Språkförsvaret, La Defensa de la Llingua, ye una rede ensin venceyos con partíos políticos. Foi creada en 2005 y trabaya pa fortalecer la llingua sueca y compensar la llamada perda de dominiu (lo qu'asocede cuando una llingua dexa d'utilizase nun ámbitu). La Defensa de la Llingua almite la utilidá del inglés como llingua de comunicación internacional, pero cunta que la posición actual del inglés como llingua mundial al llargu plazu amenacia la posibilidá de sobrevivir d'otres llingües, ente elles la sueca.

Språkförsvaret
grupu d'humanos
Direición Suecia
Historia
Fundación2005
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Defensa de la Llingua cunta que el poliglotismo tien un valor propiu y que la llingua sueca precisa ser defendida pola mor del ingresu de Suecia na XE y la cada vez más presente internacionalización.

La Defensa de la Llingua ellaboró la so propia propuesta pa una Llei de Llingües pa Suecia, según una serie d'otros documentos, ente ellos sobre la política llingüística pa les universidaes y la comunidá llingüística escandinava. La rede tamién yera instancia consultativa mientres la ellaboración de la nueva Llei de Llingües.

La rede actuó tamién al traviés d'una serie d'alderiques y seminarios sobre distintos aspeutos de la posición de la llingua sueca.

Desque la Llei de Llingües entró a valir el 1 de xunetu de 2009 la rede actuó por que la llei aplicar a la más amplia escala posible de la sociedá. Tamién trató de probar l'algame de la nueva llei per mediu d'una serie de denuncies ante'l Defensor del Pueblu. Una d'elles denunciaba l'usu del gobiernu de direiciones electróniques n'inglés. Esta postrera foi aprobada pol Defensor del Pueblu.

Referencies editar