El términu subcultura usar en socioloxía y antropoloxía pa definir a un grupu de persones con un conxuntu distintivu de comportamientos y creencies que-yos estrema dientro de la cultura dominante de la que formen parte.

Subcultura
cultura y grupu d'humanos
Cambiar los datos en Wikidata
Punks bebiendo y fumando nuna cai. Les tribus urbanes desenvolver nes grandes ciudaes.

La subcultura puede formase a partir de la edá, grupu étnicu o xéneru de los sos miembros. Les cualidaes que determinen qu'una subcultura apaeza pueden ser estétiques, polítiques, sexuales o una combinación d'elles.

Les subculturas defínense de cutiu pola so oposición a los valores de la cultura dominante a la que pertenecen, anque esta definición nun ye universalmente aceptada, yá que non siempres se produz una oposición ente la subcultura y la cultura d'una manera radical.

Carauterístiques editar

Una cultura ye frecuentemente acomuñada a persones de toles edaes y clases sociales que tienen preferencies comunes nel entretenimientu, nel significáu de ciertos símbolos utilizaos y nel usu de los medios sociales de comunicación, conducta, idiosincrasia y del llinguaxe ente otres non tan bultables. Nesi sentíu dizse tamién que les corporaciones, les sectes, y munchos otros grupos o segmentos de la sociedá, con distintes y numberosos componentes de la cultura simbólica o non material pueden ser reparaos y estudiaos como subculturas. Dalgunes de les subculturas son a cencielles grupos d'adolescentes con gustos comunes, como por casu los emo. Nos últimos años consideróse como una adopción de personalidad pero nun ta dafechu comprobáu. Ye necesariu reparar que l'interaccionismo simbólicu ye fundamental nuna subcultura.

Acordies con teóricos importantes qu'estudiaron les subculturas como Dick Hebdige, los miembros d'una subcultura van señalar de cutiu la so pertenencia a la mesma por aciu un usu distintivu de ropa y estilu. Poro, l'estudiu d'una subcultura consiste con frecuencia nel estudiu del simbolismu acomuñáu a la ropa, la música y otru costumes de los sos miembros, y tamién de les formes nes qu'estos mesmos símbolos son interpretaos por miembros de la cultura dominante. Si la subcultura carauterizar por una oposición sistemática a la cultura dominante, entós puede ser descrita como una contracultura.

En delles subculturasPlantía:Cuálos esisten elementos de iniciación a los sos adeptos, ye dicir un ritual qu'acentúa la introducción del empecipiáu a la nueva comunidá. Por casu, los tatuaxes.[ensin referencies]

Cambeos corporales editar

Magar dende tiempos de la dómina precolombina en Méxicu teníase una visión bien diversa con al respective de les cambeos corporales, les principales yeren escarificaciones, perforaciones y l'usu de pigmentos naturales na piel.

Por enforma tiempu los tatuaxes acomuñáronse a valores negativos nel marcu d'una sociedá que privilexa la hixene —en cualesquier de les sos espresiones— como reflexu de la honorabilidá” d'una persona. Prejuiciosamente, tener tatuaxes se remite a un comportamientu propiu de clases baxes y marxinaes, de delincuentes que tuvieron en prisión (por cuenta de la distinta simboloxía utilizada dientro de les prisiones),[1] un pensamientu qu'ensin dulda suena anacrónicu y caducu pero que, en dellos países, tien una sorprendente vixencia.

Por ello les figures contemporánees llucharon pa la creación de lleis y un tratu d'igualdá y equidad. Nestes dómines fácilmente podemos ver a persones tatuaes de distintos niveles socioeconómicos, una y bones la espresión y cultura nun se zarra a les posibilidaes monetaries, un gustu, una adicción qu'enguapez y afata al cuerpu.

Oríxenes y usu del mesmu términu editar

Yá en 1950, el teóricu David Riesman estremaba ente una mayoría, «que pasivamente aceptaba estilos y significaos provistos comercialmente, y una "subcultura" que buscaba viviegamente un estilu minoritariu.

Tribus urbanes editar

Una tribu urbana ye un grupu de persones, especialmente de moces, que visten de forma similar, tienen vezos comunes y llugares de xunta y que se porta d'alcuerdu a les ideoloxíes d'una subcultura, que s'anicia y desenvuélvese nel ambiente d'una ciudá o cascu urbanu.

El Diccionariu Enciclopédicu de Socioloxía define asina'l conceutu de tribu:

«Unidá étnica que se caracteriza pol mesmu idioma y cultura, la conciencia coleutiva y el sentimientu de pertenencia común, según pol llugar de residencia de mancomún o la emigración. Pa la tribu son esenciales los símbolos comunes, les tradiciones estables y la venta coleutiva hexemónica».

Dellos críticos y analistes[¿quién?] dicen que'l fenómenu de les tribus urbanes nun ye namás que la busca de los mozos por aquella identidá tan añorada. Cuando un mozu xunir a una sociedá que tien los mesmos enclinos y pensamientos qu'él, ésti sentiráse identificáu tantu col grupu como colos sos símbolos.

La identidá de caúna d'estes tribus va variar según la so ideoloxía y según la persona mesma, por casu, ente que los skinheads son d'enclinos violentos, los hippies nun andar# a la tema contra nengún grupu, pos son pacifistes y nun hai grupu dalgunu que-yos sía íntegramente opuestu.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. «El llinguaxe secretu de los tatuaxes nes prisiones ruses | VICE | Méxicu» (castellanu). Consultáu'l 8 de xunetu de 2016.