Uhuru Kenyatta

políticu kenianu

Uhuru Muigai Kenyatta (26 d'ochobre de 1961Nairobi) ye'l presidente de Kenia dende 2013 y el máximu dirixente del partíu políticu Unión Nacional Africana de Kenia (KANU o "Kenia African National Union"), l'antiguu partíu únicu de Kenia.

Uhuru Kenyatta
4. Presidente de Kenya (es) Traducir

9 abril 2013 - 13 setiembre 2022
Mwai Kibaki - William Ruto
Ministro de Finanzas de Kenia (es) Traducir

23 xineru 2009 - 26 xineru 2012
John Michuki - Robinson Njeru Githae
Miembro de la Asamblea Nacional (es) Traducir

xineru 2003 - xineru 2013
Distritu: Gatundu South Constituency (en) Traducir
Vida
Nacimientu Nairobi26 d'ochobre de 1961[1] (62 años)
Nacionalidá Bandera de Kenia Kenia
Familia
Padre Jomo Kenyatta
Madre Ngina Kenyatta
Casáu con Margaret Gakuo Kenyatta (es) Traducir
Hermanos/es
Estudios
Estudios Amherst College (es) Traducir
St. Mary's School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Kiswahili (es) Traducir
Idioma kikuyu
Oficiu políticu
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Unión Nacional Africana de Kenia (es) Traducir
The National Alliance (en) Traducir
Jubilee Party of Kenya (en) Traducir
IMDb nm6045979
president.go.ke
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Kenyatta ye fíu de Ngina Muhoho y Jomo Kenyatta, el padre de la independencia de Kenia, que foi presidente dende 1964 hasta la so muerte en 1978. La so relixón ye'l cristianismu católicu.

El nome "Uhuru" significa "llibertá" en suahelí.

Escoyíu pel segundu presidente de Kenia Daniel arap Moi pa ser el so socesor al mandu de la KANU nes eleiciones presidenciales del 27 d'avientu de 2002, Kenyatta sufrió una fuerte gana frente a la coalición de partíos de la oposición encabezada pol presidente de Kenia Mwai Kibaki.

A pesar de que la KANU caltuviera'l poder nos 39 años trescurríos dende la independencia, namái llogró'l 31% de los sufraxos frente al 62% pa Kibaki. Dellos analistes apuntaron a la so proximidá al presidente saliente Moi como una causa de la so derrota. En xineru de 2005, Uhuru Kenyatta ganó a Nicholas Biwott na campaña pa presidir la KANU, consiguiendo 2.980 votos ente los delegaos del partíu frente a 622 votos favorables a Biwott, colo que consolidó la so posición como presidente de la KANU y como líder de la oposición en Kenia.

Foi Ministru de Finances del 2009 al 2012.

El 26 de marzu de 2013, asocede al ex-presidente Mwai Kibaki, empecipiando'l so mandatu como'l cuartu presidente de Kenia.

En xineru de 2012 los xueces Ekaterina Trendafilova, Hans-Peter Kaul y Cuno Tarfusser de la Corte Penal Internacional tomen la decisión histórica de llevar a xuiciu al presidente Uhuru Kenyatta, el so segundu William Ruto, al anterior xefe del Serviciu Civil Francis Muthaura y al periodista Joshua Cantó.[3][4] Uhuru Kenyatta ye acusáu de crímenes de lesa humanidá y conviértese nel primer gobernante africanu en comparecer ante la Corte Penal Internacional. El Cume de la Unión Africana aprobó'l 31 de xineru d'anguaño la propuesta del Presidente kenianu, Uhuru Kenyatta, de diseñar una fueya de ruta pa la salida de tolos sos miembros del Estatutu de Roma, el documentu constitutivu del Tribunal Penal Internacional. Asina lo anunció'l presidente Kenyatta, al traviés de la so cuenta de twitter.[ensin referencies]

"Refugamos dir a remolque d'un vehículu que s'esvió del camín en desterciu de la nuesa soberanía, seguridá y dignidá como africanos", dixo Kenyatta, nesa oportunidá.

Pela so parte el Primer Ministru de Etiopía y Presidente de la Unión Africana afirmó que “El procesu que la Corte Penal Internacional ta llevando a cabu n'África tien un fallu. L'oxetivu d'esta Corte yera evitar la impunidá de la mala gobernanza y de los crímenes pero agora'l so trabayu dexeneró nuna especie de caza racial”, acusó.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Enciclopedia Brockhaus. Identificador de Brockhaus Enzyklopädie en línea: kenyatta-uhuru. Apaez como: Uhuru Kenyatta. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. URL de la referencia: http://apanews.net/en/pays/namibie/news/namibia-bestows-highest-honour-to-kenyan-leader.
  3. Marlise Simons (January 23, 2012), 4 Kenyans to Stand Trial at Hague Court in 2008 Violence New York Times.
  4. Judie Kaberia (March 16, 2015), ICC Judge Trendafilova set to retire 98.4 Capital FM.

Enllaces esternos editar

Precedíu por:
Mwai Kibaki
Presidente de Kenia
 
2013 - presente
Asocedíu por:
Nel cargu