La sublimación ye'l procesu que consiste nel cambéu d'estáu de sólidu al estáu gaseosu ensin pasar pol estáu líquidu. Al procesu inversu, esto ye, al pasu direutu del estáu gaseosu al estáu sólidu, denominar sublimación inversa.

El ciclu de l'agua y la sublimación editar

L'agua puede atopase fundamentalmente en tres estados: sólida, líquida y gaseosa. L'agua na Tierra constitúi la hidrosfera, y distribúyese en tres tipos de reserves o compartimientos esenciales, particularmente dientro del mediu ecolóxicu, los océanos, los continentes y l'atmósfera, ente los qu'esiste una continua circulación que configura'l ciclu hidrolóxicu. El ciclu hidrolóxicu ye calteníu pola radiación del sol, qu'apurre la enerxía, y la fuercia gravitatoria, que condiciona y empobina la circulación.

Per mediu d'esta secuencia de fenómenos, l'agua de la superficie terrestre pasa como vapor a l'atmósfera, y torna a les sos fases líquido y sólido al traviés de les diverses formes de precipitación. L'agua pasa al estáu de vapor, non yá pola evaporación direuta y la trespiración de les plantes y animales, sinón por sublimación (pasu direutu de l'agua sólido a vapor d'agua).

El fenómenu de sublimación regresiva o inversa (deposición) editar

Ye'l procesu inversu a la sublimación progresiva, esto ye, el pasu direutu de gas a sólidu. Por casu, cuando se producen vapores al calecer cristales de yodu y depués ponse sobre ellos un oxetu que ta bien fríu; entós, los vapores van tresformase nuevamente en cristales de yodu. Históricamente la pallabra sublimado referir a les sustancies formaes por deposición a partir de «vapores» (gases), como'l «sublimado corroyente», cloruru mercúrico, formáu por alteración de los calomelanos cristalizáu llográu mientres les operaciones alquímicas.

Cualquier sustancia puro puede sublimarse, esto ye por cuenta de condiciones de presiones cimeres y temperatures inferiores a la que se produz dicha transición. Na naturaleza la sublimación inversa reparar na formación de la nieve o de la escarcha. Les partícules partiendo de les cualos produzse la acreción o acrecimiento planetariu, formar por sublimación inversa a partir de compuestos n'estáu gaseosu aniciaos en supernoves.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar