Sverre I de Noruega

Sverre Sigurdsson (en nórdicu antiguu: Sverrir Sigurðarson, 1151 - Bergen, 9 de marzu de 1202). Rei de Noruega de 1184 a 1202.[6][7] Supuestamente yera un fíu illexítimu del rei Sigurd II.[8]

Sverre I de Noruega
rei de Noruega

0 - 1202
Magnus V de Noruega (es) Traducir - Haakon III de Noruega (es) Traducir
Vida
Nacimientu Noruega1151 (greg.)[1]
Nacionalidá Bandera de Noruega Noruega
Muerte Bergen9 de marzu de 1202[2] (50/51 años)
Sepultura Antigua catedral de Bergen (es) Traducir
Catedral de San Olaf de Bergen (es) Traducir
Familia
Padre Sigurd II de Noruega
Madre Gunnild Asgautsdatter
Casáu con Margarita Eriksdotter, reina de Noruega (es) Traducir (1185 (Gregorianu) – )[3]
Pareyes Astrid Roesdotter (en) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Sverre (es) Traducir
Hårfagreætta (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes Nórdicu antiguu[5]
Oficiu sacerdote
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata
Sverre I. Catedral de Nidaros.

Ye vistu por munchos historiadores como unu de los monarques noruegos más importantes de la hestoria. Llegó al poder como líder d'un grupu rebalbu, los birkebeiner, n'oposición a otru monarca, Magnus V, col que protagonizó una llarga y sangrienta guerra civil. Dempués de la cayida de Magnus na batalla de Fimreite en 1182, Sverre convertir nel únicu gobernante de Noruega.

Tuvo ente los sos principales enemigos a la Ilesia Católica, que dio en la so escomunión en 1194. Hubo de trepar con delles rebeliones, y ello ye que nunca pudo establecer la paz nel país. La mayor amenaza foi la guerra contra los bagler, una facción creada polos obispos noruegos, quien de la mesma recibieron l'importante sofitu de Roma. Esta guerra perduró hasta dempués de la muerte del rei.

Foi un brillosu estratega y improvisador, tantu na política como nel aspeutu militar. Les sos táctiques innovadores ayudaron a los birkebeiner contra los sos enemigos, y col tiempu seríen decisives pa convertir a esti grupu amenorgáu a actividaes marxinales hasta la llegada de Sverre-, nun exércitu bien entrenáu, adaptable y con una gran organización. Antes d'entrar en batalla, optar por una formación n'escudu, ente qu'en combate cuerpu a cuerpu actuar en pequeños grupos. Créese que Sverre yera de curtia estatura, pos solía combatir a caballu, en contraposición a la tradición nórdica onde los reis encabezaben al so exércitu na llinia de batalla.

La fonte más importante sobre la so vida ye la so biografía, la Saga de Sverre, un documentu escritu en vida del monarca, y considerada como una fonte en ciertu mou parcial, yá que nel prefaciu alviértese qu'una parte de la obra foi escrita so la patrocinación direuta de Sverre. Una fonte alternativa ye la correspondencia sostenida ente los obispos y el papa sobre los asuntos correspondientes a la Ilesia.

Primeros años editar

 
Kirkjubøur, nes Islles Feroe.

D'alcuerdu a la Saga de Sverre, ésti nació en 1151, fíu de Gunhild y Unås. Cuando Sverre tenía cinco años, la familia camudar a les Islles Feroe pa vivir con Roe, el tíu paternu de Sverre, quien yera obispu de les islles. Ende, Sverre crecería y viviría en Kirkjubøargarður, la residencia episcopal en Kirkjubøur. Sverre estudió pa sacerdote y foi ordenáu, y consideróse que la so educación foi d'alta calidá.

Sicasí, Sverre nun tenía una vocación real pa sirvir a la Ilesia. Según la saga, tuvo dellos suaños qu'él consideró como una señal destinada a los reis. En 1175, la so madre reveló-y qu'en realidá yera fíu del rei Sigurd II. Al añu siguiente, el mozu viaxó a Noruega a buscar el so destín.

La veracidá de les reivindicaciones de Sverre editar

La hestoria narrada na Saga de Sverre ye la versión oficial de la so vida y, especialmente no que se refier a la paternidá, ye la única fonte que diz que yera fíu de Sigurd II. La mayoría de los historiadores modernos ponen en tela de xuiciu que Sverre fora fíu de Sigurd, y inclusive dellos negar de manera categórica. Unu de los problemes que surden al analizar la biografía de Sverre ye que los analises históricos paecen contradicir a la saga. D'alcuerdu a la edá de los sos fíos y nietos, envalórase que Sverre tendría unos trelce años cuando llegó a Noruega.

Per otru llau, la llei canónica establecía que, pa ser ordenáu como sacerdote, teníen de tenese a lo menos trenta años d'edá. Asina, si Sverre tenía trenta años cuando foi ordenáu, tendría que nacer non dempués de 1145, cuando Sigurd II, el so supuestu padre namái tenía doce años. Esta oxeción alrodiu de la llei canónica foi perdiendo pesu, pos s'envaloró que la llende d'edá de los sacerdotes yera pasáu por altu con frecuencia en Escandinavia nesi tiempu.

Otra oxeción ye'l refugu de Sverre a sometese a la ordalía como mediu pa probar la so ascendencia real. La ordalía yera una prueba rutinaria que se realizaba a los pretendientes al tronu, y paez que la so eficacia yera daqué de reconocencia universal. Si afayábase como falsa la so pretendida paternidá, los sos planes d'heriedu hubieren fracasaos. Dellos historiadores, sicasí, analizaron la posibilidá de que'l mesmu Sverre creyera les sos propies afirmaciones.

Noruega en 1176 editar

En 1176, Noruega recuperábase amodo de delles décades de guerres civiles aniciaes en gran midida poles ambigues lleis de socesión. D'alcuerdu a les vieyes costumes, tolos fíos d'un rei, fueren o non llexítimos, teníen el mesmu derechu al tronu. Yera común que'l gobiernu partir ente hermanos, pero cuando s'aniciaben desalcuerdos ente éstos, producíense frecuentemente guerres.

Sigurd II, el supuestu padre de Sverre, fuera asesináu por órdenes del so hermanu Inge I en 1155. El fíu de Sigurd, Haakon Herdebrei, foi escoyíu polos siguidores del so padre como rei n'oposición a Inge. El conflictu se regionalizó: Inge caltuvo'l principal sofitu en Viken, mientres la mayor plaza fuerte de Haakon lo foi la rexón de Trøndelag. Inge primero morrió en 1161; los sos siguidores nomaron a Magnus Erlingsson, de cinco años, como'l so nuevu rei. En 1162, Haakon Herdebrei morrió y la so facción empezó a desmembrarse. En 1164 Magnus foi coronáu pol arzobispu de Nidaros ØYstein Erlendsson. Cola Ilesia y la mayor parte de l'aristocracia del so llau, el reináu de Magnus paecía segura. Hubo dellos llevantamientos, pero toos fueren afogaos. Erling Skakke, el padre de Magnus, asumió la rexencia mientres la minoría d'edá del so fíu, pero caltúvose como'l verdaderu gobernante mientres el restu de la so vida.

L'alcuentru de Sverre colos birkebeiner editar

Daes les circunstancies en que se topaba'l país a la llegada de Sverre, ésti atopó poques posibilidaes de realizar un llevantamientu esitosu. Viaxó escontra l'oriente y llegó a la rexón d'Östergötland, en Suecia, antes de Navidá. Ende conoció a un líder local, el jarl Birger Brosa, quien taba casáu con Brígida Haraldsdatter, fía illexítima de Harald IV de Noruega. Sverre reveló les sos reclamaciones a Birger Brosa, pero ésti negóse nun principiu a ufierta-y ayuda, yá que yá sofitaba a un grupu opositor, los birkebeiner. Esti grupu, que los sos integrantes yeren bien probes, aniciárase en 1174 sol lideralgu de Øystein Møyla, un pretendiente al tronu. En xineru de 1177, los birkebeiner sufrieron una aplastante derrota na batalla de Re, onde'l mesmu Øystein cayó en combate. Sverre atopar colos sobrevivientes del grupu en Värmland y dempués de delles duldes iniciales, pudo convencelos d'aceptalo como'l so nuevu líder.

Ascensu al poder editar

 
El viaxe de Sverre a Nidaros, en 1177.

Cuando Sverre contautó a los birkebeiner, la capacidá d'aición d'éstos atopábase abondo llindada, y nun cuntaben con más de 70 homes, d'alcuerdu a la saga. El que fueren convertíos nuna fuercia de diestros soldaos profesionales ye vistu como una prueba del lideralgu de Sverre.

Mientres los primeros años como líder de los birkebeiner, Sverre y los sos homes caltener en constante persecución poles fuercies de Erling Skakke y Magnus V. Al paecer los birkebeiner nun representaben más qu'una banda de renegaos con poques posibilidaes d'ésitu, una y bones la población, dempués de tantes guerres, bien probablemente deseyaba la paz.

En xunu de 1177, Sverre condució a los sos homes a Trøndelag, onde foi proclamáu rei pol Øreting. L'eventu tuvo un fuerte pesu simbólicu, una y bones ési yera'l llugar tradicional pa la eleición d'un rei. Una vegada proclamáu rei Sverre, los birkebeiner mover escontra'l sur, a Hadeland, pero fueron obligaos polos sos enemigos a tornar escontra'l norte. Entós Sverre decidió dir al occidente y tomar Bergen por sorpresa. Al llegar a Voss, sicasí, fueron emboscados por llabradores locales. Anque los birkebeiner salieron victoriosos nesi alcuentru, fracasó'l factor sorpresa, y el grupu tuvo que recular nuevamente escontra l'oriente. Tres una penosa marcha al traviés de los montes de Sogne, pudieron pasar l'iviernu en Østerdal.

Na primavera, dempués de pasar un tiempu en Viken, Sverre y los birkebeiner tornaron a Trøndelag, y entamóse una nueva estratexa de confrontación. Atacaron la ciudá de Nidaros, pero fueron ganaos na batalla de Hatthammeren. Dempués de movese escontra'l sur, atoparon al exércitu de Magnus en Ringerike, onde los birkebeiner alzar con una victoria táctica. Envalentonados, tornaron a Trøndelag, y llograríen apoderar la rexón lo suficiente pa permanecer en Nidaros mientres l'iviernu.

Na primavera de 1179, Magnus y Erling Skakke atacaron Nidaros, y los birkebeiner aparentemente retiráronse de la ciudá. Confiaos en que los birkebeiner nuevamente fuérense al sur, Magnus y los sos homes amosáronse satisfechos. Pero Sverre, al llegar al valle llamáu Gauldalen, dio media vuelta y coló de nuevu escontra la ciudá. Los dos exércitos atoparon el 19 de xunu na batalla de Kalvskinnet. Erling Skakke cayó en combate, nun alcuentru que terminó cola clara victoria de Sverre, qu'aseguró'l dominiu d'ésti sobre Trøndelag.

 
El viaxe de Sverre al traviés de los montes escontra Voss y de regresu.

Dempués de la so victoria en Kalvskinnet, la guerra camudó. Los trønder aceptaron a Sverre como'l so rei, y les fuercies de los dos bandos enemigos permediáronse. En dalgún momentu, les fuercies de Magnus recibieron el nome de Heklung. Hekle significa capiellu en nórdicu antiguu, y ye probable que fixera alusión a la vistimienta tradicional de los monxos, quiciabes pola estrecha rellación que'l grupu de Magnus caltenía cola Ilesia.

Magnus Erlingsson atacó nuevamente Trøndelag na primavera de 1180, con un exércitu reforzáu por reclutes del occidente de Noruega. Na batalla de Ilevollene, nes contornes de la ciudá de Nidaros, los Heklung fueron ganaos nuevamente, y Magnus tuvo que fuxir a Dinamarca. Con Magnus fuera del país, Sverre pudo avanzar escontra'l sur y ocupar la ciudá de Bergen, pero'l so dominiu na rexón sería débil.

Cola determinación de llograr una victoria definitiva sobre los birkebeiner, Magnus tornó cola so flota al añu siguiente. Los dos fuercies atopar nel mar na batalla de Nordnes, el 31 de mayu de 1181. La batalla concluyó con una victoria téunica pa los Birkebeiner, pos los Heklung bater en retirada cuando s'arrobinó'l falsu rumor de que Magnus morriera. Sverre retirar escontra Trøndelag, col so exércitu bastante mancáu. Poco dempués empecipiáronse delles conversaciones de negociación, pero toos fueron rotes. Magnus negar a aceptar a Sverre como un rei al so mesmu nivel, y Sverre nun aceptó ser un vasallu de Magnus.

Con Magnus controlando l'occidente de Noruega dende la so sede en Bergen, Sverre tuvo problemes pa caltener suministráu al so exércitu. Sverre decidió llevar a los sos homes escontra Viken, entós una plaza fuerte de los Heklung, y una vegada na rexón, dio en realizar operaciones de saquéu ensin grandes consecuencies nel so perxuiciu. Sicasí, Magnus supo remanar bien l'ausencia de Sverre. En payares, atacó Trøndelag, y llogró amburar la flota de los birkebeiner. Sverre tuvo que tornar precipitadamente, con cuenta de nun perder la so única plaza fuerte segura.

Magnus llanzó un ataque contra Nidaros nel branu de 1182, pero la so invasión foi refugada con costoses perdes cuando los birkebeiner atacaron por sorpresa na nueche. Sverre empezó un estensu programa de construcción de buques de guerra. Ensin flota, nun tenía la posibilidá d'estender los sos dominios escontra'l sur. Na primavera de 1183, Sverre atacó Bergen con una parte de la so nueva flota. Evitando ser detectáu polos esploradores enemigos, tomó a los Heklung por sorpresa, apoderándose de tola so flota. Magnus escapó a Dinamarca, dexando abandonaos el so corona y la so cetru.

A entamos de la primavera de 1184, Magnus tornó a Viken procedente de Dinamarca con nuevos barcos. N'abril, saleó escontra Bergen. Pol mesmu tiempu, Sverre fora a Sogn p'apagar una rebelión, y ende atopábase cuando Magnus llegó a Bergen en xunu. Dempués de ganar a los pocos birkebeiner destacaos na ciudá, Magnus tuvo noticies de la situación de Sverre, y saleó nel so alcuentru. Les dos flotes atopáronse'l 15 de xunu en Fimreite, nel estrechu y llargu Fiordu de Sogn. La batalla de Fimreite sería l'últimu alcuentru ente los birkebeiner y los Heklung. El barcu de Sverre, el Mariasuda, imponer a la flota enemiga pol so tamañu escesivu, que-y dexaba asitiar una gran fila d'arqueros. Na batalla morrieron mancaos o afogaos los principales líderes de los Heklung, incluyíu Magnus. Ensin un líder, los Heklung sumieron como partíu políticu. Asina, Sverre alzóse, dempués de seis años de guerra, nel únicu rei de Noruega.

Conflictos nel so reináu editar

 
Llocalización de les principales batalles mientres el reináu de Sverre.

Una vegada que Sverre y los birkebeiner algamaron el gobiernu de Noruega, el rei trabayó pa fortalecer el so poder. Asitió a los sos homes d'enfotu nes posiciones más levadas del gobiernu y l'exércitu, y apautó aliances matrimoniales ente los sos homes y l'antigua nobleza. Sverre casóse con Margarita de Suecia, la fía del rei Erico el Santu y hermana de Canutu I de Suecia.

Anque Noruega careciera agafaos conflictos nes décades previes, el bandu victoriosu intentara reconciliase colos sos oponentes. Nel casu de Sverre, la reconciliación foi difícil. La guerra contra Magnus fuera particularmente llarga y provocara perdes incuantificables. La mayoría de les vieyes dinastíes nobles sufrieren perdes humanes, y allugaba deseos de vengación. Amás, foi difícil que l'antigua nobleza aceptara que gran parte de los birkebeiner fueren alzaos agora a la categoría de nobles. La paz, poro, nun sería duradera.

Na seronda de 1186 llevantar n'armes un grupu rebalbu en Viken, los Kuvlung. El so líder yera llamáu Jon Kuvlung, un home retiráu de la vida monástica que se dicía fíu del rei Inge I. En munchos aspeutos, esti grupu foi'l socesor direutu de los Heklung, ya incluyía ente los sos miembros a munches families d'esti postreru partíu, y nuevamente al cleru -Kuvlung significa mantu o capa, y alude al hábitu de los monxos. Los Kuvlung llueu se fixeron del control del oriente y l'occidente de Noruega, les tradicionales places de los Heklung.

Los Kuvlung atacaron Nidaros na seronda de 1186. La ofensiva tomó a Sverre por sorpresa, quien s'abelugó nel castiellu de Sion (güei Sverresborg). Los Kuvlung nun pudieron sitiar el castiellu, y retiráronse. En 1188 Sverre saleó escontra'l sur con una poderosa flota. Los enemigos atopáronse frente por frente en Tønsberg, pero nengunu de los bandos atrever a presentar batalla. Los Kuvlung mover escontra Bergen. Sverre sitió esa ciudá na viéspora de Navidá; nel combate Jon Kuvlung foi muertu, terminando asina la rebelión de la so facción.

A la de los Kuvlung siguieron otres rebeliones, ensin mayor trescendencia qu'actividaes de bandidaje a escala local.

La siguiente amenaza de seriedá surdió en 1193 colos Øyskjegg. El pretendiente d'esti nuevu grupu foi Sigurd Magnusson, un neñu que supuestamente yera fíu illexítimu de Magnus V. El verdaderu líder foi Hallkjell Jonsson, cuñáu de Magnus. En conspirando con Harald Maddadsson, jarl de les Órcadas, Hallkjell pudo reclutar al so exércitu nes islles Orcadas y Shetland, d'onde s'anició'l nome del grupu (barbes de les islles). Los Øyskjegg establecer en Viken, y de ende navegaron escontra Bergen. Anque llograron prindar la ciudá, una fuercia de birkebeiner permaneció en Sverreborg. Na primavera de 1194, Sverre saleó escontra Bergen pa enfrentar a los Øyskjegg. Na batalla de Florvåg, el 3 d'abril de 1194, foi decisiva la esperiencia de los birkebeiner. Hallkjell morrió cola mayoría de los sos siguidores.

Enemistá cola Ilesia editar

La Ilesia de Noruega entamárase nel Arzobispáu de Nidaros en 1152. Øystein Erlendsson, quien foi arzobispu a partir de 1161, fuera unu de los principales sofitos de Magnus Erlingsson. En pagu, la Ilesia aseguró la so posición como institución independiente y ganó otros privilexos.

Øystein tornó a Nidaros procedente d'Inglaterra en 1183, y mientres los últimos años esistió una suerte de tregua ente la Ilesia y el rei. Cuando Øystein morrió en 1188, l'obispu de Stavanger, Erik Ivarsson, foi designáu como'l so socesor. Sverre averar a Erik coles mires de ser coronáu -la prueba definitiva de la reconocencia de la so autoridá.

La situación derivó nuna rotura ente Sverre y la Ilesia cuando'l rei empezó a faer cambeos a los privilexos del cleru, en contradicción cola llei eclesiástica redactada por San Olaf. L'arzobispu Erik atacó nos sos sermones a Sverre y unvió cartes al papa. Sverre intentó someter al arzobispu, alegando qu'ésti violara la llei al tener nel so guardia personal a 90 homes, cuando la llei establecía un máximu de 30 al serviciu de los obispos. En llugar de sometese a los deseos del monarca, Erik se exilió en Lund, Dinamarca, la sede del arzobispu d'esi país. Dende esa ciudá unvió una delegación a Roma en busca del conseyu del papa.

Col arzobispu ausente, Sverre aumentó la presión sobre los obispossobremanera sobre Nicolás Arnesson, obispu d'Oslu dende 1190. Nicolás yera mediohermanu del difuntu rei Inge I, participara como un líder de los Heklung, y foi sospechosu de sofitar a los Øyskjegg. Tres la derrota de los Øyskjegg en Florvåg, Sverre entrevistar con Nicolás, al qu'amenació con un severu castigu so los cargos de traición. Acorrexáu, Nicolás aportó a coronar a Sverre, xunto colos otros obispos, el 29 de xunu de 1190. Un cura al serviciu particular del rei foi designáu como obispu de Bergen.

Mentanto, l'arzobispu Erik recibió una respuesta de Roma. Nuna carta del 15 de xunu de 1194, el papa Celestino III decidió sofitar al arzobispu Erik y los derechos de la Ilesia de Noruega. La carta fortaleció a Erik, quien aprovechó para escomulgar a Sverre y ordenó a los obispos noruegos unirséle nel exiliu en Dinamarca.

Na primavera siguiente, Sverre unvió a Roma al inda fiel obispu Tore de Hamar, col fin de defender la so causa ante'l papa. Según la saga, Tore tornó en 1197 con una carta del papa qu'anulaba la escomunión, y pocu dempués finó en circunstancies misterioses. La mayoría de los historiadores inclinar escontra una falsificación d'una carta papal, que foi utilizada por Sverre como una arma política, ensin que na realidá se -y reirase la escomunión.

Cola muerte de Celestino en xineru de 1198, el conflictu entró nun curtiu periodu d'apaciguadura, hasta que foi nomáu'l nuevu papa, Inocencio III. N'ochobre, Inocencio punxo a Noruega baxu interdicto, y en cartes empobinaes al arzobispu Erik acusó a Sverre de falsificador. Tamién, el papa convocó a los reis vecinos a derrocar al monarca noruegu. Sicasí, actuar nel sentíu contrariu: Suecia siguió sofitando de manera activa a los birkebeiner y Xuan I d'Inglaterra unvió mercenarios en sofitu de Sverre. En 1200, Inocencio III amonestó al arzobispu de Canterbury, alvirtiéndo-y de nun recibir más regalos de Sverre.

Nesi tiempu, daquién cercanu al rei Sverre escribió Un discursu contra los obispos. Nesta obra, l'autor anónimu aldericaba la rellación ente Rei ya Ilesia. Faciendo referencia a los bien conocíos escritos teolóxicos de como'l Decretu de Graciano y l'obra d'Agustín d'Hipona, l'autor pretendía demostrar que la escomunión de Sverre yera inxusta y polo tanto non obligatoria. L'escritu tamién defendía'l derechu del rei noruegu pa nomar a los obispos, pero pa sofitar eso, tuvo qu'interpretar la llei noruega, yá que yera consideráu pola Ilesia como simonía.

La guerra bagler editar

Mientres la primavera de 1196 formar en Halør, Dinamarca, un nuevu grupu opositor a Sverre, que sería conocíu como los bagler. Los líderes yeren Nicolás Arnesson, obispu d'Oslu, y los nobles Reidar el Mensaxeru y Sigurd Jarlsson, esti postreru un fíu illexítimu de Erling Skakke. L'obispu Erik de Nidaros tamién dio'l so sofitu al nuevu grupu. Los bagler escoyeron como'l so rei a Inge Magnusson, pretendidamente un fíu de Magnus Erlingsson, y navegaron de regresu a Noruega.

Sverre atopábase entós na rexón de Viken, y los dos bandos enemigos llueu se toparon a tiru de piedra, anque nun se presentaron grandes batalles. Sverre dio-y al so fíu Sigurd Lavard la responsabilidá de curiar una balista qu'apocayá fuera construyida. Los bagler llanzaron un ataque sorpresa na nueche, destruyeron la balista y Sigurd Lavard y los sos homes fueron espulsaos y escorríos. Dempués de dellos combates, Sverre saleó escontra'l norte, y en Nidaros pasaría l'iviernu. Los bagler alzaron a Inge como'l so rei nuna asamblea y llueu establecieron un firme control sobre la rexón de Viken, cola ciudá d'Oslu como la so principal see política.

Na primavera de 1197, Sverre convocó al leidang (lleva) nes partes septentrional y occidental del país y en mayu, tuvo en condiciones de navegar escontra Viken con una fuercia considerable de 7,000 homes. Los birkebeiner atacaron Oslo el 26 de xunetu, y dempués de munches baxes en dambes partes, los bagler viéronse obligaos a recular tierra adientro. El rei Sverre ocupóse un tiempu de recaldar impuestos na rexón, pero so l'amenaza d'un motín ente les sos tropes, tuvo que partir a Bergen, onde decidió pasar l'iviernu. La partida de Sverre tuvo cerca de convertise nun error fatal. Los bagler moviérense per tierra escontra'l norte, hasta Trøndelag, y pudieron entrar en Nidaros atopando una insignificante oposición. la guarnición de Sverresborg caltúvose fiel a Sverre por un tiempu, hasta que'l so comandante, Torstein Kugad camudó de bandu y dexó la entrada de los bagler nel castiellu. La fortaleza foi destruyida y Trøndelag, la rexón que fuera'l llar de Sverre, quedó en manes del enemigu.

L'añu siguiente, 1197, representó lo más baxo de la suerte de Sverre. En mayu, llanzó un ataque pa recuperar Trøndelag. Nesta ocasión, fracasó'l factor sorpresa. La flota birkebeiner foi entartallada polos barcos de los bagler, de menor tamañu. Cola resultancia favorable, los bagler afitaron la so posición en Trøndelag, y al ser vistos como'l bandu ganador, recibieron a dellos desertores de los birkebeiner.

Tres la derrota, Sverre tornó a Bergen. Nun tardó en ser escorríu por un exércitu bagler bastante superior, sol lideralgu de Nicolás Arnesson y Hallvard de Såstad. Sverre siguió col dominiu de la fortaleza de Bergenhus, que tenía fama de inexpugnable, y que representaba una base d'operaciones segura. El 11 d'agostu, los bagler prendieron fueu a Bergen, y la ciudá sería destruyida por completu, incluyíos los templos. Ante la posibilidá de ser sitiáu por fame en Bergenhus, Sverre escapó cola mayor parte de los sos homes escontra Trøndelag.

En Trøndelag, una parte considerable de la población caltenía fiel a Sverre, y dellos de los que s'aliaren colos bagler camudaron nuevamente de facción. Los trønder punxeron en marcha la construcción d'una nueva flota pal rei primero que los bagler llegaren a la rexón. A principios de xunu de 1199, los bagler atopar nel Fiordu de Trondheim, y el día 18 del mesmu mes, les dos flotes enfrentar na Batalla de Strindafjord. Nesta ocasión, Sverre conquistó la victoria, y los bagler sobrevivientes escaparon a Dinamarca.

Sverre pudo asina tomar control de Viken, la rexón de los bagler, pero la población caltúvose contraria. Al empezar l'añu 1200, asocedió un llevantamientu bonal ente los llabradores de delles partes de la rexón, quien colaron escontra Oslo coles mires d'espulsar a los birkebeiner. Los rebeldes, ensin entrenamientu militar, fueron ganaos en batalla'l 6 de marzu de 1200. Sicasí, la posición de los birkebeiner na zona permaneció débil, y Sverre decidió tornar a Bergen.

Con Sverre fora de Viken, los bagler reorganizáronse, tornaron de Dinamarca, y llueu recuperaron el so dominiu en Noruega oriental. Los dos grupos siguieron la guerra con incursiones nos territorios enemigos ensin grandes cambeos nes conformances territoriales y ensin grandes victories, anque los birkebeiner caltuvieron la so supremacía nel mar.

 
Antigua catedral de Bergen na actualidá, llugar de la tumba de Sverre. Namái permanecen los cimientos.

El la primavera de 1201 Sverre salió de Bergen cola so flota y un gran exércitu producíu en bona parte pola lleva, no que sería la so última campaña militar. Con esti exércitu pudo, ensin oposición, cobrar impuestos de guerra a entrambos llaos del Fiordu d'Oslu mientres el branu. En setiembre acampó en Tønsberg y punxo sitiu a la Fortaleza de Tønsberg, defendida por Reidar el Mensaxeru y los sos homes. El sitiu cayó nuna fase monótona por cuenta de que Sverre nun pudo apoderase de la fortaleza y los bagler nun s'atrevieron a unviar refuerzos. A la fin, Reidar rindióse, y Sverre decidió tornar a Bergen.

Mientres el viaxe, Sverre careció, y al llegar a Bergen, el monarca topar n'agonía. Nel so llechu de muerte, nomó al so únicu fíu sobreviviente, Haakon, como'l so herederu y socesor, y nuna carta, aconseyó-y buscar la reconciliación cola Ilesia. Sverre finó'l 9 de marzu de 1202. Foi soterráu na Catedral de Bergen

Familia editar

Sábese que tuvo una rellación de concubinato con una muyer de les Islles Feroe de nome Astrid Rõsdatter (n. 1156). Con ella tuvo trés fíos:

  • Cecilia (n. 1188).
  • Ingeborg (n. 1190). Esposa del príncipe suecu Carlos Sverkersson (fíu de Sverker II).
  • Haakon III (fináu en 1204). Rei de Noruega.

En 1185 casóse con Margarita Eriksdotter, fía del rei Erik IX de Suecia. Con ella tuvo trés fíos:

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 13052509X. Data de consulta: 12 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Sverrir-Sigurdsson. Apaez como: Sverrir Sigurdsson. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p11302.htm#i113020. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 5 marzu 2020.
  6. Norsk Biografisk Leksikon, (19 volumes. Oslo: Aschehoug, 1921-1982), FHL book 948.1 D36n., vol. 15 p. 452-471.
  7. Norges Konger og Dronninger I Tusen År, Lande, Harald, (Oslo: J.W. Cappelens Forlag, 1945), FHL book Q 948.1 D5L., p. 78, 80, 82.
  8. Genealogisk-historiske tabeller over de nordiske rigers kongeslægter (1856), Königsfeldt, J. P. F., (2nd edition. Kjøbenhavn: Trykt i Bianco Lunos bogtrykkeri, 1856), FHL microfilme 1,124,504, item 3., table 10 p. 132; p. 160.

Bibliografía editar

  • Krag, Claus. 2005. Sverre: Norges største middelalderkonge (Sverre: El más grande rei medieval de Noruega). H. Aschehoug & Co., Oslo ISBN 82-03-23201-9 (en noruegu)
  • Jonsson, Karl, et al. 1967. Sverresoga (Saga de Sverre). Traducción al noruegu de Halvdan Koht. Det Norske Samlaget, Oslo ISBN 82-521-4474-8 (en noruegu)
  • Gathorne-Hardy, Geoffrey Malcolm. 1956. A royal falsante: King Sverre of Norway (Un impostor real: Rei Sverre de Noruega). Oxford University Press, Londres. (n'inglés)

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Magnus V
Rei de Noruega
(con Magnus V (1177-1184))

1184 - 1202
Socesor:
Haakon III