The Sixth Sense

película de 1999 dirixida por M. Night Shyamalan

The Sixth Sense ye una película d'Estaos Xuníos del xéneru de suspense de 1999 dirixida pol realizador indiu[14]M. Night Shyamalan, sobre un guión orixinal propiu y que rellata la esperiencia qu'un psicólogu intenta afayar al tratar d'ayudar a un neñu alrodiu de la tarrecible verdá de los poderes sobrenaturales qu'este tien. El so estrenu provocó un fenómenu de públicu y de crítica, daqué pocu vistu nesi entós con al respective de les películes del so xéneru, qu'entemez el drama col suspense y el terror. El so protagonista Haley Joel Osment cobró fama mundial pola so interpretación del pequeñu Cole, que se ve acoradáu por estraños sucesos paranormales. El so rol apurrió-y una nominación al Premiu Óscar al meyor actor de repartu. La película llogró un total de seis nominaciones, incluyida la de meyor película.

The Sixth Sense
Datos
Títulu orixinal The Sixth Sense (en)
Xéneru cine d'horror[1], cine de suspense, cine dramáticu y cine de fantasmas (es) Traducir
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 2 agostu 1999
30 avientu 1999 (Alemaña)
5 xineru 2000 (Francia)
1999
Idioma orixinal inglés
Duración 107 min
Llugar de la narración Pennsylvania y Filadelfia[4]
Rodaxe Filadelfia[4]
Color en color
Ficha téunica
Direición M. Night Shyamalan[1]
Producción Kathleen Kennedy, Frank Marshall y Barry Mendel
Guión M. Night Shyamalan
Música James Newton Howard
Fotografía Tak Fujimoto
Edición Andrew Mondshein
Repartu Bruce Willis[5], Haley Joel Osment[1], Toni Collette[6], Olivia Williams[6], Donnie Wahlberg[7], Peter Anthony Tambakis[8], Mischa Barton[7], Glenn Fitzgerald[7], Trevor Morgan[7], Bruce Norris[7], M. Night Shyamalan[9], KaDee Strickland, Samia Shoaib y Angelica Page
Ver llista completa
Compañíes
Productora Spyglass Media Group (es) Traducir, The Kennedy/Marshall Company (es) Traducir y Hollywood Pictures (es) Traducir
Distribuidora InterCom, Touchstone Pictures (es) Traducir y Netflix
Costu 40 000 000 $[10]
Recaldación 672 806 292 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Nominaciones
Calificaciones
CNC prohibido para menores de 12 años (es) Traducir[12]
FSK FSK 16 (es) Traducir
Medierådet pa mayores de 15 años[13]
MPAA PG-13
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

Argumentu editar

El Dr. Malcolm Crowe (Bruce Willis), un psicólogu infantil en Filadelfia (Estaos Xuníos), torna a la so casa una nueche cola so esposa, Anna Crowe (Olivia Williams), dempués de ser honráu pol so trabayu. Anna reprócha-y a Malcolm que toa pasa a segundu planu con al respective del so trabayu. Los dos entós afayen que nun tán solos: un mozu apaez blandiendo una pistola. Diz que yá nun quier tener mieu y acusa a Malcolm de nun ayudalo. Malcolm reconocer como Vincent Grey (Donnie Wahlberg), un expaciente a quien trataba cuando esti yera un neñu porque sufría allucinaciones. Vincent dispáralu a Malcolm nel abdome, y suicídase d'un disparu na cabeza. Pero sorpresivamente Malcolm sobrevive al mesmu.

Na siguiente seronda, Malcolm empieza a trabayar con otru paciente, un neñu de 9 años llamáu Cole Sear (Haley Joel Osment), que'l so casu ye similar al de Vincent. Malcolm dedicar al neñu, a pesar de que ye escorríu poles dulda alrodiu de la so capacidá p'ayudar ―dempués del so fracasu con Vincent Grey―. Mentanto, siente que se ta alloñando de la so esposa Anna, ya inclusive cree qu'ella podría tar contemplando un romance con un compañeru de trabayu que sigue apaeciendo na casa.

Una vegada que Malcolm gana l'enfotu del neñu Cole, esti finalmente confiesa les sos allucinaciones: «Veo xente muerta, caminando como xente normal. Ellos nun saben que tán muertos». Cúnta-y dellos casos que-y asocedieron apocayá: Cole escucha una voz que-y pide ayuda pa dexalo fora d'un armariu escuru, y gláya-y qu'él nun robó «el caballu del maestru» y amenaza con atacar a Cole. Tamién se-y apaeció una muyer maltratada pol so home, que se cortó les muñeques. Otra pantasma» ye un neñu con una gran salida de bala na parte posterior de la so cabeza, que convida a Cole a ver el revólver del so padre.

Malcolm piensa que Cole ye delirante y entama dexar el so tratamientu. Recordando a Vincent, el psicólogu escucha una cinta d'audiu que Malcolm salvara d'una sesión de sicoterapia ente él y Vincent (entós un neñu) en 1987. Na cinta, oise que Malcolm salió un momentu de l'habitación, con Vincent riendo relaxáu, pero cuando tornó Vincent taba llorando. Al xubir el volume al máximu, Malcolm algama a oyer la voz d'un home llorando y clamiando angustiado, lo qu'apavora a Vincent. Malcolm entós afaya que Cole-y taba diciendo la verdá y que pudo tener la capacidá de percibir a les persones muertes. Malcolm suxúre-y a Cole qu'en cuenta de concentrase nel terror que-y producen los pantasmes, tien de tratar d'atopar el propósitu del so don de comunicase con ellos, y seique ayudar colos sos asuntos ensin terminar na Tierra. De primeres, Cole nun ta dispuestu yá que los pantasmes apavorar, pero finalmente decide probalo.

Fala con unu de les pantasmes, una neña bien carez ―Kyra Collins (Mischa Barton)― qu'apaez na so habitación y devuelve. Él decide escuchar a la neña y ella pídelu que vaya a la so casa mientres la receición del so funeral. Él entós va hasta allá en compañía de Malcolm. Kyra morrió dempués d'una enfermedá enllargada y escúchense los comentarios de los asistentes al funeral que cunten que la hermana menor de Kyra ta empezando a carecer tamién. Cole introducir nel cuartu de Kyra, y esta apaézse-y y da-y una caxa, qu'esta entrega al padre de Kyra pa revelar una cinta de videu. Cuando'l padre repara'l video, ve a la madrasca de Kyra ―que supuestamente curió de Kyra a lo llargo de tola so enfermedá― poner líquidu llimpiador de pisos na comida de Kyra pa envelenala.

Aprendiendo a convivir coles pantasmes, Cole empieza a encaxar na escuela y llogra un papel importante nuna obra de teatru, a la que garrasti Malcolm. El médicu y el paciente apaecen bien contentos dempués la representación. Cole suxúre-y a Malcolm que trate de falar con Anna mientres ella ta dormiendo. De camín a casa, Cole confiésa-y el so secretu a la so madre, Lynn (Toni Collette). Anque la so madre nun principiu nun lu cree, por que ella crea nél, Cole confiésalu que ve a la so güela muerta y diz-y a Lynn qu'ella foi a vela actuar nun recital de baille una nueche, cuando ella yera una neña, y que Lynn nun se dio cuenta porque la so madre quedárase na parte posterior de l'audiencia, onde nun podía ser vista. Tamién-y diz que la güela cuntólu que dempués de morrer, Lynn fíxo-y una entruga cuando taba sola ante la so tumba: «¿Te sientes arguyosa de mi?». Y la respuesta yera: «Tolos díes». Lynn acepta esto con llárimes como la verdá.

Malcolm torna a la so casa, onde atopa a la so muyer dormida nel sofá cola reproducción de videu de la boda de la pareya, video que delles vegaes Anna repara. Mientres ella duerme, pregúnta-y ente suaños a Malcolm por qué la abandonó. Malcolm siente qu'él non la dexó nunca, sinón que la so rellación foise esfreciendo y alloñar a unu del otru. Entós de la mano d'Anna cai l'aniellu de bodes de Malcolm, quien de sópitu afaya que nun lo lleva puestu. Malcolm recuerda lo que Cole dixo alrodiu de les pantasmes, y dase cuenta de qu'él realmente foi asesináu por Vincent va un añu, y que tol tiempu que tuvo trabayando con Cole yera una pantasma, ensin sabelo. Gracies a los esfuercios de Cole, Malcolm consigue terminar los sos asuntos, rectifica la so falta de comprensión y ayuda a Vincent a tar finalmente completu, al traviés de l'ayuda que-y apurre a Cole. Recordando'l conseyu de Cole, Malcolm fala a la so esposa dormida y cumple la segunda razón pola que tornó, diciendo qu'ella «nunca tuvo en segundu llugar», y que él l'ama. Al dexala vivir la so propia vida, él ye llibre de dexar el mundu de los vivos.

Repartu editar

Premios editar

Premiu Óscar editar

Añu Categoría Persona Resultancia
1999 Meyor película Nomada
1999 Meyor direutor M. Night Shyamalan Nomáu
1999 Meyor actor de repartu Haley Joel Osment Nomáu
1999 Meyor actriz de repartu Toni Collette Nomada
1999 Meyor guión orixinal M. Night Shyamalan Nomáu
1999 Meyor montaxe Andrew Mondshein Nomáu

Premios Globos d'Oru editar

Añu Categoría Persona Resultancia
1999 Meyor actor de repartu Haley Joel Osment Nomáu
1999 Meyor guión M. Night Shyamalan Nomáu

Premios BAFTA editar

Añu Categoría Persona Resultancia
1999 Meyor película Candidata
1999 Meyor direutor M. Night Shyamalan Candidatu
1999 Meyor guión orixinal M. Night Shyamalan Candidatu
1999 Meyor montaxe Andrew Mondshein Candidatu

Premios del Sindicatu d'Actores editar

Añu Categoría Persona Resultancia
1999 Meyor actor de repartu Haley Joel Osment Candidatu

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/en/film607127.html. Data de consulta: 14 abril 2016.
  2. Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  3. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  4. 4,0 4,1 URL de la referencia: https://www.fantrippers.com/fr/magazine/article/439-les-lieux-de-tournage-de-m-night-shyamalan.
  5. URL de la referencia: http://www.metacritic.com/movie/the-sixth-sense. Data de consulta: 14 abril 2016.
  6. 6,0 6,1 URL de la referencia: http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=22092.html. Data de consulta: 14 abril 2016.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 URL de la referencia: http://www.cinematografo.it/cinedatabase/film/il-sesto-senso/36430/. Data de consulta: 14 abril 2016.
  8. URL de la referencia: http://www.ofdb.de/film/166,The-Sixth-Sense. Data de consulta: 14 abril 2016.
  9. URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0167404/fullcredits. Data de consulta: 14 abril 2016.
  10. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: tt0167404. Data de consulta: 29 mayu 2021. Llingua de la obra o nome: inglés.
  11. URL de la referencia: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=sixthsense.htm.
  12. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/98776.
  13. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  14. Definición de hindú según el Diccionario de la lengua española, de la Real Academia Española.
    El xentiliciu hindú» ye polisémicu, pos puede referise tanto a los habitantes de la India (los indios), como a les persones que profesen el hinduismu (los hinduistes), anque con esta última acepción prefiérase —siquier n'América— el términu hinduista.

Enllaces esternos editar