Téano (en griegu clásicu Θεανώ, Theanó), nacida en Crotona nel sieglu VI e. C., foi una matemática griega, esposa de Pitágores[1][2][3][4] y miembru de la escuela pitagórica. Fía de Milón, mecenes de Pitágores. Atribúyese-y escribir trataos de matemátiques, física y medicina, y tamién sobre la proporción áurea. Caltiénense fragmentos de les sos cartes. La mayor parte de los testos que nos llegaron de muyeres d'esta dómina, quiciabes por ser los que resultaben más interesantes a los relixosos que los caltuvieron, falen de problemes morales o práuticos. A Téano atribúyese-y un tratáu Sobre la Piedá del que se caltién un fragmentu con una disquisición sobre'l númberu. Amás atribúyense-y los trataos sobre los poliedros rectangulares y sobre la teoría de la proporciónsobremanera sobre la proporción áurea.

Teanu
Vida
Nacimientu Crotonesieglu VIedC
Muerte sieglu VedC
Familia
Casada con Pitágores
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes griegu antiguu
Oficiu matemática, filósofa, astrónoma, baillarina, compositora, poetaescritora
Cambiar los datos en Wikidata
Oyí dicir que los griegos pensaben que Pitágores dixera que tou fuera niciáu pol Númberu. Pero esta afirmación altérianos: ¿cómo podemos imaxinar coses que nun esisten y que pueden niciar? El dixo non que toles coses nacíen del númberu, sinón que tou taba formáu acordies con el Númberu, yá que nel númberu mora l'orde esencial, y les mesmes coses pueden ser nomaes primeres, segundes, y asina socesivamente, namái cuando participen d'esti orde.

La escuela pitagórica taba formada polos siguidores de Pitágores (572-497 e. C.). Na influyente escuela pitagórica les Matemátiques estudiar con pasión. Afirmábase "tou ye númberu" yá que se creía que na naturaleza toa podía esplicase por aciu los númberos. Daben muncha importancia a la educación tantu d'homes como de muyeres, que nun se llindaben a les artes útiles, sinón que tamién s'ocupaben del llinguaxe y del rigor del razonamientu. Consideraben importante qu'una muyer fuera intelixente y culta.


Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. Porphyry, Life of Pythagoras, 4
  2. Suda, Theano θ84
  3. Diogenes Laërtius, viii. 42-3
  4. Suda, Pythagoras π3120