Toy Story ye una película infantil d'Imaxe xenerada por ordenador animación por ordenador dirixida por John Lasseter, estrenada en 1995 y producida por Walt Disney Pictures y Pixar. Foi'l primer llargumetraxe de Pixar, amás de la primer cinta animada dafechu con efeutos dixitales na historia del cine.[10]

Toy Story
Datos
Títulu orixinal Toy Story (en)
Xéneru buddy film (es) Traducir, cine fantásticu, cine d'aventures[1] y cine de comedia
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 22 payares 1995 (Estaos Xuníos)
8 marzu 1996 (Suecia)
21 marzu 1996 (Alemaña)
1995
Idioma orixinal inglés
Duración 81 min
Color en color
Ficha téunica
Direición John Lasseter[5]
Producción Bonnie Arnold, Ralph Guggenheim y Edwin Catmull
Productor executivu Edwin Catmull y Steve Jobs
Guión Joss Whedon
Andrew Stanton
Joel Cohen
Alec Sokolow
John Lasseter
Pete Docter (es) Traducir
Joe Ranft
Música Randy Newman
Edición Lee Unkrich
Ver llista completa
Compañíes
Productora Pixar y Walt Disney Pictures
Distribuidora Walt Disney Studios Motion Pictures
Costu 30 000 000 $[7]
Recaldación 223 225 679 $ (Estaos Xuníos)
394 436 586 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[9]
MPAA G (es) Traducir
Toy Story Toy Story 2
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Joss Whedon, Andrew Stanton, Joel Cohen y Alec Sokolow redactaron el guión, y Randy Newman compunxo la banda sonora. El repartu principal tuvo integráu por Tom Hanks y Tim Allen, quien emprestaron les sos voces n'inglés a los personaxes de Woody y Buzz, respeutivamente. Pal procesu d'animación, collaboraron un total de 110 emplegaos de Pixar,[11] a diferencia de los 800 que trabayaron nuna de les últimes producciones de Disney naquellos años, The Lion King (1994).[12]

La hestoria sigue les aventures d'un grupu de xuguetes vivientessobremanera del vaqueru Woody y el guardián espacial Buzz Lightyear. Magar de primeres anden a la tema ente sigo, conforme trescurre la trama van volviéndose amigos. Tres el so estrenu, Toy Story convertir na cinta más taquillera de EE. UU. y Canadá na so primer fin de selmana de exhibición.[13] En total recaldó más de 191 millones USD en dambos países, y más de 361 millones adicionales a nivel internacional.[14] Fízose acreedora a crítiques positives na so gran mayoría, nes que s'emponderó la innovación téunica de l'animación y el guión.[15][16]

Disney y Pixar empezaron una franquicia inspirada nos personaxes y elementos de la película, qu'inclúi xuguetes y videoxuegos, ente otros productos diversos. La trama de Toy Story foi siguida nel cine con Toy Story 2 (1999) y Toy Story 3 (2010). En payares de 2014 Disney anunció la producción de Toy Story 4 so la direición de John Lasseter, direutor de la primer entrega de la saga. La so fecha d'estrenu esta prevista pal añu 2019.[17]

Argumentu editar

Nes escenes iniciales, el moñecu vaqueru Woody coordina una misión de reconocencia en redol a la fiesta de cumpleaños númberu 7 de Andy, el so dueñu, díes primero que él y la so familia camudar a una nueva casa. Pa consternación de Woody, el neñu recibe una nueva figura d'aición, l'astronauta Buzz Lightyear, que les sos carauterístiques innovadores llueu lo habríen de convertir nel so nuevu xuguete favoritu reemplazándolo a él. Sicasí, un confundíu Buzz nun se decata de que, en realidá, él tamién ye un xuguete, pos piensa que ye un guerreru espacial y, poro, ve a Woody como una torga na misión» de tornar al so planeta d'orixe.

Nun trescurre enforma tiempu por que Woody intente desfacer de Buzz, nel so primer intentu, emburriar escontra un buecu detrás del escritoriu de Andy pero, a la fin, desgraciadamente falla y el so adversariu cai pela ventana. Conscientes d'ello, los demás xuguetes (ente ellos los sarxentos, y principalmente Ham y el Sr Cara de Papa bien enoxaos) acusen a Woody d'intentar asesinar a Buzz por cuenta de que tien celos de que Andy reemplazar sicasí, cuando van reprendelo, llega Andy y llevar consigo, pos va partir camín d'un restorán cola so familia. Nel procesu, Buzz repara cómo Andy parte xunto con Woody na carroceta familiar y decide xubir al vehículu pa encaralo polo asocedío. Cuando la madre de Andy fai una parada nuna gasolinera y mientres el vaqueru ta pensando en cómo tornaría a la casa a enfrentase a los demás xuguetes, apaez Buzz de secute y dambos engarren nel llugar; a la fin, son abandonaos por fuercia por Andy.

P'axuntase con Andy nel restorán, Woody entama encetar un camión que se dirixe escontra esi llugar; sicasí, dase cuenta de que si torna solo, los otros xuguetes castigar. Pa evitalo, Woody convence a Buzz de que dichu camión llevar a una nave espacial cola que l'astronauta podría volver al so llar. En encetándolo y llegar al restorán, Buzz dirixir escontra una máquina atrapa-peluches con forma de nave, pensando que ye lo que-y prometiera'l vaqueru. Al decatase d'esto, Woody intenta rescatalo quedando atrapáu xunto con él nel interior de la máquina. Más tarde son estrayíos por Sid Phillips, el vecín de Andy conocíu pola so rudez y por ser un destructor de xuguetes.

El día anterior a la mudanza de Andy y la so familia, Woody y Buzz busquen la forma d'escapar de la estraña habitación de Sid, onde s'atopen colos espeluznantes xuguetes que'l mozu alterió y estrozó a lo llargo de los años. Nesi intre, Buzz repara un anunciu de televisión d'otros xuguetes de Buzz Lightyear, decatándose de qu'él tamién ye un xuguete. Ablayáu, Buzz intenta desesperadamente una última oportunidá de volar pela ventana, pero cai y ruémpese, lliteralmente, el brazu. Woody ye incapaz d'animalo por que participe nel so plan d'escape, inclusive cuando los xuguetes de Sid reparar el brazu al moñecu astronauta. Mentanto, el neñu preparar pa estrozar a Buzz arreyar a un cohete de fuego artificiales, pero tal preparación retrásase por cuenta de una nube. Finalmente, el xérif llogra convencer a Buzz de que la vida val solamente esperimentándola, inda cuando él nun sía un héroe espacial, pero nel procesu pierde la esperanza de qu'él vaya a ser el favoritu de Andy y piensa qu'él ye'l que tendría de tar atáu al cohete. Ante esti episodiu conflictivu, Buzz recapacita y llogra alicalo, pero Sid despierta primero qu'escapen y llévase a Buzz (entá atáu al cohete), a la so plataforma de llanzamientu nel patiu traseru de la so casa. Cola collaboración de los xuguetes de Sid, Woody entama'l rescate de Buzz exitosamente. Una vegada nel patiu traseru de la casa , los xuguetes (inclusive Woody) apavoren a Sid, quien fuxe del llugar ante la medrana de los sos propios xuguetes. Woody y Buzz salen corriendo de la casa, sicasí, los sos intentos son infructuosos pos desgraciadamente pierden el coche de Andy mientres este ye conducíu escontra la nueva casa familiar. Neso avérase'l camión de mudances.

Pa entrar al camión en movimientu, Buzz decide sacrificase con tal de salvar a Woody; una vegada nel interior del vehículu, él intenta rescatar al so amigu col automóvil a control remotu de Andy. Los otros xuguetes que s'atopen nel camión de mudances creen equivocadamente que Woody intenta desfacer d'otru xuguete, polo que lo tiren a la carretera. Más tarde, decatar de que l'astronauta atopar con él a bordu del automóvil y traten d'ayudar a xubir al camión, pero les bateríes del automóvil escósense, polo que Woody y Buzz quédense tras. El primeru entós dase cuenta de que puede encender el cohete de Sid que ta na llombu de Buzz, pero salen disparaos del automóvil, faciendo que dambos s'alcen nel aire. A la fin Buzz llogra lliberar del cohete, y Woody y él esmúcense pel aire hasta qu'aterricen nel coche de Andy.

En Nuechebona, yá na nueva casa, reconciliaos, Buzz y Woody entamen otra misión de reconocencia, esta vegada col fin de preparar pa la llegada de los xuguetes nuevos. Mientres Woody pregúntase si va haber un regalu peor que Buzz, una lladrida oyer del pisu de baxo: Andy recibió un perru, lo cual dexa a Woody y Buzz inquietos.


Repartu editar

  • Tom Hanks como'l Xérif Woody: un moñecu vaqueru del que se tira una cuerda por que fale y que ye'l xuguete favoritu de Andy. Los otros xuguetes considerar el so líder y ye el protagonista de la película.
  • Tim Allen como Buzz Lightyear: una figura d'aición qu'emula a un astronauta que percuerre l'espaciu esterior en busca d'aventures. Ye'l nuevu xuguete que recibe Andy, y al conocer a los demás xuguetes empieza a adquirir popularidá. Esto llévalu a andar a la tema con Woody.
  • Don Rickles como Mr. Potato Head: un xuguete cínicu, basáu nel conocíu xuguete Mr. Potato Head. Ye propensu a los accidentes por cuenta de les sos pieces desmontables.
  • Jim Varney como'l perru Slinky: unu de los amigos más cercanos de Woody.
  • Wallace Shawn como Rex: un tiranosauriu de plásticu inseguro de la so apariencia física, yá que siempres quier llucir apavoriante.
  • John Ratzenberger como Hamm: una hucha o alcancía en forma de gochu, amigu de Woody.
  • Annie Potts como Betty (Bo Peep): unes pastorcita de porzolana, quien s'esmolez enforma por Woody.
  • John Morris como Andy Davis: un neñu de nueve años d'edá que ye'l propietariu de Woody, Buzz y los demás xuguetes qu'hai na so habitación.
  • Erik Von Detten como Sid Phillips: el vecín psicópata de Andy que tortura a los xuguetes por diversión. Actúa como l'antagonista de la hestoria.
  • R. Lee Ermey como'l Sarxentu: el xefe de la Soldáu de plásticu armada de soldaos de plásticu de Andy y un modelu de disciplina y precisión militar.
  • Magic 8-Ball ye una pelota negra que «fala» solamente cuando la ximielgues, de manera que sale escritu lo que quier dicir nel momentu.
  • Laurie Metcalf como la Sra. Davis: la madre de Andy.
  • Sarah Freeman como Hannah Phillips: la hermana menor de Sid.
  • Debi Derryberry como Voz en off de Pizza Planet.
  • Jack Angel como Soldáu mancáu y Tiburón.
  • Jeff Pidgeon como Marcianos.
  • Mickie McGowan como Sra. Phillips: la madre de Sid y Hannah.

Ente les voces cameo inclúyense Penn Jillette (como una anunciadora de televisión), Sam Lasseter, Joe Ranft (como Lenny, el par de binoculares que caminen) y Andrew Stanton.

Producción editar

Guión y desenvolvimientu editar

 
Entrada a los estudios Pixar n'Emeryville, California.

John Lasseter tuvo la so primer esperiencia cola animación por ordenador mientres el so emplegu como animador en Disney, cuando dos de los sos amigos amosáron-y la escena del ciclu de lluz de la película Tron (1982). Ello ye que tan significativu resultó aquel momentu, qu'empezó a sentir interés ya interés nes posibilidaes ufiertaes pel nuevu mediu de producción animada (gráficos creaos por ordenador).[18] Tiempu dempués, trabayó en Lucasfilm hasta aportar a, finalmente, unu de los fundadores de Pixar.[19]

Ente los proyeutos qu'atraxeron l'atención de Disney nesa dómina topaben el curtiumetraxe ganador del Óscar, y producíu por Pixar, Tin Toy (que de la mesma fuera dirixíu por Lasseter), según el compilatorio denomináu Computer Animation Production System.[n. 1] Tres una serie d'alcuentros con Jeffrey Katzenberg en 1990, Pixar estrenó un especial televisivu llamáu A Tin Toy Christmas. En xunetu d'esi mesmu añu, Disney y Pixar roblaron un alcuerdu pa collaborar nuna cinta qu'habría de basase nos personaxes de Tin Toy, llevando como títulu Toy Story.[20] El contratu incluyía la producción de tres llargumetraxes (siendo Toy Story el primeru), según un 10 % de les ganancies pa Pixar per cada película.[21][22]

Sábese que les idees del guionista Robert McKee influyeron notablemente nel guión de Toy Story, que pasó por dellos cambeos antes de llegar a la edición definitiva. El direutor decatar de que Tinny yera «bastante anticuáu» como p'apaecer na película, polo que lo camudó a una figura d'aición militar, que'l so redolada habría de ser l'espaciu esterior. Coles mesmes, el nome del personaxe pasó a ser Llunar Larry, pa dempués llamase Morph Lightyear; a la fin, quedó como Buzz, a manera de tributu al astronauta Buzz Aldrin.[23] El so diseñu resultó basándose nos traxes utilizaos polos astronautes del programa Apollo, según nes figures d'aición de G.I. Joe.[24][25] Un segundu protagonista, de primeres concebíu como'l moñecu d'un ventrílocuu, se rediseñó hasta convertise nun moñecu vaqueru con un mecanismu d'audiu que s'activaba al tirar d'una cuerda; el so nome, Woody, provién del actor de western Woody Strode. Asina, les diferencies ente la innovación y lo clásico de dambos xuguetes provocaríen una rivalidá tocantes a les sos personalidaes.[23] Adicionalmente, Lasseter nun quería que la película fuera un musical, sinón más bien una «cinta d'amigos», polo que'l departamentu encargáu de crear la trama inspirar en filmes como 48 Hrs. y Fuxitivos.[23] Joss Whedon dixo al respeutu: «Sería un musical bien malu, pos ta concebida como una cinta d'amigos. Ye sobre persones que nun van almitir lo que quieren, polo que menos lo querdrán cantar. [...] Les películes d'esti xéneru son sobre rivalidá, 'Te odio'. Nun sobre emociones clares».[12] Disney tamién contrató a Joel Cohen y a Alec Sokolow (al pie de Whedon) pa contribuyir nel desenvolvimientu del rellatu.[23] Dichos estudios queríen que la cinta fuera familiar; esto ye, dirixida a públicos tanto infantiles como adultos, polo que buscó que Pixar añadiera delles referencies más madures en Toy Story.[12] Finalmente, el 19 de xineru de 1993, dio lluz verde de manera oficial al proyeutu, colo que s'empecipió'l procesu de casting pa escoyer a los actores de voz.[12]

 
John Lasseter, fundador de Pixar y direutor de la cinta.

Al respeutive de los actores, dende un entamu, Lasseter quixo que Tom Hanks interpretara a Woody, diciendo: «[... él] tien la capacidá p'adoptar sensaciones y volveles conmovedores. Inclusive si'l personaxe, como nel casu de A League of Their Own, topar nes situaciones más adverses y despreciables».[12] Per otra parte, les primeres sesiones de metraxe, cola voz de Hanks a partir de Turner and Hooch, convencieron al actor por que participara en Toy Story.[12][26] Billy Crystal resultó escoyíu pa interpretar a Buzz pero refugó'l papel, daqué que dempués llamentaría. Más tarde dio voz a Mike Wazowski na producción de Pixar, Monsters, Inc.[27][28] Por cuenta de la respuesta de Crystal, Katzenberg ufiertó-y el rol a Tim Allen, quien s'atopaba trabayando aquel día na serie Home Improvement, de Disney.[23] Coles mesmes, Toy Story convertir nel primer papel d'un personaxe animáu pa dambos actores.[29]

Pixar presentó un bocetu inicial de la película a Disney el 19 de payares de 1993.[12] Sicasí, la resultancia foi un completu desastre: l'entós presidente de la filial Walt Disney Feature Animation, Peter Schneider, optó por pausar de manera inmediata la producción so la condición de que se redactara un nuevu guión. Pixar sobrevivió a esta situación namái porque recurrió al mercáu televisivu mientres el guión yera repasáu de nuevu.[12] Una vegada acabáu, l'escritu volvió a Woody un personaxe más simpáticu, en vegada del «pelmazo sarcásticu» que yera orixinalmente. Asina, la producción reiniciar por obra de Katzenberg, en febreru del añu siguiente.[23] Otramiente, la repartida qu'emprestó les sos voces pal anterior metraxe tornó íntegru en marzu, coles mires de grabar les sos nueves llinies.[12]

Whedon pensaba orixinalmente incorporar a la muñeca Barbie na escena final de la película, onde habría de rescatar a Woody y Buzz.[30] Sicasí la so idea foi refugada dempués de que Mattel refugara concedése-yos la llicencia del xuguete. Al respeutu, el productor Ralph Guggenheim señaló que la empresa nun dexara l'usu de dicha muñeca, por cuenta de que «[en Mattel] piensen filosóficamente que les neñes que xueguen coles muñeques Barbie tán proyeutando les sos personalidaes nestes. Si pónes-y voz y animes a la muñeca, entós tas creando una persona que seique non vaya acorde a los suaños y aspiraciones de cada neña».[12] A pesar d'ello, les muñeques apaecieron na continuación de la cinta, Toy Story 2. De manera asemeyada a lo socedío con Barbie, Mattel negar a conceder la llicencia de les figures d'aición de G.I. Joe, sicasí sí dexó que s'incorporara a Mr. Potato Head.[12][23] Los xuguetes qu'apaecen en Toy Story fueron producíos por Thinkway Toys, compañía que llogró la llicencia pa fabricalos a nivel mundial en 1995.[31]

Animación editar

«Nun podríamos realizar esta película cola animación tradicional. Trátase d'una hestoria que namái puede ser cuntada con xuguetes tridimensionales [...] Dalgunes de tomar nesti filme son formoses».
——Tom Schumacher, vicepresidente de Walt Disney Feature Animation[32]

Toy Story completar con un presupuestu de 30 millones USD, utilizando un equipu conformáu por 110 emplegaos,[11] a diferencia d'una de les últimes producciones de Disney naquellos años, The Lion King (1994), que riquió un presupuestu de 45 millones USD y un equipu de 800 persones.[12] El direutor faló sobre los desafíos qu'implicó l'animación por ordenador na película: «Tuvimos que faer que toles coses llucieren más orgániques. Cada fueya de verde tuvo que ser creada dende cero. Coles mesmes, dimos a la xera de da-y a esi universu un sentíu de realismu. Poro, les puertes llucen cutíes y los pisos vense foliaos».[12]

La película empezó a partir d'una serie de guiones gráficos animaos, que sirvieron de guía pa los animadores que se dedicaben a desenvolver cada personaxe. Al respeutive de cifres, un total de 27 animadores trabayaron na producción de Toy Story, usando hasta 400 modelos informáticos colos que llograron animar a los personaxes; cada unu d'estos postreros de primeres foi modeláu en magre, o nel so defectu creáu a partir d'una diagrama computarizado, primero que se concretara'l diseñu animáu final. Una vegada que los emplegaos teníen el modelu llistu, la siguiente xera consistió en codificar los controles d'articulación y movimientu —que, nel so conxuntu, garantizaron el movimientu de cada personaxe nuna amplia variedá de formes, tales como falar, caminar o saltar—.[33] De tola galería de personaxes, Woody resultó ser el más complexu, pos riquió hasta 723 controles de movimientu, incluyendo 212 pa la so cara y 58 adicionales pa la so boca.[12][34] Pa sincronizar les voces de los actores coles boques de los personaxes, los animadores pasaron una selmana concretando los detalles de les boques y les espresiones de cada personaxe.[33] Tres esto, la siguiente etapa consistió en compilar toles escenes y desenvolver un nuevu guión gráficu, esta vegada incorporando a los personaxes yá animaos por ordenador. N'este mesmu procesu, añadiéronse l'avisiegu, los xuegos de lluces y otros efeutos visuales que pueden reparase na película, pa finalmente utilizar 300 procesadores coles mires de da-y el diseñu final a Toy Story.[33][34] Mientres la etapa de posproducción, unvióse'l metraxe final a Skywalker Sound, onde s'entemecieron los efeutos de soníu cola banda sonora.[34] Asina, en total dedicáronse 800 000 hores máquina y 114 240 fotogrames animaos, cada unu riquiendo de dos a quince hores en permediu pal so culminación.[11][12][33]

Llanzamientu y receición editar

Estreno en cines editar

 
La película estrenar en Hollywood el 22 de payares de 1995.

Toy Story tuvo una primer proyeición el 19 de payares de 1995 en Hollywood, California; el so estrenu mundial asocedió'l 22 de payares d'esi mesmu añu, coincidiendo col empiezu d'un fin de selmana de cinco díes d'Aición de Gracies. Proyeutóse primeramente en 2281 sales de cine de tol mundu, anque pocu dempués llegó hasta 2574 sales. Amás, permaneció en cartelera mientres un total de 37 selmanes, faciéndose acompañar nes mesmes del cuartu curtiumetraxe de Pixar, Tin Toy.[14]

Tres el so estrenu, Toy Story convertir na única producción de Pixar en ser marcada col logotipu de Disney percima del so títulu, a pesar de que'l proyeutu consistiera nuna collaboración dual. Sicasí, dempués de l'alquisición completa de la primera por Walt Disney Company en 2006, la película, xunto col restu de les cintes producíes polos estudios mentaos, cunten cola marca Disney·Pixar.[35]

Antes del estrenu de la cinta, el productor executivu Steve Jobs manifestó: «Si Toy Story ye un ésitu modestu —digamos que recaldara 75 millones USD en taquilla— nós [Pixar y Disney] vamos quedar iguales [esto ye, ensin ganancies o perdes]. Si recaldara 100 millones, dambos vamos faer una bona fortuna. Pero si realmente ye un gran ésitu de taquilla y recalda más o menos 200 millones, vamos faer una bona fortuna, y Disney va llograr bien de dineru».[11] Pela so parte, el presidente de Disney, Michael Eisner, espresó: «Nun creo que naide pensara que Toy Story diba tener tan bones resultancies como hasta agora facer. La teunoloxía ye estelante, el repartu ye inmeyorable y creo que la hestoria ye bien conmovedora. Créanme, cuando alcordamos trabayar xuntos, enxamás pensamos que la so primer película [de Pixar] sería'l nuesu filme principal pal periodu vacacional de 1995».[11] El mercadéu de la película incluyó 20 millones USD gastaos por Disney ente publicidá y anunciantes, ente los que s'inclúin Burger King, Pepsico, Coca-Cola y Payless ShoeSource, gastando asina un total de 125 millones USD en conceutu de promoción y publicidá masivu.[36] Un ayudante de marketing reflexó na promoción: «Esto va ser un negociu terrible. ¿Cómo puede un neñu, sentáu per una hora y media de película frente a una galería de personaxes de xuguete reconocibles, nun querer unu d'éstos?».[37]

Estrenu en 3D editar

El 2 d'ochobre de 2009, la película reestrenar en formatu Disney Dixital 3D.[38] Mientres la so exhibición, fíxose acompañar de Toy Story 2, a manera de presentación doble, permaneciendo dambes en sales de cine mientres un plazu orixinal de dos selmanes,[39] que depués foi estendíu tres el so ésitu.[40][41] Adicionalmente, la segunda secuela de la cinta, Toy Story 3, foi estrenada col mesmu formatu de 3D.[38] Poco dempués, Lasseter comentó sobre'l nuevu reestrenu en 3D:

Les películes y personaxes de Toy Story siempres van ocupar un llugar bien especial nos nuesos corazones y tamos bien emocionaos d'esponer esta famosa cinta por que'l públicu esfrute d'una forma totalmente nueva y distinta gracies a lo último en teunoloxía 3D. Con Toy Story 3 en camín a convertise n'otra gran aventura de Buzz, Woody y la peada de l'habitación de Andy, pensamos que sería xenial dexa-y al públicu esperimentar les primeres dos películes de nueva cuenta y nuna forma totalmente nueva.[42]

Tresformar la película en 3D riquió revisar los datos computacionales orixinales y, práuticamente, asitiar una segunda cámara en cada escena, creando vistes de güeyu esquierdu y güeyu-derechu, que yeren necesaries pa llograr la perceición de fondura.[43] Únicu n'animación per ordenador, Lasseter referir al so procesu como una arqueoloxía dixital».[43] El procesu tomó cuatro meses, según seis meses adicionales pa los dos películes p'añader el 3D. Bob Whitehill, el estereógrafo principal, supervisó dichu procesu y trató de llograr un efeutu qu'impactara la narración emocional de la película:

Cuando miraba a les películes na so totalidá, quería buscar les razones del cómo la hestoria utilizaría 3D de distintes maneres. En Toy Story, por casu, cuando los xuguetes taben solos nel so mundu, quería que se sintiera consistente nun mundu más seguru. Y cuando salíen al mundu humanu, ye ende cuando verdaderamente tuvi la idea de faer sentir el 3D peligrosu, fondu y apolmonante.[43]

A diferencia d'otros países, Reinu Xuníu recibió les películes en 3D n'estrenos individuales: Toy Story estrenóse'l 2 d'ochobre de 2009 y Toy Story 2 estrenóse'l 22 de xineru de 2010.[44][45] El reestrenu llogró bones resultancies tocantes a ingresos de taquilla refierse, empezando con unos 12,5 millones USD na so primer fin de selmana, asitiándose nel puestu númberu trés dempués de Zombieland y Cloudy with a chance of meatballs.[46] El segundu llargumetraxe recaldó más de 30 millones USD nes sos primeres cinco selmanes.[46]

Crítica editar

Estaos Xuníos y Reinu Xuníu editar

Sí, esmoleznos lo que dicen los críticos. Tamién nos esmuel como va ser la recaldación inicial. Igualmente, les ganancies totales. Pero, en realidá, la razón pola que faemos lo que faemos ye pa entretener al nuesu públicu. La mayor allegría que puedo tener como direutor ye entemeceme de manera anónima ente una audiencia, mientres la proyeición d'una de les nueses cintes y mirar cómo la xente contempla la película. Esto ye porque les persones son 100% honestes cuando tán viendo una película. Y apreciar la felicidá nes sos cares y la manera en que s'arreyen cola hestoria... Pa mi ye'l mayor pagu que podría llograr.
——John Lasseter, comentando l'impautu de Toy Story.[47]

Dempués el so llanzamientu, la película recibió «aclamación universal» per parte de la crítica especializada. El sitiu web Rotten Tomatoes (qu'arrexunta diversos analises provenientes d'otros sitios) reporta que'l filme tien 65 evaluaciones positives, d'un total de 65, lo qu'indica de la mesma un raru 100% de certificáu frescu» (esto ye, que resulta aprobatoria pa Rotten), con una puntuación en permediu de 9/10.[16] Mentanto, el sitiu Metacritic, qu'utiliza un sistema de clasificación normalizáu, estima a Toy Story nun nivel d'aclamación mundial», al algamar un puntaje de 92/100, sobre la base de 16 crítiques daes per medios especializaos.[15] Na so gran mayoría, los informes engrandecen a la mesma pola so animación por ordenador, repartu de voces y habilidá pa caltener l'interés en dellos grupos d'edaes. Al respeutive de esto últimu, Janet Maslin, de The New York Times, señaló: «Los neños van esfrutar una nueva perspeutiva en redol a la irresistible idea de mirar a xuguetes que cobren vida. Y los adultos van maraviar con un rellatu atélite y un antropomorfismo dafechu brillosu».[48]

Leonard Klady, de Variety, emponderó l'aspeutu «[...] inusual y frenético de les téuniques d'animación. La cámara xira y enfócase d'una manera vertixinosa que te quita l'aliendu por completu».[49] Roger Ebert, de Chicago Sun-Times, comparó l'aspeutu innovador presente na animación de Toy Story col de Who Framed Roger Rabbit, diciendo: «Dambes películes desmonten l'universu de les imáxenes cinemátiques, pa depués xuntales de nueva cuenta y dexanos mirales d'una manera dafechu nueva».[50] Per otra parte, Richard Corliss, de Time, mentó que por cuenta d'este mesmu aspeutu, yera «la comedia más imaxinativa del añu».[51]

Otru aspeutu nel que recibió bones crítiques foi'l repartu de voces. Por casu, Susan Wloszczyna, de USA Today, aprobó la eleición de Hanks y Allen nos roles estelares.[52] Coles mesmes, Kenneth Turan, de Los Angeles Times, dixo que «empezando con Tom Hanks, quien-y brinda una credibilidá y pesu pervalibles a Woody, Toy Story ye una de les meyores presentaciones animaes con voces que recuerde, con tol repartu [...] faciendo que les sos presencies siéntanse fuertemente ente les audiencies».[53] Otramiente, delles evaluaciones reconocieron l'habilidá de la película pa tomar audiencies de diverses edaes, específicamente infantiles y adultes.[50][54] So la mesma premisa, Rita Kempley, de The Washington Post, apuntó: «[...] toles artimañas dixitales nun tuvieren el mesmu valor de nun ser pol allocáu y entusiasta repartida de voces».[55] Owen Gleiberman, de Entertainment Weekly, añadió nel so informe: «Cuenta con una llibertá d'imaxinación pura y extática, que forma parte del sellu calidable de les meyores películes pa neños. Amás, tien el tipu de graciosidad que, n'ocasiones, va faer rir inclusive entá más a los adultos qu'a los neños».[56] Dende otra perspeutiva, la británica BBC concluyó: «Grabada al traviés d'un envidiable y exuberante sentíu del so propiu rellumu, Toy Story va siguir impresionando inclusive enforma tiempu dempués de que'l so virtuosismu téunicu fuera superáu».[57]

En 1995, la revista Time catalogar como la octava meyor película nel so llistáu de los diez meyores producciones cinematográfiques d'esi añu.[58] Igualmente, en 2003, la Online Film Critics Society nomar como la meyor película animada de tolos tiempos,[59] y años dempués, en 2007, la Visual Effects Society asitiar nel puestu númberu 22 de la so llista de les «50 películes d'efeutos visuales más influyentes de tola historia».[60] En 2005, Toy Story foi escoyida pa ser caltenida nel National Film Registry de la Biblioteca del Congresu d'Estaos Xuníos, siendo una de los cinco úniques películes que resultaron electes esi primer añu de seleición.[61] Amás, asítiase en 99ᵘ llugar de les cien meyores películes estauxunidenses de tolos tiempos, un llistáu ellaboráu pol institutu AFI.[62][63][64] Asina, foi una de los dos cintes d'animación nel conxuntu, siendo la otra Snow White and the Seven Dwarfs. De manera asemeyada, ocupó'l sestu puestu de les meyores producciones d'animación del llistáu «AFI's 10 Top 10». Nuna encuesta realizada en 2009 pol periódicu británicu The Daily Telegraph, Toy Story foi votada como la meyor película animada de tolos tiempos.[65]

El cineasta Terry Gilliam emponderó de la mesma a la película, diciendo: «ye'l trabayu d'un xeniu. Fixo que la xente entendiera'l verdaderu significáu de los xuguetes. Cada personaxe ye fiel a la so propia personalidá. Y eso ye a cencielles brillosu. Tien daqué especial, que siempres se me quedó presente, na escena onde Buzz Lightyear afaya que ye un xuguete. Ta paráu nesa escena xusto na parte más alta de les escaleres y la cámara avanza escontra tras y vese qu'él nun ye más qu'una pequeña figura. Buzz yera un personaxe con un ego enorme apenes dos segundos antes [...] y ye estupendu. Considerar como una de los mios diez películes favorites, y puntu».[66]

Nun comentariu llixeramente negativu, el críticu James Berardinelli mentó que, a diferencia de les anteriores cintes animaes de Disney, Toy Story «ye menos artística y más tecnológicamente impresionante», concluyendo que'l detalle más negativu de la película recái na sobresplotación comercial» per parte de los estudios Disney: «Nestos momentos, los moñecos de Woody y Buzz yá s'atopen nes repises de les tiendes departamentales. Burger King yá sacó la so llinia de figurines tamién. [...] Poro, dende'l puntu de vista de la industria del entretenimientu, ye una bona idea ver la película primero que'l diluviu de productos vuélvase tan escesivu, qu'a la fin vuelva tou esto nun asuntu puramente d'adultos».[67]

Hispanoamérica y España editar

Tantu Tom Hanks (esquierda) como Tim Allen (derecha), qu'emprestaron les sos voces pa Woody y Buzz respeutivamente, recibieron crítiques favorables pola so interpretación.[52][53]

Pal sitiu español Alohacriticon, los mayores aciertos de Toy Story recayen en «el so espectacular trabayu téunicu en CGI y na creación d'unos simpáticos personaxes, alteriando la inanimación de los xuguetes y emplegando les particularidaes de los mesmos pa construyir una entretenida trama con una brillosa perspeutiva narrativa».[68] De manera similar, la revista mexicana Cine Premiere, al traviés del so portal web, coincidió con delles de les crítiques ingleses, afirmando que «a pesar de ser un filme relativamente recién, ye de xuru el gran clásicu de l'animación computacional, daqué similar a lo que Snow White ye pa la tradicional. Amás de ser la primera nel so xéneru, los sos personaxes son entrañables y ensin importar el tiempu, caltienen esa capacidá pa trescalanos y de camín recordanos al nuesu xuguete favoritu de la infancia».[69] Per otra parte, n'Arxentina, el diariu Clarín destacó que los puntos favorables de la película non solamente llindar al aspeutu de l'animación: «[Toy Story] significó una revolución non yá téunica sinón tamién creativa».[70]

La Nación escribió que cola película «Disney yá acolumbraba'l futuru que tendría l'animación computada na realización de películes [... el] esitosu filme amuesa'l futuru que tien el cine d'animación per ordenador».[71] El diariu español El País añadió: «Toy Story da muestres d'un espectacular sentíu del desenvolvimientu dramáticu y una resolución en términos clásicos que pa sigo quixeren munches convencionales cintes d'aición».[72] FilmAffinity destacó que ye una «risondera y entrañable comedia, un clásicu yá del cine 'pa neños' (ye un dicir, porque puede esfrutar cualesquier) [...] Una hestoria con bastantes valores moralizantes (ye Disney), una progresión narrativa modélica (la manera de presentar a tolos personaxes, cómo van evolucionando y demás) ya inclusive un final abondo emocionante».[73]

Recaldación editar

A partir del so estrenu'l 22 de payares de 1995, siendo llanzada en territoriu estauxunidense en 2457 sales de cine, Toy Story recaldó nos sos primeros cinco díes d'exhibición —nel fin de selmana de Aición de Gracies— 39 071 176 USD.[14][74] Asina, llogró asitiase pa esi mesma fin de selmana en el primer llugar de la taquilla a nivel rexonal, llogrando un total de 29 140 617 USD adicionales.[14] En tal posición permaneció les siguientes dos selmanes, colo que pasó a convertise na película con mayores recaldaciones n'Estaos Xuníos nesi añu, superando a filmes como Batman Forever, Apollo 13 y Pocahontas.[75] Coles mesmes, nesa dómina, pasó a ser considerada como la tercer cinta animada más taquillera de la historia, namái per debaxo de The Lion King (1994) y Aladdín (1992).[22] Ensin tomar en cuenta la inflación, la cinta pasaría a ser una de les 100 producciones más esitoses de tolos tiempos.[76] Finalmente, llogró 191 796 233 USD tan solo ente'l so país d'orixe y Canadá, recaldando a nivel internacional 170 162 503 USD (en Méxicu ganó 3 695 119 USD, ente que n'España llogró 11 382 969 USD) lo cual fai un total de 361 958 736 USD a nivel mundial,[14][77] pasando a ser entós la segunda producción con meyores resultaos na taquilla mundial de 1995, per debaxo namái de Die Hard: With a Vengeance, que recaldó pocu más de 366 millones USD.[78]

Amás, d'ente los llanzamientos más esitosos de Pixar, Toy Story atopar nel novenu llugar, superada por filmes como Finding Nemo, Up, Ratatouille, y inclusive la so socesora, Toy Story 2.[79] Per otra parte, ye la película con mayores recaldaciones na clasificación G (dada pola MPAA) d'esi añu, superando asina por casu a Babe.[80] Tocantes a la doble presentación en formatu 3D, estrenada a finales de 2009, Toy Story y la so secuela llograron un total de 35 868 069 USD (30 702 446 USD n'Estaos Xuníos y 5 165 623 USD en taquilles estranxeres).[81]

Premios editar

El filme fixo acreedor de numberosos premios y nominaciones, incluyendo un Nickelodeon Kids' Choice, un MTV Movie y un BAFTA, ente otros. John Lasseter, de la mesma, recibió en 1996 un «reconocencia especial al méritu» per parte de l'Academia d'Artes y Ciencies Cinematográfiques de Hollywood, por «desenvolver ya inspirar l'aplicación de téuniques que fixeron posible'l primer llargumetraxe animáu por ordenador».[82] Ente les nominaciones llograes pola cinta, atópense trés premiu Óscar (dos pa Randy Newman por meyor cantar orixinal» y «meyor banda sonora»), y una cuarta candidatura por meyor guión orixinal» na mesma ceremonia, pa Joel Cohen, Pete Docter, John Lasseter, Joe Ranft, Alec Sokolow, Andrew Stanton y Joss Whedon.[83]

Más tarde, trunfó nel eventu añal de los premios Annie, al recibir un total d'ocho estatuilla, incluyendo «meyor película animada», siendo les otres pal animador Pete Docter, el direutor, el compositor, los productores Bonnie Arnold y Ralph Guggenheim, el diseñador de producción Ralph Eggleston y los guionistes, quien fueron coles mesmes gallardoniaos nel rubro de «meyor llogru individual» nes sos respeutives árees poles sos contribuciones na realización de Toy Story. A les anteriores, añader un premiu pa la producción na categoría meyor llogru individual téunicu».[84]

Tamién llogró dos nominaciones pa los premios Globu d'Oru (una por meyor película - comedia o musical» y otru por meyor cantar orixinal nuna película», esta postrera pol cantar «You've got a Friend in Me», compuesta por Newman).[85] Tantu en Los Angeles Film Critics Association como nel Kansas City Film Critics Circle, fíxose acreedora a la estauína de «meyor película animada».[86][87] Toy Story atopar ente los primeros diez llugares de «les 50 películes del British Film Institute que tendríes de ver a la edá de 14 años»,[88] asitiándose amás nel puestu 99 de la llista de «500 meyores películes de tolos tiempos», según la revista Empire, siendo la película animada na posición más alta de la llista.[89]

Forma parte del AFI's 10 Top 10.

Video caseru editar

La cinta foi llanzada en VHS y LD el 29 d'ochobre de 1996, ensin material extra. Na primer selmana del llanzamientu en VHS les rentes completaron 5,1 millones USD, debutando como'l videu númberu unu de la selmana.[90] El 11 de xineru de 2000, llanzar en VHS na serie Gold Classic Collection con un curtiumetraxe extra, Tin Toy, que vendió dos millones de copies.[91] El so primer llanzamientu en DVD asocedió'l 16 d'avientu del 2001, nun doble paquete qu'incluyía a Toy Story 2; esta versión tuvo disponible tamién por separáu. Tamién el 16 d'avientu de 2001, un paquete de discu triple «Ultimate Toy Box» foi llanzáu, conteniendo a Toy Story, Toy Story 2 y un tercer discu de material especial.[92] El 6 de setiembre de 2005 llanzóse un paquete de dos discos, «10th Anniversary Edition», con gran parte del material extra presente nel «Ultimate Toy Box», incluyendo un especial retrospectivu con John Lasseter, un amiestu de cine en casa y una nueva portada.[93] Esti DVD volvió nel Disney Vault del 31 de xineru de 2009, xunto con Toy Story 2. Tamién, el 6 de setiembre de 2005 un curtiu UMD de Toy Story foi llanzáu pa la consola de videoxuegos de PlayStation Portable de Sony. Finalmente, el 22 de xineru del 2011, la película llanzóse, per primer vegada, nun paquete especial d'edición llindada para Blu-ray, acompañada de Toy Story 2,[94] ente que el 11 de mayu de 2010 llanzóse la película nuevamente en formatu DVD.[95]

Banda sonora editar

Toy Story
 
Datos
Tipu película de animación (es)  , película 3D, película animada por computadora (es)  , llargumetraxe y película
Distribución estreno en cines (es)  
Álbum National Film Registry
Intérprete Randy Newman
Idioma inglés
Xéneru buddy film (es)  , cine fantásticu, cine d'aventures y cine de comedia
Compositor Randy Newman
Productor Chris Monten (Don Davis, Jim Flamberg, Don Was, Frank Wolf, Randy Newman)
País   Estaos Xuníos
Fecha publicación 22 payares 1995[2], 8 marzu 1996[3], 21 marzu 1996[4] y 1995
Duración 51:44
Cronoloxía de Randy Newman
Toy Story Toy Story 2
Web oficial y Web oficial
 

Lasseter taba en contra de que la película fuera un musical, similar a les películes anteriores de Disney como Aladdin o The Lion King.[22] Sicasí, Disney favoreció'l formatu musical, afirmando: «Los musicales son la nuesa orientación. Si estos empiecen a cantar, ye una gran taquigrafía. Toma muncha responsabilidá lo qu'ellos piden».[12] Sicasí, los estudios coincidieron con Lasseter y decidieron contratar a Randy Newman pa realizar la banda sonora. Foi'l primer filme animáu nel que Newman trabayaría. El cineasta declaró: «Los nuesos cantares son conmovedores, atélites y satíriques, y [Newman] va poder tresferir la emoción pa cada escena».[12] Newman desenvolvió la tema principal de la película, «You've Got a Friend in Me», nun solu día.[12]

La banda sonora de Toy Story foi producida por Walt Disney Records y estrenóse el 22 de payares de 1995, la mesma selmana del estrenu de la película. Compuesta y escrita por Randy Newman, la banda recibió aponderamientos pola so «enérxica y emocionante orquesta».[96] A pesar del ésitu críticu del álbum, la banda sonora namái llegó al númberu 94, como puntu máximu, na llista d'álbumes de Billboard 200.[97] El 12 d'abril de 1996 tuvo llugar el llanzamientu del senciellu en casete y CD de «You've Got a Friend in Me, pa promover el llanzamientu del álbum.[98] La banda sonora foi remasterizada en 2006 y anque yá nun ta disponible físicamente, l'álbum puede ser adquiríu en tiendes como iTunes.[99]

 
Randy Newman encargar de la musicalización de la película.
Llista de cantares[96][99]
NᵘTítuluDuración
1.«You've Got a Friend in Nóteme1 = interpretada por Newman»2:04
2.«Strange Things» (interpretada por Newman)3:18
3.«I Will Go Sailing No More» (interpretada por Newman)2:57
4.«Andy's Birthday»5:58
5.«Soldier's Mission»1:29
6.«Presents»1:09
7.«Buzz»1:40
8.«Sid»1:21
9.«Woody and Buzz»4:29
10.«Mutants»6:05
11.«Woody's Gone»2:13
12.«The Big One»2:51
13.«Hang Together»6:02
14.«On the Move»6:18
15.«Infinity and Beyond»3:09
16.«You've Got a Friend in Nóteme16 = interpretada por Newman y Lyle Lovett»2:42

Legáu ya impautu cultural editar

Toy Story provocó un gran impautu na industria del cine cola so innovadora animación por ordenador. Dempués del estrenu de la película, delles industries interesar na teunoloxía utilizada na película; por casu, los fabricantes de chips gráficos propunxéronse tresformar los gráficos computacionales a imáxenes similares a les animaciones presentes nel filme. Igualmente, dellos desarrolladores de videoxuegos amosaron interés nel diseñu de xuegos virtuales a partir d'esta téunica d'animación, ente que, per otra parte, investigadores de robótica afondaron nel usu de la mesma pa la creación de nueves formes d'intelixencia artificial pa les sos máquines.[100] Coles mesmes, dellos autores compararon la película a una interpretación de Don Quixote, venceyándola col humanismu.[101][102] Adicionalmente, Toy Story dexó un legáu cola famosa frase «Al infinitu... ¡y más allá!» (pronunciada por Buzz Lightyear na cinta), conduciendo a la producción de remortines y software, ente otros productos.

«To infinity and beyond» editar

La clásica frase de Buzz Lightyear, «To infinity and beyond» («Hasta l'infinitu... ¡y más allá!» n'asturianu),[103][104] utilizóse non yá en camisetes, sinón que tamién foi oxetu de discutiniu ente filósofos y teóricos matemáticos.[105] Estos postreros señalaron que nun ye posible llegar más allá del infinitu nes matemátiques, y nel so llugar, manifiesten que dicha frase ye relevante solamente pal mundu del espectáculu».[106][107] Lucia Hall de The Humanist enllazó al argumentu de la película a una interpretación del humanismu. Comparó la frase cola de «Tou esto, ¡y el cielu tamién!», indicando que ta feliz con una vida na Tierra, amás de tener una vida futura.[102] En 2008, unos astronautes llevaron una figura d'aición de Buzz Lightyear al espaciu nel tresbordador espacial Discovery como parte d'una esperiencia educativa pa estudiantes, faciendo fincapié na famosa frase.[108] La figura d'aición foi utilizada pa esperimentos d'ingravidez.[109] Tamién en 2008, la frase causó noticies internacionales cuando se reportó qu'un padre y el so fíu repitieren de cutio la frase, como sofitu pa llevar d'esta forma un siguimientu mutuu, mientres pedaliaben na agua mientres quince hores nel océanu Atlánticu.[110][111] Esi mesmu añu, la revista británica Empire escoyó a Buzz Lightyear como unu de los cien meyores personaxes del cine de tolos tiempos.[112]

Remortines, programes y series derivaes editar

Toy Story xeneró dos secuela: Toy Story 2 (1999) y Toy Story 3 (2010). Primeramente, la secuela de Toy Story diba ser un llanzamientu Direutamente pa videu direutu pa video, empezando'l so desenvolvimientu en 1996.[113] Sicasí, dempués de que la repartida de Toy Story tornara llegar a la conclusión de que la hestoria yera afecha pa realizar una segunda parte cinematográfica. Asina, en 1998, anuncióse que la secuela tendría estrenu en cines.[114] Pa esta continuación, tornó la mayoría del repartu de voz de Toy Story y el guión esta vegada centrar en rescatar a Woody dempués de que ye secuestráu nuna venta de garaxe. La segunda parte de Toy Story llogró una meyor receición que la so predecesora, adquiriendo una valoración estraordinaria de 100% por Rotten Tomatoes, basada en 125 reseñes.[115] En Metacritic, la película recibió una puntuación favorable de 88/100 basada en 34 reseñes.[116] Foi proyeutada en 3257 sales de cine y recaldó mundialmente cerca de 485 millones USD, convirtiéndose d'esta forma na segunda película animada más esitosa nel momentu del so estrenu, namái dempués de The Lion King.[117][118]

Per otra parte, Toy Story 3 estrenóse'l 18 de xunu de 2010.[119] Trata sobre lo que pasa colos xuguetes cuando son abandonaos nun centru d'atención diurna, dempués de que Andy asiste a la universidá.[120] De nueva cuenta, la mayoría del repartu de les anteriores dos películes tornó pa dar voz a los sos respeutivos personaxes; cabo señalase que, a diferencia de les sos predecesores, Toy Story 3 foi llanzada direutamente en formatu 3D.[119] Una tercer continuación, Toy Story 4, so la direición de Lasseter, foi anunciada por Disney a finales de 2014; prevese que'l so estrenu asoceda en 2017.[17]

En payares de 1996 empezó a realizase la presentación sobre xelu Disney on Ice: Toy Story, qu'incluyía les voces del repartu y la música de Randy Newman.[121] Otramiente, n'abril de 2008, el cruceru Disney Wonder presentó Toy Story: The Musical, como atraición pa los sos pasaxeros.[122] Dexó amás la producción d'una película animada direuta pa video, Buzz Lightyear of Star Command: The Adventure Begins, según la serie de televisión Buzz Lightyear, Comandu Estelar.[123] La película y serie siguen a Buzz Lightyear y los sos amigos nel Comandu Estelar, mientres defenden la xusticia al traviés de la galaxa. A pesar de que la película foi criticada por nun utilizar la mesma animación de Toy Story y Toy Story 2, vendió tres millones de VHS y DVD na so primer selmana de llanzamientu.[124] Y de la mesma, la serie duró dos temporaes, llegando a tresmitise un total de 62 episodios ente finales de 2000 y empiezos de 2001.[125] Darréu apaecieron una serie de curtiumetraxes animaos, producíos pol estudiu Pixar y distribuyíos por Walt Disney Pictures conocíos como Toy Story Toons.

Software y productos editar

Disney's Animated Storybook: Toy Story y Disney's Activity Center: Toy Story fueron llanzaos pa los sistemes operativos Windows y Mac OS.[126] Disney's Animated Storybook: Toy Story foi'l títulu de software más vendíu de 1996, vendiendo pocu más de 500 000 copies.[127] Llanzáronse dos videoxuegos tres l'estrenu de la película: Toy Story, para Sega Genesis, Super Nintendo Entertainment System, Game Boy, y PC, y Toy Story Racer, pa la consola PlayStation; esti postreru inclúi elementos de Toy Story 2.[128] Pixar creó animaciones orixinales pa toos estos xuegos, incluyendo secuencies totalmente animaes pa los títulos de PC.

La cinta tuvo una llarga promoción antes del so estrenu, llevando d'esta forma a les numberoses incorporaciones de la película n'otros medios, tales como la impresión d'imáxenes nes caxes d'alimentos.[37] Una variedá de productos llanzar mientres la proyeición del filme nes sales de cine y el so estrenu inicial en VHS, incluyendo xuguetes, ropa y zapatos, ente otres coses.[129] Magar les primeres figures d'aición de Buzz Lightyear y Xérif Woody fueron inoraes polos comerciantes, tiempu dempués de qu'un averáu de 250 000 figures de cada personaxe fueron vendíes antes del estrenu del filme, la demanda amontóse, finalmente llegando a más de 25 millones d'unidaes vendíes hasta 2007.[47]

Atraiciones en parques temáticos editar

 
Entrada a l'atraición Toy Story Mania, presente en Walt Disney World y Disneyland.[130][131]

Resulta destacable mentar que Toy Story y les sos continuaciones sirvieron d'inspiración pa la creación de delles atraiciones nos parques temáticos de Walt Disney World, Disneyland, Disneyland Paris y Hong Kong Disneyland:

  • Buzz Lightyear's Space Ranger Spin, en Magic Kingdom: tien como protagonistes a los mesmos asistentes al parque, quien actúen como cadetes de les fuercies espaciales de Buzz. Asina, los visitantes percuerren l'atraición per mediu de delles escenes alusives a la película, tales como una onde apaecen los secuaces del Emperador Zurg, o al disparar cañones láser pa marcar puntos, etcétera.[132]
  • Buzz Lightyear's Astru Blasters, en Disneyland: ye bien similar a l'anterior, namái que nesta atraición los cañones láser nun s'atopen fixos al vehículu mientres el percorríu, sinón que los visitantes pueden manipolialo llibremente coles manes.[133]
  • Buzz Lightyear's Astroblasters, en DisneyQuest allugáu en Walt Disney World: ye una atraición onde los visitantes compiten ente sigo topetando los sos vehículos y faciendo españar asteroides (qu'en realidá son balones xigantes) contra l'adversariu.[134]
  • Toy Story Mania, tantu en Disney's Hollywood Studios en Walt Disney World como en Disney California Adventure en Disneyland: amuesa una serie de xuegos interactivos tipu antroxu, presentaos polos personaxes principales de la película. Los visitantes enceten vehículos y usen lentes 3D, pa depués disparar un cañón a aros, pelotes y demás oxetos virtuales que van apaeciendo mientres el percorríu. Meses antes del estrenu de Toy Story 3, Disney anunció ye g a yque l'atraición pasaría por una actualización col fin d'incorporar a los nuevos personaxes de la franquicia.[130][131]
  • World of Color, en Disney California Adventure: ye un espectáculu nocherniegu acuáticu y de lluces, onde dalgunes de les escenes proyeutaes nes pantalles amuesen animaciones de les películes de Toy Story.[135]
  • Toy Story Playland, en Disneyland Paris y Hong Kong Disneyland, inaugurada n'agostu de 2010 y de 2011, respeutivamente. La rexón temática ta diseñada pa crear la ilusión de que s'encoyer a los invitaos» hasta'l tamañu d'un xuguete y asina los visitantes pueden xugar nel patiu traseru de Andy en delles atraiciones.[136]

Notes editar

  1. El Computer Animation Production System (poles sos sigles, CAPS), ye una coleición de software, programes d'esploración de cámara, servidores, estaciones de trabayu informáticu en rede, según escritorios, desenvuelta por Walt Disney Pictures n'asociación con Pixar a mediaos de los años 1980. El so oxetivu yera digitalizar la tinta ya ilustraciones realizaes polos mesmos emplegaos, collaborando tamién na postproducción de los filmes animaos de Disney.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://www.cinemagia.ro/filme/toy-story-1521/. Data de consulta: 13 xunetu 2021.
  2. 2,0 2,1 URL de la referencia: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=toystory.htm.
  3. 3,0 3,1 URL de la referencia: http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdatabas/Item/?itemid=22397&type=MOVIE&iv=Basic.
  4. 4,0 4,1 «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  5. URL de la referencia: https://www.imdb.com/title/tt0114709/. Data de consulta: 16 xunu 2021.
  6. 6,0 6,1 6,2 Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  7. URL de la referencia: http://www.the-numbers.com/movie/Toy-Story#tab=summary. Data de consulta: 7 avientu 2014.
  8. 8,0 8,1 «Box Office Mueyo» (inglés). Consultáu'l 14 mayu 2022.
  9. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/89051.
  10. Lyons, Mike (payares de 1998). «Toon Story: John Lasseter's Animated Life» (inglés). Animation World Magacín. Consultáu'l 11 de xunu de 2010.
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 11,4 (n'inglés) Steve Jobs' Amazing Movie Adventure Disney is Betting On. CNNMoney.com. 18 de setiembre de 1995. http://money.cnn.com/magacinos/fortune/fortune_archive/1995/09/18/206099/index.htm. Consultáu'l 11 de xunu de 2010. 
  12. 12,00 12,01 12,02 12,03 12,04 12,05 12,06 12,07 12,08 12,09 12,10 12,11 12,12 12,13 12,14 12,15 12,16 12,17 Toy' Wonder. Entertainment Weekly. 8 d'avientu de 1995. http://www.ew.com/ew/article/0,,299897,00.html. Consultáu'l 11 de xunu de 2010. 
  13. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes budget
  14. 14,0 14,1 14,2 14,3 14,4 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes taquilla
  15. 15,0 15,1 «Toy Story Reviews». Metacritic. Consultáu'l 11 de xunu de 2010.
  16. 16,0 16,1 «Toy Story (1995)» (inglés). Rotten Tomatoes. Consultáu'l 11 de xunu de 2010.
  17. 17,0 17,1 (n'inglés) Pixar's 'Toy Story 4′ Set to Play in Theaters in 2017. Variety. 6 de payares de 2014. http://variety.com/2014/film/news/john-lasseter-to-direct-toy-story-4-out-in-2017-1201349848/. Consultáu'l 7 de payares de 2014. 
  18. Paik, Karen (2007). To Infinity and Beyond!: The Story of Pixar Animation Studios. San Francisco: Chronicle Books, páx. 38. ISBN 0811850129. Consultáu'l 13 de marzu de 2009.
  19. Paik, Karen (2007). To Infinity and Beyond!: The Story of Pixar Animation Studios. San Francisco: Chronicle Books, páx. 41. ISBN 0811850129.
  20. Schlender, Brent (17 de mayu de 2006). Pixar's magic man. CNNMoney.com. http://money.cnn.com/2006/05/15/magacinos/fortune/pixar_futureof_fortune_052906/index.htm. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  21. Kanfer, Stefan (2000). Serious Business. Da Capo Press, páx. 229. ISBN 0306809184. Consultáu'l 13 de marzu de 2009.
  22. 22,0 22,1 22,2 Burrows, Peter (23 de payares de 1998). Steve Jobs, Movie Mogul. BusinessWeek. http://www.businessweek.com/archives/1998/b3605001.arc.htm. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  23. 23,0 23,1 23,2 23,3 23,4 23,5 23,6 Price, David A. (2008). «Making It Fly - 1», The Pixar Touch: The Making of a Company. United States of America: Alfred A. Knopf, páx. 124-132. ISBN 978-0-307-26575-3.
  24. Disney's Buzz Lightyear and Wall-E esquice space for NASA. Space.com. 24 de xunu de 2008. http://www.collectspace.com/news/news-062408a.html. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  25. Paik, Karen (2007). To Infinity and Beyond!: The Story of Pixar Animation Studios. San Francisco: Chronicle Books, páx. 103. ISBN 0811850129. Consultáu'l 13 de marzu de 2009.
  26.  Toy Story (10th Anniversary Edition)-(Making Toy Story) [DVD]. Walt Disney Home Entertainment. Escena en 6:43.
  27. Fischer, Paul. «Billy Crystal - Cranky Critic StarTalk». Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  28. Pearlman, Cindy (28 d'ochobre de 2001). Crystal clear on 'Monsters'. Chicago Sun-Times. http://nl.newsbank.com/nl-search/we/Archives?p_product=CSTB&p_theme=cstb&p_action=search&p_maxdocs=200&p_topdoc=1&p_text_direct-0=0EF7B35B6B4F1765&p_field_direct-0=document_id&p_perpage=10&p_sort=YMD_date:D&s_trackval=GooglePM. Consultáu'l 16 de marzu de 2009. 
  29. Michael, Dennis (25 de payares de 1995). 'Toy Story' stars say being animated is hard work. CNN. https://www.cnn.com/SHOWBIZ/Movies/9511/toy_story/stars/index.html. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  30. tnarwani (21 de xunetu de 2008). «The Lost Joss Whedon/Pixar Connection». Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  31. «Company Info - History». Thinkway Toys. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de payares de 2015. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  32. Hicks, Chris (13 d'ochobre de 1995). Animation: Disney is Still King. Deseret News. http://archive.deseretnews.com/archive/print/444669/ANIMATION--DISNEY-IS-STILL-KING.html. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  33. 33,0 33,1 33,2 33,3 Snider, Burr (Avientu de 1995). The Toy Story Story. Wired.  páxs. 1-6. http://www.wired.com/wired/archive/3.12/toy.story.html. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  34. 34,0 34,1 34,2 Henne, Mark; Hal Hickel, Ewan Johnson y Sonoks Konishi (25-28 de febreru de 1996). escritu en Santu Clara, CA. «The Making of Toy Story». CompCon '96. Technologies for the Information Superhighway Digest of Papers:  páxs. 463-468. ISBN 0-8186-7414-8. 
  35. «Disney, Pixar in venture» (inglés). Twincities.com (25 de febreru de 1997). Consultáu'l 8 d'abril de 2010.
  36. Elliott, Stuart (22 de payares de 1995). The Media Business: Advertising; Coca-Cola, Pepsico and Burger King sign on with Disney for a happy ending with 'Toy Story' tie-ins. The New York Times. http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9Y0DE1DB1339F931A15752C1A963958260. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  37. 37,0 37,1 Reyes, Sonia (23 de payares de 1995). __toy_story__told_at_t.html It's A 'Toy Story' Told at the Cash Register. New York Daily News. http://www.nydailynews.com/archives/money/1995/11/23/1995-11-23_it_s_a __toy_story__told_at_t.html. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  38. 38,0 38,1 Richards, Olly (24 de xineru de 2008). Toy Story Movies Going 3D. Empire. http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=21856. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  39. Associated Press (4 de xineru de 2009). Disney does 3-D with `Toy Story,' 'Beast' reissues. GMAnews.tv. http://www.gmanews.tv/story/155060/disney-does-3-d-with-toy-story-beast-reissues. Consultáu'l 18 de xunu de 2010. 
  40. «Toy Story news» (12 d'ochobre de 2009). Consultáu'l 8 d'abril de 2010.
  41. David Chen (12 d'ochobre de 2009). «Lee Unkrich Announces Kristen Schaal and Blake Clark Cast in Toy Story 3; Toy Story 3D Double Feature To Stay in Theaters». Consultáu'l 8 d'abril de 2010.
  42. Toy Story Franchise Going 3-D. VFXWorld.com. 24 de xineru de 2008. http://vfxworld.com/?atype=news&a=search&term=Toy%20Story&id=22054. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  43. 43,0 43,1 43,2 Murphy, Mekado (1 d'ochobre de 2009). «Buzz and Woody Add a Dimension». The New York Times. http://www.nytimes.com/2009/10/04/movies/04murp.html. Consultáu'l 18 de febreru de 2010. 
  44. «Toy Story in 3D». Consultáu'l 18 de xunu de 2010.
  45. «UK Cinema Releases: Friday 22nd January 2010». Consultáu'l 18 de xunu de 2010.
  46. 46,0 46,1 «Toy Story/Toy Story 2 (3D)». Box Office Mojo. Consultáu'l 18 de febreru de 2010.
  47. 47,0 47,1 Paik, Karen (2007). To Infinity and Beyond!: The Story of Pixar Animation Studios. San Francisco: Chronicle Books, páx. 104. ISBN 0811850129. Consultáu'l 13 de marzu de 2009.
  48. Maslin, Janet (22 de payares de 1995). Toy Story (1995). The New York Times. http://movies.nytimes.com/movie/review?res=9905EEDA1339F931A15752C1A963958260. Consultáu'l 10 d'abril de 2010. 
  49. Klady, Leonard (20 de payares de 1995). Toy Story. Variety. http://www.variety.com/index.asp?layout=review&reviewid=VE1117904715&categoryid=31&cs=1. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  50. 50,0 50,1 Ebert, Roger (22 de payares de 1995). Toy Story. http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/19951122/REVIEWS/50208001/1023. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  51. Corliss, Richard (27 de payares de 1995). They're Alive!. Time. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,983768-1,00.html. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  52. 52,0 52,1 Wloszczyna, Susan. Toy Story. USA Today. http://www.rottentomatoes.com/m/toy_story/?critic=creamcrop#contentReviews. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  53. 53,0 53,1 Turan, Kenneth (22 de payares de 1995). Toy Story. Los Angeles Times. http://www.calendarlive.com/movies/reviews/cl-movie960406-39,0,1420921.story. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  54. Ansen, David (27 de payares de 1995). Toy Story. Newsweek. http://www.newsweek.com/id/104199. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  55. Kempley, Rita (22 de payares de 1995). 'Toy Story' (G). The Washington Post. http://www.washingtonpost.com/wp-srv/style/longterm/movies/videos/toystory.htm#mcmanus. Consultáu'l 10 d'abril de 2010. 
  56. Gleiberman, Owen (27 de payares de 1995). Toy Story. Entertainment Weekly. http://web.archive.org/web/20071220210107/http://www.msnbc.com/m/nw/a/m/mv_t.asp#Toy%20Story1. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  57. Hilditch, Nick (5 d'avientu de 2001). Toy Story (1995). BBC Films. https://www.bbc.co.uk/films/2001/12/05/toy_story_1995_review.shtml. Consultáu'l 10 d'abril de 2010. 
  58. The Best of 1995. Time. 25 d'avientu de 1995. http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,983896,00.html. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  59. Corliss, Richard (4 de marzu de 2003). Toy Story Voted #1 on Top 100 Animated Features of All Time By the Online Film Critics Society. Online Film Critics Society. http://ofcs.rottentomatoes.com/pages/pr/top100animated. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  60. Star Wars Leads VES' Top 50 Most Influential VFX List. VFXWorld.com. 11 de mayu de 2007. http://vfxworld.com/?atype=news&a=search&term=Toy%20Story&offset=15&id=19779. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  61. «Films Selected to the National Film Registry, Library of Congress - 2005». National Film Registry (27 d'avientu de 2005). Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  62. Citizen Kane stands the test of time. American Film Institute. 20 de xunu de 2007.  p. 4. http://www.afi.com/Docs/about/press/2007/100movies07.pdf. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  63. American Film Institute (17 de xunu de 2008). AFI Crowns Top 10 Films in 10 Classic Genres. ComingSoon.net. http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=46072. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  64. «Top Ten Animation». American Film Institute. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  65. The Daily Telegraph (16 d'ochobre de 2009). Toy Story voted greatest ever animated film. The Daily Telegraph. http://www.telegraph.co.uk/culture/film/film-news/6343915/Toy-Story-voted-greatest-ever-animated-film.html. Consultáu'l 10 d'abril de 2010. 
  66. Time Out London. «Time Out's 50 greatest animated films: part 5» (inglés). Time Out London. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  67. James Berardinelli. «Review: Toy Story» (inglés). Reelviews.com. Consultáu'l 24 de mayu de 2010.
  68. Toy Story (1995) de John Lasseter. Alohacriticon.com. http://www.alohacriticon.com/elcriticon/article2304.html. Consultáu'l 10 d'abril de 2010. 
  69. 3D Toy Story. Cine PREMIERE. http://www.cinepremiere.com.mx/node/7463. Consultáu'l 10 d'abril de 2010. 
  70. Más allá del infinitu. Diariu Clarín. http://www.clarin.com/diario/2010/02/04/espectaculos/c-02132982.htm. Consultáu'l 10 d'abril de 2010. 
  71. «"Toy Story" va tener la so continuación editorial=La Nación» (30 de payares de 1998). Consultáu'l 12 d'abril de 2010.
  72. Torreiro, M. (21 de marzu de 1996). «La madre de tolos 'dibus'». El País. Consultáu'l 28 de mayu de 2010.
  73. «Crítiques de "Toy Story"». FilmAffinity (16 de xunu de 2007). Consultáu'l 12 d'abril de 2010.
  74. «Toy Story Daily Box Office». Box Office Mojo. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  75. «1995 Domestic Grosses». Box Office Mojo. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  76. «Domestic Grosses #1-100». Box Office Mojo. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  77. «Toy Story (1995) - Box Office/Business». IMDb. Consultáu'l 9 d'abril de 2010.
  78. «1995 Yearly Box Office Results». Box Office Mojo. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  79. «Pixar Movies at the Box Office». Box Office Mojo. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  80. «1995 Yearly Box Office for G Rated Movies». Box Office Mojo. Consultáu'l 9 d'abril de 2010.
  81. «Toy Story 3D Double Feature - Box Office Data». The Numbers. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  82. Three Pixar execs get special Oscars. San Francisco Chronicle. 1 de febreru de 1996. http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/y/a/1996/02/01/STYLE8516.dtl. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  83. «Nominees & Winners for the 68th Academy Awards». Academia d'Artes y Ciencies Cinematográfiques. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de payares de 2015. Consultáu'l 31 de mayu de 2010.
  84. «Annie Awards». IMDb. Consultáu'l 11 de xunu de 2010.
  85. Horn, John (21 d'avientu de 1995). `Sense And Sensibility' Tops Nominations For Golden Globe Awards. The Seattle Times. http://community.seattletimes.nwsource.com/archive/?date=19951221&slug=2158758. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  86. Emerson, Jim. The Los Angeles Film Critics Association. Los Angeles Film Critics Association. http://cinepad.com/lafca.htm. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  87. KCFCC Award Winners. Kansas City Film Critics Circle. http://www.kcfcc.org/1990s.html. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  88. «Alderica produces list of films that children should see». British Film Institute. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de payares de 2015. Consultáu'l 29 de payares de 2009.
  89. «The 500 Greatest Movies of All Time (100-96)». Empire. Consultáu'l 1 d'abril de 2010.
  90. Snow, Shauna (8 de payares de 1996). Arts and entertainment reports from The Times, national and international news services and the nation's press. Los Angeles Times. http://pqasb.pqarchiver.com/latimes/access/16972023.html?dids=16972023:16972023&FMT=ABS&FMTS=ABS:FT&date=Nov+08%2C+1996&autor=SHAUNA+SNOW&pub=Los+Angeles+Times+(pre-1997+Fulltext)&desc=Arts+and+entertainment+reports+from+The+Times%2C+national+and+international+news+services+and+the+nation%27s+press.&pqatl=google. Consultáu'l 8 d'abril de 2010. 
  91. Toy Story (Special Edition) (Walt Disney Gold Classic Collection) [VHS (1995)]. Amazon.com. http://www.amazon.com/Story-Special-Disney-Classic-Collection/dp/B00003W8NON. Consultáu'l 24 de xunu de 2010. 
  92. Toy Story - The Ultimate Toy Box (Collector's Edition) (1999). Amazon.com. http://www.amazon.com/Toy-Story-Ultimate-Box-Collectors/dp/B00004O9WR. Consultáu'l 24 de xunu de 2010. 
  93. Otto, Jeff (2 de setiembre de 2005). Double Dip Digest: Toy Story. IGN. http://dvd.ign.com/articles/647/647603p1.html. Consultáu'l 6 d'abril de 2010. 
  94. Amazon.com - Toy Story (Two-Disc Special Edition Blu-ray/DVD Combu w/ Blu-ray Packaging). Amazon.com. 10 de febreru de 2010. http://www.amazon.com/Story-Two-Disc-Special-Blu-ray-Packaging/dp/B0030IIYWA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1265865164&sr=8-1. Consultáu'l 8 d'abril de 2010. 
  95. «Amazon.com - Toy Story (Special Edition)» (inglés). Amazon.com. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  96. 96,0 96,1 96,2 Ruhlmann, William. «Toy Story». Allmusic. Macrovision.. Consultáu'l 23 de xunetu de 2009.
  97. 97,0 97,1 «Toy Story > Charts & Awards > Billboard Albums». Allmusic. Macrovision. Consultáu'l 30 de xunetu de 2009.
  98. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes single
  99. 99,0 99,1 «Toy Story (Original Motion Picture Soundtrack)». iTunes. Apple Inc.. Consultáu'l 8 d'abril de 2010.
  100. Porter, Tom (1 de xineru de 2000). Creating Lifelike Characters in Pixar Movies. Communications of the ACM. http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-27383429_ITM. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  101. Burningham, Bruce (2000). «Walt Disney's Toy Story as Postmodern Don Quixote». Cervantes (Cervantes Society of America) 20 (1):  páxs. 157-174. http://www.h-net.org/~cervantes/csa/artics00/burningh.pdf. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  102. 102,0 102,1 Hall, Lucia K.B. (1 de marzu de 2000). Toy Stories for Humanists?. The Humanist. http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-27546351_ITM. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  103. GameStar: Google quier dir al infinitu y más allá.. Filmeweb.com. 15 de mayu de 2010. http://www.filmeweb.net/magacín.asp?id=4879. Consultáu'l 28 de mayu de 2010. 
  104. Hasta l'infinitu y más allá... con Toy Story 3. Hobbynews.es. 27 d'abril de 2010. http://www.hobbynews.es/videos/hasta-l'infinitu-mas-alla-con-toy-story-3-1197. Consultáu'l 28 de mayu de 2010. 
  105. Dusek, Val (2006). Philosophy of Technology: An Introduction. Blackwell Publishing, páx. 59. ISBN 1405111631.
  106. Introducing student-friendly technology. The Jakarta Post. 10 d'abril de 2004. http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-919112_ITM. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  107. Matson, John (19 de xunetu de 2007). Strange but True: Infinity Comes in Different Sizes. Scientific American. http://www.sciam.com/article.cfm?id=strange-but-true-infinity-comes-in-different-sizes. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  108. «nasa-a-buzz-lightyear-en-una-mision-espacial.htm Llancen Disney y la NASA a Buzz Lightyear nuna misión espacial». Informador.com.mx. http://www.informador.com.mx/tecnologia/2008/16046/6/llancen-disney-y-la nasa-a-buzz-lightyear-en-una-mision-espacial.htm. Consultáu'l 10 d'abril de 2010. 
  109. Pearlman, Robert Z. (29 de mayu de 2008). Buzz Lightyear Becomes Real Space Ranger. Space.com. http://www.space.com/missionlaunches/080529-cs-buzz-lightyear.html. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  110. Associated Press (10 de setiembre de 2008). 'Buzz Lightyear got us through'. Star Tribune. http://www.startribune.com/nation/28222534.html?elr=KArks:DCiUMEaPc:UiacyKUnciatkEP7DhU. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  111. Associated Press (10 de setiembre de 2008). 'Toy Story' Line Helped Father, Son Survive in Water for 15 Hours. Fox News. http://www.foxnews.com/story/0,2933,420602,00.html. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  112. «The 100 Greatest Movie Characters» (inglés). Empire. Consultáu'l 16 d'avientu de 2010.
  113. Thompson, Anne (26 de xineru de 1996). Volley of the Dolls. Entertainment Weekly. http://www.ew.com/ew/article/0,,291071,00.html. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  114. Cohen, Karl (1 d'avientu de 1999). Toy Story 2 Is Not Your Typical Hollywood Sequel. Animation World Network. http://mag.awn.com/index.php?ltype=search&category2=&sval=toy%20story&article_non=1087&páxina=1. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  115. «Toy Story 2 (1999)». Rotten Tomatoes. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  116. «Toy Story 2 Reviews». Metacritic. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  117. «Toy Story 2». Box Office Mojo. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  118. «Animation #1-100». Box Office Mojo. Consultáu'l 11 de marzu de 2009.
  119. 119,0 119,1 Walt Disney Studios (24 de xunu de 2008). Toy Story Trio Goes 3-D!. ComingSoon.net. http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=41189. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  120. Marr, Melissa (19 de febreru de 2008). Big Media Companies Want Back in the Game. The Wall Street Journal. http://online.wsj.com/public/article/SB120338109294075671.html?mod=blogue. Consultáu'l 11 de marzu de 2009. 
  121. Putzer, Jerry (8 de payares de 1996). 'Toy Story' Takes the Ice to the Blue Line and Beyond!. Daily News. http://www.broadwayworld.com/article/Disney_Launches_Toy_Story_Musical_Aboard_CruiseLine_20080109. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  122. BWW News Desk (9 de xineru de 2008). Disney Launches 'Toy Story' Musical Aboard Cruise-Line. BroadwayWorld.com. http://www.broadwayworld.com/article/Disney_Launches_Toy_Story_Musical_Aboard_CruiseLine_20080109. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  123. Stack, Peter (13 d'agostu de 2000). Buzz Lightyear Tops Stack of Kid Stuff. San Francisco Chronicle. http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/chronicle/archive/2000/08/13/PK79785.DTL&type=music. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  124. Fretts, Bruce (8 d'agostu de 2000). Buzz Lightyear of Star Command (2008). Entertainment Weekly. http://www.ew.com/ew/article/0,,64853,00.html. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  125. «Episode list for "Buzz Lightyear of Star Command"». IMDb. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  126. Mannes, George (1 d'avientu de 1996). A Disney Disc That Hits the Spot. New York Daily News. http://www.nydailynews.com/archives/money/1996/12/01/1996-12-01_a_disney_disc_that_hits_the_.html. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  127. Kent, Steven L. (27 de xunetu de 1997). Tech Reviews—Disney Makes It Look Good, But Don't Expect Too More. The Seattle Times. http://community.seattletimes.nwsource.com/archive/?date=19970727&slug=2551732. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  128. Bassave, Roy (28 de payares de 1995). Video game of the week: 'Toy Story'. Knight Ridder. http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-6350899_ITM. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  129. Scally, Robert (7 d'ochobre de 1996). «'Toy Story rivals 'The Lion King' for merchandising muscle - home video». Discount Store News. http://findarticles.com/p/articles/mi_m3092/is_n19_v35/ai_18752351. Consultáu'l 12 de marzu de 2009. 
  130. 130,0 130,1 «Toy Story Mania! (WDW)» (inglés). Disney.go.com. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  131. 131,0 131,1 «Toy Story Mania! (DL)» (inglés). Disney.go.com. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  132. «Buzz Lightyear's Space Ranger Spin» (inglés). Disney.go.com. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  133. «Buzz Lightyear's Astru Blasters» (inglés). Disney.go.com. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  134. «Buzz Lightyear's Astroblasters» (inglés). Disney.go.com. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  135. «World of Color» (inglés). Disney.go.com. Archiváu dende l'orixinal, el 30 de payares de 2015. Consultáu'l 24 de xunu de 2010.
  136. «A short visit to Disneyland Paris». The Press. 21 d'agostu de 2010. http://www.yorkpress.co.uk/leisure/travel/holidayreviews/8345984.A_short_visit_to_Disneyland_Paris/. 

Enllaces esternos editar


Predecesor:
'
Películes de Pixar
Socesor:
A Bug's Life