Tetisheri (sieglu XVIedC – , Tebes)[1] foi una reina de la familia real exipcia de finales de la dinastía XVII y la matriarca de la XVIII. Yera esposa de Senajtenra Ahmose, madre de Seqenenra y de Kamose y güela d'Amosis I. Tetisheri participó na espulsión de los hicsos d'Exiptu y estableció un precedente de reina con poder, qu'antemanó a pergrandes muyeres descendientes sos como Ahhotep, Ahmose-Nefertari, Hatshepsut, Tiy o Nefertiti.

Tetisheri
faraona

Vida
Nacimientu sieglu XVIedC
Nacionalidá Antiguu Exiptu
Muerte Tebes
Sepultura DB320 (es) Traducir
Familia
Casada con Senajtenra Ahmose (es) Traducir
Fíos/es
Pueblu Dinastía XVII d'Exiptu
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

 
Luneta de la cercu de Amosis n'honor de Tetisheri. Muséu d'El Cairu.

Tetisheri nació nuna familia plebeya, fía d'un xuez llamáu Tyenna y de una ama de casa de nome Neferu, y foi escoyida por Senajtenra pa ser la so esposa principal, dándo-y el títulu de Gran Esposa Real. Esti fechu yera bastante pocu habitual nel Antiguu Exiptu. Senajtenra concedió a Tetisheri munchos privilexos que nun tuvieren reines anteriores. Foi la primer reina en llevar la corona de la utre indicando que la posición d'esposa principal aportara a parte integral del poder faraónicu. Cuando'l so fíu Seqenenra llevantar contra los hicsos, Tetisheri ayudó y contribuyó a reclutar tropes. Seqenenra morrió en batalla, lo mesmo que'l so socesor, Kamose.

El so nietu Amosis consiguió espulsar a los hicsos d'Exiptu. Tetisheri foi una sabia conseyera de tres rey mientres la guerra contra los hicsos y el pueblu exipciu tener como'l motor de la resistencia nacional.[2] Mientres la campaña guerrera de Ahmose, Tetisheri gobernó xunto cola so fía Ahhotep, ésta en calidá de rexente. Paez ser que Amosis tuvo bien xuníu a la so güela y cuando ella tenía unos 70 años encargó dellos proyeutos más nel so honor.

Testimonios de la so dómina editar

  • Estazo d'un papiru concediendo una dotación nel Baxu Exiptu nel so nome.
  • Nel cenotafiu de Amosis y Ahmose-Nefertary en Abidos hai una cercu na que se menta otru construyíu pa Tetisheri, que la so allugamientu desconocer.[3]
  • Nel Muséu Británicu caltiénse una estauína que se creía representaba la imaxe de Tetisheri, pero demostróse que'l nome ye una falsificación.
  • Nun s'atopó la so tumba, pero la so momia probablemente sía una de les topaes nel escondederu DB320,[4] que tien el so nome y el de los sos padres escritos en vender. Correspuende a una vieya de 70 a 75 años, de pelos naturales blancos trenzados con otros postizos escuros. Al cuerpu fáltalu la mano derecha arrancada polos saquiadores de tumbes antiguos y la téunica de momificación ye la mesma d'entamos de la XVIII dinastía[5]
Tetisheri
en xeroglíficu
 
t
t
iA17
 
 

tti šry
{{{3}}}


Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Thomas: op. cit. páx. 70.
  2. Grimal: op. cit., páx. 180.
  3. Björkman: op. cit., páx. 49.
  4. Reeves: op. cit., páx. 250.
  5. «Galería I, momies XVII dinastía» (inglés).

Bibliografía editar

  • Thomas, Susanna (2003). Ahmose. The Rosen Publishing Group. ISBN 0-8239-3599-X.
  • Grimal, Nicolas (1992). A History of Ancient Egypt. Ed. Blackwell Books. ISBN 0-631-19396-0.
  • Björkman, Gun. Kings at Karnak. Ed. Universitet.
  • Reeves, Carl Nicholas (1990). Valley of the Kings. Ed. K. Paul International. ISBN 0-7103-0368-8.
  • Baráibar López, Juan (1998). Personaje insólitos del Exiptu faraónicu. Temes de Güei. ISBN 84-7880-932-5.

Enllaces esternos editar