Tumba de Ming Xiaoling

La tumba de Ming Xiaoling ta na ciudá de Nankín (República Popular China). Nella ta soterráu'l fundador de la Dinastía Ming, Zhu Yuanzhang. En 2000 fueron declaraes como Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco, sufriendo ampliaciones del área protexida en 2003 y 2004.

Tumbes imperiales de les dinastíes Ming y Qing
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Caballo en "el paséu sagráu" de Ming Xiaoling. Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 393: Minutes were provided for longitude without degrees also being provided.
Llugar  China
Criterios Cultural: i, ii, iii, iv, vi
Referencia 1004
Inscripción 2000 (XXIV Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata
Estatua d'un Lleón de piedra en "el paséu sagráu" del mausoléu.

Zhu Yuanzhang yera fíu d'una familia de llabradores y pasó parte de la so infancia sirviendo nun monesteriu. Mientres la dinastía Yuan xunir a les tropes rebalbes que lluchaben contra'l poder establecíu y qu'acabaron cola dinastía. Al mandu d'una de les facciones rebalbes más fuertes, Zhu Yuanzhang proclamar a sí mesmu emperador sol nome de Hong Wu y empecipió la dinastía Ming.

El mausoléu ta na fastera suroeste del Montes Púrpura. Según cuenta la lleenda, pa prevenir el saquéu de la tumba, trece procesiones funeraries salieron de trece ciudaes distintes pa evitar que se conociera'l llugar exactu del entierru. La construcción empecipiar en 1381 y remató en 1405. La muralla orixinal del mausoléu tenía 22 quilómetros. La so construcción cuntó cola vixilancia de más de 5000 soldaos. La cortil superficial ta arrodiáu per un muriu coloráu rematáu con texas marielles, colores que señalaben qu'aquella yeren una área imperial. La so entrada ye tan pimpana como la d'un palaciu de la Ciudá prohibida. Consta de tres accesos arcados, pero namái se dexaba'l pasu por dos d'ellos, los llaterales; el central taba acutáu al emperador.

El so mausoléu ocupa una superficie conocida de casi 2000 metros cuadraos y vien ser una representación en miniatura de la Ciudá Prohibida. Güei alluga un mausoléu en que s'esponen gran númberos d'oxetos topaos nel so interior mientres los años 1950. Más seiscientes mil persones participaron na construcción d'esta tumba mientres los seis años que se tardó en terminar la obra.

Esta ye la mayor de les tumbes Ming y la única que ta asitiada lloñe de Beixín. La tumba en sí entá nun foi atopada y créese qu'entá nun foi escalada. La entrada a la cortil realízase al traviés del camín sagráu nel que pueden reparase estatues que representen a trés pares de funcionarios y dolce pares d'animales, baltaos y argutos, que xixilen el camín. Tien un llargor total de 1800 metros.


Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar