El skateboarding ye un deporte d'aición que consiste n'esmucise sobre una tabla con ruedes y de la mesma poder realizar dellos trucos, gran parte d'ellos alzando la tabla del suelu y faciendo figures y reblincaes con ella nel aire.[1] Tamién ye una actividá recreativa, una forma d'arte, un trabayu na industria del entretenimientu y un mediu de tresporte.[2] Un informe de 2009 alcontró que'l mercáu del skateboarding tien un valor estimáu de 4 800 millones de dólares de beneficiu añal, con 11,08 millones de skateboarders activos nel mundu.[3] Prautícase con un skate (monopatín o tabla), tabla de madera plano y doblada pelos estremos y que tien dos exes (trucks) y cuatro ruedes, y con 2 rodamientos en cauna de les 4 ruedes; principalmente nuna superficie plana, en cualquier llugar onde pueda rodase, yá sía na cai o nos skateparks.

Skateboarding

Skaters en Beixín, China
Otros nomes Monopatinaxe, monopatín, skate
Carauterístiques
Contautu Non
Olímpicu Sí, dende Tokiu 2020
[editar datos en Wikidata]
Heelflip.

Dende los años 70, constrúyense skateparks específicos pa que los usen skateboarders, Freestyle BMXers, o patinadores caleyeros.[4] Sicasí, el skateboarding ta en discutiniu nes zones onde esta actividá, anque seya illegal, estropió encintaos, obres de cantería, escaleres, bancos, places y parques.[5]

Pa embrivir desígnase-y a cencielles skate, que ye tamién el términu utilizáu pa nomar el monopatín, tabla sobre la que se practica'l monopatinaxe. Ta rellacionáu col surfing, la cultura caleyera, col arte urbano, pero munchos skaters apenes patinan en cais y/o places. Son los «rampleros», que namái patinan en ramples. Ello ye qu'en bastantes competiciones esisten dos categoríes (o más): street (estilu de cai) y vert (rampla); porque un patinador puede esmucise poles rimaes d'un skatepark.

El 3 d'agostu de 2016, el Comité Olímpicu Internacional aprobó la incorporación del skateboard pa los próximos Xuegos Olímpicos de Tokyo 2020.[6]

Historia editar

El surdimientu d'esti deporte estremu asocedió nel estáu de California pa los años 1960 y 1970, dómina na que los deportes estremos como'l surfing gociaben d'un gran puxu mundialmente. El motivu principal de la creación del skateboard foi la sustitución de la tabla de surf por daque pa entrenar en tierra. Los primeros diseños d'estes consistíen en solo un cachu de madera cualquiera alteráu con ruedes de patinos quad principalmente. Depués pal añu 1972 empezaron a fabricase «skateboards» con una teunoloxía más avanzada y específica pa esa modalidá. Los materiales de fabricación consistíen en fierro nidiu, de poca resistencia, magre y cauchu. Más alantre, en 1972, empezó a notase per mediu de revistes y medios de comunicación esti interés polos «skateboards». Pa los años 1975 y 1980 yá la modalidá taba espardía per tolos Estaos Xuníos. Finalmente, pal empiezu de los años 1980, el «skateboarding» taba espandíu per cada rincón del mundu; la mocedá adoptólu como de so, al igual que los espacios públicos, una y bones estos son el «campu» pa poder prauticar el deporte.[7] Creáu a partir d'una variación del surfing, este suel ser un reclamu publicitariu pa la mocedá (skaters o non). Sobre los que patinen, un reportaxe del añu 2002 pa la American Sports Data albidró qu'habría 13,5 millones de skaters en tol mundu; siendo un 84 % menores de 18 años, de los que'l 74 % yeren homes y el 26 % muyeres. En 1963 nel estáu de California, tuvo llugar el primer campeonatu de skateboard, y dos años dempués yá se multiplicara la cantidá de skaters y empezaron a entamase los primeros campeonatos internacionales (1965).[2]

Trucos de skateboard editar

Truco más practicaos
Frontside bordslide
Boardslide
Smithgrind
Croocked grind
Noseslide

Estremar nes siguientes categoríes:

Ollie editar

Ye'l trucu básicu del skateboard, d'él deriven casi tolos demás, ye la madre de la gran mayoría de los trucos modernos. Consiste en saltar cola tabla ensin tomala coles manes. Pa realizalo síguense los siguientes pasos:

  • Asítiase un pie detrás de los primeres 4 torniellos de la tabla y l'otru na punta trasera o tail.
  • Tómase impulsu pa saltar, dáse-y un golpe secu al tail (Al golpe secu tamién se-y llama pop) y llevántase el pie con que piques el tail (das un saltu) y esmuz el pie delanteru que taba metanes la tabla a los torniellos delanteros (rallando por que quede igualada la tabla y nun cayer cola parte de lantre primero que cola de tras), al empar que saltes p'alzar la tabla.
  • Tando nel aire, xúbense los pies, flexionando les rodíes si quier un altor mayor.
  • Aterrizar nel suelu coles rodíes flexionadas pa amortiguar la cayida, tratando que la tabla caya horizontalmente y absorbiendo l'impautu.
  • Pa ganar enfotu puede suxetar d'una baranda pa caltener l'equilibriu. Pero al rallar tiense que faer pola metá de la tabla asitiando'l pie detrás de los torniellos delanteros.
  • Use estos pasos de referencia pero puede asitiase onde s'afaiga pero usando de referencia les instrucciones

Nollie editar

El Nollie, ye un trucu bien similar al ollie pero más complicáu, tratar d'alzar la tabla pero triando'l nose (punta delantera) col pie d'alantre (el qu'uses pa rallar) por casu: si yes regular (pie esquierdu alantre), pones el to pie esquierdu nel nose y el derechu usar pa rallar, igual que si yes goofy (pie derechu alantre) pero al aviesu

Trucos de suelu, flatground o flip tricks editar

Los trucos de pisu, flatground o flip tricks, como flip o varial flip que ye un flip combináu con un pop shove it, son los más practicaos na actualidá, son aquellos que se faen sobre una superficie llisa y nun precisen enforma espaciu, tales como'l pogo, el railstand, o'l street.

Consisten en dellos trucos básicos teniendo variantes y combinaciones ente ellos:

  • ollie: ye un trucu aereu ensin manes, foi inventáu por Alan "Ollie" Gelfand en 1978.
  • shove-it: tien dos variantes, el shove-it, y el pop shove-it. El primeru consiste en xirar la tabla en 180° graos escontra enfrente esmuciéndola sobre'l pisu y cayer sobre ella. El segundu ye botar la tabla contra'l suelu y faer el mesmu xiru.
  • shove-it Sex change: consiste no mesmo que'l shove-it pero dando'l xiru escontra tras y tamién tien los dos variantes.
  • frontside o frontside 180: consiste en dar un xiru de 180° graos xirando escontra tras a manera que se vea la parte frontera del to cuerpu si te ven de frente.
  • backside o backside 180: ye lo mesmo que'l frontside solo que dando'l llombu si te ven de frente.
  • kickflip: consiste en que la patineta d'un xiru de 360° a lo llargo de la exa escontra tras.
  • heelflip: ye lo mesmo que'l kickflip pero dando'l xiru escontra alantre.
  • Varial Flip o Heel flip, xúntase-y a los xiros anteriores un xiru de 180° de la tabla.
  • 360 flip: consiste en dar un xiru de kickflip combináu con un shove-it de 360 graos.
  • 540 flip: consiste en meter un 540 shove-itcombináu con un Kickflip.
  • Caballerial: consiste en dir de fakie y faer un backside 360°.
  • Flip 540 : consiste en tirar un flip 360, amestándo-y 180° (Por eso llámase 540, porque la tabla xira 540°).
  • Bigspin: consiste en meter un 360° shove-it combináu con un body varial de 180° palantre.
  • Bigflip: ye igual que'l bigspin pero amestándo-y un Kickflip.

Trucos de lip, stall o encaxe editar

Son los realizaos nos cantos de les ramples. Los trucos de lip, stall o encaxe consisten n'asitiase nun cantu d'un quarter pipe, un half pipe una piscina o un bowl. Básicamente consisten en xubir una parte de la tabla o realizar dalgún tipu de plant nel cantu de dichos oxetos.

Por casu tán el nosestall que consiste en clavar el nose de la tabla y caltener l'equilibriu nesta posición, tán los footplants que consisten en parase na vera del quarterpipe/bowl como'l boneless, que consiste en parase na vera del quarterpipe o'l bowl con un solu pie mientres l'otru esta na tabla, que caltienes detrás de ti. Otres variantes de los lipslides son los handplant's y invert's, como'l invert que ye parate nuna sola mano mientres caltienes los pies na tabla totalmente de cabeza.

Estos trucos intenten caltener l'equilibriu sobre'l coping (sería como'l grind que tienen los quarter pipes, los half pipes, etc. -son los que de normal se ven nel skateboarding de rampla) en distintes posiciones tales como'l axle stall (encaxar dambos trucks), el rock 'n' roll (el mediu de la tabla), el noseblunt (realizar un contragiro y permediar el nose col truck casi verticalmente), el blunt (lo mesmo solo qu'executáu col tail), tamién cunten los hand plants (caltenese n'equilibriu con una o dos manes en distintes posiciones), ente otros.

Trucos de skate street editar

Estos son los trucos que comúnmente va realizar un skater caleyeru. Los trucos base de flip son:

  • 50-50 o fifty-fifty: Son los trucos onde les exes (trucks) pasen sobre un cantu (sía una baranda, una base, un cantu metálicu, etc.) como por casu el boardslide, lipslide, noseslide, tailslide, feeblegrind, nosegrind, etc. Los trucos realizaos con dambos trucks recibe'l nome de 50-50, col truck traseru "rallando" la torga y el truck delanteru eleváu recibe'l nome de 5-0.
  • Lip: Son los realizaos nos "copings", que son los cantos metálicos de los half-pipes. Nestos trucos inténtase caltener l'equilibriu sobre'l "coping" lo máximo posible, nuna determinada postura.
  • Grab: Son los trucos que se realicen nel aire, nos cualos garramos la tabla cola mano, dependiendo d'ónde lo garres y de la postura que lleves. El trucu n'ónde se salta y gárrase nel aire de la parte de metanes de la tabla, recibe'l nome de Melongrap.
  • Flip o kickflip: Consiste en xirar la tabla en 360° a lo llargo de la exa del skate na direición del talón de los pies (escontra tras).
  • Heelflip: Consiste no mesmo qu'un kickflip, namái que xira nel sentíu contrariu (na direición de los deos) y execútase esmuciendo'l talón escontra'l cóncavu de la tabla. Suel ser más difícil que'l kickflip.
  • Flip 180: Esti trucu consiste en faer un kickflip coles mesmes que se da una vuelta de 180° del cuerpu y la tabla na mesma direición, esiste flip 180° frontside y flip 180° backside, cada unu tien la so propia téunica y grau de dificultá.
  • 360 flip: Ye de faer un 360 shove-it, xuntándolo con un kickflip'.
  • Pop shove-it: Ye un trucu bien senciellu. Consiste en mandar la tabla escontra alantre unos 180 graos. Si son más graos va recibir el nome de 360 pop shove-it.
  • Fs Pop shove-it: Consiste en mandar la tabla 180 graos al contrariu del pop shove-it escontra tras.
  • 360 pop shove-it: Ponse un pie apenes tras de los torniellos y l'otru nel tail. Lo que se tien que faer ye dar un golpe secu al tail (pop); dar una patada palantre pa faer un 360 pop shove-it, ye lo mesmo, namás que al dar la patada sía más potente.
  • Impossible: Ye un trucu bien complexu d'executar. Consiste en faer el Ollie y col pie traseru da-y una vuelta abasnando la tabla pol alredor del pie y volver cayer dempués de que la tabla faiga como un cucurrabucu un pocu inclinada escontra l'esterior. (Creáu por Rodney Mullen).
  • Bigspin: Ye un amiestu d'un 360 pop shoveit y un 180 de spin.
  • Frontside 180: Consiste en xirar 180 graos la tabla escontra tras, pero'l movimientu tien de ser acompañáu col movimientu de la persona.
  • Backside 180: Consiste en xirar 180 graos la tabla escontra enfrente, pero'l movimientu tien de ser acompañáu col movimientu de la persona.
  • Lasser flip: Esti trucu consiste na combinación d'un 360 Fs pop shove-it y un Heelflip, asemeyar al 360 flip pero esti ye pa tras
  • HalfCab: Consiste en dir de Fakie Y xirar a Backside 180 Ollie. (Half Caballerial)
  • HalfCab Flip: Al igual que'l HalfCab consiste en dir de fakie y xirar a Backside 180 ollie, pero esta vegada tienes que rallar a Kickflip ente que estes xirando a Backside 180 Ollie.
  • FullCab o Caballerial: Consiste en dir de Fakie y xirar a backside 360 Ollie.

Trucos de flip editar

Los trucos base de flip que'l so significáu ye vuelta son dellos.

  • Kickflip: Consiste en xirar la tabla en 360° a lo llargo de la exa del skate nel aire, na direición escontra'l to deu meñique del pie o del talón (escontra tras), execútase rallando col pie en diagonal y saltando.
  • 360 flip: Ye l'amiestu d'un 360 pop shove-it y un kickflip. Hai dellos nomes differentes como "tre flip" o " 3 flip".
  • Laser flip: Consiste en faer un 360 frontside pop shove-it combináu con un heelflip, ye lo opuesto al 360 flip.
  • Heelflip: Consiste no mesmo qu'un kickflip, solo que xira nel sentíu contrariu (na direición de los deos), y execútase esmuciendo'l talón escontra'l cóncavu de la tabla.
  • 180 ollie: Estremar en 2 trucos. El backside 180 y el frontside 180. Nel frontside 180 xires escontra'l to llombu col costazu delanteru (esquierdu regulares y derechu goofys), y nel backside 180 en sentíu contrariu.
  • Shove-it o pop shove-it: Tamién s'estrema en 2 trucos, el backside shove-it y frontside shove-it. Nel casu del frontside shove-it la tabla xira igual que nun frontside 180 solo que'l cuerpu queda estáticu, y viceversa col backside shove-it.
  • Varial Kickflip: Ye un trucu que xunta al Bs Shove-it con un Kickflip.
  • Varial Heelflip: Ye la combinación d'un Fs Shove-it con un Heelflip, un trucu con un nivel de complicidá un pocu altu.
  • "Body Varial Kickflip": Consiste en xuntar el Bs Shove-it con Kickflip, pero antes de cayer xirar el cuerpu 180 graos, al igual que'l Varial Heelflip ye un trucu complicáu.

Esti deporte desenvolver a empiezos de la década de 1948 como sustitutu a la tabla de surf en tierra, quitando les ruedes a unos patinos. Creáu a partir d'una variación del surfing, desenvolvió una gran atraición ya interés pa munchos, y suel ser un reclamu publicitariu pa los mozos (skaters o non). Sobre los que patinan, un reportaxe del añu 2002 pa la American Sports Data envaloró qu'había 40,5 millones de skaters en tol mundu; siendo'l 84% menores de 18 años, de los cualos el 74% yeren homes y el 26% muyeres.1 Los trucos de pisu, flatground o flip tricks, como flip o varia flip que ye un clip combináu con un pop shove it, son los más practicaos na actualidá, son aquellos que se faen sobre una superficie llisa y nun precisen enforma espaciu, tales como'l pogo, el railstand, o'l street. Consisten en siete trucos básicos teniendo variantes y combinaciones ente ellos

Trucos de grinds editar

Grinds:

  • 50 50: Cuando unu va nel raíl coles exes o trucks.
  • 5-0: Paecencia al 50 50 pero faes un "manual" nel raíl.
  • Nosegrind: Lo contrario d'un 5-0. Faes un "nose manual".
  • Tail slide: consiste n'esmucir el "tail" (parte sobresaliente traseraa de la tabla) nel raíl.
  • Smith grind: consiste en faer el mesmu movimientu pal lip slide pero la exa de tras va agabitáu al rail ente que la exa d'esta per fora del rail.

Trucos de manual editar

Hai dellos tipos: manual, nosemanual, one-foot manual, one-foot nosemanual, one-wheel manual, left manual, right manual, penguin manual, handstand manual, ente otros.

Los trucos de manual consisten en caltener l'equilibriu con dos ruedes yá sía delanteres nose manual, o coles traseres manual; ye básicu del skate; tamién esisten el one-wheel manual, que consiste en caltener l'equilibriu nuna sola rueda yá sía delantera o trasera; y el one-foot manual, que ye un manual o nose manual, pero con solo un pie sobre la tabla.

Trucos de flatground editar

Los trucos de flatground son aquellos que se faen sobre una superficie llisa y nun precisen enforma espaciu, tales como'l pogo o'l railstand.

Trucos de old school editar

Los trucos old school son aquellos que se faíen antes colos skates antiguos anque inda hai xente que lo practica, tales como'l pogo, railstand, casper, anti-casper, handstand, etc.

Son práuticamente trucos nos que participen les manes nél, porque nel skate antiguu nun se tenía constancia d'utilizar inda los pies solos. Son práuticamente como los d'agora, solo qu'ayudar de les manes, unu bien simple y el más fácil ye'l boneless.

  • Boneless: ye un trucu simple. Consiste en garrar la tabla cola mano ente que coles mesmes baxes el pie d'enfrente. Impulsándote pa volver cayer na tabla, estos trucos son pocu vistos anguaño.

Trucos de grab editar

Los trucos de grab son aquellos que consisten en garrar o suxetar la tabla nel aire, yá sía saliendo de half pipe o otres ramples o faciendo a cencielles un ollie. Equí tenemos dalgunos: el indy (tomar la tabla del llau qu'esta de frente a la so posición, goofy o regular,); el melon (suxetar del llau contrariu a la so posición); nosegrab (tomar la tabla del nose o parte delantrera del skate); tailgrab (lo mesmo que'l nosegrab pero del tail); airwalk (tomar la tabla del nose mientres colos pies muévense como pegando pataes al aire); method (como'l melon pero más complicáu, doblando les rodíes); stiffy (como'l indy pero espurriendo les piernes escontra'l llau); stalefish (ye un trucu inventáu por Tony Hawk que consiste en tomar la tabla cola mano contraria a la que se fai'l melon); mute (ye paecíu al indy pero tomándola cola otra mano); tailgrab one foot (ye como'l tailgrab pero poniendo'l pie delanteru nel aire); rokett air (ye un trucu bastante complicáu nel que s'asitien los dos manes nel nose y los dos pies nel tail); stalefish tweak (ye como'l stalefish pero doblando les rodíes); christ air (ye unu de los más complicaos, precísase muncho altor pa realizalo, tómase la tabla con una mano pol nose y la demás parte del cuerpu asitiar nel aire como poniéndose en posición de cruz o Cristu - d'ende'l nome).

Los principales son:

  • Frontside grab: consiste en tomar la tabla pela parte que queda delantre de ti pela parte de lantre.
  • Backside grab: consiste en tomar la tabla pela parte que queda detrás de ti pela parte de tras.
  • Nose grab: consiste en tomar la tabla pela parte del nose cola mano que te quedo delantre.
  • Tail grab: consiste en tomar la tabla pela parte del tail cola mano que te quedo tras.
  • Double grab: son dos variantes, nuna tienes que faer el frontside grab y el backside grab xuntos, y el segundu ye faer el nose grab y el tail grab coles mesmes.
  • Mute grab: consiste en tomar la tabla pela parte que te quedo detrás de ti pela parte de lantre.
  • Stale grab: consiste en tomar la tabla pela parte que queda delantre de ti pela parte de tras.

Nel skate hai dos asities pa patinar básiques, que son:

  • Goofy: consiste en patinar col pie derechu alantre y el pie esquierdu tras nel tail.
  • Regular: consiste en patinar col pie esquierdu alantre y el derechu nel tail.

Switch: Consiste en remanar nel sentíu contrariu al que remanes. Exemplu: si yes regular el to switch va ser en goofy. Nota: Los trucos en switch van ser el doble de complicáu a los que fexes na to posición normal, básicamente los profesionales aprienden trucos de switch.

Fakie: Consiste en dir marcha tras cola to tabla en definitiva de llombu (tail)

De la mesma estes posiciones tienen les sos divisiones pa realizar los trucos. Estes son:

Regular
  • Ollie: realizalo col pie esquierdu ente los torniellos delanteros y el centru de la tabla y el pie derechu nel tail.
  • Nollie: realizalo col pie derechu ente los torniellos traseros y el centru de la tabla y el pie esquierdu nel nose.
  • Switch ollie: realizalo col pie derechu ente los torniellos delanteros y el centru de la tabla y el pie esquierdu nel tail.
  • Fakie ollie (diendo en switch de llombu): realizalo col pie esquierdu ente los torniellos delanteros y el centru de la tabla y el pie derechu nel tail.
Goofy
  • Ollie: realizalo col pie derechu ente los torniellos delanteros y el centru de la tabla y el pie esquierdu nel tail.
  • Nollie: realizalo col pie esquierdu ente los torniellos traseros y el centru de la tabla y el pie derechu nel nose.
  • Switch ollie: realizalo col pie esquierdu ente los torniellos delanteros y el centru de la tabla y el pie derechu nel tail.
  • Fakie ollie (diendo en switch de llombu): realizalo col pie derechu ente los torniellos delanteros y el centru de la tabla y el pie esquierdu nel tail.

Mongo

Ye un estilu pocu conocíu pero que la metá de los skaters usen que se llama mongo, consiste en dase impulsu col pie que se lleva delantre en cuenta de col pie de tras como se fai de normal. Los skaters que s'impulsen a mongo son regular o goofy igualmente pol pie de tras

Les partes del skate editar

-Exes(trucks) -Lija(griptape) -Tabla(deck o board) -Torniellos(hardware) -Rodamientos(bearings) -Ruedes(wheels) -elevadores(highrisers)

  • Los trucks o exes

Los trucks o exes pa skate son la parte más esencial de la estructura xeneral del skateboarding, nesta parte tien de trabayase más na eleición al llograr dicha pieza p'armar el skateboarding d'alcuerdu a les necesidaes téuniques que se riquir según el desempeñu, ye importante verificar dellos aspeutos como la calidá, tipu de material col que ta construyida la pieza y economía.

El Trucks o exa ta formáu per distintos partes

-Gomes/Bushings -Base de la exa -Eje -Elevadores/Risers.

Pa los distintos tipos de tables hai delles midíes d'Exes. Pa tables de 7,5” o inferior atopen los llixeros con una midida de 4,75″, pa tables de 7,5″ a 7,8″ son los de pesu mediu con midida de 5”. Pa tables de 7.8” a 8,1” son los más pesaos con midida de 5,25” o 1,19.

Ye importante saber que'l pesu y tamañu de los Trucks o exes van influyir na facilidá pa realizar saltos o trucos.

Vocabulario editar

  • Tabla (deck): Skateboard.
  • Pop: Aición de picar contra'l suelu col nose o'l tail. Dícese tamién de la capacidá d'una tabla de "botar", pa faer trucos más altos.
  • Trucks: Exes. Mecanismos que conecten les ruedes cola tabla por aciu una suspensión y una exa con rodamientos.
  • Lija (griptape): Superficie rugosa sobre'l skate. Emplégase como suxeción de los pies sobre'l monopatín, anque derive nuna intensa gastadura del calzáu.
  • Half pipe: Traducíu lliteralmente al asturianu como "mediu tubu". Esta espresión referir a les ramples bien inclinaes y davezu altes, como si fueren la metá d'un círculu, d'ende'l so nome.
  • Freestyle o estilu llibre: Antigua seición de les competiciones del skate. Consistía n'inventar trucos o combinaciones de trucos, xeneralmente bien complexos y qu'amosabes na to vez. Anguaño ye un xéneru que engloba diversos trucos.
  • Trucos Old school: Los que tienen daqué que ver col antiguu estilu llibre y que, munches vegaes, nun tienen nin nome propiu. Ye una categoría agora bien pocu practicada pero que nos años setenta tuvos en plena puxanza.
  • Nose: Parte delantera de la tabla. Puede estremase porque ye más baxu que'l tail (parte trasera de la tabla).
  • Tail: Parte trasera de la tabla.
  • Clavar: Términu que s'utiliza pa demostrar qu'un grind o un lip asitiáronse correutamente.
  • Ollie: Términu que s'usa pa saltar
  • Game of skate: Términu que s'usa pa referise a una batalla de trucos col skateboard que tien les sos normes, ente skaters, coles sos respeutives veces.
  • Skater: Dichu de la persona que monta en monopatín.

Música y skate editar

Hai munches bandes que representen y fomenten la cultura skater ente les que destaquen Blink-182, Avril Lavigne, Delmar, Coyona, Leghost, Limp Bizkit, P.O.D., Les Tetes, Suicidal Tendencies, NOFX, Lagwagon y Massacre , ente otres. Sicasí, pa esto créase-y la categoría que'l so nomatu ye conocíu como Skate Punk.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. La Historia de: El skateboarding Consultáu'l 28 d'avientu de 2012.
  2. Ocean Howell. Topic Magazine (ed.): «Extreme Market Research». Topic Magazine. Consultáu'l 17 d'agostu de 2012.
  3. Montgomery, Tiffany (12 de mayu de 2009). «The state of the skateboarding industry». Consultáu'l 23 de xunetu de 2014.
  4. Steve Cave, about.com. «Skateboarding: A Brief History (page 2)». Consultáu'l 13 d'avientu de 2006.
  5. National Mall and Memorial Parks: National Park Service: United States Department of the Interior (ed.): «Skateboarding». Pennsylvania Avenue National Historic Site Management Plan: Visitor Information, Education and Enjoyment páxs. 24–25 (Abril de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2017. Consultáu'l 29 de marzu de 2017. «Skateboarding damages stonework, walls, steps, and sculpture in some areas and presents a persistent law enforcement and management challenge. Damaged areas include stone facing on memorials, benches, and other surfaces. Moreover, popular websites advertise the attractiveness of these areas for skateboarding, which indicates the large scope of this challenge. .... Actions: .... In park areas replace and maintain “No Skateboarding” signs that have been vandalized.»
  6. «Nuevos deportes olímpicos: béisbol, softbol, kárate, esguilada, surf y skateboard» (4 d'agostu de 2016). Consultáu'l 27 d'agostu de 2016.
  7. Brandão, Leonardo (17 de payares de 2012). «Transfigured City to Transformed City: Youth Cultures and Skateboard Practice. (1970/1980)». Revista História y Cultura. http://periodicos.franca.unesp.br/index.php/historiaecultura/article/view/734/717. Consultáu'l 21 d'abril de 2015. 

Bibliografía editar

  • La verdadera hestoria de dogtown y l'equipu zephyr
  • Borden, Iain. (2001). Skateboarding, Space and the City: Architecture and the Body. Oxford: Berg.
  • Hocking, Justin, Jeffrey Knutson and Jared Maher (Eds.). (2004). Life and Limb: Skateboarders Write from the Deep End. New York: Soft Skull Press.
  • Weyland, Jocko. (2002). The Answer is Never: a History and Memoir of Skateboarding. New York: Grove Press.
  • Hawk, Tony and Mortimer, Sean. (2000). Hawk: Occupation: Skateboarder. New York: HarperCollins.
  • Thrasher Magacín. (2001). Thrasher: Insane Terrain. New York: Universe.
  • Brooke, Michael (1999) The Concrete Wave — the History of Skateboarding. Warwick Publishing.
  • Mullen, Rodney and Mortimer, Sean (2003). The Mutt.
  • Berrios, Oscar Hernan.(2009).

Enllaces esternos editar