The Incredibles ye una película d'animación per ordenador producida por Walt Disney Pictures y Pixar, ganadora de dos Premios Óscar y estrenada nos EE.XX. el 5 de payares del 2004.

The Incredibles
Datos
Títulu orixinal The Incredibles (en)
Xéneru cine de superhomes, cine d'aición, cine de comedia y cine familiar (es) Traducir
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 12 payares 2004 (Suecia)
9 avientu 2004 (Alemaña)
24 payares 2004 (Francia)
5 payares 2004 (Estaos Xuníos)
27 ochobre 2004 (Festival de Cine de Londres (es) Traducir)
2004
Idioma orixinal inglés
Duración 111 min
Llugar de la narración Metroville (en) Traducir y Nomanisan (en) Traducir
Rodaxe ensin valor
Formatu 2.35:1
Color en color
Ficha téunica
Direición Brad Bird[5]
Producción John Walker, John Lasseter, Katherine Sarafian y Kori Rae
Productor executivu John Lasseter
Guión Brad Bird
Música Michael Giacchino y Brian Tyler
Fotografía Janet Lucroy
Edición Stephen Schaffer
Repartu ensin valor
Ver llista completa
Compañíes
Productora Pixar y Walt Disney Pictures[6]
Distribuidora InterCom, Disney+ y Walt Disney Studios Motion Pictures[6]
Costu 92 000 000 $[7]
Recaldación 261 441 092 $ (Estaos Xuníos)
631 606 713 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[9]
FSK pa mayores de seis años
JMK Recomendado para mayores de 6 años (es) Traducir[10]
Medierådet apta pa l'audiencia en xeneral, pero non recomendable pa menores de siete años[11]
MPAA PG (es) Traducir
The Incredibles Los Increíbles 2
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La película foi escrita y empobinada por Brad Bird, antiguu direutor de capítulos de The Simpsons y más conocíu por haber dirixíu la película d'animación The Iron Giant. Primeramente foi concebida como una película d'animación convencional pa la compañía Warner Bros, pero ésta clausuró la so división d'animación. Brad Bird foi contratáu entós por Pixar pa desenvolver ellí'l proyeutu.

En marzu de 2014 anuncióse que'l llanzamientu d'una secuela titulada Incredibles 2, que s'estrenó'l 15 de xunu de 2018.[12]

Argumentu editar

La hestoria ta ambientada nun universu basáu na década los 60's, nel que los superhéroes son reconocíos y emponderaos a nivel mundial poles sos aiciones heroiques, dexándo-yos llevar una vida cómoda. Mr. Incredible (Bob Parr), Elastigirl (Helen Parr) y Frozono (Lucius Best) son tres superhéroes qu'al pie de munchos otros dedicar a lluchar contra'l crime nel mundu. Dempués de detener a unos delincuentes, Mr. Incredible afaya a un neñu dientro del so vehículu llamáu Buddy, que desea ser Incrediboy, el discípulu de Mr. Incredible, pero esti lo refuga y dexar solo na cai. Dempués atópase con un lladrón, buscáu por robu, que termina siendo baltáu por Elastigirl. D'esta miente, atopar con Mr. Incredible, qu'agora siendo'l so prometíu, igüen la boda. Darréu, salta a un edificiu pa rescatar a un home qu'intentaba suicidase, pero esti termina con delles quebres. Nel edificiu, atopar col criminal Bomb Voyage, que ta robando un bancu utilizando les sos bombes. De sópitu Buddy apruz na escena, faciendo que Bomb Voyage pónga-y una bomba na so capa cuando esti sale volando en aerobotas (feches por él) col enfotu de llamar a la policía. Esta cai a unes víes y destruyir, poniendo en peligru un tren que s'averaba. Mr. Incredible salvar d'un espaxaráu accidente y diz-y a Buddy que trabaya solo, apurriéndolo a la policía. Más tarde, allega a la so boda con Elastigirl y cásense. Sicasí, poco tiempu dempués, Mr. Incredible ye demandáu pol home suicida y los pasaxeros del tren que salvó, por cuenta de les múltiples mancadures que sufrieron nel intentu de salva-yos la vida. Esto desencadenó una folada de demandes en tol mundu contra los superhéroes, forzándolos al retiru y a sumir de la vista pública.[13]

15 años dempués, Bob tien un aburrible y aburríu trabayu nuna empresa de seguros con un xefe bien insoportable. Bob trabaya pa caltener a la so familia, la so esposa Helen y los sos trés fíos; Jack-Jack de 1 añu, Violeta de 14 años y Dash de 11 años. Violeta y Dash tienen superpoderes, Jack-Jack de primeres nun tien poderes, pero Helen obligar a caltenelos de callao pa llograr integrase na sociedá. Otra manera, Bob desea alicar los sos díes de gloria y diz que naide tien d'avergoñase de los sos poderes. Por ello, un día a la selmana va xunto al so meyor amigu, Frozono, a combatir el crime de la ciudá de incógnito (so la coartada de que dambos diben a los bolos). Entós llee nel diariu que'l so amigu, l'ex-superhéroe y defensor de los derechos de los superhéroes, Telescopiu (Simon J. Paladino), sumió misteriosamente. Un día, Bob alderica col so xefe mientres repara un robu nun caleyón cercanu. El so xefe niéga-y poder intervenir y amenaciar con despidilo, pero esti pierde los estribos y llanza al so xefe, que traviesa delles parés y dexar quebráu. Nel hospital informen a Bob del so despidu y vese obligáu a buscar otru trabayu, anque nun-y cunta a Helen sobre lo que pasu. Ciertu tiempu dempués, Bob recibe una ufierta de trabayu per parte d'una empresa teunolóxica, onde-y ufierten un pagu bien cimeru a lo que ganaba nel so antiguu trabayu. Ante la falta de dineru y el deséu d'alicar los sos díes de gloria, Bob acepta'l trabayu y vuelve ser Mr. Incredible.

Mr. Incredible axuntar con Mirage, el so contautu, quien-y encarga cayer na Isla Palos Llocos onde tien de desactivar pero ensin estropiar un robot llamáu "El Omnidroide 9000" que ta fora de control y ta destruyendo la isla. Mirage alviérte-y sobre la intelixencia del robot y que cada vez que Bob ataque, el robot apriende. Bob cuerre pola selva hasta qu'afaya la cercanía del robot, que paez una pelota con piernes d'araña. Bob intenta atacar pero ye acometíu pol mesmu ataque gracies a la intelixencia del omnidroide. Tres una llucha reñida, Bob frenar y llanzar al magma d'un volcán. Mientres se ría de la so aparente victoria, Bob incorpórase pero quexar d'un tarrecible dolor de llombu (por llevantar al robot); sicasí, el omnidroide sobrevive pol so blindaxe y garra a Bob espurriendo sópito les sos estremidaes. Gracies a esto, Bob se rie por curar el so dolor de llombu facilitando la so movilidá y poder entrar dientro de la máquina. El robot, sabiendo que Bob ta dientro d'él, enfusa y estropia la so armadura delles vegaes. Tres un últimu golpe, el omnidroide apagar por accidente por cuenta de los daños.

Bob torna a la so casa con muncho más dineru pa caltener a la so familia pero sigue trabayando pa Mirage, lo que fai que tenga que salir constantemente de viaxe; sicasí, despínta-y el verdaderu motivu de los sos viaxes. Bob compensa a la so familia ayudando en casa, mercando un vehículu nuevu y pasa más tiempu colos sos fíos. Coles mesmes, empieza a entrenar tolos díes pa ponese en forma y el so matrimoniu con Helen fortalezse. Un día, Bob afaya que'l so traxe clásicu tien un rascuñu, polo qu'allega a la casa d'una diseñadora de traxes llamada Edna Moda. Esta comprométese a fabrica-y unu nuevu, pero por insistencia de Bob tamién-y fai a remolera una compostura al so vieyu traxe. Col so nuevu traxe, Mr. Incredible realcontrar con Mirage, que-y diz que tien d'axuntase nuna sala con un conseyeru a los 2 de la tarde, pero resulta ser una trampa y ye atacáu pol mesmu robot qu'había desactiváu, Bob engarradiella contra él, pero agora'l robot ye muncho más axilosu y derrota a Mr. Incredible. El omnidroide X10 ta remanáu por Síndrome, tres un discutiniu, Síndrome revela ser Buddy, l'ex-almirador de Mr. Incredible. Depués de qu'esti fora refugáu, Buddy empezó a fabricar armes y fíxose ricu. Amás tuvo 15 años entamando cómo vengase de Mr. Incredible y adoptó el nome de Síndrome. Anque na so presentación refundia por fuercia a Mr. Incredible hasta un ríu, Mr. Increible repara que Síndrome s'avera, polo que salta la cascada y cai ríu abajo. Síndrome llánza-y un esplosivu nel ríu, forzándolo a alloñar de la esplosión, que lu lleva al interior d'una cueva y afaya los restos de Telescopiu, que fuera asesináu de la mesma forma que Síndrome trató de matalo a él en dicha cueva. Curiosamente atopa un nome nes roques que diz: "Kronos", yá que Telescopiu escribió una contraseña colos sos güeyos plasma de la base de datos de Síndrome antes de morrer.

Pela so parte, Helen llapada a Edna yá que abarrunta sobre les andances del so maríu y allega a la casa d'ella. Esta enséña-y los traxes que diseñó pa la so familia, pero Helen, histérica, niégase pos nun quier que los sos fíos sían superhéroes. Edna ufiérta-y a Helen llamar a la empresa pa la que trabaya'l so home p'asegurase de que non la esta engañando, pero na empresa dicen que Bob nun trabaya ellí desque foi despidíu va unos meses. Como los traxes que Edna fixo, tienen un geolocalizador, esta diz-y a Helen que si quier pescudar onde ta Bob, asina qu'unvia una señal pa saber onde ta. Mientres esto, Mr. Incredible se infiltra na base de Síndrome, onde llega a una base de datos asitiada del otru llau de la llava soterraña llogrando aportar al sistema cola contraseña: "Kronos", qu'atopó enantes na cueva, ellí afaya que los robots de Síndrome tuvieron matando superhéroes per tol mundu, incluyendo a Telescopiu. Al ver tou eso empieza a buscar a Elastgirl, ante la mira de que la so esposa tea en peligru, pero por fortuna nun apaez alcontrada. Depués empieza a buscar a Frozono y efeutivamente ta alcontráu, tamién afaya que Síndrome lo dio por muertu y qu'apaez tacháu na base de datos. Pero cuando Helen usa'l geolocalizador pa saber onde ta, el traxe de Bob emite un pequeñu soníu faciendo que s'activara l'alarma y que fuera descubiertu y prindáu por Mirage. Helen abláyase creyendo que Bob engañar, pero Edna facer entrar en razón recordándola que ye Elastigirl y que tien qu'enfrentar los sos problemes. Finalmente, sabiendo n'ónde ta Bob, Helen decide pidi-y un avión emprestáu a un amigu so y parte escontra la Isla Palos Llocos a buscar al so home, pero los sos fíos, Violeta y Dash meter de polizones nel avión, llevando puestos los traxes que Edna diseñó pa ellos. Bob, pela so parte, yá prindáu, Síndrome torturar y confronta diciéndo-y que si conoz al pilotu del avión que ta sobrevolando'l so espaciu aereu, nun principiu, Bob niega saber la identidá del pilotu del avión pero más tarde afaya que la so familia ta dientro d'él. Bob clámia-y que nun lo faiga, pero Síndrome ordena un llanzamientu de misiles y estos impacten contra l'avión destruyéndolo, a pesar de que Helen pide per radio qu'arrenuncien del ataque. Por suerte, Helen llogra rescatar a los sos fíos y cayen sobre'l mar ilesos. Helen aselu a los sos histéricos fíos y deduz l'orixe de los misiles, polo que deciden siguir el rastru primero que suma. Mentanto, Síndrome burllar de Bob y este atrapa a Mirage, amenaciando con matala si nun lu llibera. Síndrome reta a Bob a que lo faiga, pero Bob nun ye capaz de faelo, y mientres Síndrome allóñase, Bob llora desconsoláu la muerte de la so familia.

Helen se infiltra na base de Síndrome y llega hasta la base de detención, el llugar onde esta Bob, pero esti foi lliberáu por Mirage que siente compasión por él. Bob, furiosu, cree que Mirage trata d'humildalo más, pos piensa que la so familia morrió y por eso aforcar, pero Mirage confiésalu que Helen y los neños viven y tán na isla. Mr. Incredible la suelta y abrazar con felicidá al saber de la sobrevivencia de la so familia, quien son afayaos por Helen, que piensa que Bob la había había sío infiel. Esta, se enfurece al velos abrazaos y noquia a Mirage d'una violenta puñada, pero Bob tomar del brazu y besar y allégrase de qu'esti viva pero neso Bob pregúnta-y onde tán los sos fíos y neso Mirage ménta-y qu'acaben d'alcontralos nel monte polo qu'activaron l'alarma y unviaron guardias a prindalos. Depués, Bob y Helen escapen corriendo del llugar mientres alderiquen. Dash y Violeta son afayaos nel monte, y tando acorrexaos por dellos soldaos de Síndrome, recuerden lo que la so madre díxo-yos la nueche anterior: que si daqué asocedía, usaren los sos poderes. Dash fuxe a toa velocidá nel monte y fai que delles de les naves de los soldaos destrúyanse. Nuna impresionante muestra de velocidá, Dash cuando ta a puntu de llegar al océanu sollértase pensando que se cayería a l'agua, pero pa la so sorpresa afaya que mientres caltenga la so velocidá esti puede correr sobre l'agua ensin cayese y escapa por pocu de los sos persiguidores. Mentanto, Violeta escapar d'otros soldaos faciéndose invisible y usando los sos campos de fuercia. Nun momentu, Violeta ye casi asesinada por un soldáu pero llega Dash a rescatala. Depués, otros soldaos más-yos disparen pero Violeta usa'l so campu de fuercia y Dash facer rodar como una bola, destruyendo tou lo que se-yos traviesa. Finalmente, Bob y Helen realcontrar colos sos fíos y toos xuntos combaten, pero finalmente son prindaos por Síndrome y los sos homes.

Yá na base de detenciones, Síndrome amuésa-yos el so plan maestru a Bob y la so familia, pero namái lu facer# risión. Cuando Síndrome vase, Violeta llógrase lliberar primeru usando los sos campos de fuercia y dempués llibera al restu a la so familia, y toos colar nun cohete gracies a l'ayuda de Mirage. Al llegar a la ciudá, afayen que'l robot de Síndrome ta atacando la ciudá, Síndrome asonsañando ser un superhéroe utiliza'l so mandu nel control remotu pa inmovilizar al robot, pero esti al igual que l'anterior robot, tamién se remonta nuevamente y desfaise de Síndrome baltándolo, y empieza a analayar fora de control. Cola ayuda de Frozono y cola collaboración de la so familia, Bob llogra destruyir el robot dempués d'una gran batalla, lo que causa la roxura de Síndrome. Este va a la so casa y secuestra al so fíu, Jack-Jack. Pero, volando escontra l'avión, fai que Jack-Jack enóxese y manifieste los sos poderes, tresformándose en fueu, depués en metal y d'últimes nuna bisarma, atacando a Síndrome y estropiando les sos botes de vuelu. Jack-Jack cai de los sos brazos y vuelve a la normalidá. Bob llanza a Helen y esta atrapar nel aire, salvándolo. Síndrome trata d'escapar nel so avión xurando vengación, pero Bob llánza-y el so autu, faciendo que'l villanu quedara atrapáu na turbina del jet y la so capa engabitar nes aspes, causando la esplosión de la nave y la so muerte. Más tarde, la familia ye perdonada pol gobiernu y déxen-yos volver a exercer de superhéroes. Tres meses dempués, al salir d'una competencia d'atletismu escolar de Dash na cual queda en 2do. llugar (por cuenta de que nun-y ye dexáu llegar en 1er. llugar, yá que de faelo quedaria como un presumíu pol so supervelocidad), guarden la llegada d'otru villanu a la ciudá, el "Soterrañu" ("Socavador" n'España). Toos xuntos entós, pónense los sos antifaces y prepárense pa la batalla.

Personaje editar

Craig T. Nelson y Holly Hunter emprestaron les sos voces pa Mr. Incredible y Elastigirl respectivamente.
  • Craig T. Nelson como Bob Parr / Mr. Incredible, el patriarca de la familia Parr, posesor de super fuercia y una llindada invulnerabilidad.
  • Holly Hunter como Helen Parr / Elastigirl, la esposa de Bob, cola habilidá d'espurrir y moldiar el so cuerpu como si fora de goma. Esti personaxe basar nel personaxe de DC Comics, Elasti-Girl de la Doom Patrol, que, Pixar Studios pidió emprestáu al personaxe a DC Comics y faciendo cambeos pa crear el personaxe de la película, y llograr asina estremalo al personaxe de la historieta.[14]
  • Spencer Fox como Dashiell Robert "Dash" Parr, l'inquietu segundu fíu de los Parr. Asisti al cuartu añu d'escuela y tien l'habilidá de supervelocidad.
  • Sarah Vowell como Violeta Parr, la fía adolescente del matrimoniu Parr, capaz de faese invisible y crear resistentes campos de fuercia.
  • Jason Llee como Buddy Pine / Syndrome, anque nun tien superpoderes n'absolutu, fai usu d'alta teunoloxía p'algamar habilidaes superhumanas, tales como volar y llanzar rayos antigravedad.
  • Eli Fucile y Maeve Andrews como Jack-Jack Parr, el pequeñu tercer fíu de la familia Parr, ya inda ye un ñácaru. Anque nun amuesa nengún tipu de poder de primeres, pero darréu demuestra depués tener un bien ampliu repertoriu d'habilidaes.
  • Samuel L. Jackson como Lucio Best / Frozono, el meyor amigu de Bob, cola habilidá de crear xelu a partir del mugor presente nel aire y nel so propiu cuerpu.
  • Elizabeth Peña (†) como Mirage, axente de Syndrome, encargada d'unviar superhumanos a la isla Palos Llocos.
  • Brad Bird como Edna Mode, diseñadora de modes oficial de superhéroes, cola habilidá del super bon gustu.
  • Bud Luckey como Rick Dicker, axente del gobiernu encargáu de supervisar el programa de reubicación de superhéroes.
  • Wallace Shawn como Gilbert Huph, supervisor de Bob na compañía de seguros onde esti trabaya.
  • John Ratzenberger como The Underminer, un nuevu villanu soterrañu qu'apaez a la fin del filme.
  • Dominique Louis como Bomb Voyage, un villanu d'orixe francés que s'enfrenta al Señor Increíble nel pasáu, al entamu de la película.
  • Michael Bird como Tony Rydinger, un mozu popular que garrasti a la mesma escuela de Violet, por quien siente interés anque ella nun lo sepa.
  • Jean Sincere como Mrs. Hogenson, una muyer vieya a quien Bob ayuda secretamente nun enrevesáu asuntu de seguros.
  • Kimberly Adair Clark como Honey Best, esposa de Frozone.
  • Bret Parker como Kari McKeen, la neñera de Jack-Jack.
  • Lou Romanu como Bernie Kropp, maestru de Dash.
  • Wayne Canney como'l direutor de la escuela de Dash.
  • Teddy Newton como'l narrador de les noticies de TV.

Producción editar

Redaición del guión editar

El conceutu de The Incredibles remontar a 1993, cuando Bird concibió a la familia de superhéroes per primer vegada.[15][16] Col tiempu, de forma inconsciente empezó a incluyir na trama dellos asuntos de la so vida personal.[17] Nesi entós Bird atopábase axustando un contratu con Warner Bros. Animation pa dirixir el so primer llargumetraxe, The Iron Giant.[18] Tenía muncha mira na so trayeutoria como cineasta, pero tamién taba nun dilema una y bones la consecución del so oxetivu traería pasar menos tiempu cola so familia.[17] Na so opinión: «yera namái una película sobre superhéroes. Pero creo que definitivamente lo que me taba pasando nesi momentu de la mio vida foise incluyendo na película».[19] Dempués del fracasu comercial de The Iron Giant tres el so estrenu —tuvo un costo de producción de 70 millones USD y namái recaldó 31,3 millones—,[20][21] volvió retomar la so idea de los superhéroes.[17][18]

Plantía:Cuadru azul

Quería que la película funcionara a manera d'homenaxe a los comic books y películes d'espionaxe de los años 1960 qu'él solía ver cuando yera neñu. En dalgún momentu pensó en producila nel formatu tradicional d'animación al igual que fizo con The Iron Giant,[17] sicasí dau la mal resultancia comercial d'esta postrera prefirió contautar en marzu de 2000 al so amigu John Lasseter, de Pixar, con tal d'esplica-y el so conceutu.[16] Bird y Lasseter conocer dende la universidá, mientres estudiaben xuntos en CalArts na década de 1970.[22] La hestoria prestólu a Lasseter, polo que-y encamentó llevar la colos executivos de Pixar. Tamién-y suxurió que tenía de ser animada por ordenador. Un par de meses dempués, el 4 de mayu, Pixar dio a conocer que llograra un alcuerdu con Bird por que dirixiera delles películes nos próximos años,[17] daqué inusual pa la filosofía de la compañía qu'hasta entós promovía a los sos emplegaos sobre la base de los rangos qu'algamaben nun determináu tiempu. Coles mesmes The Incredibles foi la primer película escrita y empobinada por una sola persona —nesti casu, Bird—, a diferencia de les anteriores producciones de Pixar qu'arreyaben polo xeneral a dos o más direutores, y a dellos guionistes.[23] Tamién se convirtió na primer cinta de los estudios na que tou los sos personaxes yeren humanos.[22]

Cuando Bird llegó a Pixar col so borrador inicial yá tenía definíu'l contestu familiar de cada unu de los personaxes: unos padres de familia travesando la mediana edá; una adolescente cobarde; un neñu gloriable de diez años; y un ñácaru. Cada unu de los sos poderes ta basáu nun arquetipu xeneralmente acomuñáu cola edá.[17][24] Cabo señalase que Bird tuvo qu'emprestar la so voz al personaxe de Edna Moda, al nun topar a naide fayadizu pal rol. D'esta forma esviar de la pauta de Pixar consistente n'utilizar los diálogos grabaos por personal interno, que les sos voces fueren más o menos compatibles con dalgún rol.[25] Mientres la producción el cineasta xaponés Hayao Miyazaki, de Studio Ghibli, visitó les instalaciones de Pixar. Dempués de mirar el guión gráficu de The Incredibles, Bird preguntó-y cuál yera'l so paecer al respeutu. Miyazaki respondió: «Pienso que se trata d'una gran aventura qu'intentes representar nuna película estauxunidense».[26]

Banda sonora editar

Foi la primer película de Pixar en que participó'l compositor Michael Giacchino. Bird buscaba un soníu específicu que remembrara la estética de la película: la perspeutiva que la sociedá tenía del futuru nos años 1960. La so primer eleición yera John Barry; ello ye qu'incluyeron una nueva versión de la so tema compuesta pa On Her Majesty's Secret Service (1969) n'unu de los meyores de The Incredibles. Sicasí, el compositor nun quería repitir el soníu de delles de les sos bandes sonores pasaes,[27] asina que la siguiente eleición foi Giacchino.[28] Como Bird quería representar musicalmente una dómina antigua, el procesu de composición tuvo de ser distintu al contemporaneu; Dan Wallin, inxenieru de grabación del equipu, suxurió-y a Bird grabar la banda sonora en cintes analóxiques, según usar preseos de metal yá que sonaben meyor nun equipu análogu que n'unu dixital. Más tarde, Giacchino comentó que «Wallin venía d'una dómina na que la música grabar de la forma correuta [... na que toos] tocaben los preseos y alimentábense de la enerxía de toos». Darréu, Tim Simonec foi contratáu pa faese cargu de la orquestación del material.[29]

La banda sonora empezó a comercializase a partir del 2 de payares de 2004, tres díes antes del estrenu de la película. Llogró dellos premios como «meyor banda sonora», ente los cualos figuren Los Angeles Film Critics Association Award, BMI Film & TV Award, ASCAP Film and Television Music Award, Annie Award, Las Vegas Film Critics Society Award y Online Film Critics Society Award; tamién se fixo acreedora a una nominación nos Grammy Award for Best Score Soundtrack for Visual Media, Satellite Award y Broadcast Film Critics Association Award.[30]

Llanzamientu editar

Estreno editar

El so estrenu asocedió'l 5 de payares de 2004. Foi la primer producción de Pixar en recibir la clasificación PG —por contener escenes de violencia—.[31] Mientres la so exhibición en sales de cine espublizóse'l curtiumetraxe Boundin', producíu tamién por Pixar.[32] Magar The Incredibles aportó a un ésitu de taquilla pa dichos estudios, Steve Jobs —unu de los sos cofundadores— reveló'l so malestar cola alministración de la so distribuidora, The Walt Disney Company.[33] Esto traería de resultes la destitución del so presidente, Michael Eisner, y l'alquisición de Pixar per parte de Disney un añu dempués del estrenu de The Incredibles.

Versión 3D editar

En marzu de 2014, Bob Iger anunció a la prensa que'l filme volvería estrenase en sales de cine, esta vegada en formatu 3D.[34]

Formatu caseru editar

En marzu de 2005 salió a la venta un set tipo «edición de coleicionista conformáu por dos discos en formatu DVD que, amás d'una copia de la película, contién los curtios Jack-Jack Attack, Mr. Incredible and Pals y Boundin'.[32] Foi'l DVD más vendíu de 2005, con un total de 17,38 millones de copies comercializaes en tol mundu.[35] Otros formatos nos que se distribuyó la cinta son VHS,[36] UMD —compatible cola videoconsola Sony PSP[37] y Blu-ray.[38]

Receición editar

Crítica editar

Llogró un 97 % d'aprobación nel sitiu web Rotten Tomatoes, qu'arrexunta numberoses opiniones de dellos medios especializaos anglosaxones;[39] hasta ochobre de 2014 yera la 11° película animada con mayor puntuación nos sos rexistros.[40] Na so opinión: «anque ye más violenta que les anteriores cintes de Pixar, sigue tratándose d'una aventura atélite y risondero que casi ta al altor del so nome [The Incredibles]».[39] Metacritic, otru sitiu web similar al anterior, consideró que la película llograra «aclamación universal» al llograr una puntuación de 90/100, sobre la base de les evaluaciones de distintos críticos.[41]

Nel so reseña, Roger Ebert diolu 3,5/4 estrelles; señaló que «[el filme] combina l'aición vertixinosa cola sátira de la vida suburbana», tratándose «d'otra muestra de la superioridá de Pixar na animación popular».[42] Peter Travers, de Rolling Stone, dio-y la mesma puntuación amás de catalogala como «una de les meyores películes del añu», comentando que «nun suena caricaturescu, sinón verdaderu».[43] La revista estauxunidense People amestó que, na so opinión, «cuenta con una hestoria fuerte y entretenío, según con una carga de toques risibles atélites».[44]

Sicasí lo anterior, dalgunos tuvieron dellos comentarios desfavorables sobre The Incredibles. Por casu, Eleanor Ringel Gillespie, de The Atlanta Journal-Constitution, dixo habese aburríu colos constantes pastiches qu'aluden a antigües películes d'aición. Nel so reseña concluyó que «los xenios de Pixar faen el so trabayu escelentemente. Ye namái qu'unu espera que fixeren daqué distintu».[45][46] De forma similar Jessica Winter, de The Village Voice, criticó la cinta por tratar de faese pasar como un estrenu d'aición veraniegu, a pesar de ser estrenada a finales d'añu. Na so evaluación analiza cómo The Incredibles supón l'apuerto de Pixar a les producciones ruidoses de Hollywood, llenes de folla metálico d'aición ensordadora [sic]».[47]

Travers allugó a The Incredibles nel 6° puestu del so llistáu de les meyores películes de la década de 2000,[48] ente que The National Review Online catalogar como la segunda meyor cinta de los postreros 25 años, comentando que «[la so hestoria] celebra [los conceutos del] matrimoniu, valentía, responsabilidá y llogros».[49] De la mesma, Entertainment Weekly incluyir nel so catálogu de les meyores películes d'aición de tolos tiempos,[50] según n'otru de les 20 meyores películes animaes de la hestoria.[51] Finalmente'l sitiu web IGN destacar en 2010 como la tercer meyor película animada de tolos tiempos —namái superada por WALL-E y Beauty and the Beast.[52]

Premios y Nominaciones editar

La película ganó los premiu Óscar de l'academia de cine norteamericana a la meyor película d'animación y meyor edición de soníu del añu 2004.

Premiu Óscar editar

Añu Categoría Receptores Resultancia
2004 Óscar a la Meyor película d'animación Brad Bird Ganador
2004 Óscar al Meyor guión orixinal Brad Bird Nomáu
2004 Óscar a la Meyor edición de soníu Randy Thom
Michael Silvers
Ganador
2004 Óscar al Meyor soníu Randy Thom
Gary A. Rizzo
Doc Kane
Nomáu

Globu d'Oru editar

Añu Categoría Película Resultancia
2005 Globu d'Oru a la meyor película - Comedia o musical Brad Bird Nomada

Remortina editar

En 2007 el direutor Brad Bird comentó qu'él taba dispuestu a siguir con historia si tan solo surdía una idea que fuera «cimera» a la de la cinta orixinal; nes sos propies pallabres: «tengo daqué de material que me paez que ye bonu, pero nun lu he integráu».[53] Más tarde, nuna entrevista concedida en mayu de 2013, Bird volvió falar sobre la tema diciendo: «tuvi pensándolo. Dalgunos piensen que nun foi asina, pero sí lu he fechu. Dicir porque amu a esos personaxes y estélame esi mundu [...] Toi afalagando'l cazu y tascando la cabeza. Tengo dellos elementos que me paez que podríen funcionar perbién n'otra cinta de The Incredibles, y en casu de que pueda xunilos ente sigo entós probablemente facer [la continuación]».[54]

A finales de marzu de 2014, Disney confirmó oficialmente Incredibles 2.[55] N'ochobre de 2016, informóse que la fecha d'estrenu va ser el 15 de xunu del 2018.[12]

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://sfi.se/sv/svensk-filmdatabas/Item/?itemid=59471&type=MOVIE&iv=Basic.
  2. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  3. URL de la referencia: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=incredibles.htm.
  4. URL de la referencia: https://www.imdb.com/title/tt0317705/releaseinfo.
  5. URL de la referencia: https://www.adorocinema.com/filmes/filme-53096/. Data de consulta: 15 xunetu 2021.
  6. 6,0 6,1 URL de la referencia: https://catalog.afi.com/Film/54376-THE-INCREDIBLES.
  7. 7,0 7,1 «Box Office Mueyo» (inglés). Consultáu'l 14 mayu 2022.
  8. Afirmao en: Box Office Mueyo. Data de consulta: 7 marzu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  9. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/111222. Data de consulta: 3 febreru 2023.
  10. URL de la referencia: https://jmkextern.bmb.gv.at/app/detail.aspx?FILID=16528.
  11. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  12. 12,0 12,1 Pixar camuda les feches d'estrenu de 'The Incredibles 2' y 'Toy Story 4'. SensaCine.com. http://www.sensacine.com/noticias/cine/noticia-18547468/. Consultáu'l 26 d'ochobre de 2016. 
  13. Weschler, Raymond. «The Incredibles (Cartoon/Adventure) (2004)» (inglés). http://www.eslnotes.com.+Consultáu'l 11 d'avientu de 2017.
  14. «Movie Marketing Madness: "the Incredibles"». Film Threat (3 de payares de 2004). Consultáu'l 28 de xunu de 2013.
  15. Brad Bird, John Walker, et al.The Incredibles. Special Features: Making of The Incredibles [discu Blu-ray].
  16. 16,0 16,1 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes IGNint
  17. 17,0 17,1 17,2 17,3 17,4 17,5 Price, p. 220
  18. 18,0 18,1 Price, p. 219
  19. Paik, Karen. (2007) To Infinity and Beyond!: The Story of Pixar Animation Studios, Chronicle Books LLC, pg. 236–37.
  20. «The Iron Giant» (inglés). The-numbers.com. Consultáu'l 6 d'abril de 2015.
  21. «A Decade Later, The Iron Giant's Weaponized Soul Still Stirs» (inglés). Wired. Consultáu'l 6 d'abril de 2015.
  22. 22,0 22,1 Price, p. 217
  23. Price, p. 222
  24. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes barrier
  25. Price, p. 221
  26. Price, p. 215-216
  27. Moriarty (5 de payares de 2004). AICN Animation Double-Header! Moriarty Interviews Brad Bird!!. Ain't It Cool News. http://www.aintitcool.com/node/18753. Consultáu'l 27 de xunetu de 2013. «Sí, trabayamos na banda sonora por dalgún tiempu, soi un gran fan de John Barry. Pero quería qu'él volviera usar esi estilu qu'usó nel pasáu, y que d'ende partiera tou. Piensu qu'él sintió como si eso yá lo fixera antes.». 
  28. D., Spence (4 de payares de 2004). Michael Giacchino Interview. http://www.ign.com/articles/2004/11/04/michael-giacchino-interview. Consultáu'l 5 d'abril de 2015. 
  29. Brad Bird, Michael Giacchino, et al.The Incredibles. Special Features - Behind the Scenes - More Making of The Incredibles: Music [discu Blu-ray].
  30. «The Incredibles (2004) Awards». The New York Times. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  31. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes PixarTouch08
  32. 32,0 32,1 The Incredibles on DVD March 15. 17 de xineru de 2005. http://www.comingsoon.net/news/dvdnews.php?id=7963. Consultáu'l 5 d'abril de 2015. 
  33. Price, p. 226
  34. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes VarietyThirdCars
  35. Home Media Retailing (30 d'avientu de 2005). Home Media Retailing Details an 'Incredibles' Year. http://www.businesswire.com/portal/site/google/index.jsp?ndmViewId=news_view&newsId=20051230005020&newsLang=en. Consultáu'l 5 d'abril de 2015. 
  36. «The Incredibles [VHS]: Craig T. Nelson, Samuel L. Jackson, Holly Hunter, Jason Llee, Dominique Louis, Teddy Newton, Jean Sincere, Eli Fucile, Maeve Andrews, Wallace Shawn, Spencer Fox, Lou Romanu, Brad Bird, Bud Luckey, Roger Gould, John Lasseter, John Walker, Katherine Sarafian: Movies & TV». Amazon.com. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  37. Galindo, David (16 de payares de 2005). The Incredibles - PSP Review. http://psp.ign.com/articles/671/671671p1.html. Consultáu'l 5 d'abril de 2015. 
  38. J. C. Ribera (7 de xineru de 2011). «Disney/PIXAR's The Incredibles Blu-ray Coming April 12». Blu-Ray.com. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  39. 39,0 39,1 «The Incredibles – Movie Reviews, Trailers, Pictures». Rottentomatoes.com. Consultáu'l 2 d'ochobre de 2011.
  40. «Top 100 Animation Movies». Rotten Tomatoes. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  41. «The Incredibles at Metacritic». Metacritic.com. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  42. Ebert, Roger (4 de payares de 2004). The Incredibles Movie Review & Film Summary (2004). http://www.rogerebert.com/reviews/the-incredibles-2004. Consultáu'l 5 d'abril de 2015. 
  43. Travers, Peter (3 de payares de 2004). The Incredibles. http://www.rollingstone.com/movies/reviews/the-incredibles-20041103. Consultáu'l 5 d'abril de 2015. 
  44. Rozen, Leah (15 de payares de 2004), "The Incredibles". People. 62 (20):31
  45. «The Incredibles». AccessAtlanta (5 de payares de 2004). Archiváu dende l'orixinal, el 24 d'agostu de 2011. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  46. Ringel Gillespie, Eleanor. «The Incredibles - Critic Review - Atlanta Journal-Constitution». Rotten Tomatoes. Archiváu dende l'orixinal, el 10 de xineru de 2014. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  47. Jessica Winter (26 d'ochobre de 2004). «Full Metal Racket». Village Voice. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  48. Travers, Peter. 10 BEST MOVIES OF THE DECADE - The Incredibles. http://www.rollingstone.com/movies/lists/10-best-movies-of-the-decade-19691231/the-incredibles-20101202. Consultáu'l 29 de setiembre de 2014. 
  49. Mathewes-Green, Frederica (13 de febreru de 2009). The Best Conservative Movies of the Last 25 Years. http://www.nationalreview.com/corner/177317/2-best-conservative-movies-last-25-years/frederica-mathewes-greene. Consultáu'l 5 d'abril de 2015. 
  50. Bernardin, Marc (18 de xunu de 2007). «The Incredibles | The 25 Greatest Action Films Ever! | Photo 1 of 26». EW.com. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  51. Bernardin, Marc (1 d'agostu de 2012). «The Incredibles | Best Animated Movies Ever | Photo 13 of 20». EW.com. Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  52. Top 25 Animated Movies of All-Time. 24 de xunu de 2010. http://www.ign.com/articles/2010/06/25/top-25-animated-movies-of-all-time?page=5. Consultáu'l 5 d'abril de 2015. 
  53. «Bird on Toy Story 3 and Incredibles 2» (22 de xunu de 2007). Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  54. «Brad Bird on 'Incredibles' Sequel: 'I Would Probably Wanna Do That' (Q&A)». The Hollywood Reporter (16 de mayu de 2013). Consultáu'l 5 d'abril de 2015.
  55. http://variety.com/2014/film/news/disney-plans-third-cars-the-incredibles-2-movies-1201137824/

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Finding Nemo
Películes de Pixar
Socesor:
Cars