Spirit (que la so designación oficial ye MER-A, Mars Exploration Rover - A) ye'l primeru de los dos robots que forma parte del Programa d'Esploración de Marte de la NASA. La nave aterrizó con ésitu nel planeta Marte a les 4:35 UTC del 3 de xineru de 2004 (MSD 46216 3:35 AMT, 26 Tula 209 Dariano) y remató la so actividá en marzu de 2010, momentu nel que dexó d'unviar comunicaciones. El so ximielgu Opportunity aterrizó con ésitu en Marte'l 24 de xineru de 2004.

Spirit
Mars rover (es) Traducir
Información
Fabricante Llaboratoriu de Propulsión a Reacción
Parte de Mars Exploration Rover
Historia
Operadores
   Llaboratoriu de Propulsión a Reacción
Acontecimientos significativos Llanzamientu espacial (10 xunu 2003) (en Cape Canaveral Space Launch Complex 17A (en) Traducir)
surface exploration (en) Traducir (en Gusev (es) Traducir)
loss of signal (en) Traducir (22 marzu 2010)
retirada del servicio (es) Traducir (25 mayu 2011)
Carauterístiques
Fonte d'enerxía paneles solares en la nave espacial (es) Traducir y batería d'ion de litiu
Eslora 141 centímetros y 151 centímetros
Anchor 122 centímetros y 225 centímetros
Altor 154 centímetros
Masa 185 quilogramos
Sojourner (es) Traducir Spirit Curiosity
Cambiar los datos en Wikidata
Los procesos d'aterrizaxe del Spirit.

Una nube de polvu azotó'l hemisferiu opuestu al del aterrizaxe del Spirit, lo que produció un calentamientu de l'atmósfera, una y bones el polvu en suspensión atrapa calor; tamién causó un estrechamientu de l'atmósfera polo que los responsables de la misión ordenaron al módulu de descensu qu'abriera los paracaíes 2 segundos antes pa compensalo.

Nel llugar d'aterrizaxe del Spirit l'atmósfera tenía más polvu en suspensión del previstu y les temperatures diurnes, anque baxes, yeren 10 °C sobre les previstes. Estos robots lleven unes bateríes de plutoniu pa calecer y asina poder sobrevivir a les fríes nueches marcianes d'hasta -105 °C; pero'l funcionamientu de les bateríes causó un calentamientu de 5 °C, lo qu'obligó a apagar al Spirit escontra'l mediudía marcianu, esta circunstancia, xunida a una rampla ‘airbag' mal plegada, retrasó hasta'l 16 de xineru de 2004 l'intre en que'l Spirit trió'l suelu marcianu.

Columbia Memorial Station editar

El Spirit aterrizó en cráter Gusev aproximao a 10 km del centru del cráter a una llatitú 14,5718° S y una llargor 175,4785° Y.[1] Un panorama amuesa una superficie llixeramente inclinada llena de piedres pequeñes, con unes llombes nel horizonte a 27 km de distancia.[2] L'equipu de MER nomó'l sitiu del desembarcu la "Columbia Memorial Station", n'honor a los siete astronautes que finaron nel Tresbordador Espacial Columbia.

El 27 de xineru la NASA conmemoró la muerte de la tripulación del Apolo 1 nomando trés llombes al norte de la zona d'aterrizaxe del Spirit como Llombes Apolo 1 y el 2 de febreru, homenaxar a los astronautes de la misión final del Columbia nomando 7 llombes al este del llugar de desembarcu como Llombes del Columbia. Los siete crestes recibieron los nomes Anderson, Brown, Chawla, Clark, Husband, McCool y Ramon; la NASA sometió estos nomes a la Unión Astronómica Internacional pa la so aprobación.

 
Panorama de les Llombes Apollo dende'l llugar d'aterrizaxe del Spirit

Acontecimientos y descubrimiento editar

Cronología editar

 
Mapa de Marte onde s'amuesa la posición del Spirit nel sol 715 (6 de xineru de 2006)

La misión inicial pal Spirit yera de 90 soles. La misión allargar en delles ocasiones y hasta'l 12 de xunu, de 2007 pasaren 1223 soles. La cronoloxía completa de sucesos y descubrimientos, con actualizaciones selmanales, puede atopase nun sitiu web [1] del Llaboratoriu de Propulsión a esquita JPL de la NASA. Los párrafos siguientes alderiquen los resultaos más notables.

Sleepy Hollow editar

Sleepy Hollow ye una depresión pocu fonda nel planeta Marte cercana al llugar d'Aterrizaxe en Marte del robot Spirit, y foi'l destín inicial del robot cuando abandonó la so plataforma d'aterrizaxe. Tien 9 m d'anchu y ta asitiáu aproximao 12 metros al norte del puntu d'aterrizaxe del robot.

 
Primer panorama 3-D del llugar d'aterrizaxe: el cráter llámase Sleepy Hollow. (5 de xineru de 2004).

Matt Wallace del JPL declaró: "Según los marineros antiguos usaben el sextante pa 'apuntar al Sol' y saber la llocalización del barcu, nós pudimos apuntar al Sol con nuesa cámara panorámica, col fin d'empobinar l'antena del robot".

Primer fotografía en color editar

 
La primer fotografía en color qu'unvió de Sleepy Hollow. (6 de xineru de 2004).

A la derecha la primer imaxe en color de Marte tomada pola cámara panorámica. Ye la imaxe con resolución más alta tomada na superficie d'otru planeta. Hai 12 millones de pixeles nésta imaxe, que tien un tamañu estensión de 4.000 por 3.000 pixeles.

Anomalía nel usu de la memoria flash editar

El 21 de xineru de 2004 (Sol 18), mientres se preparar p'analizar la roca Adirondack, el Spirit dexó abruptamente de comunicase col mandu operativu de la misión.[ensin referencies] A otru día el robot tresmitió por radio una señal a 7.8 bit/s, confirmando que recibiera una tresmisión de la Tierra, pero indicó que la nave espacial taba nuna manera segura. Esto foi descritu como una anomalía bien seria, pero recuperable. Ordenaron al robot que tresmitiera datos d'inxeniería, y el 23 de xineru de 2004 unvió delles ristras de bits antes de tresmitir 73 megabits per mediu de la banda X del satélite Mars Odyssey. Esto fixo pensar en dificultaes cola antena d'alta ganancia del robot. El 24 de xineru de 2004 l'equipu d'arreglu del Spirit anunció que'l problema yera del software que remana la memoria flash y volvieron escribir el programa del Spirit. El robot poner en funcionamientu correutu, cuando se-y arrincó usando namái la Memoria RAM en llugar de la memoria flash. Nesta manera, el robot obedeció les órdenes de comunicar y entrar na manera fuelgo. El Spirit tresmitió con ésitu mientres casi una hora 120 bits/s (bien alloñada a la velocidá normal que ye de 11000 bits/s). Creíase de fechu que'l hardware del flash taba trabayando correutamente pero'l módulu de l'alministración d'archivos nel software nun yera bastante robezu pal funcionamientu normal del Spirit. El problema asocedió por un error del software non por un hardware defectuosu. Los robots tienen una memoria flash similar a la que lleven les cámares de semeyes dixitales y los ordenadores con una capacidá de 256 MB esistente na superficie de Marte. Amás los robots tienen una memoria EEPROM permanente onde s'almacena'l programa de la misión.

Los inxenieros indicaron que creyeren primeramente qu'ésti yera un problema seriu, pero finalmente la NASA afayó que yera un problema relativamente menor causáu porque había demasiaos archivos abiertos. La mayoría d'estos archivos tenía datos necesarios mientres el vuelu pero agora yeren innecesarios. N'entendiendo la situación, los inxenieros borraron dalgunos archivos, y preparáronse pa reformatear totalmente el sistema. El 6 de febreru (Sol 33), el robot restaurar a la so condición activa orixinal, y reiniciáronse les actividaes científiques.

La primer vegada que se taladra una piedra en Marte editar

 
Imaxe de la roca Adirondack taladrada.

El 6 de febreru de 2004 (Sol 34), la ferramienta de abrasión de roca (RAT, Rock Abrasion Tool) del robot, taladró un furacu de 45.5 mm x 2.65 mm de fondura nuna roca marciana. El furacu espunxo material frescu del interior de la roca Adirondack pa la inspeición fonda col microscopiu del robot y dos espectrómetros nel brazu robóticu. Esta imaxe foi tomada pola cámara panorámica del Spirit, apurriendo un chequeo visual de l'abrasión. Les ferramientes de abrasión en dambos robots fueron apurríes pola Honeybee Robotics.

La ferramienta de abrasión de roca puede crear furacos d'hasta 5 mm de fondura, pesa menos de 720 g y ta alcontráu nel brazu robóticu del Spirit. Tien trés motores llétricos que faen xirar dos ruedes dentaes a alta velocidá. En faer la hendidura puede emplegar un par d'hores.

Mimi editar

 
imaxe de "Mimi".

Esta imaxe en color de la piedra Mimi tomada nel Sol 40 cola cámara panorámica de la piedra d'aspeutu escamosu, ye bien distintu de cualquier piedra que los científicos vieren hasta agora. L'apariencia escamosa de Mimi lleva a los científicos a delles hipótesis. Mimi podría formase pola presión d'un impautu o por tar soterrada o puede ser una vegada una duna que foi consolidada nes capes escamoses, un procesu que dacuando arreya l'aición d'agua.

Pistes d'agua en Humphrey editar

El 5 de marzu de 2004, la NASA anunció que'l Spirit había atopáu pruebes indireutes d'agua en Marte nuna piedra llamada Humphrey. Dr. Ray Arvidson de la Universidá de Washington, dixo mientres una conferencia de prensa:[3] "Si atopáramos esta piedra na Tierra, diríamos que ye una piedra volcánica formada pola aición d'un fluyíu que se movió al traviés d'ella." En contraste les piedres atopaes pol robot ximielgu Opportunity, formáronse cuando'l magma enllenó hendiduras pequeñes que se paecen a minerales cristalizaos. Si esta interpretación ye correuta, lo más probable ye que los minerales eslleir n'agua o qu'esta entró dientro de la piedra y actuó con posterioridá.

El Cráter de Bonneville editar

El 11 de marzu de 2004, el Spirit algamó'l cráter de Bonneville dempués d'una xornada onde viaxó 133 m. Esti cráter tien 50 m d'anchu por 10 m de fondura. Los científicos del JPL decidieron que sería una mala idea unviar al robot dientro del cráter, cuando nun vieron nengún oxetu d'interés dientro. Spirit caminó a lo llargo del marxe del sur, travesó dalgunos médanos, y siguió escontra'l suroeste camín de les Llombes Columbia.

Los cráteres Missoula y Lahontan, camín a les Llombes Columbia editar

 
Cráter Lahontan, Sol 120.

El Spirit algamó'l cráter Missoula nel Sol 105. El cráter tien aproximao 33 m x 7 m de fondura. El cráter de Missoula nun foi consideráu una prioridá alta. El robot bordió'l marxe norte, y siguió al sureste, algamando'l cráter de Lahontan nel Sol 118, y percorrió el so cantu hasta'l Sol 120. Lahontan tien aproximao 20 m x 3 m de fondura. El Spirit travesó un médano serpenteando el so afloramientu pel so llau suroeste.

Les Llombes Columbia editar

 
Pot of Gold

Nel Sol 159, el Spirit algamó'l primeru de munchos oxetivos na base de les Llombes Columbia llamada 'West Spur'. 'Hank's Hollow' estudiar mientres 23 soles. Dientro de la Hank's Hollow ta la piedra llamada Pot of Gold. Dende equí, el Spirit tomó un camín septentrional a lo llargo de la base de la llomba escontra'l Wooly Patch que s'estudió dende'l Sol 192 al Sol 199. Escontra'l Sol 203, Spirit dirixiérase escontra'l sur d'una llomba d'unos 9 m d'altor y llegara a la piedra Clovis. El robot llevaba percorríos nesi momentu 3,5 km. Clovis foi taladrada y analizada dende'l Sol 210 al Sol 225. El 20 d'agostu de 2004, Steve Squyres -investigador xefe de los preseos científicos- declaró:[ensin referencies] "Tenemos pruebes de que la interacción con agua líquido camudó esta roca. Pa entender de verdá les condiciones qu'alteriaron a Clovis, gustaríanos conocer la situación del antes y dempués de l'alteración. El dempués yá lo sabemos, l'antes puede dicir, si estimamos, dalguna roca de la contorna". Los nicios proceden del analís del interior de la roca col espectrómetru de partícules alfa qu'indiquen niveles relativamente altos de bromuru, sulfuru y cloruru. La roca ye bien blanda, al contrariu qu'otres basáltiques de la llanura y paez tar bien alteriada.

Hasta que Spirit nun algamar les Llombes Columbia, nun había munches pruebes de qu'aterrizara nel interior del cráter Gusev que fuera bien d'antiguo una llaguna. Tres Clovis, el robot estudió Ebenezer (Soles del 226 al 235), Tetl (sol 270), Uchben y Palenque (soles del 281 al 295), y Lutefisk (soles del 296 al 303).

Del sol 239 al 262, el Spirit foi inaccesible por cuenta de que Marte taba en conxunción col Sol. El 29 de setiembre de 2004 acabó'l periodu d'inactividá. Jim Ericson, del JPL declaró: "Non yá les comunicaciones taben atayaes, sinón que los robots pasaron, nel hemisferiu sur marcianu, polo peor del iviernu dende'l puntu de vista de la enerxía solar".

 
El Spirit foi añadíu artificialmente a la imaxe del Larry's Lookout

Escontra'l sol 390 (a mediaos de febreru del 2005), el Spirit avanzara escontra Larry's Lookout, xubiendo la llomba. Los científicos taben intentando caltener tanta enerxía como fuera posible pa la xubida. Nel sol 371, el Spirit llegó a una piedra llamada Peace cerca del visu de Cumberland Ridge. El Spirit taladrar cola ferramienta de abrasión de roca nel sol 373. Adulces, el Spirit fixo'l so camín escontra'l visu de la Husband Hill, y nel sol 344 taba llistu pa xubir a la Cumberland Ridge y Valle de Tennessee.

Mientres xubía Husband Hill nun terrén resbalizu que se llamó Paso Carbayos, les ruedes desataparon por fuercia unos depósitos de color ablancazáu, daqué que nun se vio nel Cráter Gusev. Los depósitos contienen minerales sulfatados y hidrataos ricos en fierro y magnesiu. Tamién topó la cantidá más alta de sal que s'atopó en Marte. La tierra tamién tenía una cantidá alta de fósforu na so composición, sicasí non tan alta como la piedra Wishstone analizada pol Spirit n'abril de 2004. Squyres dixo que: "Tamos inda intentando entender lo qu'esto significa, pero claramente, con tanto sal alredor, l'agua tenía equí un claru papel." Naquella ocasión matizó: "esistió menos agua equí que na zona marciana esplorada pol Opportunity. Esto asocedió un mes dempués de la declaración de marzu de 2004 qu'anunciaba que tres l'analís del Opportunity les roques formárense en presencia d'agua, fai miles de millones d'años. Na Tierra atópense depósitos similares a los atopaos en Paso Carbayos onde s'hai evaporado agua salao o'l agua soterraño interacciona colos gases volcánicos.

Una nube de polvu llimpia los paneles editar

El 9 de marzu de 2005, la eficiencia del panel solar del robot varió dende l'aproximao 60% al 93%, y el 10 de marzu sufrió una nube de polvu. Los científicos de la NASA especulen qu'una nube de polvu tuvo de barrer los paneles solares llimpiándolos, y consiguiendo que la duración de la misión allargárase significativamente. Foi la primer vegada que les nubes de polvu influyeron nos robots. Primeramente les nubes de polvu fotografiárense pol Mars Pathfinder.

El visu de Husband Hill editar

Nel Sol 582, el 21 d'agostu de 2005, Spirit algamó'l visu de la Husband Hill y tomó una vista panorámica de 360 graos.

 
Vista del visu tomáu por el Spirit el 23 d'agostu de 2005 cuando'l robot completó la xubida a la Husband Hill.

Home Plate editar

El Spirit llegó a la esquina oriental norte del Home Plate, y analizó los afloramientos nel sol 744. Les observaciones científiques realizar col brazu robóticu del Spirit. Ende, les roques alluguen evidencies sobre una interesante combinación ente l'agua y el vulcanismu.

La Llomba de McCool editar

La siguiente parada del Spirit foi la cara norte de la Llomba de McCool, onde más tarde, recibió la lluz solar afecha pa pasar l'iviernu marcianu. A partir del sol 775 (9 de marzu de 2006), el total camináu pol Spirit yera de 6.756 m.

El 16 de marzu de 2006 el JPL anunció que la rueda delantera del Spirit dexara de funcionar. A pesar d'esto, el robot inda avanzaba escontra la Llomba McCool porque l'equipu de mandu programó al robot pa dir marcha tras escontra la Llomba McCool, mientres abasnaba la so rueda rota.[4]

Low Ridge Haven editar

A finales de marzu, el Spirit atopó tierra suelta que torgaba'l so progresu escontra la Llomba McCool. La decisión tomada foi nun intentar algamar la Llomba McCool y sicasí aparcar en Low Ridge Haven. Algamó'l llugar el 9 d'abril de 2006 y aparcóse nuna cuesta al norte con 11º d'enclín. El robot pasó los próximos ocho meses nesti llugar ente que los científicos fixeron observaciones de los cambeos nel área alredor del robot.[5]

La nube de polvu editar

En xunetu de 2007 desenvolver a escala global una gran tormenta de polvu qu'afectó severamente al robot Opportunity y nun pocu de menor entidá al Spirit. La nube de sable escureció'l cielu de forma que los paneles solares de los robots apenes producíen enerxía, polo que la mayoría de les operaciones tuvieron qu'atayase. Duró seis selmanes mientres les cualos tarrecióse pola integridá de los robots y algamó el so puntu álgido el 18 de xunetu de 2007. El 7 d'agostu de 2007, el cielu onde taba'l Spirit esclarióse llevemente y dexó mover el so brazu mecánicu per primer vegada en tres selmanes.

La producción d'enerxía per parte de los paneles solares aumentó hasta los 295 Wh mientres el día 1276 en Marte (6 d'agostu de 2007), pal Spirit. Les nubes de polvu escurecieron el Sol y menguaren la xeneración d'enerxía hasta 261 Wh pal Spirit y a 128 Wh pal Opportunity, nes últimes selmanes, comparaos colos niveles cimeros a los 0,7 kWh antes de les actuales nubes de polvu en Marte qu'empezaron en xunu de 2007.

Esploración 2009 editar

Dende'l mes d'abril del 2009, Spirit taba atrapáu nun bancu de sable en Marte. Al movese por unes capes de suelu aparentemente dures que cubríen un bancu de sable quedóse claváu. Los especialistes fueron optimistes y siguieron probando estratexes na llamada sala de sable del JPL con un retruque del Spirit. Al cabu d'un tiempu llograron que se moviera un centímetru, qu'anque pocu, significa que ye capaz de movese. Los científicos de la misión nun perdieron el tiempu; colos preseos del rover estudiaron les capes de suelu de color turráu, mariellu, blancu y colloráu escuru nesi llugar de Marte, bautizáu Troy.

Esploración 2010 editar

El 26 de xineru de 2010, dempués de dellos meses d'intentar lliberar el vehículu, la NASA decidió redefinir la misión de robot móvil llamándolo una plataforma d'investigación estacionaria. Los esfuercios dirixir na preparación d'una orientación más fayadiza de la plataforma en rellación col Sol nun intentu de dexar una recarga de les bateríes más eficientes de la plataforma. Esto foi necesariu pa caltener a dellos sistemes operativos mientres l'iviernu marcianu. El 30 de marzu de 2010, Spirit pasó per alto una sesión de comunicación planiada y con lo previsto de les proyeiciones recién de suministru d'enerxía, probablemente entró nuna manera d'envernía de baxa potencia, que podría durar meses.

Fin de la misión editar

El 25 de mayu de 2011 la NASA declara oficialmente rematada la misión del robot Spirit, tres nun recibir nenguna señal procedente d'él dende'l 22 de marzu de 2010. Afeutáu por numberosos problemes de movilidá, el vehículu quedó atrapáu nuna zona arenosa de la que nun pudo escapar por falta de tracción nes sos ruedes. La direición del programa decidió entós reconfigurar la so xera pa una operación dende un puntu fixu. Sicasí, cola llegada del iviernu marcianu, el deficiente llume de los sos paneles solares, xunto a la so mala orientación, obligó a amenorgar el gastu enerxéticu a bordu, hasta que nun dispunxo d'enerxía abonda pa siguir trabayando.Spirit entró n'envernía, y los sos sistemes, ensin la ventaya del usu de los calentadores llétricos, tuvieron que soportar temperatures bien baxes. Los espertos cuntaben entá con una posibilidá: una vegada rematáu l'iviernu marcianu, seique los sistemes tuvieren abonda enerxía pa volver a entamar la comunicación. Nun foi asina. Los intentos de recuperar la comunicación col robot fixéronse unviando comandos al traviés de la denominada Rede del Espaciu Fondu (DSN) de la NASA, con grandes antenes en Goldstone California, Canberra Australia y Robledo de Chavela Madrid, y de dos satélites de la NASA n'órbita de Marte. Tou foi inútil. La misión del Spirit, foi un resonante ésitu. Diseñáu pa sobrevivir mientres unos 3 meses, aterrizó'l 3 de xineru de 2004 y trabayó mientres siete años. Ello ye que el so hermanu ximielgu, el Opportunity, que llegó poques selmanes dempués, entá sigue operativu sobre la superficie de Marte.

Resume de los ésitos de la misión editar

John Calles, direutor del proyeutu de los Vehículos d'Esploración Tou Terrén de Marte, nel Llaboratoriu de Propulsión a esquita (JPL) declaró[6] que son trés los descubrimientos científicos más importantes que realizó Spirit:

  1. Evidencia d'antiguos manantiales en ebullición
  2. "Esti descubrimientu llogróse debíu al fallu d'una de les ruedes de Spirit", recuerda. "Dos años dempués d'empecipiada la so misión, la rueda delantera derecha dexó de funcionar (inda nun sabemos bien por qué). Entós, Spirit tuvo qu'abasnar consigo, dexando d'esta miente un riegu nel suelu. Esto reveló depósitos de siliciu amorfo, que rellaciónense enforma con sistemes hidrotérmicos. Aparentemente, Marte dalguna vegada tuvo agua y la enerxía pa calecer. Quiciabes nunca supiéramos d'esto si nun fuera pol infortuniu de la rueda rota".
  3. Evidencia d'una atmósfera trupa y d'agua duce
  4. Anguaño, l'atmósfera marciana ye tan tenue que la mayor parte de la vida tal que la conocemos nun podría sobrevivir ellí. El descubrimientu de carbonatos que realizó'l robot esplorador Spirit nel Peñón del Comanche ye evidencia irrefugable de que non siempres esto foi asina. Calles esplica: "Los carbonatos qu'atopó Spirit formar en depósitos superficiales d'agua" que pudieron solamente esistir so una atmósfera trupa que previniera la so rápida evaporación. Entá más, la química de los carbonatos diznos que l'agua nun yera aceda como la d'otros antiguos depósitos de Marte". A la vida pudo habe-y gustáu esti llugar, fai miles de millones d'años.
  5. Evidencia d'un ciclu activu d'agua
  6. Lo primero que fizo Spirit cuando quedó atrapáu en Troya foi tratar de lliberar. Les ruedes de Spirit, al xirar, revolvieron el suelu, dexando asina al descubiertu sulfatos. "Estos minerales paecen tar en contautu con agua quiciabes hai apenes un millón d'años", diz Calles. En términos xeolóxicos, esto ye bien recién, y suxure qu'hai un ciclu activu d'agua nel Planeta Coloráu. Cualesquier d'estos descubrimientos, por sigo mesmu, fuera consideráu un ésitu atayante pa los que orixinalmente entamaron la misión na década de 1990. Los trés xuntos, más otros que nun se menten equí, dan a Spirit un llugar d'honor nel panteón de les misiones pernomaes de la NASA.

Astronomía editar

 
Fotografia d'un ocaso marcianu tomáu pol Spirit al cráter de Gusev, el 19 de mayu de 2005.
  • El 19 de mayu de 2005 el Spirit fotografió col so cámara panorámica un atapecer sobre'l cráter Gusev. Nel momentu de la semeya yeren les 18:07 de la tarde y el Sol taba a puntu d'escondese tres el cantu del cráter Gusev, a unos 80 km del robot. Como Marte ta más lloñe del Sol que la Tierra, ellí'l Sol namái tien 2/3 de diámetru que tien na Tierra. Pero, amás de eso, el contraste ente la llume del cielu y la clarixa de la tierra resulta extraordinariamente familiar. La semeya foi realizada con trés filtros de color que la so combinación dexa xenerar imáxenes bien similares a les qu'un güeyu humanu vería, quitando que la tonalidá acoloratada del cielu nun puntu alloñáu del globu solar ta llixeramente esaxerada. La duración de l'aurora y del tapecer ye d'unes 2 hores, abondo mayor al de la Tierra, debíu al polvu qu'hai a gran altor de l'atmósfera marciana causen que la lluz solar esvalíxese. Pero tampoco esto yenos raru, cuando na Tierra un volcán insufla polvu a l'atmósfera. Los científicos taben interesaos nos tapecers marcianos pa pescudar a qu'altor llega'l polvu na atmósfera marciana, asina que decidieron tomar delles semeyes. Les imáxenes tamién sirven pa buscar nubes xelaes qu'apenes se formaron nel cráter Gusev desque ta ellí'l robot.
  • Na seronda de 2005, el Spirit aprovechar d'una situación enerxética favorable pa faer observaciones de nueche de los dos llunes de Marte Fobos y Deimos. Estes observaciones incluyeron un eclís llunar ye dicir el tapecimientu del satélite pol conu de solombra de Marte.

Referencies editar

Enllaces esternos editar