Tour de Francia 1919

El 13ᵘ Tour de Francia[1] apostar ente'l 29 de xunu y el 27 de xunetu de 1919 con un percorríu de 5560 km. estremáu en 15 etapes. Este foi'l primer Tour apostáu tres la finalización de la Primer Guerra Mundial qu'afarara Europa y foi ganada pol belga Firmin Lambot.

Tour de Francia 1919
Detalles
Carrera13. Tour de Francia
Etapes15
Dates29 de xunu – 27 de xunetu de 1919
Distancia total5560 km
PaísesFRA Francia
SUI Suiza
Llugar d'entamuParís
Llugar de llegadaParís
Ciclistes participantes67
Ciclistes acabaos10
Velocidá media24,056 km/h
Clasificación final
GanadorBEL Firmin Lambot (La Sportive)
SegunduFRA Jean Alavoine (Peugeot-Wolber)
TerceruFRA Eugène Christophe
◀19141920▶
Documentación

Na oncena etapa apurrióse un maillot mariellu al líder de la clasificación xeneral, y el primeru en vistilo foi Eugène Christophe. Les batalles de la Primer Guerra Mundial afararen la rede viaria francesa, lo que complicó enforma la confección del percorríu y la circulación de los ciclistes. Asina, la velocidá media d'esta edición (24,056 km / h.) Y el númberu de ciclistes que remataron la carrera (diez) son los más baxos de la historia del Tour.

Participantes editar

El Tour nun quedó al marxe de la traxedia que supunxo la Primer Guerra Mundial, morriendo nel frente'l vencedores de les ediciones ente 1907 y 1910, Lucien Petit-Breton, François Faber y Octave Lapize, lo mesmo que de otros ciclistes del momentu.[2]

En 1919 empezaron la carrera dos antiguos vencedores del Tour, Philippe Thys y Odile Defraye.[3] La guerra terminara namái diba siete meses, polo que la mayoría de ciclistes nun tuvieren el tiempu abondu pa preparar a conciencia'l Tour. Esto fizo que casi nun hubiera ciclistes nuevos, y que los veteranos apoderaren la carrera.[4]

Per primer vegada un ciclista español, José Orduña, toma parte nel Tour, pero la so participación foi efímera, abandonando na primer etapa al sufrir un accidente.

Cambeos al respective de la edición anterior editar

Dende l'anterior edición de 1914 fuera imposible entamar el Tour de Francia por culpa de la Primer Guerra Mundial. L'organizador del Tour, Henri Desgrange, siempres quixera entamar otru, y pocos díes dempués del final de la guerra, empecipió la organización del Tour de Francia de 1919.[5] La organización nun la punxo nada fácil a los ciclistes, con un percorríu de 5.560 quilómetros, más llargu que toles anteriores ediciones y namái superáu pol Tour de Francia de 1926.

Los distintos fabricantes de bicicletes tamién sufrieren mientres la guerra, y nun pudieron patrocinar equipos ciclistes. Trabayando conjuntamente patrocinaron más de la metá de los ciclistes col nome de "La Sportive",[6] pero en realidá toa los ciclistes corrieron de manera individual.[7] Los ciclistes estremar en dos categoríes: la categoría A (profesionales) y la categoría B (amateurs).

Nesta edición estrena'l conocíu maillot mariellu. Foi en plena carrera, como resultáu al pidimientu fechu polos periodistes que siguíen la carrera ante les dificultaes pa saber ónde s'atopaba'l líder de la carrera. Pidieron a Henri Desgrange que s'estremara de dalguna manera y escoyóse el mariellu, el color en que s'imprimía'l diariu L'Auto. Eugène Christophe foi'l primer ciclista en llevalo, la mañana de la décima etapa.

N'ediciones anteriores los ciclistes teníen que faese cargu de la mesma comida mientres la carrera, pero en 1919 la organización del Tour decidió que se fadría cargu.

Percorríu editar

El Tour empieza y termina en París, dempués de 15 etapes apostaes cada dos díes. Per tercer vegada la carrera toma direición oeste, contraria a les manes del reló. Como na edición anterior a la guerra la carrera fai parada en Le Havre, Cherbourg, Brest para de siguío llegar a Les Sables-d'Olonne en llugar de La Rochelle. Los Pirineos son trevesaos ​​faciendo parada en Bayonne, Luishon y Perpiñán, dempués de cruciar los puertos del Col d'Aubisque, Tourmalet, Aspin y Peyresourde na etapa con final en Luishon y el puertu d'Ares, Portet-d'Aspet, Port y Puymorens de camín a Perpiñán. De siguío la carrera sigue hasta Marsella y Niza, antes d'encarar el pasu pelos Alpes, colos pescuezos d'Allos y Bayard de camín a Grenoble y el Lautaret, Galibier y Aravis na etapa con final en Xinebra. Les últimes etapes lleguen a les villes d'Estrasburgu y Metz, col fin de celebrar la vuelta de l'Alsacia y la Lorena a manes franceses, y Dunkerque, antes de terminar la carrera nel Parque de los Príncipes de París.

Desenvolvimientu de la carrera editar

La primer etapa foi ganada pol belga Jean Rossius, pero foi penalizáu con 30 minutos p'ayudar illegalmente a Philippe Thys, polo que Henri Pélissier, segundu clasificáu de la etapa pasó a liderar la carrera.[8][9] L'ayuda de Rossius a Thys foi da-y agua,[10] pero de pocu sirviólu, yá que tuvo qu'abandonar nesta primer etapa. Mientres les primeres etapes los dominadores de la carrera fueron Henri y Francis Pélissier. Dambos acabaron xuntos la segunda, siendo Henri el líder de la carrera. Nesta etapa Léon Scieur perdió dos hores y media y toa opción a la victoria final.[11] Mientres la tercer etapa Henri tuvo a puntu de retirase, pero Desgrange consiguió saca-y la idea de la cabeza, y anque llegó a perder 45 'respectu al grupu de cabeza, tres tres hores de persecución coyer, hasta apostar la victoria al sprint al so hermanu. Al terminar la etapa Henri Pélissier dixo que yera pura sangre, mientres el restu de ciclistes yeren caballos de carga, lo qu'enoxó al restu de rivales.

 
Versión actual del maillot mariellu, introducíu na décimoprimera etapa del Tour de Francia de 1919.

Como respuesta, na cuarta etapa, los pocos ciclistes que quedaben en carrera (namái 25)[12] vengar de los hermanos Pélissier. Nun puntu de la etapa, na que teníen que camudar de bicicleta, el restu de ciclistes atacar dexándolos tras. Henri perdió cerca de 35 minutos y el so hermanu Francis más de tres hores. Enoxaos cola organización dambos abandonaron la carrera, nun tomando la salida na siguiente etapa. Jean Alavoine ganó la etapa y Eugène Christophe pasó a ser el nuevu líder de la carrera. Alavoine tamién ganaría la quinta etapa, la más llarga apostada nunca na historia del Tour, con 482 km.

Christophe caltuvo'l lideralgu nel pasu de la carrera pelos Pirineos.[13][14] y los Alpes. En Grenoble, al entamu de la oncena etapa, Henri Desgrange dio a Christophe un maillot mariellu por que pudiera ser fácilmente reconocíu. El color paez ser inspiráu nel color del papel del diariu organizadorL'Auto,[15] anque otra esplicación sería que la imposibilidá de consiguir otru color pola escasez de la posguerra. A Christophe nun-y gustaba vistir de mariellu y los otros ciclistes llamar canariu. Nesti puntu de la carrera lo más normal yera que Christophe caltuviera'l lideralgu hasta'l final y ganara el Tour, yá que caltuviera'l lideralgu nel pasu pelos Pirineos y pelos Alpes. Con tou, na penúltima etapa Firmin Lambot, qu'ocupaba la segunda posición a más de 28 minutos, atacó. Christophe siguiólu, pero rompió la forqueta cerca de Valenciennes. Les regles del momentu establecíen que los ciclistes nun podíen tener nengún tipu d'ayuda, lo qu'obligaba a Christophe reparar la bicicleta él mesmu. Esi mesmu incidente yá-y fixera perder el Tour de Francia 1913, y entá-y volvería a pasar el 1922.[16] L'avería llevólu a perder dos hores y media y tola ventaya que tenía al respective de Lambot. Na última etapa Christophe sufrió numberoses pinchaes que-y fixeron perder la segunda posición en beneficiu de Jean Alavoine.[17]

Lambot, de 33 años, convertir nel vencedor más veteranu del Tour de Francia hasta entós.[18] Sintiéndose mal la organización con Christophe, apurrióse-y la mesma cantidá de dineru que'l vencedor Lambot, que sumaos a otros premios supúnxo-y recibir 13.310 francos, muncho más que los 5.000 que recibió Lambot pola victoria.

 
Eugène Christophe lideró la carrera hasta la penúltima etapa, pero una avería abrió les puertes a la victoria de Lambot.

Etapes editar

Etapa Fecha Percorríu km Vencedor de la etapa Líder de la clasificación xeneral
29 de xunu París - Le Havre 388   Jean Rossius   Jean Rossius
1 de xunetu Le Havre - Cherburgo 364   Henri Pélissier   Henri Pélissier
3 de xunetu Cherburgo - Brest 405   Francis Pélissier   Henri Pélissier
5 de xunetu Brest - Les Sables-d'Olonne 412   Jean Alavoine   Eugène Christophe
7 de xunetu Les Sables-d'Olonne - Bayonne 482   Jean Alavoine   Eugène Christophe
9 de xunetu Bayonne - Luchon   326   Honoré Barthélémy   Eugène Christophe
11 de xunetu Luchon - Perpiñán   323   Jean Alavoine   Eugène Christophe
13 de xunetu Perpiñán - Marsella 370   Jean Alavoine   Eugène Christophe
15 de xunetu Marsella - Niza 338   Honoré Barthélémy   Eugène Christophe
10ª 17 de xunetu Niza - Grenoble   333   Honoré Barthélémy   Eugène Christophe
11ª 19 de xunetu Grenoble - Xinebra   325   Honoré Barthélémy   Eugène Christophe
12ª 21 de xunetu Xinebra - Estrasburgu 371   Luigi Lucotti   Eugène Christophe
13ª 23 de xunetu Estrasburgu - Metz 315   Luigi Lucotti   Eugène Christophe
14ª 25 de xunetu Metz - Dunkerque 468   Firmin Lambot   Firmin Lambot
15ª 27 de xunetu Dunkerque - París 340   Jean Alavoine   Firmin Lambot

Clasificación xeneral editar

bgcolor="#FFFF00"
Pos. Corredores Categoría !Tiempu
    Firmin Lambot A 231h 07' 15"
2   Jean Alavoine A + 1h 42' 54"
3   Eugène Christophe A + 2h 26' 31"
4   Léon Scieur A + 2h 52' 15"
5   Honoré Barthélémy A + 4h 14' 22"
6   Jacques Coomans A + 15h 21' 34"
7   Luigi Lucotti A + 16h 01' 12"
8   Joseph van Daele A + 18h 23' 02"
9   Alfred Steux A + 20h 29' 01"
10   Jules Nempon B + 21h 44' 12"

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. Web oficial del Tour de Francia
  2. Wheatcroft, Geoffrey. Le Tour: a history of the Tour de France, 1903-2003, páx. 59. Londres: Pocket Books, 2003.
  3. Tom James (15 agost 2003). «1919: Christophe in Yellow - but not in Paris». Consultáu'l 11 novembre 2013.
  4. «Tour de France: Timeline». Sports Illustrated. Consultáu'l 11 de payares de 2013.
  5. Barry Boys. «THE RETURN of a Grand Affair - "New Tour Legend: the Maillot Jaune"». Cycling Revealed. Consultáu'l 3 de xunu de 2009.
  6. McGann, Bill; McGann, Carol (2006). The Story of the Tour de France, páx. 51–56. ISBN 1-59858-180-5. Consultáu'l 3 juny 2009.
  7. «1919: Wanhoopspoging levert Firmin Lambot Tourzege op» (dutch). Tourdefrance.nl (19 de marzu de 2003). Consultáu'l 3 de xunu de 2009.
  8. «13ème Tour de France 1919 - 1ème étape» (francés). Memoire du cyclisme. Consultáu'l 12 de payares de 2013.
  9. «La vuelta a Francia» páxs. 2. El Mundo Deportivo (3 de xunetu de 1919). Consultáu'l 12 de payares de 2013.
  10. «La vuelta a Francia» páxs. 3. El Mundo Deportivo (10 de xunetu de 1919). Consultáu'l 12 de payares de 2013.
  11. letour.fr (ed.): «Tour 1919. Stage 2 Le Havre > Cherbourg». Consultáu'l 12 de payares de 2013.
  12. letour.fr (ed.): «Tour 1919. Stage 3 Cherbourg > Brest». Consultáu'l 12 de payares de 2013.
  13. «La vuelta a Francia» páxs. 4. El Mundo Deportivo (17 de xunetu de 1919). Consultáu'l 13 de payares de 2013.
  14. «La vuelta a Francia» páxs. 3. El Mundo Deportivo (24 juliol 1919). Consultáu'l 13 de payares de 2013.
  15. «-y premier Maillot Jaune - Tour de France 1919» (francès). Memoire du Cyclisme. Consultáu'l 3 juny 2009.
  16. «1919-1929: 'Convicts of the road'». BBC Sport. 5 juny 2001. http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/in_depth/2001/tour_de_france/1364731.stm. Consultáu'l 3 de xunu de 2009. 
  17. «La vuelta a Francia» páxs. 2. El Mundo Deportivo (31 de xunetu de 1919). Consultáu'l 13 de payares de 2013.
  18. Augendre, Jacques. «Guide Historique» (francès) (PDF). Amaury Sport Organisation. Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'ochobre de 2009. Consultáu'l 3 de payares de 2013.