Sofía de Francia (1786-1787)

política francesa

Sofía Elena Beatriz de Francia (9 de xunetu de 1786Palaciu de Versalles – 19 de xunu de 1787Versalles) foi la cuarta fía de María Antonieta y Luis XVI, reis de Francia. Morrió con casi un añu de vida, de tuberculosis, un poco primero que el so hermanu Luis José, el Delfín hasta entós, nos alboreceres de la Revolución.

Sofía de Francia
Vida
Nacimientu Palaciu de Versalles9 de xunetu de 1786
Nacionalidá Bandera de Francia Reinu de Francia
Muerte Versalles[1]19 de xunu de 1787 (< 1 años)
Sepultura basílica de Saint-Denis (es) Traducir
Causa de la muerte tuberculosis
Familia
Padre Lluis XVI de Francia
Madre María Antonieta d'Austria
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón en Francia (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes ensin valor
Oficiu aristócrata
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

La reina María Antonieta probablemente quedó embarazada nel so trentenu cumpleaños, celebráu'l 9 de payares. Los cortesanos notaron qu'empezó a engordar y anque yá nun tuviera'l ciclu menstrual, pensaron que les sos molesties yeren de tipu nerviosu, yá que el 15 d'agostu del mesmu añu tuvo llugar l'escándalu del collar, que consolidó definitivamente la escasa popularidá de la reina. En febreru de 1786, l'embaranzu foi confirmáu pola princesa Luisa de Hesse-Darmstadt. La soberana, bien afeutada polos fechos recién, nun se tomó bien l'embaranzu, creyendo que con tres fíos -dos d'ellos varones- yá yera abondu. Escribió al so hermanu José II, diciéndo-y que l'embaranzu podría tener graves consecuencies pa la so salú. Na corte, les males llingües falaben sobre quién podía ser el padre, anque Luis XVI nunca duldó de la so paternidá.

 
Sofía de Francia, bocetu de Vigée-Lebrun.

El 9 de xunetu, María Antonieta empezó a tener dellos dolores, pero refugó que fuera'l partu y foi a misa. Escontra los cuatro de la tarde, los ministros fueron convocaos, que teníen de tar presentes; a los siete y media, la reina, dio a lluz a la so segunda fía, que foi bautizada Sophie Helene Beatrice. Los reis quixeron llamala Sofía n'honor a la tía de Luis, finada cuatro años antes. Les comadronas y la reina notaron que la criatura yera pequeña y delicada. L'emperador del Sacru Imperiu sintió que fuera una neña, ente que Luis unvió la noticia al embaxador español, que contestó: «Desque La so Maxestá tien al pie de sigo los sos principios, agora tien medios pa prodigar regalos al restu d'Europa».[2] Pa celebrar la nacencia, la corte ufiertó de beber al pueblu de París.[3]

 
Marie Antoinette et ses enfants (María Antonieta y los sos fíos), pintáu por Vigée-Lebrun.

Pa llimpiar la reputación yá destruyida de María Antonieta, quixo enseñase el so llau más maternal. Encargóse-y a Élisabeth Vigée Le Brun la realización d'un gran cuadru de familia, que representaba a la reina nel centru, con un vistíu de terciopelu coloráu, ensin collar; nos sos brazos tien a Luis Carlos, a la so derecha a María Teresa, que la abraza y a la so esquierda al Delfín, Luis José señalando'l trubiecu de la so hermana Sofía. La semeya foi bien apreciáu na corte, pero nun traxo muncha suerte. Sofía morrió'l 19 de xunu de 1787, poco primero de el so primer cumpleaños y Vigée-Le Brun tuvo qu'esaniciala del llenzu, subsistiendo la imaxe del Delfín señalando'l trubiecu vacíu. Luis José morrió dos años dempués y María Antonieta fixo treslladar el cuadru. El llenzu quixo ser espuestu na Academia Real a finales d'agostu, pero nun se fixo pol odiu de los ciudadanos a la reina, quedando namái'l marcu, sobre'l que daquién escribió ¡Mirái'l Déficit!, en referencia al nuevu llamatu de la soberana, Madame Déficit.

La reina quedó estrozada pola muerte de la pequeña. L'autopsia realizada polos #médicu reveló que los pulmones de #beber taben en pésimu estáu, por cuenta de la tuberculosis; la muerte sobrevieno por causa de les convulsiones, allargaes por cinco o seis díes, pol biltu de tres dientes. El veloriu foi instalada na sala del Gran Trianón y el cadabre foi cubiertu por un mantu de terciopelu y una corona d'oru. María Antonieta convidó a Madame Élisabeth pa velar el cuerpu de la so sobrina: «Si vienes, vamos llorar la muerte del mio pequeñu ánxel. Preciso'l to corazón pa consolar el míu.» José Weberio, hermanu de lleche de María Antonieta, #consolar diciendo que la neña nun fuera tresllechada, queriendo dicir que nun se podía sufrir por una #criatura tan pequeña; la reina siguió llorando y contestó: «Nun escaezáis que sería la mio amiga".[4]» N'efeutu, los fíos varones, pertenecíen al Estáu, ente que les fíes pertenecíen a la mesma madre.[5] El cuerpu de Sofía fuelga na güesera común de la basílica de Saint-Denis, realizáu na Restauración, onde s'atopen los restos de tolos soberanos de Francia, que les sos tumbes fueron profanaes mientres la Revolución francesa.

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.geni.com/people/Sophie-H%C3%A9l%C3%A8ne-de-France/4697361.
  2. Fraser, María Antonieta - La soledad de una reina, p. 272
  3. Castelot, María Antonieta - La verdadera historia de una reina incomprendida, p. 234
  4. Erickson, María Antonieta, p. 237
  5. Fraser, María Antonieta - La soledad de una reina, p. 284