El sufrimientu ye la sensación motivada por cualesquier condición que someta a un sistema nerviosu a la gastadura. El sufrimientu puede ser por causes físiques o emocionales (psicolóxiques) y siempres ye consciente, nun puede falase de sufrimientu inconsciente según el psicoanálisis como tampoco puede falase de sentimientu o sensaciones inconscientes.

Esisten cuatro causes del sufrimientu consciente emocional: La medrana, la frustración, la sumisión y la cuarta tien que ver col "Nun querer faer" y el "Nun poder faer". Cabo esclariar qu'estos cuatro causes del sufrimientu consciente pueden xenerar gran prestar inconsciente.

El sufrimientu como sollerta editar

Cuando se manifiesta como dolor (sía físicu o emocional) dalguna estructura orgánica ta en peligru, el cuerpu entra n'estáu d'alerta y si ye demasiáu, el celebru desconecta pa evitar más daños. Cuando los daños son producíos n'estructures orgániques ayenes al sistema nerviosu central, denominar como alerta físico; cuando se produz una rotura ente esperar y lo llograo, xenera una alerta emocional —vease Esperanza (estáu del ánimu)—. Al nun usar les conexones sináptiques éstes deteriórense pola so ineficacia nel tiempu, obligando a la mente a refaer un esquema alternativu pa readaptar l'antiguu esquema al nuevu, en función de lo consiguío.

Alertes emocionales editar

  1. Ansiedá. Apaez cuando la mente emite la señal d'alerta por apeligrar dalgún esquema sinápticu.
  2. Frustración. Apaez como resultáu de insuficiencia d'enerxíes a la de resolver un estáu d'ansiedá.
  3. Perda de consciencia. Apaez cuando l'impautu emocional ye destructivu. La mente establez una desconexón y borráu de lo asocedío. Económicamente falando ye imposible nesi intre recrear les conexones necesaries pa siguir calteniendo la integridá emocional.

El prestar como dolor editar

Cuando unu céntrase como daqué esclusivu en consiguir prestar, la parte psíquica que nos fai consciente d'eses sensaciones acaba reportando una gastadura escesiva, la gastadura aumenta tantu en cuanto la capacidá de neurotransmisión aumenta. Al ser capaz de satisfaer los potenciales con mayor velocidá, la mente queda lliberada con mayor prontitud; arriendes d'ello, si la prioridá ye consiguir esi sentimientu, va llegar un momentu nel que'l treme psíquicu reporte un mensaxe de: 'Procuru, ta llegándose al escosamientu somáticu del treme neuronal'. Si persistimos y pasamos per alto esa alvertencia, entós la prioridá de sentir prestar nunca va aportar# a satisfecha, pos en cuenta de unviar neurotransmisores a la parte de prestar, van unviar a la zona del dolor, la prioridá nun se satisfai y dispárase la primer alerta: Escosamientu, si la mente continua estableciéndolo como prioridá dispara la segunda alerta: vehemencia, y si d'últimes nun se consiguió l'oxetivu, dispárase la tercera y última alerta: Frustración.

Alertes físiques editar

  1. Sei, Fame. Apaez cuando l'equilibriu homeostáticu ta en peligru.
  2. Sistema simpáticu. Encargar de solucionar les alertes rutinaries.
  3. Perda de consciencia. Manifiéstase de resultes d'un dañu estensu de dalgún órganu. El celebru desconéctase y de esta forma toa'l cuerpu reláxase, esbarrumbándose al suelu. Como norma xeneral, consíguese evitar que la parte afeutada del cuerpu siga espuesta a esi axente invasivo, pero n'ocasiones puede resultar na perda de la vida.

El sufrimientu como resultáu d'una adautación al mediu editar

Sufrimos en tou momentu[ensin referencies], y entá con más razón cuando tamos afaciendo al mediu que nos arrodia. Yá que el mediu ye dinámicu, el sufrimientu ye más intensu cuanto más dinámicu sía ésti. El sufrimientu ye menos intensu en situaciones que yá tenemos controlaes (eses situaciones pueden ser agotadores, pero ye difícil que nos causen dolor, nun siendo que lleguemos a un escosamientu estremu). Cuando se nos camuda una rutina, xenérense diverses sensaciones: Ansiedá, estrés, deséu, vehemencia, tou va depender de la redolada y de la sensación de peligru, el cuerpu va segregar más o menos adrenalina, alzando la capacidá del organismu de reaccionar más rápidu.

La educación ye la forma que tien l'home d'afaese al sufrimientu. Da igual la forma na cual háyasenos educáu, pos nun tamos exentos d'atopanos con situaciones que nos lleven a les nueses llendes, lo verdaderamente importante ye que la parte racional capacítanos meyor o peor pa encarar esos cambeos. So nueves condiciones o cualquier cambéu que rica un procesu d'adautación biolóxicu, l'home puede llegar a responder de forma esaxerada por mieu al castigu, al nun atopar una salida razonable, acaba actuando de forma vehemente.

El sufrimientu ye selectivu editar

Nestos casos, la seleición natural va indicar qué espécime ye'l más aptu, teniendo más enclín a sumir aquellos que sienten dolor, pos esta sensación suel nublar les funciones racionales y ello ye indicativu de tar violando dalguna estructura biolóxica natural que por ontogenia dotóse al ser qu'esperimenta esi dolor.

Usualmente el sufrimientu acomuñar col dolor y la tristura, pero nun tienen por qué tar venceyaos yá que cualquier condición puede ser sufrimientu y causar dolor si yese consciente de la gastadura que se ta teniendo. El sufrimientu cuando causa dolor obliga al individuu a afaese de dalguna manera.

Razonar causa sufrimientu y puede llegar a causar dolor si la situación obligó a la mente a someter al celebru a cambeos que provoquen que les neurones camuden los sos esquemes sinápticos o establecer nueves conexones, polo qu'hai un cambéu biolóxicu que va dexar al individuu resolver la situación y poner medios que-y dexen afaer se, pa evitar sufrir.

La intensidá del sufrimientu editar

L'orixe del sufrimientu ye una cuestión puramente económica, la gastadura de los recursos apurre la sensación de sufrir, pero si al organismu cuésta-y más enerxía de la que dispón al curtiu plazu resolver un problema, echa voz de al celebru que la situación ye darréu invidable cola sensación de dolor. Esto ye relevante cuando s'afrella dalgún miembru físicu, o cuando la situación ye emocionalmente insostenible, causando firida física o emocional. Yá que la firida nun ye daqué que'l cuerpu pueda resolver de forma inmediata, infórmase que ta habiendo una gastadura que rique d'una reconstrucción. Cuando la reconstrucción ye emocional, ello significa qu'hubo una rotura de dalgún esquema sinápticu por confrontación direuta ente lo esperao y lo llograo, polo que se riquir en dambos casos d'un apurra enerxéticu extra, de siguir asina, el cuerpu puede ver comprometida la integridá vital, polo que s'echar# voz de con sensación de dolor. La sensación de dolor puede indicanos que se precisen d'otros factores tales como l'usu de la razón, l'usu de preseos o cenciellamente tar en reposu y esperar a que'l mesmu organismu respuenda favorablemente. Si hai opción d'evitalo, l'individuu va evitar el dolor por pura llei natural, pero nun tien porque evitar el sufrimientu. Los neños son más tolerantes a la gastadura psíquica, cunten con un númberu mayor de conexones sináptiques que-yos dexen razonar de forma más flexible.

La Razón del Sufrimientu editar

El ser humanu buscó les causes del sufrimientu dende hai milenios. Nel budismu, la razón del sufrimientu ye una mera cuestión mental, según pallabres del propiu Buda, escrites nel testu budista Dhammapada, diz: "El dolor ye inevitable, el sufrimientu ye opcional", otramiente, "Tolos estaos atopen el so orixe na mente. La mente ye'l so fundamentu y son creaciones de la mente. Si unu fala o actúa con un pensamientu impuru, entós el sufrimientu sígue-y de la mesma manera que la rueda sigue la pezuña del güe." Polo xeneral, nos suttas acomúñase permanentemente el sufrimientu a nun querer ver les coses como son en realidá, impermanentes, insustanciales y.por tanto, insatisfactories.

En realidá, el sufrimientu pal Buddha ye la inadaptación de la mente a la realidá. Esa inadaptación dar pola presencia del apegu, que trata de caltener estructures ríxides frente a fenómenos siempres cambiantes, precisamente porque non quieren vese los trés carauterístiques. Nesta redolada la fe, por casu, ye una forma d'apegu que torga reaccionar frente a la realidá con racionalidá. Ye por eso que nos suttas indícase una y otra vez que ye la esperiencia direuta y non la fe'l camín al Llume. Curiosamente munches sectes budistes abandonaron la razón y funcionen por fe.

Otra razón proveniente de la psicolóxica moderna, que diz que'l sufrimientu ye l'enclín de la mente, sía por naturaleza o condicionamientu, a identificase con aspeutos negativos: Esta ye la conocida costume de ver "el vasu mediu vacíu", y non "el vasu mediu llenu" en cada situación.

Según Albert Ellis, creador de la Terapia Racional Emotiva Comportamental, esiste un enclín humanu al sabotaxe, al dolor, a la crisis, a lo que denominó: la conducta neurótica. La conducta neurótica inclúi formes de comportamientu autosaboteadoras que nos alloñar, bloquien o torguen la vixencia de los nuesos valores o'l llogru de los nuesos oxetivos.

Pa Renny Yagosesky, Orientador de la Conducta y Escritor, el sufrimientu, vistu nel contestu actual, tien la so base na persistencia de la idea materialista egoísta, y na incapacidá de les persones pa compensar el bombardéu d'estímulos nocivos o triviales del mediu circundante. La idea de que lo material va danos bienestar duradero y va protexenos contra los cambeos internos y esternos ye probadamente caduca, anque paradóxicamente sobrovalorada, magar que lo material ye transitoriu y en contra de los nuesos apegos, los oxetos del mundu vanse, degrádense, véncense, estropiense o muerren.

Otros usos de la pallabra sufrimientu editar

L'antónimu del sufrimientu ye la felicidá

Nuna frase como “sufrir d'una enfermedá” la énfasis esta puestu en tener la enfermedá, y non tantu na tristura qu'esta causa.

Términos rellacionaos son murnia, pena y duelu. So ciertu puntu de vista la roxura ye un tipu de sufrimientu. El aburrición tamién ye un sufrimientu deriváu de la falta d'interés nes coses (concretes o astractes).

Ye una tema frecuente en filosofía (especialmente importante nel estoicismu) y la relixón (frecuentemente, como forma de castigu pol pecáu).

The suffering, ye un videoxuegu que describe la peor emoción esistente.

Fuentes Consultaes editar

  • El viaxe a la felicidá. Les nueves claves científiques Eduardo Punset. Y.D. Destín. Octava Edición: 02/2006 ISBN 84-233-3777-4. Dep. Llegal: B.5.199-2006

Bibliografía adicional editar

Ver tamién editar