Twin Peaks ye una serie de televisión d'Estaos Xuníos creada por David Lynch y Mark Frost.[1] Emitir por primer vegada na cadena de televisión ABC el 8 d'abril de 1990, y remató nesi mesma canal el 10 de xunu de 1991. Foi coproducida por Aaron Spelling y tuvo una duración de 29 episodios más el pilotu, distribuyíos en dos temporaes. La trama trescurre nuna pequeña ciudá ficticia que da nome a la serie, nel nordeste del estáu de Washington. Les escenes n'esteriores fueron principalmente rodaes en Snoqualmie y North Bend, xunto a dellos planos nel sur de California. La mayoría de les escenes n'interiores fueron rodaes nun estudiu de grabación en Valle de San Fernando.

Twin Peaks
Datos
Títulu orixinal Twin Peaks
Xéneru serie de televisión dramática, ciencia ficción, serie de televisión de suspenso (es) Traducir, serie de televisión de fantasía, serie de televisión de terror (es) Traducir, serie de televisión policiaca y thriller psicológico (es) Traducir
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Idioma orixinal inglés
Direición David Lynch y Mark Frost
Productor David Lynch
Guionista Tricia Brock, David Lynch y Mark Frost
Compositor Angelo Badalamenti
Númberu de temporaes 2
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 30
Llista d'episodios Anexo:Episodios de Twin Peaks (es) Traducir
Repartu
Personaxes
Primer emisión 8 d'abril de 1990
Última emisión 10 de xunu de 1991
Emisora orixinal American Broadcasting Company
Productora Propaganda Films (es) Traducir y Spelling Television (es) Traducir
Distribuidora Republic Pictures (es) Traducir y Hulu
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

De la primer temporada, namái'l pilotu y el tercer episodiu fueron dirixíos por Lynch, ente que'l restu foi dirixíu por direutores invitaos. Los guiones fueron escritos por Mark Frost, Robert Engels, Harley Peyton y el mesmu Lynch. La mayoría de los episodios de la segunda temporada fueron dirixíos por direutores invitaos, salvo'l 1, el 2, el 7 y el capítulu final, onde vuelve dirixir Lynch.

En 1992 Lynch dirixó Twin Peaks: Fire Walk With Me, que cunta la última selmana de la vida de Laura Palmer.

El 6 d'ochobre de 2014, anuncióse que la serie volvería pa una serie llindada de nueve episodios, depués ampliada a dieciocho,[2] a emitise en 2017 en Showtime. Tolos episodios van ser escritos polos creadores David Lynch y Mark Frost, con Lynch dirixendo tolos episodios.[3]

Argumentu editar

Twin Peaks sigue la hestoria del axente del F.B.I. Dale Cooper, que ye unviáu a la ciudá ficticia de Twin Peaks (Washington) pa investigar l'asesinatu de la popular y respetada estudiante de secundaria Laura Palmer. La serie ta protagonizada por Kyle MacLachlan como Cooper, Michael Ontkean como'l Xérif Harry S. Truman, Dana Ashbrook como Bobby Briggs, Lara Flynn Boyle como Donna Hayward, Mädchen Amick como Shelly Johnson, Sherilyn Fenn como Audrey Horne y Sheryl Lee como Laura Palmer.

Personaxes editar

Temporaes editar

Temporada Episodios Emisión orixinal
Empiezu de temporada Final de temporada
1 8 8 d'abril de 1990 23 de mayu de 1990
2 22 30 de setiembre de 1990 10 de xunu de 1991
3 18 21 de mayu de 2017 3 de setiembre de 2017

Primer temporada (1990) editar

La primer temporada de Twin Peaks empezó a emitise'l 8 d'abril de 1990 y cuntó con un total de 8 episodios. L'acoyida d'esta primer temporada foi un ésitu estrueldosu ya inesperáu pa la cadena ABC, derivando na Twinpeaksmanía y la consiguiente espera de millones de fans d'una segunda temporada. L'episodiu piloto empieza col descubrimientu d'un cuerpu envueltu en plásticu que pertenez a la popular estudiante de secundaria Laura Palmer,[11] daqué que trescala a tolos habitantes de la pequeña ciudá de Twin Peaks (Washington). Pa investigar el casu'l FBI unvia al excéntrico axente Dale Cooper por qu'ayude a les autoridaes de la ciudá, ente les que s'atopa'l Xérif Harry S. Truman. A midida que l'axente Cooper va estableciéndose na ciudá, va conociendo a los distintos habitantes que lu amuesen estrañes y estravagantes pruebes rellacionaes col casu. Conforme avanza la serie, l'apariencia normal de la pequeña ciudá de Twin Peaks empieza a esmucise, revelando dellos secretos qu'amuesen los aspeutos más alteriaos de la ciudá.

Segunda temporada (1990-1991) editar

La segunda temporada empezó a emitise'l 30 de setiembre de 1990 y emitiéronse un total de 22 episodios de forma discontinua. La cadena ABC obligó a Lynch y Frost a desvelar quién yera l'asesín de Laura Palmer al poco d'empezar esta segunda temporada. Esti fechu que tien llugar nel capítulu 7 empobináu magistralmente por Lynch y que cierra cierta parte de la trama nel 8, supunxo l'empiezu d'un progresivu cayente argumental. Primeramente pensaron en desenvolver la hestoria d'amor ente Cooper y Audrey, pero como Kyle MacLachlan yera pareya sentimental na vida real de Lara Flynn Boyle (Donna na serie), ésta punxo bastantes torgues a esta nueva trama, polo cual los productores optaron por desenvolver el personaxe de Windom Earle, antiguu compañeru desapaecíu y agora enemigu de Cooper.

Como David Lynch atopábase promocionando Wild at Heart y Mark Frost trabayando en El pesu de la corrupción, la serie foi abandonada mientres dellos episodios (más concretamente ente'l 10 y el 16) a guionistes y direutores d'encargu que, a pesar de tratar de caltener l'espíritu inicial, incluyeron argumentos paralelos de menos pesu, nueves estrelles nel casting y una mayor comicidad nos guiones, que nun fueron del presto de los fans y la serie empezó un imparable cayente y un desinterés cada vez mayor per parte de los sos siguidores.

A empiezos de febreru de 1991 la cadena ABC anunció'l cese indefiníu de la emisión de la serie. Los innumberables siguidores de Twin Peaks reclamaron a la cadena la so continuación con constantes protestes y llograron que Frost y Lynch tornaren al proyeutu y al horariu selmanal inicial de la serie a mediaos de marzu de 1991. A pesar de que los postreros 6 capítulos (del 17 al 22) ameyoraron el nivel de los anteriores (incluyendo nueves intrigues, un implacable malváu y una rellación sentimental ente Cooper y un personaxe nuevu, Annie) la serie foi finalmente atayada casi un mes dempués por cuenta de la escasa receición y el cayente progresivu d'audiencia.

En xunu de 1991 emitir de forma simultánea los dos últimos capítulos de la serie, siendo'l postreru empobináu nuevamente por David Lynch y llogrando superar en demasía el nivel calidable de los anteriores episodios. Esti capítulu cierra una gran cantidá de llinies argumentales y dexa otres posibles abiertes en casu de qu'hubiera una tercer temporada. Lynch confesó sentise arguyosu de la forma na que concluyó la serie con esti últimu capítulu, col que pretendió lliteralmente dinamitar Twin Peaks, realizando de forma sublime l'episodiu más complexu y menos comercial de la serie.

Primero que la segunda temporada empezara, salió a la vienta'l llibru The secret diary of Laura Palmer (El diariu secretu de Laura Palmer). Nél cúntense fechos de los cualos dalgunos son mentaos na serie.[11]

Esta segunda temporada cunta cómo la investigación del axente Cooper sobre l'asesinatu de Laura Palmer ye atayada cuando recibe la orde del FBI por realizar una operación ensin autorización nel chamizu "Jack el Tuertu"; amás, al volver d'esta operación dispára-y un misteriosu asaltante al llegar a la so habitación d'hotel (fin de la primer temporada), pero sobrevive al ataque. Cooper más tarde recibe delles pruebes sobre l'asesinatu de Laura d'un misteriosu "xigante" que se-y apaez en suaños. Conforme la ciudá va preparándose pal concursu Miss Twin Peaks, Cooper intenta investigar el secretu de la Loxa negra con ayuda del Xérif Truman.

Tercer temporada (2017) editar

Venticinco años dempués, tal que promete Laura Palmer al rematar la segunda temporada, vuelve Twin Peaks.

El llunes 6 d'ochobre de 2014 confirmóse, al traviés de la cuenta de Twitter de David Lynch, el regresu de la serie pa una tercer temporada. Según avanzaba tamién TVLine, Showtime roblara'l regresu de la serie con una tercer temporada de 9 capítulos (depués ampliaos a 18) que se va emitir en 2016; va ser una continuación de la serie orixinal ambientada na dómina actual, retomando la trama, apurriendo respuestes y dando una conclusión a la serie. Polo qu'hasta agora se sabe, van ser los mesmos David Lynch y Mark Frost quien van roblar el guión de los capítulos y toos ellos van tar dirixíos por el mesmu David Lynch.

El 13 de xineru de 2015 la canal Showtime confirma que l'axente Dale Cooper va siguir siendo'l protagonista de la tercer temporada, nuevamente interpretáu pol actor Kyle MacLachlan. A lo llargo de selmanes posteriores van sabiéndose más actores que van retomar los sos papeles: Sheryl Lee como Laura Palmer, Dana Ashbrook como Bobby Briggs y Sherilyn Fenn como Audrey Horne.

El rodaxe empezó en setiembre de 2015 en North Bend (Washington) so la direición de David Lynch y la direición de fotografía de Peter Deming (Mulholland Drive). Coles mesmes tamién se filmará en Los Angeles los interiores como parte de los esteriores. El rodaxe va rematar a mediaos d'abril.

N'avientu de 2015, David Lynch publicó en Twitter el primer teaser del regresu de la tercer temporada. Nél apaez l'actor Michael Horse.

En xineru de 2016, el presidente de Showtime, David Nevins apuntó que l'estrenu de la tercer temporada va ser llueu, mientres la primer metá de 2017.

N'ochobre de 2015, l'actor Michael Ontkean tornó volver repitir el so papel como'l Xérif Harry S. Truman, diciendo que yá taba retiráu del mundu de l'actuación. Nel so llugar, el papel va ser interpretáu pol actor Robert Forster, primer opción que tuvo Lynch pa interpretar al personaxe na serie. De la mesma y ensin conocer los motivos, Lara Flynn Boyle tamién tornó retomar el so papel como Donna Hayward.

El repartu de la nueva temporada ye'l siguiente:

Kyle MacLachlan como Dale Cooper / Dougie Jones

Michael Cera como Wally Brando

Sheryl Lee como Laura Palmer

Madeline Zima como Tracey Barberato

Chrysta Bell como Axente Especial Tamara Preston

Nafessa Williams como Jade

Miguel Ferrer como Axente Especial Albert Rosenfeld

Naomi Watts como Janey Y-Jones

David Lynch como Gordon Cole [[David

Dastmalchian]] como Pit Boss Warrick

Russ Tamblyn como Doctor Lawrence Jacoby

Catherine Y. Coulson como Margaret Lanterman

Richard Beymer como Benjamin Horne

Bailey Chase como Detective Don Harrison

Mädchen Amick como Shelly

Jane Adams como Constance Talbot

David Patrick Kelly como Jerry Horne

Robert Forster como Xérif Frank Truman

James Belushi como Bradley Mitchum

Al Strobel como Philip Michael Gerard

Robert Knepper como Rodney Mitchum

Brent Briscoe como Detective Dave Macklay

Kimmy Robertson como Lucy Brennan

Amy Shiels como Candie

Harry Goaz como Andy Brennan

Hailey Gates como Madre Drogadicta

Michael Horse como Tommy 'Hawk' Hill

Wendy Robie como Nadine Hurley

Dana Ashbrook como Bobby Briggs

Ray Wise como Leland Palmer

Grace Zabriskie como Sarah Palmer

Eamon Farren como Richard Horne

George Griffith como Ray Monroe

Cornelia Guest como Phyllis Hastings

Brett Gelman como Supervisor Burns

Nicole LaLiberte como Darya

Matthew Lillard como William Hastings

Richard Chamberlain como Bill Kennedy

Ben Rosenfield como Sam Colby

James Morrison como Warden Dwight Murphy

David Duchovny como Denise Bryson

Phoebe Augustine como American Girl

Patrick Fischler como Duncan Todd

Balthazar Getty como Rede

James Marshall como James Hurley

Jessica Szohr como Renee

James Croak como Robby

Candy Clark como Doris Truman

Sherilyn Fenn como Audrey Horne

Jennifer Jason Leigh como Chantal Hutchens

Walter Olkewicz como Jean-Michel Renault

Ashley Judd como Beverly Paige

Sara Paxton como Candy Shaker

Gary Hershberger como Mike Nelson

Ernie Hudson como Coronel Davis

Caleb Landry Jones como Steven Burnett

Amanda Seyfried como Becky Burnett

Ethan Suplee como Bill Shaker

Carel Struycken como ?????????

Peggy Lipton como Norma Jennings

Tom Sizemore como Anthony Sinclair

Elena Satine como Rhonda

Jane Levy como Elizabeth

James Giordano como Oficial Douglas

Neil Dickson como George Bautzer

Bill Tangradi como Jake

Greg Vrotsos como Gene

Pierce Gagnon como Sonny Jim Jones

Marvin Rosand como Toad

Melissa Jo Bailey como Marjorie Green

Karl Makinen como Inspector Danny Hollister

Dep Kirkland como Mike Boyd

Alicia Witt como Gersten Hayward

Warren Frost como Doctor Will Hayward

Everett McGill como Big Ed Hurley

Gia Carides como Hannah

Don Murray como Bushnell Mullins

Adele René como Teniente Cynthia Knox

Llibros editar

Escribiéronse numberosos llibros inspiraos en Twin Peaks. Mientres la emisión de la segunda temporada, Pocket Books editó trés rellacionaos cola serie, escritos polos autores o los sos familiares y qu'ufiertaben numberosa información sobre ésta. Los llibros son los siguientes:

  • The autobiography of F.B.I. Special agent Dale Cooper: My life, My tapes, 1991: escritu pol hermanu de Mark Frost, Scott Frost. Ye una escoyeta de les trescripciones de les cintes d'audiu del axente Dale Cooper dende la so infancia hasta'l día en que se-y asigna'l casu de Laura Palmer. El llibru inclúi información sobre la familia de Dale Cooper, los sos primeros tropiezos amorosos, la so obsesión col FBI y esplora la so rellación ente él, Windom Earle y la so esposa.
  • The secret diary of Laura Palmer, escritu pola fía de David Lynch, Jennifer Lynch, en 1990. Lynch escribe l'apasionante semeya de la doble vida d'una adolescente, que bazcuya ente un mundu de prostitución y abusu de drogues y la so vida como chica popular d'institutu. Publicáu mientres el branu que trescurre ente les emisiones orixinales de la primera y segunda temporada, el llibru da a los siguidores de la serie más información sobre la escura vida de Laura Palmer, incluyendo la so rellación col personaxe de Killer Bob.
  • Twin Peaks: An access guide to the town, de 1991, ye'l más humorísticu de los llibros. Ye una parodia de la típica guía del viaxeru, publicada pola Cámara de comerciu de Twin Peaks. Nel so interior los siguidores de la serie pueden atopar cualquier tipu d'información, dende hestories sobre los nativos americanos que poblaron les zones cercanes a Twin Peaks hasta una llista de los cantares de la rockola del "Double R Diner". Tamién apaez un anunciu a doble páxina con David Lynch y Mark Frost como los hermanos Tim & Tom, quien ufierten un peculiar serviciu, el Taxi-Dermy.
  • The Secret History of Twin Peaks (2016), escritu por Mark Frost y que va narrar los eventos posteriores al cliffhanger final de la segunda temporada. La novela va percorrer tolos sucesos socedíos nos 25 años siguientes.

Referencies editar

  1. Twin Peaks, 8 d'abril de 1990, https://www.imdb.com/title/tt0098936/, consultáu'l 4 d'ochobre de 2016 
  2. Santillán, Sebastián (24 de mayu de 2015). «"La tercer temporada de Twin Peaks dóblase: va tener 18 capítulos"» (castellanu).
  3. Littleton, Cynthia (6 d'ochobre de 2014). «"Twin Peaks Revival to Air on Showtime in 2016"» (inglés).
  4. «Dale Cooper» (inglés). IMDb. Consultáu'l 25 de marzu de 2009.
  5. «Xérif Harry S. Truman» (inglés). IMDb. Consultáu'l 25 de marzu de 2009.
  6. «Shelly Johnson» (inglés). IMDb. Consultáu'l 25 de marzu de 2009.
  7. «Bobby Briggs» (inglés). IMDb. Consultáu'l 25 de marzu de 2009.
  8. «Benjamin Horne» (inglés). IMDb. Consultáu'l 25 de marzu de 2009.
  9. «Donna Hayward» (inglés). IMDb. Consultáu'l 25 de marzu de 2009.
  10. «Audrey Horne» (inglés). IMDb. Consultáu'l 25 de marzu de 2009.
  11. 11,0 11,1 Lynch, Jennifer (1990). The secret diary of Laura Palmer. USA: Pocket books. ISBN 067173590X.

Enllaces esternos editar