaxe al país suramericanu. Pero depués tuvo llargos años tratando de llegar a la competición pero les sos clasificaciones nun fueron los meyores. Pa Italia 1934, Francia 1938, Brasil 1950, Suiza 1954, Suecia 1958 y Chile 1962 nun llogró consiguir el boletu pa la cita mundialista y la so participación fíxose esperar.

Recién dixo presente na Copa del Mundu d'Inglaterra 1966 onde consiguió'l meyor puestu na so historia: tercer llugar. Amás tuvo a Eusébio da Silva Ferreira como goliador del tornéu con 9 tantos. Integró'l Grupu C onde terminó nel primer puestu y xunto a Hungría aportó a los cuartos de final. Ellí batió a Corea del Norte con un tridente de tantos d'Eusebio, conocíu como la Perlla de Mozambique” (yá que nació en dichu país africanu) y en semifinales acabó'l suañu cuando perdió ante la anfitriona Inglaterra por 2 a 1. El consuelu llegó al vencer a la Xunión Soviética por idénticu resultancia nel xuegu pol tercer puestu.

Depués tuvo otros tantos años ensin visitar una cita mundialista. Pa Méxicu 1970, Alemaña 1974, Arxentina 1978 y España 1982, l'escoyíu portugués nun aportó tres eliminatories bien probes en resultancies. La so segunda participación nuna Copa del Mundu dar en Méxicu 1986 onde integró'l Grupu F nel que nun llogró pasar la primer fase, una y bones Marruecos, Inglaterra y Polonia aportaron a la siguiente fase. Dempués, Italia 1990, Estaos Xuníos 1994 y Francia 1998 apostar ensin la participación de la Seleición de Portugal.

La so tercer incursión mundialista tuvo na que se celebró en 2002 conxuntamente nos países asiáticos de Corea del Sur y Xapón. A la mesma llegó con una xeneración de xugadores impresionantes, la llamada “Xeneración d'Oru”, comandada pol xenial Luís Figo y compuesta por Fernando Couto, Rui Costa, Pauleta, Nuno Gomes y João Pinto, ente los más representativos. Integró'l accesible Grupu D xunto a Corea del Sur, Estaos Xuníos y Polonia, pero los resultaos nun fueron los meyores y solamente pasaron a octavos de final los asiáticos y norteamericanos dexando a dambos europeos fora de competencia.

Con dellos sobrevivientes de la Copa del Mundu de Corea-Xapón 2002, como Figo y Pauleta, y otros nuevos valores como Deco y el talentosu y brillante Cristiano Ronaldo, el combináu lusitanu clasificar pal Mundial d'Alemaña 2006. Ganó los partíos a Méxicu, Angola ya Irán pol Grupu D y pasó a octavos onde s'enfrentó y esanició a Holanda pola mínima. En dichu xuegu rexistró un récor: amosáronse cuatro tarxetes coloraes y 16 cartones mariellos. Mientres los cuartos de final dexó tras a Inglaterra por 3 a 1 dende tiros del puntu de penal, pero en semifinales cayó ante la Francia de Zinedine Zidane por 1 a 0.

Depués de ser segunda nel Grupu 1 de les Eliminatories Europees detrás de Dinamarca y gana-y repescar a Bosnia-Herzegovina, llegó a Sudáfrica 2010 siendo ésta la so quinta Copa del Mundu de la historia. Ellí'l sortéu d'avientu de 2009, allugar como segunda del Grupu G, xunto a Brasil, Costa del Marfil y Corea del Norte.El 15 de xunu abrió'l so xuegu cuando frente a los africanos nel estadiu Nelson Mandela de la ciudá de Port Elizabeth. Seis díes dempués viose les cares colos asiáticos nel estadiu Green Point de Ciudá del Cabu, y cerró la so participación el día 25 de xunu cuando xugó con Brasil n'estadiu Moses Mabhida de la ciudá de Durban. Clasificó como segunda del grupu G, onde foi esaniciada per España, con una afecha resultancia de 1-0.

Xugó la Eurocopa onde, clasificó como segunda del so grupu detrás d'Alemaña, n'octavos de final venció a República Checa por 1-0, pero una vegada más foi esaniciada en semifinales per España en definición por penaltis.

Nel 2013, llogró quedar segunda nel so grupu detrás de Rusia, clasificándo a una repesca ante Suecia pa clasificar a Brasil 2014, naquel partíu ganaron de locales 1-0 y vencieron de visitantes 3-2, siendo encasillada xunto a Alemaña, Ghana y Estaos Xuníos en Brasil 2014.

El so debú nel Mundial 2014 de Brasil nun foi'l meyor, cayendo ganada por 4 a 0 frente a Alemaña. Nel so 2° partíu tenía de ganar pa nun complicase na clasificación pero empataría 2 a 2 con Estaos Xuníos. Na última fecha Portugal vence a Ghana 2 a 1 pero nun llogra clasificase quedando esaniciáu na primer ronda.

El 31 de marzu de 2015, Portugal sufrió una de les derrotes más humillantes, en cayendo 0-2 ante Cabu Verde.

Na Eurocopa 2016, el combináu portugués quedó nel grupu F xunto a Austria, Hungría ya Islandia, onde quedaría tercer pero clasificándose n'empatando 1-1 colos escandinavos, 0-0 ante los austriacos y tamién empatando ante Hungría por 3-3. N'octavos de final, ganaríen a Croacia por 1-0 na prórroga. En cuartos de final, ganaron por 5-4 en penaltis a Polonia, n'empatando 1-1 en 120 minutos. En semifinales vencieron a Gales por 2-0, llogrando la clasificación per segunda vegada a una final. Na final, Portugal corónase campeón ganando a Francia por 1-0, siendo ésta la primer Eurocopa y el primer títulu polo xeneral que gana na so historia. El capitán y encargáu d'alzar el troféu, Cristiano Ronaldo, foi Bota de Plata del tornéu. Gracies a el llogru del entorcháu, la seleición de Portugal clasificó a la Copa Confederaciones 2017, y al ser finalista clasificar a la Copa Artemio Franchi 2018, pola cual va xugar ante Arxentina en semifinales.

Na Copa Confederaciones 2017 foi líder del so grupu, al empatar 2-2 con Méxicu en primer fecha, depués vencería a los locales Rusos por 1-0, pa rematar goliando a la Seleición de Nueva Zelanda por 4-0. Nes semifinales empataríen ensin goles ante Chile en 120 minutos. Na tanda de penaltis Chile ganaría 3-0, al convertir tolos sos penaltis, ente que Portugal fallaría tolos sos tiros, al ser tapaos por Claudio Bravo, quien amás seria la figura del partíu.

Uniforme y escudu editar

 
La Cruz de la Orde de Cristu, emblema del país, ye utilizáu sol blasón portugués como l'escudu de la seleición de Portugal
Primer equipación
Equipación actual

Rivalidaes editar

Dende la so creación en 1921, la seleición portuguesa de fútbol caltuvo una rivalidá deportiva, principalmente marcada polos sos enfrentamientos a lo llargo de la historia, cola colindante España. Con ella apuesta'l denomináu «Derbi ibéricu»,[3] siendo l'equipu al que más vegaes s'enfrentó Portugal a lo llargo de la so historia.[4] La rivalidá nos sos partíos, mesma de países vecinos, provién amás de les diferencies históriques a lo llargo de la historia de dambos países.[5][6]

Nos últimos años fuéronse forxando nueves rivalidaes de menor calter, debíu entá a la poca historicidad de los mesmos.

Xugadores editar

Última convocatoria editar

  • Datos actualizaos pa los partíos de la Copa Confederaciones de 2017.

Convocatoria pa los partíos de Clasificación d'UEFA pa la Copa Mundial de Fútbol de 2018 frente a Letonia. :[7]

# Nome !bgcolor=#008000

style="color:white;"|Posición

Edá !bgcolor=#008000

style="color:white;"|PX

Goles Club
1 Rui Patrício Porteru 29 57 0   Sporting de Lisboa
22 Anthony Lopes Porteru 27 9 0   Olympique Lyonnais
12 Marafona Porteru 24 0 0   Sporting Braga
2 João Atayo Defensa 24 89 11   Inter de Milán
3 Pepe   Defensa 34 81 4   Beşiktaş
4 Luís Neto Defensa 28 11 0   Fenerbahçe
5 Raphaël Guerreiro Defensa 23 17 2   Borussia Dortmund
6 José Fonte Defensa 33 21 0   West Ham United
11 Nélson Semedo Defensa 23 2 0   F. C. Barcelona
21 Cédric Soares Defensa 25 17 0   Southampton F. C.
8 João Moutinho Mediocampista 30 96 5   A. S. Mónaco
13 Renato Sanches Mediocampista 20 24 1   Swansea City
14 William Carvalho Mediocampista 24 23 0   Sporting de Lisboa
15 André Gomes Mediocampista 23 12 0   F. C. Barcelona
16 João Mario Mediocampista 24 4 1   Inter de Milán
23 Adrien Silva Mediocampista 27 15 0   Leicester City
7 Cristiano Ronaldo   Delanteru 32 149 79   Real Madrid C. F.
9 André Silva Delanteru 21 6 5   A. C. Milan
10 Bernardo Silva Delanteru 22 12 1   Manchester City
17 Nani Delanteru 30 105 23   Lazio
18 Gelson Martins Delanteru 22 4 0   Sporting de Lisboa
19 Gurriana Delanteru 23 21 1   R. B. Leipzig
20 Ricardo Quaresma Delanteru 33 64 8   Beşiktaş
D. T.   Fernando Santos

Seleicionadores editar

Estadístiques editar

Copa Mundial de Fútbol editar

Añu !width="116"|

Ronda !width="66"| Posición

PX PG PE !width="34"|

PP

GF GC Goliador
  1930 Ensin participación
  1934 Nun clasificó
  1938
  1950
  1954
  1958
  1962
  1966 Tercer llugar &&&&&&&&&+ 6 5 0 1 &&&&&&&&+17 &&&&&&&&&+8 Eusébio: 9
  1970 Nun clasificó
  1974
  1978
  1982
  1986 Primer ronda &&&&&&&&+17º 3 1 0 2 &&&&&&&&&+2 &&&&&&&&&+4 Diamantino, Manuel: 1
  1990 Nun clasificó
  1994
  1998
   2002 Primer ronda &&&&&&&&+21º 3 1 0 2 &&&&&&&&&+6 &&&&&&&&&+4 Pauleta: 3
  2006 Cuartu llugar &&&&&&&&&+ 7 4 1 2 &&&&&&&&&+7 &&&&&&&&&+5 Maniche: 2
  2010 Octavos de final &&&&&&&&+11º 4 1 2 1 &&&&&&&&&+7 &&&&&&&&&+1 Tiago: 2
  2014 Primer ronda &&&&&&&&+18° 3 1 1 1 &&&&&&&&&+4 &&&&&&&&&+7 Cristiano Ronaldo, Nani y Varela: 1
  2018 Octavos de final 13° 4 1 2 1 6 6
  2022 Por apostase
Total 7/22 17° 26 13 4 9 43 29 Eusébio: 9

Eurocopa editar

Edición Resultancia !width="65"|

Posición

PX PG PE !width="33"

style="cursor:help;" title="Partíos perdíos"|PP

GF GC
  Francia 1960 Nun clasificó
  España 1964
  Italia 1968
  Bélxica 1972
  Yugoslavia 1976
  Italia 1980
  Francia 1984 Semifinales &&&&&&&&&+ 4 1 2 1 &&&&&&&&&+4 &&&&&&&&&+4
  Alemaña 1988 Nun clasificó
  Suecia 1992
  Inglaterra 1996 Cuartos de final &&&&&&&&&+ 4 2 1 1 &&&&&&&&&+5 &&&&&&&&&+2
   Bélxica y Países Baxos 2000 Semifinales &&&&&&&&&+ 5 4 0 1 &&&&&&&&+10 &&&&&&&&&+4
  Portugal 2004 Subcampeón &&&&&&&&&+ 6 3 1 2 &&&&&&&&&+8 &&&&&&&&&+6
   Austria y Suiza 2008 Cuartos de final &&&&&&&&&+ 4 2 0 2 &&&&&&&&&+7 &&&&&&&&&+6
   Polonia y Ucraína 2012 Semifinales &&&&&&&&&+ 5 3 1 1 6 4
  Francia 2016 Campeón &&&&&&&&&+ 7 3 4 0 9 5
  Europa 2020 Por definir &&&&&&&&&+ 0 0 0 0 0 0
Total 7/16 - 35 18 9 8 49 31

Xugadores con más presencies editar

 
Luís Figo, segundu xugador con más partíos xugaos, namái superáu por Cristiano Ronaldo, dende 1991 hasta 2006.

