Sun Microsystems foi una empresa informática que se dedicaba a vender estaciones de trabayu, servidores, componentes informáticos, software (sistemes operativos) y servicios informáticos. Foi adquirida nel añu 2010 por Oracle Corporation, y formó parte de los iconos de Silicon Valley, como fabricante de semiconductores y software.

Sun Microsystems
empresa de software (es) Traducir y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede Santa Clara
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica Corporación de EE.UU. (es) Traducir
Historia
Fundación24 febreru 1982
Disolución 27 xineru 2010
Fundador Vinod Khosla
Andreas von Bechtolsheim (es) Traducir
Bill Joy
Scott McNealy
Orixe del nome Stanford University Network (en) Traducir
Organigrama
Direutor executivu Jonathan I. Schwartz
Sector
Industria informática
desarrollo de software (es) Traducir
Productos destacaos sirvidor
estación de trabajo (es) Traducir
soporte físicu
software
Participación empresarial
Organización matriz Oracle Corporation
Filiales
Propietariu de
Datos económicos
Bolsa de valores Oracle Corporation
Parte de NASDAQ
Emplegaos 34 600 (2007)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Foi constituyida en 1982 pol alemán Andreas von Bechtolsheim y los estauxunidenses Vinod Khosla, Scott McNealy y Bill Joy quien foi unu de los principales desarrolladores de la versión de UNIX denominada Berkeley Software Distribution (BSD) y a quien se-y considera unu de los miembros fundadores. Les sigles SUN derivar de «Stanford University Network», proyeutu creáu pa coneutar en rede les biblioteques de la Universidá de Stanford. Nesi añu introducen al mercáu la so primer estación de trabayu, que, dende'l so entamu, trabayó col protocolu TCP/IP, sobre'l cual ríxese la mayor parte del tráficu d'Internet.

A finales del añu 2005, la empresa cuntaba con alredor de 31.000 emplegaos a nivel mundial. Fízose famosa pol eslogan «The network is the computer» («La rede ye l'ordenador»). N'avientu de 2008 el so valor na bolsa de teunoloxía Nasdaq taba llixeramente sobre los 3 mil millones de dólares americanos, y les sos ventes añales xubíen a 11 mil millones de dólares.

Dalgunos de los sos productos fueron servidores y estaciones de trabayu para procesadores SPARC, los sistemes operativos SunOS y Solaris, el NFS, el sistema d'archivos ZFS, la plataforma de programación Java, y conxuntamente con AT&T la estandarización del UNIX. Amás d'otros proyeutos quiciabes menos rentables, como un nuevu redolada gráfica, NeWS o la interfaz gráfica d'usuariu OpenLook.

Software editar

Java editar

Java ye una plataforma desenvuelta al empiezu de los años 1990 col oxetivu concretu de dexar executar programes ensin tener relativamente en cuenta'l hardware final, ensin volver reescribir tol códigu del programa, nin tener que recompilar un programa pa un ciertu procesador.

Consiste en trés grandes bloques, el llinguaxe Java, una máquina virtual y una interfaz de programación d'aplicaciones o API.

El llinguaxe Java ye un llinguaxe de programación empobináu a oxetos. Dende la so introducción a finales de 1995, ye unu de los llinguaxes más conocíos.

Pa llograr executar los programes sobre una unidá (virtual), se compilan a códigu binariu como bytecode pa cualquier máquina virtual de Java.

El API facilita un ampliu conxuntu de biblioteques de rutines.

Java ta sofitáu por una gran comunidá de desarrolladores que viviegamente trabayen en productos y servicios alredor de Java, que coles mesmes contribúin a la evolución de la plataforma por aciu el Java Community Process, una organización estándar, abierta y basada en comunidaes.

OpenOffice.org editar

Sun adquirió n'agostu de (1999) el programa StarOffice, na so versión 5, a la compañía xermana StarDivision[1]y nel añu 2000 publicó la versión de códigu abiertu que renombró como OpenOffice.org so les llicencies GNU LGPL y la SISSL, collaborando d'esta forma col movimientu del software llibre. Ye similar, tocantes a desempeñu, a la suite ofimática Microsoft Office, ye multiplataforma y basada nel estándar OpenDocument, aprobáu pola organizaciones d'estandarización OASIS, ISO y IEC, éstes dos últimes de manera conxunta.

StarOffice siguió esistiendo como un productu comercial de software privativu asitiáu nel desenvolvimientu de OpenOffice.org un curtiu tiempu dempués de l'alquisición de Sun per parte d'Oracle, pero sol nome Oracle Open Office. Les sos ventayes fueron, el serviciu y soporte propiu de Sun (y depués de Oracle), amás de la disponibilidad d'abondosa documentación y una amplia variedá de fontes, plantíes y complementos. Oracle dempués abandonó'l desenvolvimientu y asistencia d'OpenOffice, dexando'l códigu a Apache Software Foundation,[2][3]la cual lo renombró como Apache OpenOffice.

Solaris editar

Solaris ye un sistema operativu de tipu UNIX desenvueltu por Sun Microsystems dende 1992 como socesor de SunOS. Ye un sistema certificáu oficialmente como versión d'UNIX System V Release 4. Funciona n'arquiteutures SPARC y x86 pa servidores y estaciones de trabayu.

Anque Solaris foi desenvueltu dende'l so entamu como software privativu, la mayor parte del so códigu foi lliberáu como proyeutu de software llibre denomináu OpenSolaris, situación que se revertió n'agostu de 2010, al volver cerrase'l códigu tres l'alquisición de Sun Microsystems per parte d'Oracle Corporation. Solaris ye conocíu pol so escalabilidad, especialmente en sistemes SPARC, y por ser orixe d'innovadores teunoloxíes, como DTrace y ZFS.

Adquisición editar

Venta de Sun Microsystems a Oracle editar

El 20 d'abril de 2009 Jonathan Schwartz, CEO de Sun, anunció la venta de Sun a Oracle Corporation por unos 7.400 millones de dólares. Esti alcuerdu algamóse dempués de delles selmanes de rumores de venta a distintes compañíes, ente elles IBM, HP y Ciscu Systems.[4] El 21 de xineru de 2010 la Unión Europea aprueba la compra y el 27 de xineru Oracle anunció que remata la compra de Sun Microsystems.[5]

A principios de setiembre 2017, Oracle despidió a la mayoría d'inxenieros nes árees de desenvolvimientu de Solaris y SPARC, no que paez ser el final del sistema operativu Unix y el procesador RISC. El númberu exactu ta siendo aldericáu, pero envalorar en 2.500. Los trabayadores afeutaos taben principalmente nel área de Santa Clara, nuna antigua oficina de Sun, cercana a la sede d'Intel, n'otros trés estaos y na India tamién. Oracle declaró que va siguir dando serviciu a los productos SPARC y Solaris hasta 2034.[6]

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar