Los téutidos (Teuthida) son un orde de moluscos cefalópodos conocíos vulgarmente como calamares ( por cuenta del so "güesu" caliar, conocíu como pluma o caña = calamus en llatín). Contién dos subordes, Myopsina y Oegopsina (el postreru inclúi a Architeuthis dux, el calamar xigante y a Mesonychoteuthis hamiltoni o calamar colosal). Son animales marinos y carnívoros.

Teuthida
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Mollusca
Clas: Cephalopoda
Subclas: Coleoidea
Superorde: Decapodiformes
Orde: Teuthida
A. Naef, 1916
Suborden
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Anatomía editar

Los calamares tienen dos branquies, un sistema circulatoriu zarráu asociáu, formáu por un corazón sistémico y dos corazones branquiales. Ye característicu na so anatomía disponer de 8 brazos y 2 tentáculos.

Los sos tentáculos fuertemente musculados tán dotaos de ventoses y si arrínquense nun vuelven crecer. Los calamares pueden camuflase nel mediu con gran facilidá pa evitar ser comíos polos sos depredadores.

Tamién tienen unes célules llamaes cromatóforos na so piel, que dean al calamar la cualidá de camudar de color en casu de sentise amenaciaos, estratexa que combinen cola espulsión de la tinta de calamar tinta que producen. El so concha ye interna, a diferencia d'otros animales similares, como'l pulpu, qu'escarecen d'ella; y ta formada por una pieza delgada y plana xunida al so cuerpu. Disponen d'un órganu llamáu hipónomo, que-yos dexa mover se al espulsar agua a presión.

La boca del calamar ta fornida con un picu afiláu, qu'utiliza pa matar y despiezar a les sos preses en cachos afechiscos. Nos estómagos de munches ballenes prindaes atópense picos de calamares, yá que son la única parte d'esti animal que nun se puede dixerir. La boca del calamar agospia a la rádula, una especie de la llingua común de tolos moluscos sacante los bivalvos y los aplacóforos. El calamar ye puramente carnívoru, alimentándose de peces y invertebraos, que prinden con dos tentáculos estremaos de mayor llargor. Son voraces, de movimientos bien rápidos y con una crecedera bien acelerada; pueden aportar a bien abondosos en dellos mares. La mayoría viven un añu, y muerren dempués de desovar, anque delles especies xigantes pueden vivir dos o más años.

La mayoría de los calamares nun miden más de 60 cm, anque los calamares xigantes pueden midir hasta 13 m. En 2003, afayóse un individuu d'una especie abondosa pero bien pocu conocida, Mesonychoteuthis hamiltoni; los individuos d'esta especie pueden llegar a midir hasta 14 metros, convirtiéndose asina nel invertebráu más grande del mundu, y posesor del güeyu más grande del reinu animal. Los calamares xigantes tán bien presentes na lliteratura y el folclor tradicional, na mayoría de los casos acomuñaos a tarrecibles ataques.

Clasificación editar

 

Orde Teuthida - calamares

Suborde Myopsina
Familia Loliginidae
Suborde Oegopsina
Familia Ancistrocheiridae
Familia Architeuthidae - calamar xigante
Familia Bathyteuthidae
Familia Batoteuthidae
Familia Brachioteuthidae
Familia Chiroteuthidae
Familia Chtenopterygidae
Familia Cranchiidae
Familia Cycloteuthidae
Familia Enoploteuthidae
Familia Gonatidae
Familia Histioteuthidae
Familia Joubiniteuthidae
Familia Lepidoteuthidae
Familia Lycoteuthidae
Familia Magnapinnidae
Familia Mastigoteuthidae
Familia Neoteuthidae
Familia Octopoteuthidae
Familia Ommastrephidae
Familia Onychoteuthidae
Familia Pholidoteuthidae
Familia Promachoteuthidae
Familia Psychroteuthidae
Familia Pyroteuthidae
Familia Thysanoteuthidae
Familia Parateuthis (grupu inciertu)
Familia Walvisteuthidae

Mitoloxía editar

Los calamares de gran tamañu dieron llugar, xunto a los pulpos xigantes a la lleenda escandinava del kraken.

Aplicaciones gastronómiques editar

 
Ración de rabas (calamares a la romana).
 
Bocáu de calamares, típicu de la gastronomía española.

Diverses especies de calamar son bien utilizaes en cocines tan distintes como la xaponesa, española o la italiana. Nel so cocción ye importante cocinalos de volao porque la so carne endurecer con un escesu de cocción. Les presentaciones más populares son rellenu y cortáu n'aniellos (rabas) y tostáu.
Hai munches formes en que se cocina en tol mundu:

  • Calamares rebozados. El cuerpu cortar n'aniellos (rabas), somorguiar nuna masa de fritura (güevos entestaos con farina de trigu) y tuéstase a alta temperatura. Esta preparación ye común n'España y n'otros países, como Grecia.
  • Nel Mediterraneu suelse utilizar el so tinta de calamar tinta nes ellaboraciones, por casu el arroz negro, el risotto de calamares y los spaghetti al nero di seppia (espaguetis al negru de sepia).
  • La bullabesa y otros guisos de mariscu suelen contener calamar
  • Na cocina china y del sureste asiáticu ye un ingrediente bien popular nuna gran variedá de salteados, platos d'arroz y de tallarines. Suelse consumir bien especiedo.
  • En Méxicu emplegar nuna variedá de platillos, particularmente estensa nes mariñes del Pacíficu (emplégase menos nes mariñes del Atlánticu), combinándose frecuentemente con arroz o con productos de maíz. En mariñes del estáu d'Oaxaca, por casu, ellabórense tamales de maíz en fueya d'árbol de plátanu.
  • En Perú consumir en variedá de platillos de la Gastronomía de la mariña peruana, siendo'l más popular el Chicharrón de Calamar, cortáu n'aros, arrebozado y fritu, acompañáu de Productos de la Sierra, como yuca y maíz.
  • El calamar enteru a la parrilla vender en puestos ambulantes en Tailandia y Xapón.
  • Ensugáu al sol, cortáu en tires y envasado al vaciu, utilízase como aperitivo nel Este d'Asia.
  • Utilízase enforma n'ellaboraciones de sushi y sashimi.
  • En Xapón el calamar sálase abondosamente y de una manera asemeyada al antiguu garum mediterraneu déxase lleldar xunto coles sos coraes, hasta un mes, y viéndese en pequeños tarros. Utilizar p'acompañar al arroz, y tien un sabor bien fuerte y saláu. Esti productu denominar shiokara en xaponés.

Rellación col home editar

Los calamares nun son peligrosos, anque delles especies son bien agresives. Sicasí, los calamares xigantes pueden ser peligrosos si un humanu atopar con unu, siendo'l cachalote el so únicu depredador. El calamar xigante nun s'emplega na alimentación, yá que nel so cuerpu hai un amoniacu que lu sirve pa baxar a 200 metros.

Bioluminiscencia editar

Como delles aguamales (coles que nun tán emparentaes por ser cnidarios), delles especies de calamares pueden rellumar nes fondures, ya inclusive se conoz un xéneru qu'espulsa una tinta lluminosa.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar