Stephenie Morgan (24 d'avientu de 1973Hartford), más conocida como Stephenie Meyer, ye una escritora y productora de cine d'Estaos Xuníos conocida por ser l'autora de la Saga Twilight (qu'entiende les noveles Twilight, New Moon, Eclipse y Breaking Dawn).

Stephenie Meyer
Vida
Nacimientu Hartford[1]24 d'avientu de 1973[2] (50 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [1]
Residencia Phoenix
Llingua materna inglés d'Estaos Xuníos
inglés
Fíos/es 3
Estudios
Estudios Universidá Brigham Young 1997) Grau n'Artes : inglés
Chaparral High School
Llingües falaes inglés[3]
inglés d'Estaos Xuníos
Oficiu actriz, guionista, productora de cine, escritora, novelista, escritora de ciencia ficción, escritora de lliteratura infantil, empresaria, guionista de cineentamadora
Trabayos destacaos Tapecer
La huésped (es) Traducir
Xéneru artísticu fantasía
novela romántica (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes[4]
IMDb nm2769412
stepheniemeyer.com
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Stephenie Meyer (Morgan de nacencia) nació en Connecticut el 24 d'avientu de 1973 siendo fía de Stephen y Candy Morgan. La so familia treslladar a Phoenix (Arizona) cuando ella tenía cuatro años, y ellí creció xunto a los sos cinco hermanos: Seth, Emily, Jacob, Paul, y Heidi.

El so particular nome ('Stephenie' en cuenta de 'Stephanie') vien del nome del so padre, que se llamaba Stephen y decidió añader les lletres "ie" pa convertilo en nome de moza.

Meyer asistió a la escuela secundaria Chaparral de Scottsdale, Arizona. Mientres el tiempu qu'estudió ellí, foi gallardoniada col premiu Nacional al Méritu Escolar, qu'usó pa pagar el so ingresu na universidá Brigham Young, n'Utah, onde se recibió de Llicenciada en Filoloxía Inglesa en 1997. La so familia y ella pertenecen a La Ilesia de Xesucristo de los Santos de los Últimos Díes dende munchos años tras. Stephenie indicó que ye bien puritana alrodiu de les sos creencies polo cual nun bebe alcohol y nun fuma.

Stephenie nun cuntaba con nengún tipu d'esperiencia como escritora antes de Twilight, polo que pensara n'inscribise na carrera de lleis, porque sentía que nun tenía nenguna posibilidá de convertise n'escritora. Más tarde cola nacencia del so primer fíu, Gabe, camudó d'opinión:

"Una vegada que tuvi a Gabe, yo namái quería ser la so ma."

Antes de convertise n'escritora, Meyer trabayaba como recepcionista nuna empresa de propiedaes. L'estilu de Stephenie ye bien descriptivu y básase nel dominiu de los diálogos.

Stephenie Meyer foi escoyida como una de les autores más prometedores del 2005 en Publisher's Weekly.

La so primer obra, Twilight, salió a la venta en 2005, la so secuela, New Moon, facer a principios d'agostu de 2006. El tercer llibru de la serie, Eclipse, salió'l 31 d'ochobre de 2007. El cuartu Breaking Dawn salió'l 2 d'agostu de 2008 y Meyer dixo que tien planes pa siquier un llibru más del mesmu tipu, llamáu Midnight Sun, siendo esti postreru la versión narrada por Edward de Twilight, el primeru de la saga añadiendo que

"La historia de Edward demandaba un llibru namái pa él."

Pero al ser peneráu n'Internet una de les copies de los primeros capítulos del llibru, Meyer decidió dexalo d'escribir.

Les noveles de la serie Twilight ganaron reconocencia en tol mundu y vendieron más de 100 millones de copies, con traducciones a 37 idiomes distintos. Meyer foi l'autora más vendida de 2008 y 2009 nos Estaos Xuníos, vendiendo más de 29 millones de llibros en 2008, y 26,5 millones en 2009.

La Saga Twilight editar

Twilight editar

Meyer diz que la idea pa Twilight llegó a ella nun suañu'l 2 de xunu de 2003. El suañu yera sobre una moza humana y un vampiru que taba namoráu d'ella pero tenía sei de sangre. Con base nesti suañu, Meyer escribió'l primer borrador de lo que sería'l capítulu 13 del llibru En cuestión de tres meses tresformara'l so suañu nuna novela completa, anque ella diz que nun tenía la intención de publicar Twilight y l'escritura ye pal so propiu esfrute. La respuesta de la so hermana col llibru yera entusiasta y convenció a Meyer pa unviar el manuscritu a les axencies lliteraries.

De les 15 cartes qu'escribió, cinco quedaron ensin respuesta, nueve fueron refugos, y la postrera foi una respuesta positiva per parte de Jodi Reamer de Writers House. Ocho editor compitieron polos derechos pa publicar Twilight nuna puya en 2003. En payares, Meyer roblara por $ 750.000 poles trés primeres entregues de la Saga con Little, Brown and Company. Twilight foi publicáu en 2005 con 75.000 exemplares na so primer edición. Algamó'l númberu 5 na llista de superventes del New York Times na categoría Llibros de capítulu pa neños, dientro d'un mes del so llanzamientu, y más tarde xubió al 1. Los derechos al esterior vender a más de 26 países. La novela foi nomada por Publishers Weekly como "El Llibru del Añu" y foi escoyíu pol editor del New York Times.

Noveles posteriores editar

 
Stephenie Meyer promocionando la tercer entrega de la saga en 2007.

Tres l'ésitu de Twilight (2005), Meyer amplió la historia nuna serie de tres libros más: New Moon (2006), Eclipse (2007) y Breaking Dawn (2008). Na so primer selmana dempués de la publicación, New Moon algamó'l númberu 5 na llista del New York Times por Meyor Vendedor Llibros de capítulu pa neños, y na so segunda selmana xubió a la posición 1, onde permaneció mientres les siguientes 11 selmanes. En total permaneció 50 selmanes na llista. Dempués del llanzamientu d'Eclipse, los trés primeros llibros de la Saga permanecieron na llista del New York Times un total de 143 selmanes. La cuarta entrega de la Saga, Breaking Dawn, foi llanzáu con un total de 3,7 millones de copies. Más de 1,3 millones de copies fueron vendíes nel primer día. Pola novela, Meyer ganó'l so primer Premiu British Book, a pesar de la competencia con Los cuentos de Beedle el bardu de JK Rowling. La Saga Crepúsculo vendió más de 100 millones de copies en tol mundu en 37 idiomes. En 2008, los cuatro llibros de la Saga ganaron los cuatros primeros llugares de la llista añal de superventes d'USA Today. Meyer convertir na primer autora en llogralo amás de ser l'autora más vendida del añu. En 2009 los llibros ocuparon los mesmu puestos per segundu añu consecutivu.

N'agostu de 2009, USA Today notificó que Stephenie Meyer yá batiera'l récor de JK Rowling alrodiu de la cantidá de llibros vendíos, los cuatros llibros de la Saga pasaron 52 selmanes consecutives nel Top 10. Tres el llanzamientu de la cuarta entrada na serie, Meyer indicó qu'Breaking Dawn sería la última novela que se rellate dende la perspeutiva de Bella Swan.

El 5 de xunu de 2010 foi llanzáu a la venta La segunda vida de Bree Tanner y tuvo disponible en versión llibre dende'l 7 de xunu hasta'l 5 de xunetu na páxina web de l'autora. El llibru tuvo una primer edición de 1,5 millones de copies. Per cada llibru vendíu, un dólar sería donáu a la Cruz Roja Americana pa sofitar los esfuercios d'ayuda n'Haití y Chile. P'aquellos que tomaron la ventaya de la llibre visualización habría una opción por que faiga una donación si asina lu quixera. La versión en llinia del llibru yera namái pal so visualización y nun s'ufiertaba una opción de descarga. La novela narra la historia de Bree Tanner, una vampiresa neófita (recién nacida) qu'apaez nel tercer llibru de la serie, Eclipse, y el llau más escuru del mundu nel que vive. El llibru ta escritu dende'l puntu de vista de Bree, en comparanza col restu de la saga, que ye principalmente de calter narráu por Bella Swan.

Sol de Medianueche sería la siguiente entrega de la saga, un recuentu de los acontecimientos de la novela Twilight, pero dende'l puntu de vista d'Edward Cullen. Meyer tenía pensáu publicar Sol de Medianueche dalgún tiempu pocu dempués del llanzamientu d'[[Breaking Dawn|Breaking Dawn], pero por cuenta de la filtración del borrador de los primeres 12 capítulos, optó por retrasar el proyeutu por tiempu indefiníu. Finalmente Stephenie decidió nun escribir nengún llibru rellacionáu cola Saga, poniendo disponible na so páxina web los capítulos peneraos.

Inspiración editar

 
Stephenie en 2009

Meyer cita munches noveles d'inspiración pa la Saga Crepúsculo, incluyendo Jane Eyre de Charlotte Brontë y Anne of Green Gables de LM Montgomery. Cada llibru de la saga tamién s'inspiró específicamente nun clásicu lliterariu distintu: Twilight en Pride and Prejudice de Jane Austen, New Moon en Romeo y Julieta de Shakespeare, Eclipse en Cumes Burios d'Emily Brontë, y Breaking Dawn en El mercader de Venecia y A Midsummer Night's Dream, dambes de William Shakespeare. Meyer dixo:

"Tuvi lleendo llibros p'adultos tou la mio vida. Al crecer, yo yera una llectora vidueña, el llibru más gruesu, el meyor."

Tamién dixo que ye una gran fan d'Orson Scott Card, y que "nun puede pasar un añu ensin relleer los llibros de Jane Austen."

Stephenie tamién diz que la so escritura ta fuertemente influyida pola música y nel so sitiu web realizó llista colos cantares qu'inspiraron los sos llibros específicamente. Ente les bandes que son incluyíes con mayor frecuencia atópense Muse, Blue October, My Chemical Romance, Coldplay y Linkin Park.

Como mormona, Meyer reconoz que la so fe influyó na so obra. En particular, diz que los sos personaxes "tienden a pensar más sobre ónde vienen y escontra ónde van, lo que podría ser la típica". Amás diz que nun fixo conscientemente que les sos noveles tengan influencia mormona o que promuevan les virtúes de l'astinencia sexual y la pureza espiritual, pero reconoz que la so escritura ta determinada polos sos valor, diciendo:

"Yo nun creo que los mios llibros van ser bien gráficos o escuros, por causa de lo que soi. Siempres va haber un montón de lluz nes mios histories."

Adautaciones cinematográfiques editar

Summit Entertainment llogró los derechos de Twilight n'abril de 2007. Catherine Hardwicke dirixó la película y el guión foi escritu por Melissa Rosenberg. Ta protagonizada por Kristen Stewart como Bella Swan, Robert Pattinson como Edward Cullen y Taylor Lautner como Jacob Black. La película foi estrenada'l 21 de payares de 2008. Meyer fai una curtia apaición nuna escena na cafetería del pueblu. Tres l'ésitu de Twilight, Summit dio lluz verde a una adautación de la secuela de la película, New Moon, en payares de 2008. Chris Weitz dirixó la película, que foi estrenada'l 20 de payares de 2009. Summit Entertainment confirmó una adautación del tercer llibru de la serie, Eclipse, en febreru de 2009 siendo David Slade l'encargáu de dirixir la película, que foi llanzada'l 30 de xunu de 2010. Summit Entertainment tamién llogró los derechos de Breaking Dawn en payares de 2008, y en xunu de 2010 aprobó una adautación de dos partes que tenía previstu empezase a producir a finales de 2010. La primer parte estrenóse'l 18 de payares de 2011, y la segunda parte foi llanzáu'l 16 de payares de 2012.

La güéspede editar

En mayu de 2008, la novela p'adultos de ciencia ficción de Meyer, La güéspede (n'inglés The Host), foi llanzáu pola división adulta de Little, Brown and Company. El llibru narra la historia de Melanie Stryder y Wanderer, una muyer nueva y un "alma" invasora alienígena que se ven obligaos a trabayar como unu solu.[5] La güéspede debutó nel puestu 1 de la llista de superventes del New York Times y caltúvose na llista mientres 26 selmanes. Meyer dixo que ta trabayando n'otros llibros na serie de La Güéspede y que tien la intención d'escribir una triloxía, y que'l segundu y tercer llibru llamárense "L'Alma" (The Soul) y "La Buscadora" (The Seeker), respeutivamente.[6] Nuna sesión de Q & A en Kansas City, Meyer dixo qu'ella tien lineamientos pa les remortines y fixo escritu daqué sobre elles, pero tien dellos reparos yá que l'universu La Güéspede ye un "llugar peligrosu", onde los personaxes pueden morrer, y ella nun ta segura si quier matalos. La novela ta siendo afechu nuna película y l'encargáu de dirixir ye Andrew Niccol y Diane Kruger va ser la encargada d'interpreta "La Buscadora" ente que Saoirse Ronan interpretara a Melanie.[7][8][9] El 12 de febreru de 2012, Meyer anunció na so páxina web que'l rodaxe de La Güéspede, pola que tamién ye productora, empezó llunes, 13 de febreru 2012. La película estrenó'l 29 de marzu de 2013.[10][11]

Nueches de baille nel infiernu editar

Unu de los cuentos de Meyer foi publicáu nesta novela, que ye una coleición d'histories sobre males nueches de baille de fin de cursu con efeutos sobrenaturales. La historia de Stephenie, "Hell on Earth" (L'infiernu na tierra), tratar d'una diablesa llamada Sheba dispuesta a semar el caos nel baille de graduación. En dichu baille va conocer a un mozu llamáu Gabe que va compartir el protagonismu d'ésta na novela.

Meyer collabora nesti volume con otros cuatro escritores. Elles son: Meg Cabot, Kim Harrison, Michele Jaffe y Lauren Myracle. El llibru foi publicáu n'abril de 2007.

Analís editar

Receición editar

Entertainment Weekly declaró que "Meyer ye la novelista vampiru más popular del mundu dende Anne Rice", ente que The Guardian describir como una "narradora imaxinativa, autora prolífica y una figura nueva y poderosa nel mercáu editorial." Wayne Janes de Toronto Sun tuvo d'alcuerdu, diciendo:

"Los puntos d'ésitu de Meyer lleguen hasta otru enclín- el dominiu virtual de la llista de superventes de los últimos años polo que de normal se clasifiquen como ficción p'adultos nuevos. [...] Ante l'ausencia d'una nueva aventura de Harry Potter, los adolescentes, los entusiastes de la fantasía y les muyeres (les ventes son na so mayoría pal sexu femenín) esmoreciéronse ante la idea d'una virxe James Dean-ish vampiru. Meyer fixo a la moza go-to pal amor casto."

Tymon Smith de The Times describir como la "superestrella de ficción p'adultos nuevos."

Meyer foi nomada como "L'Autora del Añu" por USA Today en 2008 y una de "Les muyeres más influyentes de 2008", por MSN Lifestyle que la describe como una "lluminaria lliteraria". Tamién se clasificó nel puestu 49 de la llista de la revista Time de les "100 persones más influyentes en 2008" ya incluyóse na so llista de "Xente qu'importaba", con Lev Grossman señalando:

"Quiciabes los estauxunidenses nun tán llistos pa un candidatu presidencial mormón inda. Pero tán más que llistos pa unxir a un mormón como'l novelista más vendíu de del añu."

El novelista Orson Scott Card dixo:

"[Stephenie Meyer] escribe con una claridá lluminosa, nunca s'interpon ente'l llector y el suañu que comparten. Ella ye la cosa real."

Scott describió a Meyer como un "fenómenu increíble". Meyer foi incluyida ente les "Persones más Fascinantes del Valle" de The Arizona Republic n'avientu de 2008. Nuna entrevista con Newsweek, l'autora Jodi Picoult dixo: "Stephenie Meyer dexó a muncha xente agabitao nos llibros, y eso ye bonu pa toos nós." Meyer ocupó'l puestu númberu 5 na llista de Forbes de "Muyeres de Hollywood que más dineru ganen" , y foi la única autora de la llista, y señalóse que "la serie de llibros de vampiros Twilight para mozos y adultos tomaron el mundu editorial y de cine per sorpresa." Meyer ocupó'l puestu númberu 82 na llista de Vanity Fair de los "Top 100 Poderes de la Era de la Información" de 2009. Meyer apaeció nun númberu del cómic biográficu Fuercia Femenino de Bluewater Productions títulu que celebra muyeres influyentes na sociedá y la cultura pop. El cómic publicó enantes biografíes de muyeres como Oprah Winfrey y la princesa Diana. Meyer foi l'autor más vendíu de la década, según una llista publicada por Amazon, ganando a JK Rowling.

Siguidores editar

Meyer ganó munchos siguidores ente los llectores nuevos adultos de les sos noveles Twilight, que s'establez na pequeña ciudá de Forks na Península Olympic del estáu de Washington. Forks recibió asina l'atención de los fans, y celebra el "Día de Stephenie Meyer" el 13 de setiembre, la fecha de cumpleaños personaxe de Bella Swan. Los fans espresar d'otres maneres:. "[Ellos] vístense como los sos personaxes. Escriben les sos propies histories sobre ellos y publicar los sos cuentos n'Internet. Cuando ella apaez nuna llibrería, 3.000 persones van al so alcuentru. Hai bandes de rock con temes referíes a Twilight. "

Crítica editar

Comparando a Meyer con JK Rowling, Stephen King declaró:

"La verdadera diferencia ye que JK Rowling ye una escritora estupenda, y Stephenie Meyer nun puede escribir un comín. Ella nun ye bona.[...] Les persones siéntense atraíes poles histories, pol ritmu y nel casu de Stephenie Meyer, ta bien claro qu'ella ta escribiendo a toa una xeneración de neñes y l'apertura d'una especie de caxa fuerte d'unión ente l'amor y sexu nesos llibros. Ye escitante y ye emocionante y nun ye particularmente amenazante porque nun ye abiertamente sexual."

L'autor esplica:

"Muncha de la parte física de la mesma tresmítese en coses como que'l vampiru va tocar l'antebrazu o executar una mano sobre la piel, y ella entorna toa caliente y fría. Y pa les neñes, que ye una abreviatura de tolos sentimientos que nun tán preparaes pa faer frente inda."

Meyer foi por demás criticada tantu por grupos feministes como por psicólogu y escritores argumentando que la saga idealiza una rellación física y psicolóxicamente abusiva, apuntando a que tola vida de Bella xira en redol a Edward, nunca tien el control de la so propia vida, siendo totalmente dependiente y sumisa escontra Edward, quien la controla tol tiempu cola sida de protexer la so vida, la so virxinidá y la so humanidá. Unu de los fechos más criticaos ye en Lluna Nueva, cuando Bella decide ponese en peligru de cutio solo pa sentir la presencia de Edward, lo cual comprueba'l so amor enfermizo escontra él.[ensin referencies]

Meyer refugó tales crítiques argumentando que dambos llibros centrar na eleición de Bella y que'l fechu de que Edward curiar siempres se debe namái a la so humanidá.

Vida privada editar

Stephenie conoció a Christian Meyer cuando tenía 4 años y casáronse en 1994 cuando dambos teníen 21 años. Tienen trés fíos xuntos: Gabe, Seth, y Eli. La familia vive en Wandsworth, Londres.

Productora de cine editar

Meyer empezó la so propia compañía de producción en 2011 col productor Meghan Hibbett. La compañía llámase Fickle Fish Films. En 2011, Stephenie ocupó gran parte del tiempu a la producción de los dos apurres de Breaking Dawn, según a l'adautación cinematográfica de la novela de Shannon Hale, Austenland que va ser dirixida por Jerusha Hess y protagonizada por Keri Russell, JJ Feild y Jennifer Coolidge, ente otros. N'abril de 2012, Meyer anunció que taría produciendo una adautación cinematográfica de Down a Dark Hall, una novela escrita por Lois Duncan.

Obres editar

Saga Twilight editar

Otres obres rellacionaes cola saga *

La segunda vida de Bree Tanner (The Short Second Life Of Bree Tanner, 2010)

  • Saga Crepúsculo: Guía Oficial Ilustrada (The Twilight Saga: The Official Illustrated Guide, 2011)
  • Sol de medianueche (Midnight Sun). Non publicar oficialmente.
  • Life and Death: Twilight Reimagined (Con motivu del 10º aniversariu de la publicación del llibro Twilight (Twilight, 2005)

Otres obres editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 «Literatuur Vlaanderen».
  2. Afirmao en: Internet Speculative Fiction Database. Identificador ISFDB de autor: 33707. Apaez como: Stephenie Meyer. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. URL de la referencia: https://mormonarts.lib.byu.edu/people/stephenie-meyer/.
  5. «'The Host (La güéspede)': La nueva historia de fantasía de Stephenie Meyer.». Consultáu'l 28 de payares de 2012.
  6. «'The Host (La güéspede)': Stephenie Meyer confirma les remortines.». Consultáu'l 10 d'avientu de 2012.
  7. «a-andrew-niccol-como-direutor-de--the-host--11170.html Confirmar a Andrew Niccol como direutor de 'The Host'.». Consultáu'l 13 de mayu de 2011.
  8. «protagonista-de--the-host--de-stephenie-meyer-11076.html Saoirse Ronan va ser la protagonista de 'The Host', de Stephenie Meyer.». Consultáu'l 3 de mayu de 2011.
  9. «Diane Kruger va tar na adautación de Stephenie Meyer, 'The Host'.». Consultáu'l 21 de xineru de 2012.
  10. «'The Host' la nueva creación de Stephenie Meyer, llegó a los cines en marzu.». Consultáu'l 27 d'avientu de 2012.
  11. «'The Host (La güéspede)' va estrenar nos cines el 22 de marzu de 2013.». Consultáu'l 27 d'avientu de 2012.

Enllaces esternos editar