La sesta cruzada empezó en 1228, tan solo siete años dempués del fracasu de la quinta cruzada, y foi un nuevu intentu de recuperar Xerusalén.

Atopo ente'l sultán ayubí al-Kamil y Federico II. L'alcuerdu ente los dos soberanos dexó a los cristianos recuperar per última vegada Xerusalén.

Antecedentes editar

L'emperador Federico II interviniera na Quinta Cruzada, unviando tropes alemanes, pero ensin llegar a acompañales personalmente, pos precisaba consolidar la so posición n'Alemaña ya Italia antes d'embarcase nuna aventura como la cruzada. Sicasí, prometió tomar la cruz dempués de la so coronación como emperador en 1220 pol papa Honorio III.La Sexta Cruzada realizar ensin permisu papal, nel añu 1228 y foi realizada por Felipe II. Llogró reconquistar Belén, Nazareth y Xerusalén, convirtiéndose nel so rei por decisión personal, anque Xerusalén foi nuevamente ocupada nel añu 1224.

Viaxe atayáu y enfrentamientu de Federico col papa editar

En 1225 Federico casóse con Yolanda de Xerusalén (tamién llamada Isabella), fía de Juan de Brienne (rei nominal del Reinu de Xerusalén) y María de Montferrato. Por esto Federico tenía aspiraciones al tronu de dichu reinu, o lo que ye lo mesmo, tenía una razón poderosa pa intentar recuperar Xerusalén. En 1227, siendo yá papa Gregorio IX, Federico y el so exércitu partieron de Brindisi escontra Siria, pero una epidemia obligó-yos a volver a Italia. Esto dio-y a Gregorio la escusa pa escomulgar, por romper los sos votos de cruzáu, a Federico, que llevaba años lluchando por consolidar el poder imperial n'Italia por cuenta del Papáu. Tres dellos intentos de negociación col papa, Federico decidió embarcase nuevamente escontra Siria en 1228 a pesar de la escomunión; llegó a Acre en setiembre.

Intrigues en Tierra Santa editar

Una vegada ellí llueu se vio atrapáu pola complicada política del Oriente Próximu. Per un sitiu, ente los mesmos cristianos munchos víen nesta nueva cruciada un intentu d'estender el poder imperial. Producir por tantu en Tierra Santa una continuación de la llucha caltenida n'Europa ente los defensores del Papáu (güelfos), y los del Imperiu (gibelinos).

Del otru llau, los musulmanes teníen les sos propies lluches internes, polo que'l sultán al-Kamil robló un tratáu con Federico pa xunise contra'l so enemigu al-Naser. A cambéu, l'emperador podría llograr dellos territorios, ente ellos Xerusalén quitando la Cúpula de la Roca, sagrada pal islam, y una tregua de diez años. A pesar de la oposición del papa Gregorio IX a esti alcuerdu, Federico coronóse rei de Xerusalén, magar llegalmente actuaba como rexente del so fíu Conrado IV d'Alemaña, nietu de Juan de Brienne.

Regresu a Europa editar

 
Mapa de la Cruzada

La partida de Xerusalén de Federico, acosáu por graves problemes n'Europa y la expiración de la tregua en 1239 supondría'l final de la curtia recuperación de Xerusalén per parte de los cruzaos. La Ciudá Santa, reconquistada polos musulmanes en 1244 nun volvería tar en manes de cristianos. Sicasí, Federico sentara un precedente: la Cruzada podía tener ésitu entá ensin sofitu papal. A partir d'esi momentu los reis europeos podíen, por iniciativa propia, tomar la Cruz, como fixeron Lluis IX de Francia (séptima cruzada y octava cruciada) y Eduardu I d'Inglaterra (novena cruzada).


Referencies editar

Enllaces esternos editar