La retresmisión (n'inglés streaming, tamién denomináu tresmisión, tresmisión por secuencies, llectura en continuu, espardimientu en continuu o descarga continua) ye la distribución dixital de conteníu multimedia al traviés d'una rede d'ordenadores, de manera que l'usuariu utiliza'l productu al empar que se descarga. La pallabra retresmisión referir a una corriente continua que flúi ensin interrupción, y davezu al espardimientu d'audiu o videu.

Ficha de softwareStreaming
Tipu método de distribución del producto (es) Traducir
Distribución servicio streaming (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Esti tipu de teunoloxía funciona por aciu un búfer de datos que va almacenando'l fluxu de descarga na estación del usuariu pa darréu amosa-y el material descargáu. Esto se contrapone al mecanismu de descarga d'archivos, que rique que l'usuariu descargue los archivos por completu pa poder aportar al conteníu.

La retresmisión rique d'una conexón a lo menos d'igual anchu de banda que la tasa de tresmisión del serviciu. La retresmisión de videu per Internet popularizar a fines de la década de 2000, cuando la contratación del suficiente anchu de banda pa utilizar estos servicios nel llar fíxose lo suficientemente baratu.

La retresmisión per internet suel ser en diferíu, o de conteníu primeramente grabáu, como una película de dalgún serviciu de videu so demanda. La retresmisión tamién puede realizase en direutu, que sería l'espardimientu de conteníu en tiempu real al traviés d'internet de dalgún eventu según asocedi, como por casu un conciertu o la señal d'una cadena de televisión. La retresmisión en direutu rique d'una fonte de grabación de videu y audiu, un codificador del conteníu, un editor, y una rede de distribución de conteníu p'apurrir la retresmisión a los espectadores.

Antecedentes editar

Primero que la primer teunoloxía de retresmisión per Internet apaecieren n'abril de 1995 cola publicación de RealAudio 1.0, la reproducción de conteníu multimedia al traviés d'Internet necesariamente implicaba tener que descargar dafechu'l archivu multimedia al equipu. Como los archivos d'audiu —y especialmente los de videu— tienden a ser enormes, la so descarga y accesu como paquetes completos vuélvese una operación bien lenta.

Dende la década de los noventa Internet revolucionó les industries culturales, “desestabilizando la dicotomía ente los medios de mases y la comunicación interpersonal” (Luders, 2008:683).

Puede dicise qu'Internet convirtióse nun mediu qu'apurre esperiencies dientro de la vida cotidiana, tantu de consumu como d'ociu, y qu'entró nuna fase de desenvolvimientu y de maduror a lo llargo de los últimos años cola ayuda de la teunoloxía.

Va años, retresmitir un eventu en direuto (retresmisión y radiodifusión) precisaba d'un equipu téunicu, de delles persones que s'ocuparen del tresporte de los equipos, de les grabaciones, de la edición del conteníu y del arriendu d'un satélite (DSNG).

Anguaño, gracies a la meyora de la teunoloxía, retresmitir eventos resultó ser daqué muncho más simple y económicu gracies a equipos que nun precisen ser tresportaos por más d'una persona y nun precisen ser retresmitíos al traviés de satélite gracies a teunoloxíes de comunicaciones móviles como 3G y 4G con tarxetes SIM integraes nes cámares.

El nuevu usuariu dixital editar

L'usuariu xenera una interacción más cercana y senciella cola información al traviés de múltiples dispositivos electrónicos (teléfonu intelixente, tableta, PC), que tán coneutaos a Internet de manera constante gracies al desenvolvimientu de les teunoloxíes de la comunicación. D'esta miente un usuariu yá nun se llinda a solo faer usu de los datos, sinón que puede aportar a ellos en cualquier momentu y llugar.

(...)El nuevu usuariu dixital esperimentó d'igual forma una evolución hasta llegar al estáu always on que se considera que ye na actualidá, una de les propiedaes más sobresalientes del consumu de lo audiovisual en rede(...)[1]

L'accesu de los usuarios a conteníos al traviés de métodos como la retresmisión ta causando un importante cambéu nes formes de crear, distribuyir y consumir, por cuenta del so fácil espardimientu poles plataformes en llinia qu'esisten na actualidá.

Esta dinámica nel mercáu audiovisual provocó que los llamaos servicios de tresmisión llibre[2] (over-the-top) y TV en cualesquier parte (aquellos que dan la posibilidá de ver productos populares n'ordenadores, tabletas, videoconsoles, televisiones coneutaes y otros dispositivos) convirtiérense nuna prioridá estratéxica pa les empreses d'entretenimientu o cadenes de televisión abierta o cable.[3]

Exemplos editar

Netflix, la empresa de retresmisión de películes, distribúi llegalmente al traviés de la red: películes, documentales, curtiumetraxes, series, miniseries, películes pa televisión y de videoxuegos vencíos por productoras, televisiones y grupos empresariales.

Spotify y Deezer son delles empreses de retresmisión de música, que distribúin llegalmente al traviés de la rede: álbumes, senciellos, EP, vencíos por contratos con discográfiques, productores y alcuerdos.

Componentes editar

Pa poder apurrir un accesu claru, convincente, continuu y ensin interrupciones nin cambeos, la retresmisión sofitar nes siguientes teunoloxíes.

Códec, secuencia de bits, tresporte y control editar

Los enllaces de retresmisión d'audiu dende la estación suelen ser http://, pnm://, .asx, .pls, m3o, m3o8, etcétera.[4]

Códecs editar

Un códec nun ye nin más nin menos qu'una serie de funciones algorítmicas necesaries pa estruyir un archivu. A esti procesu de compresión denominar codificación, y el procesu inversu denominar decodificación. Son archivos residentes nel ordenador que dexen a unu o dellos programes descifrar o interpretar el conteníu d'un determináu tipu d'archivo multimedia. Suélense emplegar MP3, Vorbis o AAC pal audiu y H.264 o VP8 y nes nueves cámares de video tán integraes col codec H.265.

Secuencia de bits editar

Les emisiones d'audiu y videu en códecs se ensamblan nun contenedor de secuencia de bits como FLV, WebM, ASF, AVI o ISMA.

Tresporte editar

La información distribuyir dende un servidor de retresmisión a un veceru utilizando un protocolu de tresporte, como MMS o RTP.

Control editar

El veceru de streaming puede interactuar col servidor de retresmisión utilizando un protocolu de control, como MMS o RTSP.

Protocolos llixeros editar

UDP y RTSP, los protocolos emplegaos por delles teunoloxíes de retresmisión, faen que les entregues de paquetes de datos dende'l servidor a quien reproduz l'archivu facer con una velocidá enforma mayor que la que se llogra por TCP y HTTP. Esta eficiencia ye algamada por una modalidá que favorez el fluxu continuo de paquetes de datos. Cuando TCP y HTTP sufren un error de tresmisión, siguen intentando tresmitir los paquetes de datos perdíos hasta consiguir una confirmación de que la información llegó na so totalidá. Sicasí, UDP sigue mandando los datos ensin tomar en cuenta interrupciones, yá que nuna aplicación[5] multimedia estes perdes son casi imperceptibles. Anque UDP nun faiga un control de tresmisión, l'aplicación qu'use esti protocolu pa la retresmisión va tener que ser la encargada de realizalo pa tomar decisiones sobre qué faer ante un posible tresmanamientu d'información.

Precarga editar

La entrega de datos dende'l servidor a quien ve'l conteníu puede tar suxeta a demorances conocíes como retardo (lag n'inglés), un fenómenu que se produz cuando los datos arralecen por cuenta d'interrupciones na conexón o sobrecarga nel anchu de banda, o bien, debíu al Bit rate que ye configuráu dende la codifición de la señal; poro, los reproductores multimedia realicen una precarga o almacenen nun búfer, una cola d'información na que se guarden los datos que se van recibiendo para asina disponer d'una reserva de datos y evitar que la reproducción deténgase. Ye similar a lo qu'asocede nun reproductor de CD portátil, qu'evita los saltos sópitos y los silencios causaos por interrupciones na llectura por cuenta de vibraciones o traqueteos, almacenando los datos primero que l'usuariu tenga accesu a ellos.

Rede d'accesu de conteníu editar

Si un determináu conteníu empieza a atraer una cantidá d'usuarios mayor que la so capacidá d'anchu de banda, estos usuarios van sufrir cortes o retardos. Finalmente, llegar a un puntu en que la calidá de la retresmisión ye pésima. Ufiertando soluciones, surden empreses y organizaciones que s'encarguen d'aprovir anchu de banda puramente pa retresmisión, y de sofitar y desenvolver estos servicios.

Usos editar

Radio per Internet editar

La ventaya pa la emisora de radio per Internet ye que puede llegar a un gran públicu oxetivu que, por diversu motivos (como l'algame territorial llindáu de la señal radiofónica), desconocíen una emisora d'otru llugar. Cabo esclariar que non solo les emisores de radio AM y FM retresmiten per Internet, yá que nos últimos años tán creciendo exponencialmente les radios que tresmiten puramente per Internet.

Televisión per Internet editar

Dende finales de los 90, los intentos de crear una televisión per Internet fracasaren, pol considerable anchu de banda riquíu pola señal de videu; sicasí, resurde l'interés nesti tipu de comunicación pública col gran ésitu de YouTube y l'espansión del ADSL.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Cristina del Pino, Elsa Aguado (2012). «[http://obs.obercom.pt/index.php/obs/article/viewFile/590/552 Internet, Televisión y Converxencia: nueves pantalles y plataformes de conteníu audiovisual na era dixital. El casu del mercáu audiovisual online n'España. Internet, television and new screens: global platforms and audiovisual content windows in the digital age. The case of the on-line audiovisual market in Spain.]». Consultáu'l 19 de xineru de 2016.
  2. de tresmisión llibre, alternativa a over-the-top (OTT). http://www.fundeu.es/recomendacion/over-the-top/. Consultáu'l 16 d'ochobre de 2016. 
  3. Savitz, Eric (2012): “Why Pay TV Services Have the Edge In TV Everywhere”, Forbes.
  4. [1]
  5. http://showbox-app.net

Bibliografía editar

  • Savitz, Eric (2012): «Why Pay TV Services Have the Edge in TV Everywhere.» Forbes

Enllaces esternos editar