Triple representatividá

La triple representatividá (chinu simplificáu: 三个代表, chinu tradicional: 三個代表, pinyin: sānge dàibiǎo) ye'l nome que recibe la teoría política desenvuelta pol quintu Secretariu Xeneral del Partíu Comunista de China y Presidente de la República Popular China Jiang Zemin. La teoría esplica cuál ye'l papel del Partíu na sociedá china actual y nel procesu de modernización del Estáu. Anque esta teoría foi bien criticada pol so supuestu llinguaxe vagu y xeneral, ye la base ideolóxica que dexó la incorporación al Partíu Comunista de China de munchos empresarios nos últimos años, y representa una rotura cola ideoloxía tradicional del Partíu, al abandonar la idea de la llucha de clases. Na República Popular China, la teoría de la triple representatividá ta considerada parte del mancomún ideolóxicu del Partíu Comunista, xunto al pensamientu de Mao Zedong y al pensamientu de Deng Xiaoping.

Jiang Zemin, principal ideólogu de la "triple representatividá" y presidente de la República Popular China ente 1993 y 2003.

L'enunciáu principal de la teoría ye:

"Al reparar el difícil cursu y les esperiencies de los pasaos 80 años, mirando escontra alantre a les trabayoses xeres y el brillante futuru del nuevu sieglu, el nuesu Partíu tien de siguir na vanguardia de los nuevos tiempos y dirixendo al pueblu na marcha escontra la victoria. Nuna pallabra, el Partíu debe siempres representar les moliciones del desenvolvimientu de les fuercies granibles avanzaes de China, representar la orientación del desenvolvimientu de la cultura avanzada de China, y representar los intereses fundamentales de la mayor parte de la población de China"
Estractu del discursu de Jiang Zemin nel XVI Congresu Nacional del Partíu Comunista de China.

La relevancia de la teoría ye doble. Per un sitiu, legitima la inclusión de capitalistes y empresarios privaos nel Partíu Comunista, y por ello foi oxetu d'oposición nos sectores ideológicamente más conservadores del mesmu; de segundes, busca encimentar el legáu de Jiang Zemin como un teóricu marxista al nivel de Mao Zedong y Deng Xiaoping. Tien De señalase, sicasí, que la Triple Representatividá foi denomada nun principiu "teoría" y non "pensamientu", lo cual asitiar nun nivel d'importancia menor que les contribuciones ideolóxiques de Mao y Deng. Anguaño, dacuando denominar "pensamientu de la Triple Representatividá", igualándola n'importancia a les aportaciones ideolóxiques de los predecesores de Jiang Zemin.

Una posible interpretación de la Triple Representatividá:

  • Fuercies granibles avanzaes: homes de negociu.
  • La cultura avanzada de China: infraestructura nacional
  • Los intereses fundamentales de la mayoría: democracia

La dificultá na interpretación de la teoría de la Triple Representatividá puede ser debida a los problemes de traducción, al utilizar un llinguaxe un tanto ambiguu y astractu dacuando malo d'interpretar. Anque na República Popular China nun se tolera una crítica abierta de la teoría, hubo informaciones d'una cierta disconformidá cola mesma nel senu del Partíu, al aceptar la entrada de los empresarios en puestos de responsabilidá, lo cual podría redundar nun desinterés escontra los problemes de los más desfavorecidos, aumentando la fienda ente ricos y probes. Amás, munchos comparen la promoción de la teoría de Jiang Zemin, reproducida en eslóganes y pancartes por toa China, con un intentu de crear un cultu a la personalidá.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar