Sensor

aparatu sensible a dellos fenómenos físicos y capaz de tresformalos en variables llétriques

Un sensor ye tou aquello que tien una propiedá sensible a una magnitú del mediu, y al variar esta magnitú tamién varia con cierta intensidá la propiedá, esto ye, manifiesta la presencia de dicha magnitú, y tamién la so midida.

Sensor d'efeutu Hall.

Un sensor na industria ye un oxetu capaz de variar una propiedá ante magnitud físiques o químiques, llamaes variables d'instrumentación, y tresformales con un transductor en variables llétriques. Les variables d'instrumentación pueden ser por casu: intensidá llumínica, temperatura, distancia, aceleración, enclín, presión, desplazamientu, fuercia, torsión, mugor, movimientu, pH, etc. Una magnitú llétrica pue ser una resistencia llétrica (como nuna RTD), una capacidá llétrica (como nun sensor de mugor), una tensión llétrico (como nun termopar), una corriente llétrica , etc.

Un sensor estremar d'un transductor en que'l sensor ta siempres en contautu cola magnitú que la condiciona o variable d'instrumentación colo que puede dicise tamién que ye un dispositivu qu'aprovecha una de les sos propiedaes col fin d'afaer la señal que mide por que pueda interpretar otru dispositivu. Por casu el termómetru de mercuriu qu'aprovecha la propiedá que tien el mercuriu de dilatase o contraer pola aición de la temperatura. Un sensor tamién puede dicise que ye un dispositivu que convierte una forma d'enerxía n'otra.

Árees d'aplicación de los sensores:[1] Industria automotriz, robótica, industria aeroespacial, medicina, industria de manufactura, etc.

Los sensores pueden tar coneutaos a un ordenador pa llograr ventayes como son l'accesu a tomar de valores dende'l sensor,una base de datos, etc.

Carauterístiques téuniques d'un sensor editar

  • Rangu de midida: dominiu na magnitú midida nel que puede aplicase'l sensor.
  • Precisión: ye l'error de midida máximu esperáu.
  • Offset o esviación de cero: valor de la variable de salida cuando la variable d'entrada ye nula. Si'l rangu de midida nun llega a valores nulos de la variable d'entrada, davezu establezse otru puntu de referencia pa definir el offset. (down)
  • Linealidad o correlación llinial.
  • Sensibilidá d'un sensor: suponiendo que ye d'entrada a salida y la variación de la magnitú d'entrada.
  • Resolvimientu: mínima variación de la magnitú d'entrada que puede detectase a la salida.
  • Rapidez de respuesta: puede ser un tiempu fixu o depender de cuánto varie la magnitú a midir. Depende de la capacidá del sistema pa siguir les variaciones de la magnitú d'entrada.
  • Derives: son otres magnitúes, amás de la midida como magnitú d'entrada, qu'inflúin na variable de salida. Por casu, pueden ser condiciones ambientales, como'l mugor, la temperatura o otres como l'avieyamientu (oxidación, gastadura, etc.) del sensor.
  • Repetitividad: error esperáu al repitir delles vegaes la mesma midida.

Un sensor ye un tipu de transductor que tresforma la magnitú que quier midise o controlar, n'otra, que facilita la so midida. Pueden ser d'indicación direuta (e.g. un termómetru de mercuriu) o pueden tar coneutaos a un indicador (posiblemente al traviés d'un convertidor analóxicu a dixital, un ordenador y un visualizador) de cuenta que los valores detectaos puedan ser lleíos por un humanu.

Polo xeneral, la señal de salida d'estos sensores nun ye apta pa la so llectura direuta y dacuando tampoco pal so procesáu, polo que s'usa un circuitu d'acondicionamientu, por casu una ponte de Wheatstone, amplificadores y filtros electrónicos qu'afaen la señal a los niveles apropiaos pal restu de los circuitos.

Resolvimientu y precisión editar

La resolución d'un sensor ye'l menor cambéu na magnitú d'entrada que s'aprecia na magnitú de salida. Sicasí, la precisión ye'l máximu error esperáu na midida.

La resolución puede ser de menor valor que la precisión. Por casu, si al midir una distancia la resolución ye de 0,01 mm, pero la precisión ye de 1 mm, entós pueden apreciase variaciones na distancia midida de 0,01 mm, pero nun puede asegurase qu'haya un error de midida menor a 1 mm. Na mayoría de los casos esti escesu de resolución trai a un escesu innecesariu nel costu del sistema. Sicasí, nestos sistemes, si l'error na midida sigue una distribución normal o similar, lo cual ye frecuente n'errores accidentales, esto ye, non sistemáticos, la repetitividad podría ser d'un valor inferior a la precisión.

Sicasí, la precisión nun puede ser d'un valor inferior al resolución, pos nun puede asegurase que l'error na midida sía menor a media seña variación na magnitú d'entrada que puede reparase na magnitú de salida.

Tipos de sensores editar

Na siguiente tabla indíquense dellos tipos y exemplos de sensores electrónicos.

Magnitú Transductor Carauterística
Posición llinial y angular Potenciómetro Analóxica
Encoder Dixital
Sensor Hall Dixital
Desplazamientu y deformación Galga extensiométrica Analóxica
Magnetoestrictivos A/D
Magnetorresistivos Analóxica
LVDT Analóxica
Velocidá llinial y angular Dinamo tacométrica Analóxica
Encoder Dixital
Detector inductivu Dixital
Servo-inclinómetros A/D
RVDT Analóxica
Xiroscopiu
Aceleración Acelerómetro Analóxicu
Servo-accelerómetros
Fuercia y par (deformación) Galga extensiométrica Analóxicu
Triaxiales A/D
Presión Membranes Analóxica
Piezoeléctricos Analóxica
Manómetros Dixitales Dixital
Caudal Turbina Analóxica
Magnéticu Analóxica
Temperatura Termopar Analóxica
RTD Analóxica
Termistor NTC Analóxica
Termistor PTC Analóxica
Bimetal - Termostatu I/0
Sensores de presencia Inductivos I/0
Capacitivos I/0
Ópticos I/0 y Analóxica
Sensores táctiles Matriz de contactos I/0
Piel artificial Analóxica
Visión artificial Cámares de video Procesamientu dixital
Cámares CCD o CMOS Procesamientu dixital
Sensor de proximidá Sensor final de carrera
Sensor capacitivo Analóxica
Sensor inductivu Analóxica
Sensor fotoeléctricu Analóxica
Sensor acústicu (presión sonora) micrófonu Analóxica
Sensores d'acidez ISFET
Sensor de lluz fotodiodu Analóxica
Fotorresistencia Analóxica
Fototransistor Analóxica
Célula fotoeléctrica Analóxica
Sensores prinda de movimiento Sensores inerciales

Delles magnitúes pueden calculase por aciu la midida y cálculu d'otres, por casu, la velocidá d'un móvil puede calculase a partir de la integración numbérica de la so aceleración. La masa d'un oxetu puede conocese por aciu la fuercia gravitatoria que s'exerz sobre él en comparanza cola fuercia gravitatoria exercida sobre un oxetu de masa conocida (patrón).

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar