Los slave o etchaottine son una tribu amerindia del grupu de llingües na-dené, que'l so nome significaba «xente de les roques». Tamién yeren conocíos como awokanak o slaves. Estremar en seis grupos: desnedeyarelottine, eleidlinottine, etchaottine, etcheridiegottine, etchesottine y klodesseottine.

Llocalización editar

Vivíen nes veres del Gran Llagu del Esclavu, nes llanures del ríu Mackenzie y del Liard y n'otres tierres estremeres. Bistchonigottine y Krayiragottine yeren dos divisiones.

Demografía editar

En 1980 yeren unos 10.000 con chipewyan y yellowknife. Según el censu canadiense de 2000, taben partíos en reserves de la siguiente manera:

  • En Alberta, na Dene Tha’ Tribe (2.480 h).
  • En Columbia Británica, nes de Fort Nelson (740 h) y Prophet River (208 h)
  • Nos Territorios del Noroeste, nes de Acho Dene Koe (583 h), Deh Cho (1.001 h), Liidlii Kue (1.176 h), Pehdzeh Ki (319 h), Katlodeeche (525 h), Sambaa K'y (178 h) y Tulita o Ft Norman (578 h).

Costumes editar

El nome de slaves (esclavos) foi-yos dau polos cree, yá que esclavizaron a munchos, y tamién foi emplegáu por ingleses y franceses porque los consideraben una tribu cobarde y pacífico, anque asina nun fuera. Como munches tribus atabascanes, taben dixebraes en numberoses bandes independientes pocu entamaes y con xefes nominales, acomuñaos a ciertos territorios de caza. Un informal Conseyu de Cazadores resolvía les disputes.

Les muyeres yeren trataes con un respetu y estimación atípicos ente los na-dené, y los vieyos y desvalíos yeren bien trataos, y non abandonaos como faíen los chipewyan.

Vivíen nos montes y veres de los ríos, cazaba caribúes y otros mamíferos, y amás pescaben. La piel de los animales usar pa fabricar mantos, faldes, polainas, mocasinos y otres prendes. Los flecos y otros accesorios facer con cornamenta de venáu, escayos de puercuspín y otros materiales naturales.

Pel branu habitaben en tipis cubiertos d'estopa y pel hibiernu en cases de palos y cañes d'abetu, de forma rectangular. Nun teníen una relixón o ceremonial definíu. Namái se sabe que creíen n'espíritos guardianes, nel poder de los xamanes y n'otra vida indefinida. Una práutica común yera la confesión de faltes nel llechu de muerte, pa intentar d'esa manera retrasar el fallecimientu.

Historia editar

Alexander Mackenzie visitó'l territoriu en 1789, y fundó Fort Providence, pero hacia 1820 los británicos abandonaron el territoriu. El padre Grandin estableció una misión católica en 1861, de la que la Compañía de la Badea de Hudson construyía un campamentu comercial. En 1899 roblaron el Tratáu Ocho col gobiernu canadiense.

Hasta los años 1960, cuando se construyó l'autopista en Yellowknife, nun tuvieron apenes contactos col gobiernu.