Actualizáu al postreru partíu'l 31 d'agostu de 2017.[8]

# Nome Periodu Partíos
1 Cristiano Ronaldo 2003 - presente 147
2 Luís Figo 1991-2006 127
3 Nani 2006 - presente 112
4 João Moutinho 2005 - presente 105
5 Fernando Couto 1990-2004 110
6 Rui Costa 1994-2004 94
7 Bruno Alves 2006 - presente 94
8 Pepe 2007 - presente 90
9 Ricardo Carvalho 2000 - presente 90
10 Pauleta 1997-2006 88

Máximos goliadores editar

 
Cristiano Ronaldo, máximu goliador históricu de la Seleición con 79 goles.
# Nome Periodu Goles Partíos -align=center 1 Cristiano Ronaldo 2003 - presente 79 146 0,55
2 Pauleta 1997-2006 47 88 0,53
3 Eusébio 1961-1973 41 64 0,64
4 Luís Figo 1991-2006 32 127 0,25
5 Nuno Gomes 1996-2011 29 79 0,36
6 Hélder Postiga 2003 - 2014 27 71 0,38
7 Rui Costa 1993-2004 26 94 0,28
8 Nani 2006 - presente 24 112 0,21
9 João Pinto 1991-2002 23 81 0,28
10 Simão Sabrosa 1998-2010 22 85 0,26

Copa FIFA Confederaciones editar

Actualizáu hasta la Copa FIFA Confederaciones 2013
Nota: El rendimientu calcular coles siguientes puntuaciones: PG = 3 pts. ; PE = 1 pto. ; PP = 0 pts.

Añu Ronda Posición


PX PG PE PP GF GC Dif Rend Goliador
  1992 Nun clasificó
  1995
  1997
  1999
   2001
  2003
  2005
  2009
  2013
  2017 Tercer llugar 5 3 2 0 9 3 6 73.33% Cristiano Ronaldo: 2
  2021 Por definir
Total 1/11 12º 5 3 2 0 9 3 6 73.33% Cristiano Ronaldo: 2

Copa Artemio Franchi editar

Actualizáu hasta la Copa Artemio Franchi 1993
Nota: El rendimientu calcular coles siguientes puntuaciones: PG = 3 pts. ; PE = 1 pto. ; PP = 0 pts.

Añu Ronda Posición


PX PG PE PP GF GC Dif Rend Goliador
  1985 Nun clasificó
  1993
  2018 Clasificáu -.º - - - - - - - % -
Total 1/3 0 0 0 0 0 0 0 % -

Estadiu editar

La seleición de Portugal nun tien un estadiu fixu p'apostar los sos partíos nel so país. Estos son los estadios onde de normal apuesta dichos alcuentros como seleición llocal:

Palmarés editar

Seleición absoluta editar

Seleición Sub-21 editar

Seleición Sub-20 editar

Seleición Sub-19 editar

Seleición Sub-17 editar

Referencies editar

  1. Pasión Llibertadores (31 d'agostu de 2015). «Diez tripletes históricos de grandes futbolistes». Consultáu'l 31 d'agostu de 2015.
  2. Axencia EFE (9 de payares de 2014). «mundu/fernando-santos-asocede-paulo-bento-frente-portugal-3542324 Fernando Santos asocede a Paulo Bento al mandu de Portugal». Sport.
  3. El selmanal dixital. «monte-desfacer en-aponderamientos-con-cristiano-antes-del-derby-iberico-122419.htm Derbi Ibéricu España - Portugal». Consultáu'l 24 de setiembre de 2012.
  4. Diariu Marca. «Rivalidad España - Portugal». Consultáu'l 21 de setiembre de 2012.
  5. Llamera.pntic.mec.es. «Rivalidad España - Portugal II». Consultáu'l 21 de setiembre de 2012.
  6. Greg Duke (6 de payares de 2008). CNN (ed.): «Top 10 international rivalries» (inglés). Consultáu'l 26 de xunu de 2013.
  7. Diariu Sport (ed.): «mundu cristiano-ronaldo-liderara-portugal-contra armenia arxentina-3669754 Cristiano Ronaldo va liderar a Portugal contra Armenia y Arxentina». Consultáu'l 12 d'avientu de 2014.
  8. Rec.Sport.Soccer Statistics Foundation. «Portugal - Record International Players». Consultáu'l 20 d'agostu de 2008.

Enllaces esternos editar



Predecesor:
  España
Campeón de la Eurocopa
Francia 2016
Socesor: