Touro ye un conceyu español perteneciente a la provincia d'A Coruña, na comunidá autónoma de Galicia.

Touro
Alministración
País España
Autonomía Galicia
Provincia provincia d'A Coruña
Tipu d'entidá conceyu de Galicia[1]
Alcalde de Touro (es) Traducir Ignacio Codesido Barreiro
Nome oficial Touro (es)[2]
Códigu postal 15822
Xeografía
Coordenaes 42°52′00″N 8°17′00″W / 42.866666666667°N 8.2833333333333°O / 42.866666666667; -8.2833333333333
Touro alcuéntrase n'España
Touro
Touro
Touro (España)
Superficie 115.1 km²
Altitú 500 m
Llenda con Boqueixón, O Pino, Arzúa y Vila de Cruces
Demografía
Población 3382 hab. (2023)
- 1780 homes (2019)

- 1794 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.3% de provincia d'A Coruña
0.13% de Galicia
0.01% de España
Densidá 29,38 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
concellodetouro.com…
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

  • Población: 3.800 habitantes
  • Superficie: 115,34 km²

Situación editar

Touro topar al sur de la provincia d'A Coruña, llendando col ríu Ulla, que lo dixebra del conceyu de Vila de Cruces (Pontevedra). Al norte llenda col términu d'O Pino; al este, con Arzúa, y al oeste, con Boqueixón.

 
El ríu Ulla, al so pasu pola parroquia de Calvos de Socamiño.

Parroquies editar

  • San Santiago d'Andeade
  • San Vicenzo de Bama
  • Santa María de Bendaña
  • San Cristovo de Beseño
  • San Martiño de Calvos de Socamiño
  • Santa Mariña de Circes
  • Santiso de Cornáu
  • San Miguel de Enquerentes
  • Santa Uxía de Fao
  • San Xoán de Fontes Roses
  • San Breixo de Foxás
  • Santa María de Loxo
  • San Santiago de Novefontes
  • San Santiago de Prevediños
  • San Fiz de Quión
  • San Miguel de Vilar
  • San Pedro de Ribeira
  • San Xoán Touro
  • Santa María de Turces

Relieve editar

El relieve de Touro carauterizar por una serie de valles empobinaos escontra'l Ulla dende les nidies llombes que bordien les llendes septentrionales. Estos altores algamen les sos cotes máximes nos montes d'As Minas (452 metros), O Coto (392 metros) y O Castro (344 metros). Al averase al Ulla el desnivel amontar hasta llegar al fondu encaxonamientu del ríu.

Tresportes editar

La empresa Autocares Mosquera ye la encargada de comunicar el conceyu tantu ente parroquies como con Santiago de Compostela.

Clima editar

Pa faer un estudiu completu de la climatoloxía del conceyu de Touro, tómense datos de la estación meteorolóxica asitiada nel aeropuertu de Lavacolla (Altitú(m):364 Llatitú: 42 53 58 Llargor: 8 25 37), que ye la más cercana al conceyu y con carauterístiques xeográfiques asemeyaes. Los datos pertenecen la un periodu llargu, que va dende 1977 al 2004, por que el estudiu sía más completu y fiable.

El clima del conceyu ta claro definíu pola influencia oceánica, ónde les temperatures destaquen pola so suavidá, con una temperatura medio añal de 12,6ºC, una temperatura medio mínima con un valor de 7,9ºC y una temperatura medio máxima de 17,2ºC.

En cuanto al réxime pluviométricu, el conceyu carauterizar por abondoses precipitaciones (precipitación media añal= 1.886 milímetros.), partíes sobremanera nos meses de la seronda, iviernu y principios de la primavera. El mes más lluviosu foi Avientu con 281 milímetros de media, ente que'l más secu foi xunetu con 39 milímetros de media.

Esta precipitación partir a la llongura del añu en 141 díes de media con precipitación apreciable superior o igual a 1 milímetros. Tamién ye debíu mentar los díes de nieve, que nun ye más que precipitación sólida, y que nel conceyu son escasos anque dependen del añu. Nesti casu, los díes de nieve partir en 3 de media a la llongura del añu.

Otros aspeutos importantes dende'l puntu de vista climáticu son los que se refieren a los díes de xelada, nube y borrina. Tocantes a los díes de xelada, estos pártense nun total de 15 díes de media al añu, teniendo más incidente nos meses d'avientu, xineru y febreru. Nel que se refier a los díes de nube, tienen una media de 13 díes al añu partíos con bastante homoxeneidá a la llongura del inclusive, anque con un pocu más d'incidente nos meses d'abril y mayu. Los díes de borrina son abondo abondoses nel conceyu, con una media de 85 díes al añu que se parten homogéneamente mientres tol añu debíu les borrines que se producen nos cursos fluviales que traviesen el conceyu.

Tamién ye importante y ye debíu tener en cuenta los díes estenos que se dan nel conceyu, según les hores de sol de les que podemos esfrutar. Tocantes a los díes estenos, nel conceyu esfrutar de 54 díes estenos al añu, partíos mayormente nos meses branizos de xunetu y agostu.

Nel que se refier a les hores de sol, nel conceyu esfrutar de 1998 hores de sol añales, con un mayor incidente nos meses branizos de xunu, xunetu y agostu, ónde se superen les 200 hores de sol al mes.

Deportes editar

Instalaciones

Touro tien una piscina municipal gratuita, pistes de tenis y fútbol, pabellón, ximnasiu y campu de fútbol de yerba artificial; esti postreru ta asitiáu na parroquia de Loxo.

Touro tien el so propiu equipu de fútbol, el S.D. Touro. El concello tamién dispón d'un club de llucha llibre, Clube de Loita Touro dirixíu por Moncho (subcampeón nel campeonatu senior d'España).

Turismu editar

Touro cuenta con distintes rutes de senderismo debidamente señalizaes.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Houses of the municipalities of Galicia. Autor: Llista de presidentes de Galicia.
  2. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar