La Torre Nacional de Canadá (n'inglés Canadian National Tower), o a cencielles Torre CN (CN Tower como ye conocida internacionalmente) ye una estructura ensin sostener por cables en tierra firme, la quinta más alta del mundu (tres el Burj Khalifa, el Tokyo Sky Tree, la Torre de televisión de Cantón y el Makkah Royal Clock Tower Hotel), con un altor de 553,33 metros, y la torre más alta d'América. Foi la más alta dende 1975 a 2007. Cuenta con un observatoriu allugáu a los 447 m, siendo ésti'l terceru más altu del mundu tamién. Ye considerada como una de les Siete Maravíes del Mundu modernu per parte de la Sociedá Americana d'Inxenieros Civiles.

Torre CN
torre de telecomunicaciones (es) Traducir, torre de observación (es) Traducir, punto de referencia (es) Traducir y atraición turística
Llocalización
PaísBandera de Canadá Canadá
ProvinciaBandera de Ontario Ontario
CiudáBandera de Toronto Toronto
Distrito municipal (es) Traducir Old Toronto (es) Traducir
Coordenaes 43°38′34″N 79°23′14″W / 43.642753°N 79.387147°O / 43.642753; -79.387147
Torre CN alcuéntrase en Canadá
Torre CN
Torre CN
Torre CN (Canadá)
Historia y usu
Apertura1976
Dueñu Canada Lands Company (en) Traducir
Orixe del nome Canadian National Railway (es) Traducir
Arquiteutura
Arquiteutu/a John Andrews
Materiales formigón y aceru
Altor 553,3 m
447 m
Pisos 8
Ascensores 9
Díes d'apertura tolos díes de la selmana
Visitantes añales 1 500 000
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Atopar nel centru de la ciudá canadiense de Toronto, principal iconu de la ciudá xunto con otra gran atraición túristica: el Rogers Centre, casa de los Toronto Blue Jays. La torre ye la principal postal de la ciudá, atrayendo más de 2 millones de turistes cada añu.

Construcción editar

La construcción de la torre empezó'l 6 de febreru de 1973, per parte de la compañía Canadian National Railway, que buscaba resolver los constantes problemes de comunicación causaos pola construcción de rascacielos cada vez más altos nel centru de la ciudá y, otramiente, demostrar la fuercia de la industria canadiense.

 

Les compañíes y persones envueltes nel proyeutu fueron:

  • NCK Engineering, quien apurrió la inxeniería estructural.
  • Foundation Building Construction and Canron, sofitu d'inxeniería estructural.
  • John Andrews Architects, arquiteutos.
  • Webb, Zerafa, Menkes, Housden Architects, arquiteutos.

Los trabayos de construcción desenvolviéronse les 24 hores del día, cinco díes a la selmana mientres 40 meses cola ayuda de 1.537 trabayadores.

Foi abierta al públicu'l 26 de xunu de 1976. La estructura de les antenes receptores de microondes, pa señales distantes, atópase allugada a 338 m y la punta de l'antena de tresmisión atopar nel visu de la torre. Los costos de construcción fueron, aproximao, 300 millones de dólares canadienses (unos 260 millones de dólares d'Estaos Xuníos en 2005), siendo recuperaos namái 15 años dempués d'inaugurada.

Una escalera de metal de 1.776 pasos llega hasta'l nivel del Sky Pod (447 m o 147 pisos), siendo ésta la escalera metálica más alta del mundu. Dicha escalera foi construyida col fin de ser usada en casos d'emerxencia y nun s'atopa abierta al públicu, salvu por dos causes al añu por cuenta d'eventos de caridá: unu en primavera patrocináu pol World Wildlife Fund el Día de la Tierra y otru na seronda pola Asamblea relixosa del United Way de Toronto. En permediu, precísense alredor de 30 minutos pa llegar dende'l suelu hasta l'área de les antenes (la parte blanca debaxo del mirador principal); el tiempu más rápidu d'una xubida ye de 7 minutos y 52 segundos.

 
La torre vista dende'l HTO Park de Toronto.

A 342 m (1.122 pies) d'altor, nel Pisu d'Observación Principal atópense'l Pisu de Vidriu y la Plataforma d'Observación Esterior; el Pisu de vidriu ocupa una área de 23,8 m² (256 pies²) y puede aguantar un pesu de 4.137 kPa —2.929 kilogramos fuercia por metro cuadráu o 600 llibres per pulgada cuadrada— más o menos, 14 hipopótamos adultos.

A 346 m (1.136 pies) atópase'l Horizons Cafe y la Plataforma d'Observación Interior y a 351 m (1.150 pies) atópase'l restorán 360, que tien un ciclu de rotación de 72 minutos. El restorán rique una compra mínima y ufierta una vasta seleición de vinos.

El Sky Pod ye una pequeña plataforma zarrada que s'atopa percima del Pisu d'Observación Principal. Alcontrada a 447 m, ye'l mirador públicu más altu del mundu. Dende equí ye posible reparar, nun día claru, la contorna de la ciudá de Rochester nel estáu de Nueva York, allugada al sur del llagu Ontario.

El nome editar

CN son les sigles de la compañía de ferrocarriles "Canadian National Railway"; una vegada que la compañía decidió vender tolos sos bienes ensin rellacionar col tresporte de carga, en vista de la privatización de la compañía en 1995, la torre foi tresferida a la Canada Lands Company (CLC), una corporación federal de la Corona, responsable de desenvolvimientu inmobiliariu. Dempués d'esta tresferencia, los habitantes de Toronto aspiraben caltener el nome CN Tower, polo cual agora'l nome oficial CN Tower referir a Canada's National Tower (Torre Nacional de Canadá) en llugar del orixinal Canadian National Tower (Torre Nacional Canadiense).

De 1997 a xineru de 2004, la TrizecHahn Corporation encargar de l'alministración de la edificación y instituyó dellos proyeutos d'espansión, incluyendo 26 millones de dólares canadienses n'entretenimientu y revitalización qu'incluyeron la adición de dos nuevos elevadores (pa dar un total de seis) y la reubicación de la escalera, de la paré del llau norte de la torre (escontra la ciudá) al centru de la construcción.

Intereses editar

 
Vista dende'l pisu de vidriu de la Torre CN.
 
Vista nocherniega de la torre.
  • La Torre CN resulta algamada por rayos alredor de 76 vegaes al añu.
  • La Torre CN tien una tolerancia a vientos de 420 km/h
  • Los ascensores xuben a una velocidá de 6,11 m/s tardando ente 58 y 61 segundos pa llegar al Lookout (Plataforma d'observación interior) y al restorán 360°, respeutivamente.
  • El Pisu de Vidriu puede aguantar 2.919 kg/m² (600 llibres per pulgada cuadrada), equivalentes a 14 hipopótamos adultos.
  • Con vientos de 193,12 km/h (120 mph) la torre bánciase 1,07 m (3,5 pies) al altor de l'antena, 0,46 m (1,5 pies) al altor del Sky Pod y 22,9 cm (9 pulgaes) al altor Trío Principal.
  • Un helicópteru grúa tipo Sikorsky, llamáu Olga, foi utilizáu p'asitiar l'antena de comunicaciones nel so llugar: el visu de la torre.
  • La Torre CN ta diseñada pa soportar un terremotu de 8,5 graos.
  • En 1979, Norman Alexander y Joe Squire xubieron, dempués de 7 hores y media, un pianu de casi 200 kg pola escalera d'emerxencia.
  • El 23 de xunetu de 1999 Ashrita Furman convertir na persona más rápida en xubir la Torre CN utilizando un cayáu de caminante.
  • En 2001, un grupu d'ecoloxistes esguilaron illegalmente la torre col fin d'asitiar sobre ésta un lletreru en protesta poles polítiques del Ex-Presidente de los Estaos Xuníos, George W. Bush.
  • La Torre CN ye la única edificación canadiense qu'apaez nos xuegos de simulación SimCity 3000 y SimCity 4.
  • La Torre CN ta nel llibru de récor Guinness [1]

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Torre Ostankino
  Rusia
Torre de telecomunicaciones más alta del mundu
19762010
Socesor:
Torre de televisión de Cantón
  China