Los silicatos son sales del ácidu silícicu. Los silicatos, ansí como los aluminosilicatos, son la bas de numberosos minerales que tienen al tetraedru de siliciu-oxíxenu (un átomu de siliciu coordináu tetraédricamente a átomos d'oxíxenu) como la so estructura básica: feldespatos, miques, arcielles.

SilicatuFicha de mineral
Xeneral
Categoría clase de minerales (es) Traducir
Subclase de mineral
Cambiar los datos en Wikidata
Estructura del ortosilicatu, SiO44-; na figura de la drecha omítense los átomos.

Los silicatos formen materiales basaos na repetición de la unidá tetraédrica SiO44-. La unidá SiO44- tien cargues negatives que xeneralmente son compensaes pola presencia d'iones de metales alcalinos o alcalinotérreos, ansí como d'otros metales como l'aluminiu.

Los silicatos formen parte de la mayoría de les roques, arenes y arcilles. Tamién pue obtenese vidru a magar de munchos silicatos. Los átomos d'osíxenu puen compartise ente dos d'estes unidaes SiO44-, ye dicir, compartese ún de los vértices del tetraedru. Por exemplu, el disilicatu tien como fórmula [O3SiOSiO3]6- y, en xeneral, los silicatos tienen como fórmula [(SiO3)2-]n.

Nel casu de que tolos átomos d'osíxenu tean compartíos, y por tanto la carga ta neutralizada, tiense una rede tridimensional denomada síliz o diósidu de siliciu, SiO2.

Nos aluminosilicatos un átomu de siliciu ye sustituyíu por ún d'aluminiu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar