El tepuy o tepui ye una clase de pandu abruptu, con parés verticales y visos relativamente planos (anque non en tolos casos) son una carauterística del escudu guayanés, principalmente na zona de la Gran Sabana venezolana. Trátase de los restos d'una cobertoria sedimentaria de cuarzu que dalguna vegada cubrió el complexu graníticu allugáu ente'l cantu norte de la cuenca del ríu Amazones y el ríu Orinoco, y ente la mariña del Atlánticu y el ríu Negru (Amazones). Xeneralmente ta compuestu de cuarcites y arenisques con llechos delgaos de cayuela. Igualmente ye posible atopar estes singulares formaciones geolóxiques en menores cantidaes y tamaños na llende colos países vecinos como Guyana y Brasil.

Tepui

Monte Roraima.
Situación
Tipu ecorrexón
Coordenaes 4°59′38″N 60°36′27″W / 4.993889°N 60.6075°O / 4.993889; -60.6075
Tepui alcuéntrase en Venezuela
Tepui
Tepui
Tepui (Venezuela)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata
Vista del Kukenan Tepui, Venezuela.

Anguaño los tepuyes tán protexíos poles lleis venezolanes so la figura de Monumentos Naturales y solo a dalgunos d'ellos ta dexáu l'ascensu.

Sobro los visos d'estos tepuyes nacen ríos y xigantescos tabayones, siendo la más conocida'l Saltu Ángel, la cascada más alta del mundu.[1]

Toponimia editar

La pallabra tepuy provién d'una voz del idioma indíxena pemón, que significa monte. Otres fontes tradúcenla como "morada de los dioses".

Xeneralidaes editar

 
El saltu Ángel, ye la cayida d'agua más alto del mundu, con unu altor de 979 metros.

Trátase de los restos de una cobertura sedimentaria de cuarzu que alguna vez cubrió el complejo granítico ubicado entre el borde norte de la cuenca del ríu Amazonas, el ríu Orinoco, y entre la mariña del Océanu Atlánticu y el Río Negro (Amazonas).

 
Mapa de la Cuenca del Orinoco

Referencies editar

  1. «El Salto Ángel es un Tepuy» (castellanu). Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2008.

Enllaces esternos editar