Tresporte per tubería

El tresporte per tubería o tresporte por ductos (Vease Tresporte y Distribución, embrivíu T&D, nel campu de la enerxía) ye una manera de tresporte de gases, líquidos, sólidos o multifásico, dirixíu polo xeneral al traviés de les tuberíes que constitúin una rede o un sistema de tresporte.

Oleoductu Trans-Alaska

El drenaxe por gravedá de efluentes (agües residuales, agües de lluvia, sistemes d'alcantarelláu, etc) y el tránsitu d'alimentos (cerveza, lleche, granos, etc) per mediu de tuberíes pueden entrar nesta acepción. Sicasí, los productos polo xeneral descritos como elementos que se tresporten por tubería son: petroleu y hidrocarburos líquidos, gas natural y gas para combustibles, sustancies químiques.

Dependiendo del productu tresportáu, el ducto recibe distintos nomes, según los reglamentos, les téuniques de construcción y de funcionamientu tamién varien. La xustificación de construcción de tubería ye dependiente del terrén, distancies, falta de carreteres, y costu d'otres maneres de tresporte.

Los principales sistemes de tresporte per tubería son los siguientes:

  • el gas natural tresportáu por gasoductos
  • hidrocarburos líquidos, especialmente aceite, tresportaos por oleoductos

Hai munchos otros productos tresportaos a distancies importantes, que xustifiquen el términu T&D:

Esti tipu de tresporte de productos foi implementáu per primer vegada por Dmitri Mendeleev en 1863, añu nel que suxurió l'usu de tuberíes pal tresporte de petroleu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar