Tour de Francia 1912

El 10ᵘ Tour de Francia[1] apostar ente'l 30 de xunu y el 28 de xunetu de 1912 con un percorríu de 5289 km. estremáu en 15 etapes y con un percorríu bien similar al del añu anterior, con etapes que superaben los 400 quilómetros y los grandes puertos de los [[Alpes y los Pirineos.

Tour de Francia 1912
Detalles
Carrera10. Tour de Francia
Etapes15
Dates30 de xunu – 28 de xunetu de 1912
Distancia total5319 km
PaísesFRA Francia
SUI Suiza
Llugar d'entamuParís
Llugar de llegadaParís
Ciclistes participantes131
Ciclistes acabaos41
Clasificación final
GanadorBEL Odile Defraye (Alcyon-Dunlop)
SegunduFRA Eugène Christophe
TerceruFRA Gustave Garrigou (Alcyon-Dunlop)
◀19111913▶
Documentación
Eugène Christophe, xubiendo al Galibier, camín de la so tercer victoria d'etapa consecutiva nesta edición del Tour.

Dempués de ganar cuatro etapes na Vuelta a Bélxica, l'equipu Alcyon contrató a Odile Defraye p'ayudar a Gustave Garrigou a repitir la victoria consiguida'l 1911. Con tou, a midida la carrera avanzaba, viose que Defraye taba más en forma que'l so xefe de files, lo que-y valió'l maillot mariellu. Eugène Christophe (Armor) acabó segundu, mientres Gustave Garrigou ( Alcyon) acabó en tercer posición.

Esta foi la primer victoria belga nun Tour, y la primer vegada que Francia nun apoderaba la clasificación de los Top ten , yá que Bélxica, con 7 ciclistes, pasaba a apoderar les primeres posiciones; un dominiu que duraría hasta'l 1923. Per otru llau, cada vez son más los corredores que tomen parte nel Tour arrexuntaos nun equipu. Con tou, anque son mayoría los corredores que lu faen en solitariu.

Cambeos al respeutive de la edición anterior editar

La clasificación por puntos emplegada nes ediciones anteriores sigue vixente, y como n'años anteriores depuróse dos veces: dempués de la octava y decimocuarta etapa. Con tou, el métodu de cálculu modificar nun aspeutu: si unu o más ciclistes, con esceición de los siete primeros clasificaos, llegaben col mesmu tiempu, partíense los puntos. Asina, na octava etapa los trelce primeros clasificaos terminaron col mesmu tiempu. Los siete primeros en cruciar la llinia llograron el númberu de puntos que-yos correspondía, pero del octavu al decimoterceru toos llograron 10,5 puntos.

Téunicamente, les bicicletes fueron similares a les de 1911, y namái Stéphanois Panel esperimentó con un sistema de cambéu. Esto foi rápido prohibíu en posteriores ediciones pol organizador del Tour, Henri Desgrange, y nun foi hasta 1937 cuando se volvió a dexar el so usu.[2]

Participantes editar

Na edición del Tour de 1912 fueron 131 los ciclistes que tomaron la salida. Había 10 equipos con cinco corredores cada unu, ente los que s'atopaben los principales favoritos a la victoria final. Los otros 81 ciclistes corríen na categoría de isolés. L'equipu Alcyon tenía nes sos files al principal favoritu, Gustave Garrigou, el vencedor del Tour de 1911. P'ayudar contrataron Odile Defraye, que tuviera un papel destacáu na Vuelta a Bélxica de 1912.[3] Nun primer momentu l'equipu Alcyon nun quería escoyer Defraye, pero'l representante belga del patrocinador primir y finalmente Defraye foi escoyíu.[4]

Deserrollo de la carrera editar

 
El gran grupu mientres el Tour de Francia de 1912.

Mientres la primer etapa de los favoritos caltener nun segundu términu,[5] cosa que foi aprovechada por Charles Crupelandt pa ganar la etapa. Defraye acabó en decimocuarta posición, mientres Garrigou facer nel puestu 21.[6] Na segunda etapa Defraye y Garrigou demostraron ser los más fuertes, presentándose en solitariu na llegada a Longwy. Defraye foi'l vencedor d'etapa y pasó a ocupar la segunda posición na xeneral, namái un puntu tres Vincenzo Borgarello,[7] el primer italianu líder de la carrera na historia del Tour. Cuando Garrigou viose afeutáu por una serie de pinchaes[8] frutu de claves espardíos por gamberros Defraye esperólu. Mientres la llarga persecución, pol restu de corredores quedó claro que Defraye yera más fuerte que Garrigou, qu'inclusive animó a Defraye pa siguir solo. Defraye pasó a ser unu de los favoritos a la victoria final, y los sos compañeros d'equipu pasaron a ayudar a partir d'esti momentu. Al ser el primer belga con series opciones pa ganar el Tour de Francia, tolos sos compatriotes, independientemente del equipu al que pertenecieren, pasar a ayudar. La tercer etapa, mientres la cual abandonó Emile Georget frutu de fuertes dolores d'estómagu, foi bien monótona y namái s'animó na ascensión al coll del Ballon d'Alsace.

Unu de los rivales que quedaben yera Octave Lapize. Na quinta etapa, col pasu polos colosos alpinos d'Aravis, Télégraphe, Galibier y Lautaret, Defraye tuvo problemes nes rodíes y perdió media hora respeuto Christophe y Lapize. La clasificación estruyóse y los trés primeros clasificaos quedaron alloñaos por un solu puntu. Na sesta etapa Defraye atacó y namái Lapize el pudo siguir mientres xubíen xuntos la postrera de les dificultaes alpines, el Col d'Allos. Una pinchada de Defraye, nel darrer quilòmetre,[9] dexó a Lapize ganar la etapa[10] y pasar a compartir el lideralgu con Defraye. Na séptima etapa Defraye vuelve pinchar, pero pudo recuperase y ganar la etapa, lo que-y dexa consolidar el lideralgu, con trés y seis puntos de ventaya al respeutive de los inmediatos persiguidores. La octava etapa, totalmente plana, foi de transición, a la espera de nueves lluches n'averase a los Pirineos, y hasta 30 corredores apostáronse la victoria al esprint.[11] Mientres la novena etapa Defraye atacó al pasu pol Col de Portet-d'Aspet y Lapize nun pudo siguir. Darréu Lapize detenese como protesta por que tolos belgues ayudaben a Defraye. Lapize dixo: "¿Cómo puede esperase que yo pueda lluchar nestes condiciones?" Los dos compañeros d'equipu que-y quedaben en carrera, Charles Crupelandt y Marcel Godivier, decidieron nun tomar la salida na siguiente etapa como señal de protesta.

Eugene Christophe, qu'apoderara la carrera nos Alpes, con tres victories d'etapa consecutives, incluyendo una escapada en solitariu de 315 quilómetros,[12] y que compartiera'l lideralgu con Defraye, pasó a ser el segundu clasificáu tres la retirada de Lapize. Christophe nun yera un bon esprinter, polo que precisaba dexar tras Defraye si quería recuperar puntos. Con tolos belgues ayudando Defraye, esta yera una xera imposible. Asina, na décima etapa, col pasu polos pescuezos de col de Peyresourde, Aspin, Tourmalet y Aubisque anque Christophe sacó 20 minutos a Defraye na llegada a Bayonne, a la de la verdá namái recuperó un puntu, yá que unu foi segundu y l'otru terceru.[13]

Christophe nun foi una amenaza real y Defraye ganó la carrera ensin nengún tipu d'oposición. Si'l Tour de Francia decidiérase por tiempu en llugar de por puntos, Christophe lideraría la carrera hasta la última etapa, cuando conocedor de la imposibilidá de ganar la carrera dexó escapar un grupu nel que taba'l líder que llegó a meta con más d'un cuartu d'hora de ventaya.

Resultaos editar

 
Odile Defraye, na llegada a París.
 
Eugène Christophe, na llegada a París.

Etapes editar

Etapa Fecha Percorríu km Vencedor de la etapa Líder de la clasificación xeneral
30 de xunu París - Dunkerque 351   Charles Crupelandt   Charles Crupelandt
2 de xunetu Dunkerque - Longwy 388   Odile Defraye   Vincenzo Borgarello
4 de xunetu Longwy - Belfort   331   Eugène Christophe   Odile Defraye
6 de xunetu Belfort - Chamonix   344   Eugène Christophe   Odile Defraye
8 de xunetu Chamonix - Grenoble   345   Eugène Christophe   Odile Defraye
  Eugène Christophe
10 de xunetu Grenoble - Niza   323   Octave Lapize   Odile Defraye
  Octave Lapize
12 de xunetu Niza - Marsella 334   Odile Defraye   Odile Defraye
14 de xunetu Marsella - Perpiñán 335   Vincenzo Borgarello   Odile Defraye
16 de xunetu Perpiñán - Luchon   289   Odile Defraye   Odile Defraye
10ª 18 de xunetu Luchon - Bayonne   326   Louis Mottiat   Odile Defraye
11ª 20 de xunetu BayonneLa Rochelle 379   Jean Alavoine   Odile Defraye
12ª 22 de xunetu La Rochelle - Brest 470   Louis Heusghem   Odile Defraye
13ª 24 de xunetu Brest - Cherburgo 405   Jean Alavoine   Odile Defraye
14ª 26 de xunetu Cherburgo - Le Havre 361   Vincenzo Borgarello   Odile Defraye
15ª 28 de xunetu Le Havre - París 317   Jean Alavoine   Odile Defraye

Clasificación Xeneral editar

Pos. Corredores Equipu !Puntos
    Odile Defraye Alcyon-Dunlop 49
2   Eugène Christophe Armor 108
3   Gustave Garrigou Alcyon 140
4   Marcel Buysse Peugeot 147
5   Jean Alavoine Armor 148
6   Philippe Thys Peugeot 148
7   Hector Tiberghien Griffon 149
8   Henri Devroye -y Globe 163
9   Félicien Salmon Peugeot 166
10   Alfons Spiessens| J.B. Louvet 167

Otres clasificaciones editar

El 21ᵘ clasificáu, Jules Deloffre, ganó la categoría de los "isolés"[14] La clasificación de los "isolés" calcular al igual que la clasificación xeneral, pero namái coles resultancies d'etapa llograos polos ciclistes que corríen nesta categoría. Esto fixo posible que Deloffre superara a Pratesi con 41 puntos contra 42 puntos na categoría "isolés", mientres Pratesi ocupó una meyor clasificación na xeneral.[15] El diariu organizador de la carrera, L'Auto nomó Odile Defraye el meilleur grimpeur, el meyor escalador. Esti títulu non oficial ye'l predecesor de la clasificación del monte.[16]

Referencies editar

  1. Web oficial del Tour de Francia
  2. «L'anicie du velo» (francès). Cycloclub Varangeville (6 gener 2008). Consultáu'l 28 d'abril de 2009.
  3. «1912 - 10th Tour de France». ASO. Consultáu'l 2 de payares de 2013.
  4. «1912: Odile Defraye» (neerlandés). Tourdefrance.nl (12 de mayu de 2003). Consultáu'l 28 d'abril de 2009.
  5. Amels, Wim (1984). De geschiedenis van de Tour de France 1903–1984 (en Dutch), páx. 18-19. ISBN 90-70763-05-2.
  6. «10ème Tour de France - 1ère étape» (francès). Memoire du Cyclisme. Archiváu dende l'orixinal, el 3 maig 2009. Consultáu'l 2 novembre 2013.
  7. «10ème Tour de France - 2ème étape» (francés). Memoire du Cyclisme. Consultáu'l 2 de payares de 2013.
  8. «Vuelta de Francia» páxs. 2-3. El Mundo Deportivo (11 de xunetu de 1912). Consultáu'l 2 de payares de 2013.
  9. «Vuelta de Francia» páxs. 3-4. El Mundo Deportivo (18 de xunetu de 1912). Consultáu'l 2 de payares de 2013.
  10. «6ème Tour de France - 8ème étape» (francès). Memoire du Cyclisme. Archiváu dende l'orixinal, el 2 de payares de 2013. Consultáu'l 2 de payares de 2013.
  11. «10ème Tour de France - 8ème étape» (french). Memoire du Cyclisme. Archiváu dende l'orixinal, el 3 de mayu de 2009. Consultáu'l 2 de payares de 2013.
  12. Tom James (14 d'agostu de 2003). «1912: Belgian victory foreshadows problems to come». VeloArchive. Consultáu'l 3 de payares de 2013.
  13. «Vuelta de Francia» páxs. 3-4. El Mundo Deportivo (25 de xunetu de 1912). Consultáu'l 3 de payares de 2013.
  14. «l'Historique du Tour - Année 1912» (francés). Amaury Sport Organisation. Consultáu'l 6 de xineru de 2010.
  15. «Vuelta de Francia» páxs. 3-4. El Mundo Deportivo (1 d'agostu de 1912). Consultáu'l 3 de payares de 2013.
  16. Lonkhuyzen, Michiel van. «Tour-Giro-Vuelta». Tour-xiro-vuelta. Consultáu'l 6 de gener de 2010.

Enllaces esternos editar