Thymelicus sylvestris

Thymelicus sylvestris  ye una pequeña caparina naranxa de la familia Hesperiidae qu'habita bancales con yerbes y praos. Foi descrita por Nikolaus Fradadura von Neuhaus en 1761 como Papilio sylvestris.[1][2]

Thymelicus sylvestris
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Subfilu: Hexapoda
Clas: Insecta
Orde: Lepidoptera
Suborde: Glossata
Infraorde: Heteroneura
(ensin clasif.): Ditrysia
Superfamilia: Papilionoidees
Familia: Hesperiidae
Subfamilia: Hesperiinae
Xéneru: Thymelicus
Especie: T. sylvestris
Poda, 1761
Sinonimia
ver el testu
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Otres especies asemeyaes coles que puede confundise son: T. acteon y T. lineola.

Descripción editar

Son pequeñes, de 2,5 a 3 cm de valumbu, ales anteriores ente 13 y 15 mm, más grandes les femes que los machos, nos que la parte inferior de la maza de les antenes ye de color naranxa. En dambos sexos el anverso de les ales ye de color naranxa, coles venes resaltaes en negru, con una llinia escurecida marxinal y fimbrias ablancazaes de siguío. La zona basal de dambes ales y la mariña y envés de les posteriores tamién apaecen escurecíes. Los machos tienen una llinia negra androconial dende V1 a V3 nes ales anteriores.

 
Machu de Thymelicus sylvestris. Les fleches amuesen el mancha androconial a la que se refier el nome vulgar y el color naranxa na parte inferior de les maces de les antenes.

L'aviesu en dambos sexos ye más amarellentáu, col ápice de dambes ales de color gris verdos, más estendíu nes posteriores, les zones basales escurecíes y una mancha escura nel espaciu Y1a.

Como'l restu d'especies de la so familia les canesbes son fusiformes. Los imagos presenten les sos cabeces más anches que'l tórax, güeyos grandes que sobresalen y bien separaos y palpos y antenes curties bien dixebraes na base. Les pates son fuertes, curties y espinoses y les ales estreches y curties que-yos dexe volar de manera caótica y rápida.

Ciclu biolóxicu editar

Ye una especie univoltina. Les femes ponen grupos de güevos de 5 a 15 sobre gramínees. A finales del branu les canesbes eclosionen y taramien la envoltura que les protexía, formen un brotu proteutor endolcando una fueya de la planta y de esa forma superen la diapausa iverniza. A finales del iviernu les orugues reactívense alimentándose de plantes de los xéneros Aira, Piptatherum, Holcus, Phleum, Brachypodium, Deschampsia y Oryzopsis mientres casi dos meses. Mientres s'alimenten permanecen ocultes endolcando les fueyes de les gramínees. Completáu'l periodu d'alimentación formen un brotu de seda y fragmentos de la fueya hospedadora que protexe a la pupa y afiten al tarmu de la so planta nutricia d'onde va salir la caparina a finales de la primavera. Los imagos vuelen hasta mediaos de branu y son especialmente atraíos poles flores violetes, como les de los cardos y tréboles.

Distribución y hábitat editar

Ye una especie abondosa que puede ser vista en caminos, escamplaes de monte, praos, monte baxu y bancales floríos hasta los 1800 m d'altitú o más.

Dende Marruecos y la península ibérica hasta Irán. N'Europa distribúise hasta Dinamarca, faltando del norte de les islles Britániques y de la mayoría de les islles mediterránees. Apaez en Marruecos y Arxelia, pero non en Túnez.

Sinonimia editar

  • Papilio sylvestris Fradadura, 1761
  • Papilio flava Brünnich, 1763
  • Papilio flava (Pontoppidan, 1763)
  • Hesperia thaumas Hufnagel, 1766
  • Papilio linea Denis & Schiffermüller, 1775
  • Papilio flavus Müller, 1776
  • Thymelicus flavus (Brünnich, 1763)

Referencies editar

  1. (n'inglés) [1] Thymelicus sylvestris - Matt Rowlings.
  2. (n'inglés) [2] Thymelicus sylvestris, UK Butterflies.

Bibliografía editar

  • Aguado Martín, O. L. (2007). Aguado Martín, O. L. (2007). Las mariposas diurnas de Castilla y León (Lepidópteros ropalóceros) Especies, biología, distribución y conservación. Junta de Castilla y León. ISBN 978-84-9718-474-8.
  • Higgins, L. G. y N. D. Riley (1980). Higgins, L. G. y N. D. Riley (1980). Guía de campo de las mariposas de España y Europa. Omega. ISBN 84-282-0327-X.
  • Leraut, Patrice (2007). Leraut, Patrice (2007). Insectos de España y Europa. Lynx Edicions. ISBN 978-84-96553-27-9.
  • Savela, Markku (2011). Savela, Markku (2011). «Lepidoptera and some other life forms» (inglés). Consultáu'l 13 de marzu de 2011.

Enllaces esternos editar