La toba volcánica o tufu volcánicu ye un tipu de roca ígnea volcánica, llixera, de consistencia porosa, formada pola acumuladura de cenices o otros elementos volcánicos bien pequeños expelidos polos respiraderos mientres una erupción volcánica.

Restos de les muralles servianas en Roma, construyida con lladriyos de toba volcánica.
Claustros de la Compañía de Xesús Arequipa, Perú.
Casa de toba volcánica de principios del sieglu XX, Rexón del Eifel, Alemaña.
18.5 Ma.

Fórmase principalmente pola deposición de cenices y lapilli mientres les erupciones piroclásticas. La so velocidá d'enfriamientu ye más rápida que nel casu de roques intrusivas como'l granitu y con una menor concentración en cristales. Nun hai que confundila cola toba caliar nin tampoco cola pumita.

Usu constructivu editar

Sillar d'Arequipa editar

Nel sur de Perú esiste un gran númberu de depósitos de fluxos piroclásticos que cubren grandes estensiones del lladral occidental andín[1] Dalgunos d'estos fluxos, sol nome de sillar o piedra sillar, que ye una denominación puramente llocal pa la ignimbrita,[2] vienen siendo emplegaos estensamente como material de construcción na ciudá d'Arequipa y la so redoma nuna tradición constructiva que se remonta a entamos de la colonia española. Por efeutu de la presión y la temperatura, los fluxos piroclásticos se devitrifican y se sueldan,[2] convirtiéndose asina en sillar, una roca piroclástica de color predominantemente blancu a buxu de granulosidad homoxénea.[1] Esti tonu confier-y a los principales edificios del cascu históricu de la ciudá d'Arequipa una estética y un color carauterísticos, lo que motiva que la urbe sía conocida col nomatu popular de Ciudá Blanca.[3] El principal afloramientu y cantera de piedra sillar atópase na quebrada de Añashuayco,[1] al pie del volcán Misti.

Determinaes tobas de color, non yá blancu, sinón asalmonáu dan llugar al sillar rosado, d'usu bien escasu visible en dellos edificios como'l palaciu arzobispal d'Arequipa.[3] Esisten variedaes en diverses tonalidaes que van del blancu azuláu o'l blancu rosa hasta aquel tenuemente amarellentáu pasando pol gris y el negru con inclusiones blanques.[3] Sicasí'l sillar blancu ye'l que s'utiliza.

Sillar de Tacna editar

Nel sur de Perú esiste un gran númberu de depósitos de fluxos piroclásticos que cubren grandes tubos por efeutu de la presión y la temperatura, los fluxos piroclásticos se devitrifican y se sueldan estender mientres l'acción volcánica, formando una especie de raigaños que s'estienden a lo llargo del cuetu Intiorko, con un color arrosáu especial por cuenta del so aproximamientu a la mariña y al calor del branu, ye un tipu de sillar bien especial y pocu avezáu, pero que sirvió pa la construcción de los principales monumentos de la ciudá, como la casa Basadre, la Catedral, y la casa Zela por nomar dalgunos de los tantes casones a lo llargo de la cai Zela, Bolognesi, 2 de mayu. Bolognesi y Bolívar (fuente Ricardo Rendón Cohaila).

Tosca de Canaries editar

Ciertes tobas son conocíes nes islles Canaries (España) col nome de “tosques”. La so consistencia ye media, lo que la fai ideal pa cantería y, nel so senu, pa construyir viviendes troglodites (como'l nucleu de Guayadeque na isla de Gran Canaria). El so color va dende'l colloráu al blancu mariellu, tas últimes son les que provienen de les erupciones tipu "nube encesa" y reciben el nome de "tosques blanques", son típiques del sureste de Tenerife.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 (Salas-Álvarez et al. 1990)
  2. 2,0 2,1 (Guzmán et al. 2007)
  3. 3,0 3,1 3,2 (González Málaga 2008)

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar