Un ulpán ye un institutu o escuela pal estudiu intensivu del idioma hebréu. Ulpán (אולפן, plural ulpanim - אולפנים) ye una pallabra n'hebréu que la so raigañu ye la lletra alef, primer lletra del alfabetu hebréu, y significa estudiu (un ulpan televizia ye un estudiu de televisión).

La función del ulpán ye la d'enseñar a los inmigrantes adultos l'idioma hebréu. La mayoría tamién inclúi enseñanza d'historia, cultura y xeografía israelina. El principal oxetivu del ulpán ye ayudar a los nuevos ciudadanos a integrase lo más rápido y fácilmente posible a la vida social, cultural y económica del país.

Historia del ulpán editar

El conceutu de ulpán tien los sos oríxenes nos primeros díes del Estáu d'Israel, en 1948. El nuevu país tuvo que dar una respuesta a les foles masives d'inmigrantes, tanto refuxaos de guerra europeos como de les comunidaes primíes d'África y Oriente Mediu, lo mesmo que de otros llugares del mundu. Magar toos reconocer a sigo mesmos como xudíos, el so llinguaxe y cultura carauterizar pola heteroxeneidá. El pasu por un ulpán y l'aprendizaxe del hebréu sirvía como un llazu que los xunía y ayudar a desenvolver una identidá común y un sentíu de pertenencia col estáu.

El ulpán na actualidá editar

La institución del ulpán sigue asistiendo a los nuevos inmigrantes hasta'l día de güei. Esisten numberoses instituciones privaes, pero la mayoría son alministraes pola Axencia Xudía, les municipalidaes, los kibutzim y les universidaes. Los ulpanim son ufiertaos en forma gratuita a los nuevos inmigrantes. Dende l'establecimientu del primer ulpán en Xerusalén, en 1949, más de 1.3 millones de nuevos inmigrantes graduáronse nos mesmos.

Reconociendo'l so aproximamientu innovador a la enseñanza del idioma dende una perspeutiva cultural, el sistema del ulpán foi adoptáu per otros países nun intentu d'alicar los sos propios llinguaxes, yá sía aquellos que se tán perdiendo o inclusive llingües muertes. Ente otros Gales, Azerbaixán y Nueva Zelanda diseñaron los sos sistemes d'enseñanza del idioma siguiendo'l modelu del ulpán. Inclusive Gales retuvo'l nome de ulpán pa unu de los sos cursos pa primerizos, so la forma galesa de Wlpan. Una versión escocesa del ulpán, llamada Ùlpan ta siendo desenvuelta dende'l 2007.

Ulpán Kibutz editar

Una bona cantidá de kibutzim n'Israel ufierta cursos de ulpán. La duración típica del cursu ye de 5 meses, mientres los cualos el ulpanista va estremar el so tiempu ente l'estudiu del idioma y el trabayu. Esta propuesta ye especialmente curiosa pa los inmigrantes más nuevos o los turistes.

Unu de los ulpanei kibutz más famosos ye'l de Gan Shmuel, que especializóse en mozos inmigrantes qu'apuntaben a siguir una carrera universitaria, y pol cual pasó una importante cantidá d'inmigrantes llatinos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar